LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL Veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektO nR. XIVP-180

 

2022-12-21  Nr. 110-P-41

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Sergejus  Jovaiša, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-01-22 Nr. XIVP-180

1(8)

 

 

1. Įstatymo projektu 1 straipsniu siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 8 straipsnį, tačiau tekste dėstoma tik šio straipsnio 2 dalis. Atsižvelgiant į projektu siūlomus pakeitimus, turėtų būti keičiama ir dėstoma tik keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalis (tikslintina 1 straipsnio pakeitimo esmė).

Kartu atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 8 straipsnis turėtų būti peržiūrimas iš esmės, kadangi jo nuostatos, reglamentuojančios Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo paskyrimą tarpusavyje nedera su Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo nuostatomis. Pažymėtina, kad pagal Valstybės tarnybos įstatymo 14 straipsnio 2 dalį, konkurse į įstaigų vadovų pareigas gali dalyvauti asmenys, atitinkantys šio įstatymo 4 ir 9 straipsniuose nustatytus reikalavimus, todėl keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies formuluotė „atitikti bendruosius reikalavimus, keliamus asmeniui, priimamam į valstybės tarnautojo pareigas“ turėtų būti keičiama į „atitikti reikalavimus, nustatytus Valstybės tarnybos įstatyme“ (tokiu būdu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovui būtų pritaikomas ir reikalavimas būti nepriekaištingos reputacijos). Be to, pagal Vyriausybės įstatymo 291 straipsnio 8 dalį, Vyriausybės įstaigai (pagal keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba yra Vyriausybės įstaiga) vadovauja jos vadovas, priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka (konkurso būdu 5 metų kadencijai), tuo tarpu pagal keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas yra valstybės pareigūnas, kurį žemės ūkio ministro teikimu ketveriems metams priima į pareigas ir iš jų atleidžia Vyriausybė. Kartu reikėtų atsisakyti keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3–5 dalių kaip perteklinių.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Pritarta siūlymui Veterinarijos įstatymo 8 straipsnyje panaikinti reikalavimą asmeniui, pretenduojančiam į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pareigas, turėti suteiktą veterinarijos gydytojo kvalifikaciją. Tačiau, KRK įvertinęs veterinarijos, kaip mokslo ir praktinės veiklos srities svarbumą, siūlo įstatymu įtvirtinti vyriausiojo veterinaro institutą, t. y. papildyti Veterinarijos įstatymo 8 str. 6 ir 7 dalimis.

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė)

 

 

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2021-01-22 Nr. XIVP-180

 

 

I

 

 

T

2. Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus, įstatymo projekto pavadinime brauktinas besikartojantis žodis ,,įstatymas“ bei 1 straipsnio pavadinimas dėstytinas taip: ,,1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas”.

Pritarti

 

3.

Teisingumo ministerija

2021-01-29

 

 

 

Išrašas iš rašto:

„<....>pastabų ir pasiūlymų neturime.<...>“

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos medžiotojų draugija (LMD)

2021-04-18,19

(2021-01-18 Nr. G-550)

1(8)

1(2)

 

Išrašas iš LMD 2021-04-18,19 rašto:

Argumentai:

„<...> geriau išplėsti sąrašą, nei išbraukti ribojimus <...>, <...> Vyriausias VMVT Inspektorius turėtų būti biologinį, medicininį, veterinarinį, žemės ūkio, chemijos ar panašų išsilavinimą, kuriems ne pro šalį būtų pasitobulinti BMI, ISM ir panašiose institucijose, kad įgyti vadybos ar teisinį papildomą EMBA  išsilavinimą. <...>“

Pasiūlymas:

„<...>1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„2. Asmuo, priimamas į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pareigas, turi turėti biomedicinos, gyvybės, maisto technologijos, sveikatos mokslų studijų krypties išsilavinimą ar suteiktą veterinarijos gydytojo kvalifikaciją ir atitikti bendruosius reikalavimus, keliamus asmeniui, priimamam į valstybės tarnautojo pareigas. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas gali būti skiriamas eiti pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas yra atsakingas ir atskaitingas Vyriausybei ir žemės ūkio ministrui.<...>“

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

 

2.

