LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS KONTROLĖS IR VIDAUS AUDITO

ĮSTATYMO NR. IX-1253 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO PROJEKTO

 

2022-09-14 Nr. XIVP-1989

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šią pastabas:

1.         Įstatymo projektu siekiama nustatyti, kad asmenims, turintiems aukštąjį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje, suteikiama galimybė dalyvauti konkursuose į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas, t. y. siūloma palikti reikalavimą turėti tiesiog aukštąjį universitetinį išsilavinimą, nenurodant konkrečių studijų  krypčių. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte taip pat pažymima, kad įstatymo projekto rengimą paskatino viešajame sektoriuje susidariusi situacija, kai asmuo, turintis ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį audito arba vidaus audito srityje, negali pretenduoti į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas, nes jo išsilavinimas neatitinka įstatyme išvardintų aukštojo išsilavinimo studijų krypties. Tačiau projekto aiškinamajame rašte nėra pateikta jokių argumentų, pagrindžiančių siekį pakeisti reikalavimą dėl privalomų 3 metų darbo patirties (vietoj dabar galiojančio reikalavimo turėti 2 metų darbo patirtį). Atsižvelgiant į tai, kyla abejonių dėl siūlomo teisinio reguliavimo pagrįstumo ir reikalingumo. 

Kartu pastebėtina, kad teisinio reguliavimo keitimas, atsižvelgiant į vienetinį atvejį praktikoje, teisės požiūriu laikytinas ydingu. Teisės aktuose nustatomi reikalavimai pretendentams siekiant atrinkti tinkamiausius ir labiausiai kvalifikuotus asmenis pareigoms užimti. Tai, kad konkursuose nedalyvauja reikalavimus atitinkantys kandidatai, savaime neimplikuoja, kad pats teisinis reguliavimas yra ydingas ir kelia rimtų taikymo problemų. Manytina, kad kai kurių įstaigų praktikoje kylanti problema dėl tinkamų pretendentų į vidaus audito tarnybos vadovo pareigas atrankos, galėtų būti išspręsta ir kitais būdais.

2.         Nesiimdami vertinti projekte išdėstytų nuostatų pagrįstumo, manytume, kad dėl tokio reguliavimo, kuriuo bet koks aukštasis universitetinis išsilavinimas (kartu su tam tikru darbo stažu) pripažįstamas kaip pakankamas kriterijus asmeniui užimti vidaus audito tarnybos vadovo pareigas, turėtų būti gauta Vyriausybės išvada (nes būtent Finansų ministerija formuoja valstybės politiką vidaus kontrolės ir vidaus audito srityse bei organizuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą).

 

 

 

 

Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas,

laikinai atliekantis departamento direktoriaus funkcijas                                                 Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]