LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ŠVIETIMO IR MOKSLO KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2011 M. KOVO 15 D. NUTARIMO
NR. XI-1277 „DĖL VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETO STATUTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO NR. XIVP-3838
2024-06-14 Nr. 106-P-27
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Artūras Žukauskas, Komiteto pirmininko pavaduotoja Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, Komiteto nariai: Dalia Asanavičiūtė, Eugenijus Jovaiša, Andrius Vyšniauskas pavaduojantis Dainių Kreivį, Laima Nagienė, Aušrinė Norkienė, Beata Pietkiewicz, Edmundas Pupinis, Edita Rudelienė, Jurgita Šiugždinienė, Vilija Targamadzė, Švietimo ir mokslo komiteto biuro vedėja Lina Vingrytė, patarėjos Justina Paukštė, Rūta Steponėnienė, Deimantė Žegunė, padėjėja Girmantė Petrauskaitė.
Kviestieji asmenys: Vilniaus Gedimino technikos universiteto rektorius Romualdas Kliukas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
2 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. Projektu nauja redakcija išdėstomo Seimo nutarimo 2 straipsnį siūlytina dėstyti taip: „Nustatyti, kad Vilniaus Gedimino technikos universiteto buveinės adresas yra Vilnius, Saulėtekio al. 11, LT-10223”. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
9 |
Nauja redakcija dėstomo Vilniaus Gedimino technikos universiteto statuto (toliau – keičiamas statutas) 9 punkto nuostatoje iki dvitaškio tarp žodžių „Universiteto“ ir „veiklos“ brauktinas jungtukas „ir“. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
12 |
Atkreiptinas dėmesys, kad Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (toliau – EVRK) nėra numatytos tokios keičiamo statuto 12 punkte numatytos veiklos sritys kaip moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra, studijos, leidyba, technologijos, neformalusis švietimas, kita švietimo, kultūros ir mokslo veikla. Pavyzdžiui, EVRK yra numatyta veiklos sritis – mokslinė veikla, apimanti tokias veiklos rūšis kaip moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla, aukštasis universitetinis mokslas (o ne studijos) yra nurodyta kaip viena iš švietimo veiklos srities rūšių, technologijos apskritai nėra nurodytos nei prie veiklos sričių, nei prie rūšių. Atitinkamai su EVRK siūlytina suderinti ir keičiamo statuto 13 punktą, nustatantį Universiteto vykdomos veiklos rūšis. Galbūt tikslinga apskritai keičiamame statute atsisakyti vardinti konkrečias ekonominės veiklos sritis ir rūšis, o tiesiog bendrais bruožais išdėstyti Universiteto vykdomą veiklą (pvz., panašiai kaip nustatyta Mokslo ir studijų įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje). |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
20.3, 20.7, 20.8, 20.9 |
Derinant keičiamo statuto 21 punktą, kuriame nurodyti Tarybos įgaliojimai, su Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsniu, siūlome patikslinti keičiamo statuto 21.3 papunktį ir vietoj žodžių „Universiteto struktūros pakeitimus“ įrašyti žodžius „Universiteto struktūros pertvarkos planus“, 21.7 papunktyje vietoj žodžių „pristato aukštosios mokyklos bendruomenei“ įrašyti žodžius „pristato Universiteto bendruomenei“ bei papildyti 21 punktą dviem naujais papunkčiais, nustatančiais, kad Taryba svarsto ir tvirtina rektoriaus pateiktą aukštosios mokyklos metinę pajamų ir išlaidų sąmatą ir tvirtina šios sąmatos įvykdymo ataskaitą bei tvirtina rektoriaus pateiktą aukštosios mokyklos metinę veiklos ataskaitą, kurioje aptariamas ir strateginio plano įgyvendinimas. |
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
21.1, 21.3, 33.9, 59, 146 |
Derinant keičiamo statuto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymu bei siekiant sureglamentuoti ir tokį galimą atvejį, kai studentų atstovybė dėl kažkokių priežasčių universitete gali ir nevykdyti veiklos, keičiamo statuto 22.1 papunktyje (o taip pat ir kai kuriose kitose keičiamo statuto nuostatose) po žodžių „studentų atstovybė“ įrašytini žodžiai „jeigu jos nėra, – visuotinė studentų atstovų konferencija“. Be to, šį papunktį reikėtų patikslinti ir tuo aspektu, kad Tarybos nario skyrimo tvarka gali būti nustatyta nebūtinai studentų atstovybės įstatuose, bet ir kituose dokumentuose, todėl siūlytume vietoj žodžių „Tarybos nario skyrimo tvarka nustatyta Studentų atstovybės įstatuose“ įrašyti žodžius „studentų atstovybės nustatyta tvarka“. |
Pritarti |
|
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
21.3, 54 |
Keičiamo statuto 22.3 papunktyje nurodoma, kad Senato nustatyta tvarka renkami, skiriami ir atšaukiami 5 nariai, nepriklausantys Universiteto personalui ir studentams, iš jų vienas narys – Studentų atstovybės savo nustatyta tvarka. Šie nariai atrenkami viešojo konkurso būdu. Derinant keičiamo statuto nuostatas su Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 3 dalies nuostatomis, 22.3 papunktis tikslintinas, nurodant kiek narių skiriami viešo konkurso būdu. Taip pat šiame papunktyje žodis „viešojo“ keistinas į „viešo“, tokia pati pastaba taikytina ir keičiamo statuto 51 punktui. |
Pritarti |
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
25 |
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 7 dalies nuostatas, Tarybos narys turi įsipareigoti sąžiningai atlikti šio įstatymo nustatytas funkcijas, siūlytume keičiamo statuto 26 punkte vietoj žodžių „sąžiningai atlikti teisės aktuose nustatytas funkcijas“ įrašyti žodžius „sąžiningai atlikti Mokslo ir studijų įstatymo nustatytas funkcijas“. |
Pritarti |
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
23 |
Derinant keičiamo statuto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymu, keičiamo statuto 24 punktas pildytinas nuostata, numatančia, kad Tarybos nariu negali būti ir Senato narys. |
Pritarti |
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
29 |
Keičiamo statuto 30 punkto paskutiniajame sakinyje nurodoma, kad naujo Tarybos nario, t.y. jeigu paskiriamas naujas Tarybos narys vietoj Tarybos nario, kurio įgaliojimai nutrūko, įgaliojimai tęsiasi iki Tarybos kadencijos pabaigos. Pagal tokią formuluotę reikštų, kad naujo tarybos nario įgaliojimai negalėtų nutrūkti net ir objektyviai egzistuojant teisiniams pagrindams, kuriems esant įprastai Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, pavyzdžiui, jam netinkamai vykdant Statuto, Tarybos darbo reglamento ar Mokslo ir studijų įstatymo nuostatas. Atsižvelgiant į tai, minima statuto nuostata, nustatanti, kad naujo Tarybos nario įgaliojimai tęsiasi iki Tarybos kadencijos pabaigos, brauktina kaip perteklinė ir šiek tiek klaidinanti (pakankamo turinio yra kita šio punkto nuostata, nustatanti, kad naujas Tarybos narys skiriamas likusiam kadencijos laikui). |
Pritarti |
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
31 |
Keičiamo statuto 32 punkto nuostata, nustatanti, kad išmokų Tarybos nariams dydžius ir jų mokėjimo tvarką nustato Senatas, prieštarauja Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 13 daliai, imperatyviai nustatančiai, kad išmokų Tarybos nariams mokėjimo tvarka nustatoma būtent aukštosios mokyklos statute (o ne Senato tvirtinamame Universiteto vidaus teisės akte). |
Pritarti |
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
33 |
Siūlome keičiamo statuto 34 punktą, kuriame nurodyti Senato įgaliojimai, suderinti su Mokslo ir studijų įstatymo 28 straipsnio 2 dalyje nustatytais įgaliojimais. |
Pritarti |
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
35 |
Keičiamo statuto 36 punkte vietoj žodžio ,,renkamas“ įrašytinas žodis „sudaromas“, kadangi ne visi Senato nariai yra renkami (rektorius yra Senato narys pagal pareigas). |
Pritarti |
|
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
36 |
Keičiamo statuto IV skyriaus antrąjį skirsnį siūlome papildyti, nurodant subjektą, įgaliotą nustatyti konkrečias Senato narių pagal užimamas pareigas proporcijas (jeigu tai bus reglamentuota Senato tvirtinamame Senato darbo reglamente – taip reikėtų ir nurodyti). |
Pritarti |
|
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
48 |
Keičiamo statuto 44 punktą siūlytina patikslinti, nurodant kalendorines ar darbo dienas. |
Pritarti |
|
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
51, 28 |
Keičiamo statuto 47 punkte nustatyta, kad rektoriumi gali būti nepriekaištingos reputacijos asmuo, tačiau kitose keičiamo statuto nuostatose nėra nurodyti nei kriterijai, kuriems esant asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, nei pateikta jokia blanketinė nuoroda į įstatymą, kuriame apibrėžtais kriterijais būtų vadovaujamasi. Atsižvelgiant į tai, reguliavimas tikslintinas. Atitinkamo turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 29 punktui, kuriame nustatytas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas Tarybos nariui. |
Pritarti |
|
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
52.4 |
Keičiamo statuto 48.4 papunktyje reikėtų patikslinti nuostatos, numatančios, kad rektorius Senatui pritarus tvirtina Universiteto prorektorių, kanclerio, fakultetų dekanų, institutų, centrų, katedrų ir kitų Tarybos nustatytų padalinių vadovų kandidatūras, turinį, nes nėra aišku, ar rektorius skiria į pareigas prorektorių, kanclerio, fakultetų dekanų, institutų, centrų, katedrų ir kitų Tarybos nustatytų padalinių vadovus, ar, vis dėlto, rektorius tik tvirtina galutines asmenų į minėtas pareigas kandidatūras, o į pareigas juos skiria kitas Universiteto valdymo organas (tokiu atveju skiriantį į pareigas subjektą reikėtų taip pat nurodyti). |
Pritarti |
|
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
52.4, 71 |
Keičiamo statuto 48.4 papunkčio nuostata, nustatanti, kad pasibaigus rektoriaus įgaliojimams, kartu pasibaigia prorektorių ir kanclerio įgaliojimai, implikuoja, kad su prorektoriais ir kancleriu būtų sudaromos terminuotos 5 metų darbo sutartys. Pažymėtina, kad toks reguliavimas prieštarauja Darbo kodeksui, kurio 68 straipsnio 4 dalyje imperatyviai nustatyta, kad terminuotų darbo sutarčių, kurių maksimalus terminas negali būti ilgesnis kaip penkeri metai, sudarymo galimybę su renkamais ar skiriamais darbuotojais, kūrybinių profesijų ir mokslo darbuotojais, kolegialių renkamųjų organų skiriamais darbuotojais ar kitais darbuotojais viešojo intereso gynimo tikslais nustato kiti įstatymai. Tokios sutartys gali būti sudaromos arba pratęstos įstatymo nustatytu pagrindu ir kitos šio straipsnio nuostatos joms netaikomos. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos įstatymuose nėra numatyta galimybė su Universiteto prorektoriais ar kancleriu sudaryti ilgesnes nei dviejų metų terminuotas darbo sutartis. Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 69 punktui, kuriame taip pat implikuojama, kad su dekanais ir prodekanais būtų sudaromos terminuotos darbo sutartys. |
Nepritarti |
Seime yra svarstomas Mokslo ir studijų įstatymas, kuriame bus įtvirtinta galimybė aukštajai mokyklai sudaryti terminuotas 5 metų sutartis su tam tikrais darbuotojais. |
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
52.6 |
Vertinant keičiamo statuto 48.6 papunkčio nuostatą, pagal kurią rektorius dėl netinkamo pareigų vykdymo reiškia nepasitikėjimą ir iš pareigų atleidžia prorektorius, kanclerį, fakultetų dekanus, prodekanus, institutų, centrų, katedrų ir kitų padalinių vadovus, pažymėtina, kad Darbo kodekso nuostatuose, reglamentuojančiose darbo sutarčių pasibaigimo pagrindus, nėra numatyta galimybė darbdaviui atleisti darbuotojus dėl nepasitikėjimo. Minėtą keičiamo statuto 48.6 papunkčio nuostatą siūlytina derinti su Darbo kodekso 58 straipsniu, reglamentuojančiu darbo sutarties nutraukimą darbdavio iniciatyva dėl darbuotojo kaltės. |
Pritarti |
|
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
|
Keičiamo statuto 49 punktas yra perteklinis, nes reikalavimai asmeniui, kuris gali būti renkamas Universiteto rektoriumi, jau nustatyti keičiamo statuto 47 punkte. |
Pritarti |
|
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
54 |
Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo keičiamo statuto 51 punkte nereikėtų aptarti ir tokios situacijos, kai rektoriaus konkurse nė vienas iš dviejų kandidatų (o jeigu konkurse dalyvautų daugiau nei du kandidatai – reikiamų balsų surinkimo galimybė būtų dar mažesnė) nesurinktų reikiamo Tarybos narių balsų skaičiaus, t. y. balsai pasiskirstytų santykiu 6:5 (o rektoriui išrinkti reiktų mažiausiai 7 balsų). |
Pritarti |
|
21. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
56 |
Derinant keičiamo įstatymo ir Mokslo ir studijų įstatymo 29 straipsnio 7 dalies nuostatas, keičiamo statuto 53 punktą siūlome papildyti, nurodant, kad tas pats asmuo rektoriumi gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės ir ne anksčiau kaip po 5 metų nuo paskutinės kadencijos pabaigos, jeigu paskutinė kadencija buvo iš eilės antra. |
Pritarti |
|
22. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
41, 56 |
Keičiamo statuto IV skyriaus pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį skirsnius reikėtų papildyti ir jose apibrėžti Universiteto Tarybos, Senato ir Rektoriaus įgaliojimų pasibaigimo pagrindus (jeigu šie klausimai yra reglamentuoti atitinkamų Universiteto valdymo organų tvirtinamuose darbo reglamentuose – tai reikėtų ir nurodyti). Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad su rektoriumi yra pasirašoma darbo sutartis, todėl jo įgaliojimai gali pasibaigti tik Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir Mokslo ir studijų įstatymo nustatytais pagrindais (žr. Darbo kodekso 53 straipsnio 7 punktą). |
Pritarti |
|
23. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
71 |
Svarstytina, ar keičiamo statuto 69 punktas neturėtų būti patikslintas, nustatant, kad dekanams ir prodekanams garantuojama teisė grįžti į iki išrinkimo dekano ar prodekano pareigoms eitas dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas Universitete ir jas eiti 5 metus tik tuo atveju, kai prieš paskyrimą į dekano ar prodekano pareigas asmuo buvo priimtas į dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas terminuotam 5 metų laikotarpiui. Manytina, kad tuo atveju, kai asmuo iki paskyrimo į dekano ar prodekano pareigas ėjo dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas pagal neterminuotą sutartį, jam turėtų būti garantuojama teisė grįžti į dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas taip pat neterminuotam laikotarpiui (5 metams nukeliant eilinės atestacijos terminą). Taip pat pažymime, kad šiame punkte vietoj žodžių „išrinkimo dekano ar prodekano pareigoms“ įrašytini žodžiai „paskyrimo į dekano ar prodekano pareigas“. |
Pritarti |
|
24. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
72 |
Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 70 punkte reikėtų aiškiau atskleisti formuluotės „katedros pasiūlyta kandidatūra“ turinį, nes neaišku kas katedros vardu katedros vedėjo kandidatūrą teiktų dekanui. Be to, šiame punkte po žodžių „arba kitą katedros vedėjo kandidatūrą“ įrašytini žodžiai „savo nuožiūra“. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo statuto 70 punkto paskutinį sakinį reikėtų patikslinti ir todėl, kad neaišku, ar rektorius Senatui svarstyti turėtų teikti katedros vedėjo pasiūlytą ar kitą dekano savo nuožiūra pasiūlytą kandidatą, ar vis dėlto rektorius Senatui svarstyti turėtų teikti dekano teikiamą katedros vedėjo kandidatūrą arba savo nuožiūra kitą kandidatą. |
Pritarti |
|
25. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
74 |
Nėra aiškus keičiamo statuto 72 punkte vartojamos sąvokos „mokslo padaliniai“ turinys, nes tokie padaliniai keičiame statute nėra nurodyti. Pažymėtina, kad keičiamame statute yra vartojama „mokslinių tyrimų padalinių“ sąvoka. |
Pritarti |
|
26. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
83 |
Keičiamo statuto 81 punkto nuostatos derintinos su Mokslo ir studijų įstatymo 10 straipsnio 4 dalimi, kurioje įtvirtintos visos būtinos sąlygos, kurias atitinkantys universitetai gali vykdyti kolegines studijas. Taip pat pažymėtina, kad Mokslo ir studijų įstatymas antrosios pakopos koleginių studijų nenumato, todėl minėtas punktas tikslintinas ir šiuo aspektu. |
Pritarti |
|
27. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
95 |
Keičiamo statuto 93 punkto nuostatos tikslintinos, nes jų formuluotė suponuoja, kad studijų kitose aukštosiose mokyklose rezultatai įskaitomi vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamais Neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų, susijusių su aukštuoju mokslu, vertinimo ir pripažinimo bendraisiais principais. |
Pritarti |
|
28. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
98 |
Tikslintinas keičiamo statuto 96 punktas, kadangi pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą, studentų priėmimo tvarka turi būti nustatyta aukštosios mokyklos statute, bet ne Senato patvirtintose priėmimo į Universitetą taisyklėse. |
Pritarti |
|
29. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
101 |
Tikslintinas keičiamo statuto 97 punktas, kadangi pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą, studentų šalinimo tvarka turi būti nustatyta aukštosios mokyklos statute, bet ne Studijų nuostatuose. |
Pritarti |
|
30. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
105 |
Derinant keičiamo statuto 101 punkto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymo 57 straipsnio 2 dalimi, minėtą punktą reikėtų patikslinti, nurodant, kad formaliojo švietimo būdu įgytų kompetencijų asmenims, norintiems tęsti studijas Universitete, pripažinimą kaip studijų programos dalį atlieka Universitetas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. |
Pritarti |
|
31. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
106, 123 |
Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 102 punkte reikėtų konkrečiai įvardinti Universiteto valdymo organą, įgaliotą nustatyti intelektinės veiklos rezultatų panaudojimo tvarką. Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 121 punktui, kuriame taip pat turėtų būti įvardintas Universiteto valdymo organas, įgaliotas nustatyti pedagoginių Universiteto profesoriaus ir Universiteto docento vardų teikimo tvarką. |
Pritarti |
|
32. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
107, 108, 111 |
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 5 punktą, aukštosios mokyklos statute turi būti nustatyta mokslo ir studijų kokybės užtikrinimo tvarka, siūlome tikslinti VI skyriaus antrojo skirsnio pavadinimą ir šios skirsnio nuostatas. |
Pritarti |
|
33. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
113 |
Keičiamo statuto 109 punkte vietoj žodžių „mokslo ir studijų institucijų“ įrašytinas žodis „Universiteto“. |
Pritarti |
|
34. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
|
Keičiamo statuto 113 punktas brauktinas kaip perteklinis, nes analogiško turinio nuostatos yra įtvirtintos ir 124 bei 130 punktuose. |
Pritarti |
|
35. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
|
Svarstytinas keičiamo statuto 115 punkto, kuriame nustatytas reikalavimas asmeniui, norinčiam dirbti Universitete, prašyme priimti dirbti nurodyti savo pareigas (dirbamą darbą) kitose darbovietėse, pagrįstumas. Pažymėtina, kad 2017 m. liepos 1 d. įsigaliojus Darbo kodeksui, nebeliko darbo sutarčių dėl antraeilių pareigų, o Darbo kodekso 41 straipsnio 1 dalis draudžia iš darbuotojo reikalauti informacijos, kuri nėra susijusi su jo sveikatos būkle, kvalifikacija ar kitomis aplinkybėmis, nesusijusiomis su tiesioginiu darbo funkcijos atlikimu. |
Pritarti |
|
36. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
124 |
Keičiamo statuto 122 punkte brauktini žodžiai „ir Universiteto“, kadangi darbuotojai gali būti atleidžiami iš darbo tik Mokslo ir studijų įstatymo ir Darbo kodekso nustatytais pagrindais ir tvarka (žr. Darbo kodekso 53 straipsnio 7 punktą). |
Pritarti |
|
37. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
130 |
Keičiamo statuto 128 punkte žodis „vadovus“ turėtų būti dėstomas ne po žodžio „padalinių“, o po žodžio „sudėtį“. |
Pritarti |
|
38. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
132 |
Keičiamo statuto 130 punkte vietoj žodžių „darbuotojų pareigybių aprašai“ įrašytini žodžiai „darbuotojų pareigybių aprašymai“. |
Pritarti |
|
39. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
99, 100 |
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą, aukštosios mokyklos statute turi būti nustatyta studentų priėmimo ir šalinimo tvarka, bet ne Studijų nuostatuose, tikslintinas keičiamo statuto VII skyriaus trečiasis skirsnis. |
Pritarti |
|
40. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
138.6 |
Keičiamo statuto 138.6 papunktyje reikėtų nurodyti subjektą ar subjektus, iš kurių studentas turi teisę gauti būtiną su savo studijomis susijusią informaciją. |
Pritarti |
|
41. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
138.10 |
Atkreipiame dėmesį, kad keičiamo statuto 138.10 papunktyje yra atkartojamos Mokslo ir studijų įstatymo 62 straipsnio 1 dalies 11 punkto nuostatos. Siekiant teisėkūros ekonomiškumo, keičiamo statuto 138.10 papunktyje siūlome teikti nuorodą į minėtą įstatymą ir šį statuto papunktį dėstyti taip: „išeiti akademinių atostogų Mokslo ir studijų įstatyme nustatytais atvejais ir terminais”. |
Pritarti |
|
42. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
142 |
Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 142 punkte reikėtų aiškiau atskleisti „studijų pertraukimo“ pagrindus ir (ar) sąlygas, nes nei Mokslo ir studijų įstatyme, nei kitose keičiamo statuto nuostatose „studijų pertraukimas“ nėra numatytas. Be to, svarstytina, ar būtent su šiuo studijų pertraukimu neturi būti siejamas keičiamo statuto 143 punkte numatytas studijų atnaujinimas, nes nėra aišku, kokiais studijų nutraukimo atvejais, numatytais 142 punkte, studento prašymu studijos vis dėlto vėl gali būti atnaujinamos. |
Pritarti |
|
43. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
142 |
Nėra aiškus keičiamo statuto 142 punkte numatyto studijų nutraukimo ir 144 punkte nustatyto studentų šalinimo iš Universiteto rektoriui vienašališkai nutraukiant sutartį santykis, t.y. nėra aišku, ar tai tarpusavyje betarpiškai susiję sprendimai, kai po studijų nutraukimo 142 punkte nurodytais pagrindais studentas rektoriaus sprendimu šalinamas iš Universiteto, ar vis dėlto, studijų nutraukimui bei studentų šalinimui iš Universiteto rektoriaus sprendimu būtų taikomi skirtingi pagrindai ir tvarka. |
Pritarti |
|
44. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
146 |
Vadovaujantis Mokslo ir studijų įstatymo 62 straipsnio 8 dalimi, keičiamo statuto VII skyriaus ketvirtasis skirsnis turėtų būti papildytas nuostata, nustatančia, koks Universiteto valdymo organas, suderinęs su studentų atstovybe, būtų įgaliotas nustatyti ginčų nagrinėjimo Ginčų nagrinėjimo komisijoje ir jos sprendimų įgyvendinimo tvarką. |
Pritarti |
|
45. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
149, 153 |
Keičiamo statuto 150 punkte po žodžių „Visuotinės studentų“ įrašytinas žodis „atstovų“. Taip pat pažymėtina, kad formuluotė „visuotinė studentų atstovų konferencija“ turėtų būti vartojama ir keičiamo statuto 154 punkte (vietoj formuluotės „visuotinis studentų susirinkimas (konferencija)“. |
Pritarti |
|
46. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
|
Keičiamo statuto 156 punktas, nustatantis, kad Universiteto lėšų dalis gali būti skiriama studentų stipendijoms, yra ne šio skirsnio, reglamentuojančio studentų savivaldą, reguliavimo dalykas. |
Pritarti |
|
47. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
158 |
Manytina, kad keičiamo statuto 160 punkto nuostata, numatanti, kad Universiteto teritorijoje valstybės, savivaldybių ir kitos institucijos bei kiti juridiniai ir fiziniai asmenys negali atlikti darbų (išskyrus neatidėliotinus avarinius darbus) be rektoriaus arba jo įgalioto asmens leidimo, gali nepagrįstai riboti atsakingoms institucijoms, įstaigoms ar įmonėms atlikti įvairius su Universiteto vykdoma veikla visiškai nesusijusius bei tokios veiklos tinkamo atlikimo niekaip neįtakojančius darbus (pvz. komunalinius, kelių priežiūros ar kitus darbus). |
Nepritarti |
Atsižvelgiant į VGTU Tarybos nuomonę, komitetas nepritaria, kad jo patikėjimo valdomoje teritorijoje būtų vykdomi kokie nors darbai be Universiteto žinios. |
48. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
159.2 |
Keičiamo statuto 161.2 papunktyje vietoj žodžių „kaip mokestis už studijas“ įrašytini žodžiai „kaip apmokėjimas už studijas“. |
Pritarti |
|
49. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
159.5 |
Keičiamo statuto 161.5 papunktyje reikėtų patikslinti nuorodą į konkrečius šio punkto papunkčius. |
Pritarti |
|
50. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
165.2 |
Keičiamo statuto 167.2 papunktyje vietoj žodžių „skirtos mokslo ir studijų institucijoms specialiosioms sutartims“ įrašytini žodžiai „skirtos Universiteto specialiai sutarčiai“. |
Pritarti |
|
51. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
165.4 |
Keičiamo statuto 167.4 papunktyje vietoj žodžių „kaip mokestis už studijas“ įrašytini žodžiai „kaip apmokėjimas už studijas“. |
Pritarti |
|
52. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
170 |
Derinant keičiamo statuto 171 punktą su Mokslo ir studijų įstatymo 76 straipsnio 1 dalimi, nustatančia valstybės biudžeto lėšų studijoms skyrimo pagrindus, siūlome papildyti keičiamo statuto 171 punktą nauju papunkčiu, numatant lėšų skyrimą valstybės paskoloms arba valstybės remiamoms paskoloms. |
Nepritarti |
Universitetas paskolų lėšų neadministruoja. |
53. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-03 |
|
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 4 dalį, valstybinio universiteto statutą Vyriausybės teikimu, atsižvelgęs į universiteto tarybos nuomonę, tvirtina Seimas, Seimui kartu su Vyriausybės teikimu turėtų būti pateikta ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto tarybos nuomonė dėl Universiteto statuto pakeitimo. |
|
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
52.4 |
Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės Lietuvos Respublikos Seimui pateiktam Vilniaus Gedimino technikos universiteto statuto projektui (1 priedas) ir teikti jį tvirtinti Lietuvos Respublikos Seimui, įvertinus 2 priedo 1 lentelėje siūlomus pakeitimus.
Argumentai: Papunktyje išvardintiems Universiteto vadovams yra keliamas reikalavimas turėti mokslo arba meno daktaro laipsnį, pedagoginės arba mokslinės veiklos patirties, be to, dažniausiai asmenys šiose pareigose dirba pagal neterminuotas darbo sutartis, todėl, nesant garantijų grįžti į pedagogines arba mokslo darbuotojo pareigas, asmenys nėra motyvuoti iš šių pareigų eiti į administracines pareigas pagal terminuotas darbo sutartis. Pasiūlymas: „54.4. atsižvelgdamas į Senato nuomonę, į pareigas skiria Universiteto prorektorių, kanclerio, fakultetų dekanų, institutų, centrų, katedrų ir kitų Tarybos nustatytų padalinių vadovų kandidatūras. Pasibaigus rektoriaus įgaliojimams, kartu pasibaigia prorektorių ir kanclerio įgaliojimai. Rektoriui, prorektoriams ir kancleriui, pasibaigus jų įgaliojimams, garantuojama teisė grįžti į dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas Universitete ir jas eiti 5 metus, jeigu iki paskyrimo į vadovaujančias pareigas jie dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas ėjo pagal terminuotą 5 metų darbo sutartį. Jeigu iki paskyrimo į vadovaujamas pareigas šie asmenys dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas ėjo pagal neterminuotą darbo sutartį, eilinė atestacija grįžus į dėstytojo arba mokslo darbuotojo pareigas nukeliama 5 metų laikotarpiui nuo administracinio darbo sutarties pabaigos. 70 metų sulaukusiems rektoriui, prorektoriams ir kancleriui ši garantija netaikoma;“ |
Pritarti iš dalies |
Susijusi su 17 Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba. |
2. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
70 |
Argumentai: Nenumačius kadencijų, dekanai į pareigas būtų skiriami neterminuotai, o tai prieštarautų Universitetų tradicijoms ir savivaldos autonomijai. Be to, sekančiame Statuto projekto punkte kalbama apie kadencijas, kurių trukmė yra niekur neapibrėžta.
Taip pat iš antro sakinio išbraukti skliaustuose esantys žodžiai ,,(akademinio padalinio vadovas)“, nes ataskaitas rengia tik fakultetai ir fakultetų teisėmis veikiantys padaliniai. Kitiems akademiniams padaliniams šis punktas neturėtų būti taikomas.
Pasiūlymas: „71. Dekano kandidatūrą rektoriui siūlo fakulteto taryba. Rektoriui nepritarus pasiūlytai kandidatūrai, fakulteto taryba gali dar vieną kartą siūlyti kitą kandidatūrą. Rektorius teikia Senatui svarstyti fakulteto tarybos pasiūlytą arba kitą dekano kandidatūrą. Senatui pritarus, dekaną 5 metų kadencijai skiria rektorius. Tas pats asmuo fakulteto dekanu gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės ir ne anksčiau kaip po 5 metų nuo paskutinės kadencijos pabaigos, jeigu paskutinė kadencija buvo iš eilės antra. Fakulteto dekanas kiekvienais metais fakulteto mokslininkų susirinkimui pateikia fakulteto veiklos ataskaitą. Fakulteto taryba įvertina dekano ataskaitą ir teikia išvadą rektoriui. |
Pritarti |
Susijusi su 17 Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba |
3. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
71 |
Argumentai: Toks reglamentavimas suderintas su MSĮ 72 str. 5 d., suteikiančia teisę Universitetui nebetęsti darbo santykių su pensinio amžiaus sulaukusiais dėstytojais ir mokslo darbuotojais. Taip pat iš šio punkto išbraukti pertekliniai žodžiai.
Pasiūlymas: „72. Pasibaigus dekano ir prodekanų kadencijai, jei jie užėmė visu etatu administracines pareigas, jiems garantuojama teisė grįžti į dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas Universitete ir jas eiti 5 metus, jeigu prieš paskyrimą į dekano ar prodekano pareigas jie dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas ėjo pagal terminuotą 5 metų darbo sutartį. Jeigu asmenys dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas iki paskyrimo į dekano ar prodekano pareigas ėjo pagal neterminuotą darbo sutartį, eilinė atestacija grįžus į dėstytojo arba mokslo darbuotojo pareigas nukeliama 5 metų laikotarpiui nuo administracinio darbo sutarties pabaigos. 70 metų sulaukusiam dekanui ar prodekanui ši garantija netaikoma.“ |
Pritarti iš dalies |
Susijusi su 17, 23 Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba |
4. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
72 |
Argumentai: Nenumačius kadencijų, katedrų vedėjai į pareigas būtų skiriami neterminuotai, o tai prieštarautų Universitetų tradicijoms ir savivaldos autonomijai. Iš punkto išbraukti pertekliniai žodžiai, pirmoje eilutėje įrašytas žodis ,,institutas“, turint omenyje dabar veikiantį Antano Gustaičio aviacijos institutą.
Pasiūlymas: „73. Katedra – fakulteto, instituto ar akademijos mokslo ir studijų padalinys, vykdantis studijų programas ar jų dalis, taip pat atliekantis mokslinius tyrimus. Katedrai vadovauja katedros vedėjas. Katedros vedėju gali būti katedros veiklą atitinkančios mokslo ir (arba) studijų krypties mokslininkas. Katedros vedėjo kandidatūrą rektoriui teikia dekanas. Rektorius teikia Senatui svarstyti dekano pateiktą arba kitą kandidatūrą savo nuožiūra. Katedros vedėją, atsižvelgdamas į Senato nuomonę, į pareigas 5 metų kadencijai skiria rektorius. Tas pats asmuo katedros vedėju gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės ir ne anksčiau kaip po 5 metų nuo paskutinės kadencijos pabaigos, jeigu paskutinė kadencija buvo iš eilės antra. Esant argumentuotam pagrindimui, rektorius gali skirti asmenį katedros vedėju trečią 5 metų kadenciją iš eilės.“ |
Pritarti |
Susijusi su 24 Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba. |
5. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
124 |
Argumentai: Šiuo punktu detalizuojama, kaip yra realizuojama MSĮ 72 str. 5 numatyta teisė Universitetui nebetęsti darbo santykių su pensinio amžiaus sulaukusiais dėstytojais ir mokslo darbuotojais.
Pasiūlymas: „Su dėstytojais ir mokslo darbuotojais, sulaukusiais 70 metų amžiaus, terminuotos ir neterminuotos darbo sutartys turi pasibaigti ne anksčiau kaip mokslo metų, kuriais dėstytojas ar mokslo darbuotojas sulaukia 70 metų, pabaigos dieną. Su šiais asmenimis terminuotos darbo sutartys ne ilgesniam kaip 3 metų laikotarpiui gali būti sudaromos gavus Senato pritarimą.“ |
Pritarti iš dalies |
Susijusi su 36 Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba |
6. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
130 |
Argumentai: Esamas administracijos apibrėžimas yra nesuprantamas. Išbraukti pertekliniai žodžiai. Pasiūlymas: „130. Administraciją sudaro Universiteto darbuotojai, kurie turi teisę pagal savo kompetenciją duoti privalomus nurodymus sau pavaldiems darbuotojams.“ |
Nepritarti |
Susijusi su 38 Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaba. Pritarta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai. |
7. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
130 |
Argumentai: Amžiaus cenzas vadovaujamoms pareigoms yra logiškas, atitinkantis Universiteto autonomijos principą ir padedantis įgyvendinti teisėtą tikslą - užtikrinti Universiteto veiklos kokybę.
Pasiūlymas: „132. Į Universiteto, jo padalinių vadovų ar jų pavaduotojų pareigas renkami ar skiriami ne vyresni kaip 70 metų amžiaus asmenys.
Pasiūlymas: „133. Vyresniems kaip 70 metų amžiaus asmenims, kurie eina Universiteto ar jo padalinių vadovų ar šių vadovų pavaduotojų pareigas ir kurių kadencija dar nėra pasibaigusi, darbo sutartys tęsiamos iki kadencijos pabaigos.“
|
Nepritarti |
|
8. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
31 |
Argumentai: Išmokų Tarybos nariams tvarka gali būti keičiama, todėl netikslinga ją numatyti Statute. Manytume, kad nuoroda į Senato tvarką yra pakankama MSĮ reikalavimų įgyvendinimui. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 10 pastabai. |
Nepritarti |
Pritarta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai. |
9. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
51 |
Argumentai: Nepriekaištingos reputacijos kriterijai nustatyti Tarybos tvirtinamame rektoriaus rinkimų tvarkos apraše. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 15 pastabai. |
Nepritarti |
Pritarta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai. |
10. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
52.4 |
Argumentai: Siūlymas prieštarauja Tarybos sprendimui grąžinti į Statuto projektą prorektorių, kanclerio kadencijas, kurių trukmė susieta su rektoriaus kadencijos trukme (žr. aukščiau esančios lentelės 1 eilutė). Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 17 pastabai. |
Pritarti iš dalies |
|
11. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
138.10 |
Argumentai: Tikslinga atkartoti šias nuostatas, nes studentams, ypač užsienio šalių piliečiams, sudėtinga kituose teisės aktuose ieškoti reglamentavimo, kuris jiems labai aktualus. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 41 pastabai. |
Nepritarti |
Pritarta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai. |
12. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
142 |
Argumentai: Studijų pertraukimui jokie pagrindai ar reikalavimai netaikomi, pakanka studento prašymo, net nenurodant pertraukimo priežasčių. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 42 pastabai. |
Nepritarti |
Pritarta Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabai. |
13. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
158 |
Argumentai: Jeigu teritorijoje nustatyti servitutai, šis punktas nebus taikomas. Kitais atvejais logiška, kad darbų vykdymui būtų rektoriaus arba jo įgalioto asmens sutikimas. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 47 pastabai. |
Pritarti |
|
15. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
171 |
Argumentai: MSĮ 76 str. numatytos lėšos valstybės paskoloms yra skiriamos studijuojantiems asmenims, kurie sudaro šių lėšų paskolų sutartis. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 52 pastabai. |
Pritarti |
|
16. |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Tarybos pirmininkas A. Rusevičius, 2024-06-05 |
|
|
150 |
Argumentai: Universiteto studentų atstovų Taryboje siūlymas išbraukti iš 150 punkto eilutę ,,Visuotinės studentų atstovų konferencijos organizavimo tvarką nustato Senatas.“. Argumentai: MSĮ 63 straipsnio 1, 2 bei 4 dalys. 150 Statuto punkte pateikiama nauja sąvoka: „Visuotinė studentų atstovų konferencija“, o MSĮ nustatyta sąvoka „Visuotinis studentų susirinkimas (konferencija)“. Kadangi sąvoka yra nauja ir neatitinka MSĮ nustatytos sąvokos, ji gali būti klaidingai interpretuojama, kad Aukštosios mokyklos Senatas nustato Studentų atstovybės visuotinio susirinkimo organizavimo tvarką. 150 Statuto punkte pateikiama nauja sąvoka: „Visuotinė studentų atstovų konferencija“, taip pat sudaro prielaidą įkurti naują studentų atstovų organizaciją, kuri nėra reglamentuojama MSĮ. Vertinant tai, kad Statuto penktasis skirsnis yra skirtas apibrėžti Studentų atstovybę, o ši nauja organizacija apibrėžtų kitą „studentų atstovų“ organizaciją ar Visuotinį susirinkimą, manome, kad būtų neteisinga Statute nustatyti naujos organizacijos kūrimą, kuris prieštarautų tiek MSĮ, tiek Studentų atstovybės interesams. Taip pat šiame punkte trūksta MSĮ 63 straipsnio 2 dalyje nustatytos išimties: „Jeigu aukštojoje mokykloje studentų atstovybės nėra<...>“. Šios išimties nenustatymas taip pat gali nustatyti klaidingą MSĮ prieštaraujančią nuostatą, kad Visuotinis studentų susirinkimas (konferencija) šaukiama Senato nustatyta tvarka, nepaisant to, ar Studentų atstovybė Universitete yra ar ne. Nepritarti Seimo kanceliarijos Teisės departamento 45 pastabai |
Pritarti |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas pritarti iniciatorių pateiktam Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. kovo 15 d. nutarimo Nr. XI-1277 „Dėl Vilniaus Gedimino technikos universiteto statuto patvirtinimo“ pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-3838 ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Jurgita Šiugždinienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. kovo 15 d. nutarimo Nr. XI-1277 „Dėl Vilniaus Gedimino technikos universiteto statuto patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIVP-3838(2).
Komiteto pirmininkas (Parašas) Artūras Žukauskas
Komiteto biuro patarėja Rūta Steponėnienė