1.
1.
|
1
|
1
|
|
Argumentai:
Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo
3 straipsniu nustatytos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijų
ir pareigūnų funkcijos, veiklos organizavimo principai, ir 12 straipsniu
nustatytos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų teisės ir
pareigos išskirtinai sietini tik su teisėtumo ir teisėtvarkos aplinkos
apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo srityje užtikrinimu.
Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589
straipsnio pakeitimo įstatymo projekto 1 str. 1 d. numatoma aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės pareigūnams suteikti įgaliojimus pradėti
administracinių nusižengimų teiseną ir surašyti administracinių nusižengimų
protokolus už savivaldybių tarybų patvirtintų saugaus elgesio paviršinių
vandens telkinių vandenyje ir ant paviršinių vandens telkinių ledo taisyklių
pažeidimus, kurie nesietini su aplinkos apsaugos pareigūnų funkcijomis. Ši
nauja funkcija gali būti reikšmingas trukdis tiesioginių aplinkos apsaugos
funkcijų vykdymui. Gyvosios gamtos apsaugą vykdo vos 50 pareigūnų. Aplinkos
apsaugos pareigūnų (priešingai nuo savivaldos institucijų) darbas
organizuojamas taip, kad į pažeidimus būtų reaguojama bet kuriuo metu (24/7).
Tai reiškia, kad į pranešimus apie nesaugų elgesį vandenyje savaitgaliais ar
kitu ne darbo metu privalės reaguoti AA pareigūnai. Be to įstatymuose nėra
nustatyta aiškiai atsakomybė savivaldos institucijoms kontroliuoti saugaus
elgesio vandenyje taisyklių laikymąsi. Atsižvelgiant į tai tikėtina, kad
administracinių bylų nagrinėjimą/teiseną privalės vykdyti AA pareigūnai iki
galo (negalės perduoti pvz. savivaldos pareigūnams). .
Todėl siūlau nepritarti Lietuvos Respublikos administracinių
nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto nuostatoms ir
išbraukti įstatymo 1 straipsnio 1 dalį
Pasiūlymas:
Siūloma
išbraukti 1 straipsnio 1 dalį:
1
straipsnis. 589 straipsnio pakeitimas.
1.
Pakeisti 589 straipsnio 31 punktą ir jį išdėstyti taip:
„31) aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijų
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai, valstybinių rezervatų,
valstybinių parkų ir biosferos rezervatų direkcijų bei saugomų teritorijų
valstybinio valdymo ir kontrolės įstaigų, kitų institucijų, kurių pareigūnams
įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka suteikti įgaliojimai
atlikti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, – dėl šio kodekso 48
straipsnio 1, 2 dalyse, 110, 111, 114, 235, 236, 2361, 237, 238,
239, 241, 242, 243, 2431, 244, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252,
253, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 262, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270,
271, 272, 273, 274, 275 straipsniuose, 276 straipsnio 1, 2, 5, 6, 7, 8
dalyse, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290,
291, 292, 293 straipsniuose, 294 straipsnio 2 dalyje, 295 straipsnio 1,
2 dalyse, 296 straipsnio 2 dalyje, 299 straipsnio 3 dalyje, 303, 304,
3041, 3042, 305, 306, 307, 308, 3081, 309,
310, 311, 312, 313, 315, 316, 317, 318, 346 straipsniuose, 426 straipsnio
4 dalyje, 431 straipsnio 1, 2 dalyse, 505, 507, 546
straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų, aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės institucijų aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnai – ir dėl 491 straipsnyje numatytų administracinių nusižengimų;“.
|