LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 2, 22 IR 46 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-736

 

2021-11-03  Nr. 109-P-50

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Matas Maldeikis, Liudas Jonaitis, Antanas Čepononis, Simonas Gentvilas, Vytautas Gapšys, Vytautas Mitalas, Valius Ąžuolas, Andrius Palionis.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

EEil.

NNr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-08-01

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

EEil.

NNr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Audito komitetas,

2021-10-20

5

 

2

 

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad tinkamam pasirengimui įgyvendinti įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje numatytą prievolę, numatančią, kad tais atvejais, kai viešojo sektoriaus subjektui bus teikiami elektroniniai apskaitos dokumentai, tokie dokumentai (kurie bus nurodyti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytoje tvarkoje, t. y. sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros ir, esant poreikiui, kiti) turės būti privalomai teikiami į valstybės informacinę sistemą „E. sąskaita“, reikalingas ilgesnis pasirengimo laikotarpis, tikslintinos keičiamos įstatymo projekto nuostatos, reglamentuojančios įstatymo įsigaliojimą, taikymą ir įgyvendinimą. Įvertinus įstatymo projekto iniciatorių bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijos argumentus, siūlytina nustatyti, kad įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalis įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Šio įstatymo 3 straipsnis įsigalioja 2023 2025 m. sausio 1 d.“

Nepritarti

Žr. Biudžeto ir finansų komiteto 2 pasiūlymo argumentus.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai

7.1.  Komiteto pasiūlymai:

EEil.

NNr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas,

2021-11-03

 

 

 

 

Argumentai:

Siekiant tarpusavyje suderinti Finansinės apskaitos įstatymo 6 straipsnio  ir Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnių nuostatas bei siekiant teisinio aiškumo, siūlytina Viešųjų pirkimų įstatyme išbraukti nuostatas, kad sąskaitos faktūros teikiamos tik elektroniniu būdu, papildant Finansinės apskaitos įstatymo 6 str. 4 dalį, kuria nustatoma pareiga subjektams Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais viešojo sektoriaus subjektams ir kitiems subjektams, kurie yra perkančiosios organizacijos, teikti tik elektroninius dokumentus.

Tiekėjai turėtų teisę pasirinkti priemonę elektroninio dokumento teikimui tik gavę išankstinį dokumento gavėjo sutikimą, tačiau išankstinio sutikimo būtų nereikalaujama, kai elektroniniai dokumentai teikiami viešojo sektoriaus subjektams arba kitiems subjektams, kurie yra perkančiosios organizacijos, ir tie dokumentai tenkina vieną iš šių reikalavimų:

1) atitinka europinį sąskaitų faktūrų standartą (nes europiniu standartu teikiamus dokumentus galima priimti ir apdoroti E. sąskaitos priemonėmis) arba.

 

2) teikiami E. sąskaitos priemonėmis.

 

Atsižvelgiant į tai, siūlytina atitinkamai patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnį, taip pat buvusį projekto 4 straipsnį, atitinkamai laikyti 3.

Projekto 2 išdėstyti taip:

 

Pasiūlymas:

2 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 22 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Pasirašant ar nutraukiant pirkimo ir preliminariąsias sutartis, vykdant ir keičiant pirkimo sutartis, perkančiosios organizacijos ir tiekėjo bendravimas ir keitimasis informacija gali vykti ne Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis. Vykdant pirkimo sutartis, sąskaitos faktūros priimamos ir apdorojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymo 6 straipsnio 4 dalimi, išskyrus šio straipsnio 12 dalyje nustatytus atvejus. Elektroninės sąskaitos faktūros, atitinkančios Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartą, teikiamos tiekėjo pasirinktomis priemonėmis. Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standarto neatitinkančios elektroninės sąskaitos faktūros gali būti teikiamos tik naudojantis informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis. Šiame straipsnyje elektroninė sąskaita faktūra suprantama kaip sąskaita faktūra, išrašyta, perduota ir gauta tokiu elektroniniu formatu, kuris sudaro galimybę ją apdoroti automatiniu ir elektroniniu būdu.

 

Pritarti

 

2.

Biudžeto ir finansų komitetas,

2021-11-03

2

 

 

Argumentai:

1.    Atsižvelgiant į Finansinės apskaitos įstatymo 6 straipsnio  ir Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnių patikslintas nuostatas pagal Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymus, siūlytina išbraukti Projekto 5 straipsnio 2 dalį kaip neaktualią.

 

Pasiūlymas:

Projekto 5 straipsnį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šio įstatymo 1, 2 ir 3 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2022 m. gegužės 1 d.

Pritarti

 

 

7.2 Komiteto sprendimas. pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 2, 22 ir 46 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-736, atsižvelgiant į Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė.

8. Balsavimo rezultatai: už – 9; prieš – 0; susilaikė – 1.

            9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas, Andrius Palionis.

           10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 2, 22 ir 46 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-736(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                               Mykolas Majauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė