PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIIIP- 4314

 

                                                                                                                                    2020-05-20

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

5

2

Pirmoji pastraipa

Argumentai:

Įvertinant miškų įvairiapusę naudą ir svarbą valstybei, visuomenei, ekonomikai, aplinkai, didėjant lūkesčių miškams įvairovei, taip pat atsižvelgiant į kitų šalių patirtį, būtina turėti atskirą, ilgalaikį strateginį nacionalinį miškų politikos dokumentą, įtvirtinantį miškų politikos svarbiausias nuostatas ir kryptis ateičiai, aukščiausiu lygiu įgalinantį įgyvendinti ilgalaikę, nuoseklią, nuo trumpalaikių sprendimų kuo mažiau priklausančią miškų politiką, nukreiptą į tai, kad darniai tvarkomi ir naudojami miškų ištekliai užtikrintų kokybiškų miškų ir miško ekosistemų išsaugojimą ateities kartoms. Atkreiptinas dėmesys, kad šiais metais baigsiantis galioti pagrindinis nacionalinis miškų politikos strateginis dokumentas – Nacionalinė miškų ūkio sektoriaus plėtros 2012-2020 metų programa – buvo tvirtinamas Vyriausybės.

Jungtinių Tautų Miškų forumo priimtas tarptautinis susitarimas miškams nustatė pasaulinius su miškais susijusius tikslus ir priemones, kurie įtvirtinti taip vadinamame dokumente „Miškų instrumentas“. Šiame dokumente kaip vienas esminių tvaraus miškų valdymo užtikrinimo instrumentų įvardinamas nacionalinių miškų programų ar strategijų su atitinkamais tikslais, veiksmais, priemonėmis parengimas.

Kalbant apie Europos žemyną, čia jau senai susiformavusios tvaraus miškų ūkio tradicijos, atspindimos proceso „FOREST EUROPE“ (visos Europos politinis procesas, skirtas tvariam žemyno miškų valdymui) suformuluotuose tvaraus miškų valdymo principuose, kuriuos savo politikoje taiko šio proceso valstybės narės ir remia Europos Sąjunga. Europos valstybes saisto „FOREST EUROPE“ įsipareigojimai tvarkyti savo miškus tvariai pagal nacionalines miškų politikos kryptis, kurių įgyvendinimui rengiami nacionaliniai, specifinei miškų sričiai skirti, strateginiai miškų politikos dokumentai. Pažymėtina, kad daugumoje šio proceso skelbiamų deklaracijų ir rezoliucijų pabrėžiama miškams skirtų strateginių dokumentų būtinybė siekiant ilgalaikių tikslų, veiksmų ir priemonių miškams nustatymo, su miškais susijusių politikų ir sričių suderinamumo ir koordinavimo, ir kt.

Atkreiptinas dėmesys, kad Europos Sąjungoje visos šalys narės turi nacionalines miškų programas ar lygiaverčius dokumentus bei strategijas.

Todėl siūloma papildyti Įstatymo projektą ir numatyti galimybę valstybės miškų ūkio politikos priemones Vyriausybei tvirtinti atskiroje nacionalinėje miškų programoje, tuo pačiu paliekant galimybę atskiras miškų ūkio politikos priemones tvirtinti ir kitose nacionalinėse plėtros programose.

 

Pasiūlymas:

„Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

2. Valstybės miškų ūkio politikos priemones tvirtina Vyriausybė nacionalinėje miškų programoje ar/ir kitose nacionalinėse plėtros programose. Aplinkos ministerija, atlikdama miškų ūkio valstybinio valdymo funkcijas:“

2.

5

2

1

Pasiūlymas:

„Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) rengia nacionalinę miškų programą ar/ir kitas nacionalines plėtros programas, kuriose suplanuojamos valstybės miškų ūkio politikos priemonės, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą;“

3.

5

2

2

Pasiūlymas:

„Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) organizuoja, miškingumo didinimo, miško genofondo, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės miškuose išsaugojimo, selekcijos ir sėklininkystės, miško išteklių naudojimo, kitų nacionalinės miškų programos ar/ir kitų valstybės miškų ūkio politiką įgyvendinančių nacionalinių plėtros programų priemonių rengimą;“

 

 

 

 

Teikia Seimo narys                                                 Kęstutis Bacvinka