Lietuvos paukštininkystės asociacija

2021-04-15 Nr. 17-29

(2021-04-16 Nr. G-44460

 

 

*

Išrašas iš 2021-04-15 Nr. 17-29 rašto:

Argumentai:

„<...> Įstatymo pakeitimo projektus siūloma atsisakyti specialiųjų veterinarinės medicinos žinių reikalavimo VMVT vadovui yra nepateisinamas ir kelia grėsmę, kad ekstremalių situacijų sprendimų atvejais, sprendimai užtruks dėl skirtingo lygio kompetencijų specialistų komunikacijos skirtumų. VMVT veiklos sritis specifinė, todėl teisingus ir greitus valstybinius sprendimus gali priimti tik asmuo išmanantis sritį ir tai garantuojama  reikalavimu turėti specialųjį veterinarinės medicinos išsilavinimą.<...>

Pasiūlymas:

„<...> Siūlo Įstatymo pakeitimo įstatymo  pasekmes įvertinti nuodugniau<...>“

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

3.

Lietuvos smulkių gyvūnų veterinarijos gydytojų asociacija

(2021-04-19 Nr. G-4495)

 

 

*

Išrašas iš rašto:

 „<...> Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta prielaida, kad toks reguliavimas, kuriuo numatoma, jog veterinarijos tarnybos vadovu gali būti tik asmuo, turintis veterinarijos gydytojo kvalifikaciją, yra ydingas, nėra pagrįstas ar perteklinis, kaip teigiama. <...>“

Pasiūlymas:

<...> Įstatymo projektas turi būti tinkamai išdiskutuotas, suteikiant galimybę visoms suinteresuotoms šalims, t. y. asociacijoms, kurios yra tampriai susijusios su VMVT vykdomomis funkcijomis, dalyvauti Įstatymo projekto aptarime. <...>

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

 

4.

Lietuvos kiaulių augintojų asociacija

2021-04-19 Nr. 01-13

(2021-04-19 Nr. G-4551)

 

 

*

Išrašas iš  2021-04-19 Nr. 01-13 rašto:

„<...> VMVT pavestų funkcijų ir uždavinių tinkamam įgyvendinimui, šios įstaigos vadovas turi turėti veterinarijos gydytojo kvalifikaciją, kuri reikalinga operatyviems ir kompetentingiems sprendimams priimti.

<...>  nepritariam Veterinarijos įstatymo Nr. 1-2110 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP -180 .

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

5.

Lietuvos veterinarijos gydytojų asociacija

2021-04-19

(2021-04-20 Nr. G-4620)

 

 

 

Išrašas iš 2021-04-19 rašto:

„<...>  VMVT vadovas pagal Veterinarijos įstatymą gali būti tik veterinarijos gydytojas. Taip turi būti pagal OIE Terrestrial Animal Health Code reikalavimus (https://www.oie.int/). Šiame Pasaulio gyvūnų sveikatos organizacijos dokumente nėra numatomos sąlygos, kad veterinarijos departamentams galėtų vadovauti toje srityje kvalifikacijos neturintis asmuo.<...>

<...> Lietuvos veterinarijos gydytojų asociacija (LVGA) pasisako PRIEŠ Veterinarijos įstatymo keitimą, siekiant politizuoti Valstybinę veterinarijos tarnybą, darant pavaldžia Žemės ūkio Ministrui bei atverti galimybes į VMVT direktoriaus pareigas pretenduoti NE veterinarijos gydytojams.<...>

<...>  norime pabrėžti, jog VMVT vadovauti gali TIK asmuo, turintis gilias profesines žinias, gebantis puikiai orientuotis netikėčiausiose situacijose, gebantis greitai priimti profesionalius sprendimus, suprantantis tarnybos vidinę struktūrą, darbų specifiką, gebantis užmegzti ir plėtoti išorės partnerių, užsienio valstybių ryšius, komunikabilus, mokantis užsienio, bet svarbiausia profesinę kalbą.<...>“

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

 

Lietuvos ūkininkų sąjunga

2021-04-26 Nr. 21-04/074

(2021-04-27 Nr. G-4870)

 

 

*

Išrašas iš 2021-04-26 Nr. 21-04/074  rašto:

<...> Sutinkame, jog kai kuriais atvejais galbūt tam tikrais klausimais ir būtų galima greičiau pareikalauti VMVT vadovo atsakomybės, sprendžiant gyvūnų ligų protrūkius, tačiau tai nebūtų tas siekis, kuris užtikrintų geresnį VMVT darbo organizavimą, tinkamą Veterinarijos tarnybos vadovo kompetenciją. Tikėtina, jog kitos ministerijos irgi gali pareikalauti priskirti dalį VMVT pavaldumo joms, nes maisto sauga labai suinteresuota rūpintis Sveikatos apsaugos

ministerija, o laukinių gyvūnų kontrolės bei saugos klausimais Aplinkos ministerija. Tad logiškiau yra centralizuoti maisto ir veterinarijos saugą, stiprinti esamą struktūrą, išlaikyti būtinus veterinarijos mokslų reikalavimus jos vadovui bei nuolat skatinti VM VT darbuotojų kelti savo

kvalifikaciją. Tokiu būdu užsitikrinsime visuomenės pasitikėjimą VM VT įstaiga ir sklandų pačios VMVT darbą.

<...>“

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

10.

Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacija

2021-05-05 Nr. 5-2969

(2021-05-05 Nr. G-5254)

 

 

 

Išrašas iš 2021-05-05 Nr. 5-2969  rašto:

„<...> nepritaria  pateiktam LR veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui, kuriame numatoma, kad Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas turi atitikti tik  bendruosius reikalavimus, keliamus asmeniui priimamam į valstybės tarnautojo pareigas.<...>“

Nepritarti

Argumentai:

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė).

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Žemės ūkio ministerija

2022-12-20

8

1

 

Argumentai:

Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 291 straipsnio 8 dalimi, Vyriausybės įstaigai vadovauja jos vadovas, priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Valstybės tarnautojų valstybės institucijų ir įstaigų vadovų pareigybių aprašymus tvirtina –juos į pareigas paskyrusios kolegialios institucijos vadovas (Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 4 dalies 6 punktas). Būtent pareigybės aprašyme ir nustatomo specialieji reikalavimai konkrečiai pareigybei, vadovaujantis Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“ .

Ministerija pritaria siūlymui Veterinarijos įstatymo 8 straipsnyje panaikinti reikalavimą asmeniui, pretenduojančiam į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pareigas, turėti suteiktą veterinarijos gydytojo kvalifikaciją.

Siekiant pašalinti prieštaravimus Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 291 straipsnio 8 daliai, siūlome taip pat keisti Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas yra valstybės pareigūnas, kurį žemės ūkio ministro teikimu ketveriems metams priima į pareigas ir iš jų atleidžia Vyriausybė priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

2.

Žemės ūkio ministerija

2022-12-20

8

6,7

N

Įvertindami veterinarijos, kaip mokslo ir praktinės veiklos srities svarbumą, siūlome svarstyti įstatymu įtvirtinti vyriausiojo veterinaro institutą, t. y. papildyti Veterinarijos įstatymo 8 str. 6 ir 7 dalimis ir jas išdėstyti taip:

„5. Lietuvos Respublikos vyriausiasis veterinaras – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo paskirtas pareigūnas, atsakingas už veterinarijos politikos įgyvendinimą.

6. Asmuo, priimamas į vyriausiojo veterinaro pareigas, turi turėti suteiktą veterinarijos gydytojo kvalifikaciją aukštąjį išsilavinimą (magistro kvalifikacinis laipsnis arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir atitikti reikalavimus nustatytus pareigybės aprašyme.“

Pritarti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2021-06-10

 

 

 

 

Pritarti Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-180. 

Atkreipti dėmesį į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į Teisės aktų projektų, kuriuos Lietuvos Respublikos Vyriausybė siūlo įtraukti į Lietuvos Respublikos Seimo II (pavasario) sesijos darbų programą, sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 123 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo II (pavasario) darbų programos“, 42 punktą, artimiausiu metu teiks Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatymo Nr. I-2110 5 straipsnio pakeitimo ir 8 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą (kartu su lydimuoju Lietuvos Respublikos maisto įstatymo Nr. VIII-1608 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu), kuriame bus siūloma Veterinarijos įstatymo 5 straipsnio 2 dalį pakeisti įtvirtinant, kad Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – VMVT) yra įstaiga prie Žemės ūkio ministerijos, o 8 straipsnį pripažinti netekusiu galios, kadangi jame įtvirtintas teisinis reguliavimas dėl VMVT vadovo pavaldumo, priėmimo ir atleidimo, kvalifikacijos, VMVT vadovo pavaduotojų ir kitų darbuotojų priėmimo ir atleidimo, VMVT pavaldžių įstaigų vadovų priėmimo ir atleidimo yra perteklinis, nebeaktualus ir neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nuostatų. Siūloma šiuos minimus įstatymų projektus svarstyti kartu.

Pritarti iš dalies

Svarstomu įstatymo projektu siekiama pakeisti nuostatą, susijusią su reikalavimu kandidatui į VMVT vadovo pareigas.

Atsižvelgiant į tai, manytina, kad šis projektas gali būti svarstomas atskirai, nelaukiant Vyriausybės minimų įstatymų projektų, susijusių su VMTV pavaldumo keitimu.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2022-12-21

1(8)

 

 

Argumentai:

Veterinarijos įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad VMVT yra Vyriausybės įstaiga.

Vyriausybės įstatymo 29straipsnio 8 dalyje nustatyta, kad Vyriausybės įstaigai vadovauja jos vadovas, priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Veterinarijos įstatymo 8 straipsnio 3-5 dalyse išdėstytos nuostatos jau yra sureguliuotos Valstybės tarnybos įstatymu.

Atsižvelgiant į tai, Veterinarijos įstatymo 8 straipsnyje nustatytas teisinis reguliavimas yra perteklinis, todėl siūlytina jo atsisakyti.

Konkurso į įstaigos vadovo pareigas metu tikrinama ne tik atitiktis Valstybės tarnybos įstatyme (toliau – VTĮ) nustatytiems reikalavimams, bet ir asmens tinkamumas eiti šias pareigas: turima patirtis, kompetencijos ir gebėjimai atlikti funkcijas.

Įstaigos vadovas priimamas vadovauti įstaigai, t. y. jo atsakomybė – užtikrinti skaidrų ir efektyvų įstaigos darbą.

2021 m. duomenimis, reikalavimai užsienių valstybių analogiškų tarnybų vadovams dažniausiai įtvirtinti bendruose valstybės ar apskritai viešojo sektoriaus tarnautojų atranką reglamentuojančiuose teisės aktuose. Nepaisant to, dažniausiai minėtų tarnybų vadovai yra įgiję veterinaro kvalifikaciją arba turi kitą su žemės ūkiu susijusį išsilavinimą.

Atsižvelgiant į tai, manytina, kad reikalavimo VMVT vadovui turėti veterinarijos gydytojo kvalifikaciją atisakymas padidintų konkurso dalyvių skaičių, užtikrintų didesnę konkurenciją ir sudarytų sąlygas pasirinkti geriausią kandidatą. Bandymas įstatyme įtvirtinti konkretų išsilavinimą ar kvalifikaciją veiktų priešingai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„1.   Straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnį  ir jį išdėstyti taip:

„2. Asmuo, priimamas į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pareigas, turi turėti bendruosius reikalavimus, keliamus asmeniui, priimamam į valstybės tarnautojo pareigas. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas gali būti skiriamas eiti pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas yra atsakingas ir atskaitingas Vyriausybei ir žemės ūkio ministrui.”

„1 straipsnis. 8 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti netekusiu galios 8 straipsnį.“

Pritarti iš dalies

Komitetas pritaria siūlymui Veterinarijos įstatymo 8 straipsnyje panaikinti reikalavimą asmeniui, pretenduojančiam į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pareigas, turėti suteiktą veterinarijos gydytojo kvalifikaciją. Tačiau, KRK įvertinęs veterinarijos, kaip mokslo ir praktinės veiklos srities svarbumą, siūlo įstatymu įtvirtinti vyriausiojo veterinaro institutą, t. y. papildyti Veterinarijos įstatymo 8 str. 6 ir 7 dalimis.

Komitetas pritarė Žemės ūkio ministerijos pasiūlymui. (Žr. Komiteto pasiūlymus 7.2. lentelė)

 

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Kaimo reikalų komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Kaimo reikalų komitetas

2022-12-21

1(8)

1(1)

 

 

Argumentai:

Vadovaujantis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 291 straipsnio 8 dalimi, Vyriausybės įstaigai vadovauja jos vadovas, priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Valstybės tarnautojų valstybės institucijų ir įstaigų vadovų pareigybių aprašymus tvirtina – juos į pareigas paskyrusios kolegialios institucijos vadovas (Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 4 dalies 6 punktas). Būtent pareigybės aprašyme ir nustatomi specialieji reikalavimai konkrečiai pareigybei, vadovaujantis Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“ .

Pasiūlymas:

1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas yra valstybės pareigūnas, kurį žemės ūkio ministro teikimu ketveriems metams priima į pareigas ir iš jų atleidžia Vyriausybė priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

2.

Seimo Kaimo reikalų komitetas

2022-12-21

1(8)

2(2)

 

 

Pasiūlymas:

2. Pakeisti 8 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Asmuo, priimamas į Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pareigas, turi turėti suteiktą veterinarijos gydytojo kvalifikaciją ir atitikti bendruosius reikalavimus, keliamus asmeniui, priimamam į valstybės tarnautojo pareigas. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas gali būti skiriamas eiti pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas yra atsakingas ir atskaitingas Vyriausybei ir žemės ūkio ministrui.“

Pritarti

 

3.

Seimo Kaimo reikalų komitetas

2022-12-21

1(8)

3(5,6)

 

N

Argumentai:

Įvertinant veterinarijos, kaip mokslo ir praktinės veiklos srities svarbumą, siūloma įstatymu įtvirtinti vyriausiojo veterinaro institutą, t. y. papildyti Veterinarijos įstatymo 8 str. 6 ir 7 dalimis ir jas išdėstyti taip:

Pasiūlymas

Papildyti 8 straipsnį 5 ir 6 dalimis:

„5. Lietuvos Respublikos vyriausiasis veterinaras – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo paskirtas pareigūnas, atsakingas už veterinarijos politikos įgyvendinimą.

6. Asmuo, priimamas į vyriausiojo veterinaro pareigas, turi turėti veterinarijos gydytojo kvalifikaciją (magistro kvalifikacinį laipsnį arba baigus vientisąsias studijas įgytą magistro kvalifikacinį laipsnį) arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir atitikti pareigybės aprašyme nustatytus reikalavimus.“

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 1.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas patobulintas Lietuvos Respublikos veterinarijos Įstatymo Nr. I-2110 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-180(2), jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)