LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽMONIŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ PROFILAKTIKOS IR KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1553 32 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 321 STRAIPSNIU ĮSTATYMo PROJEKTO

 

2020-04-06 Nr. XIIIP-4686 (2)

Vilnius

 

                Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.        Pažymėtina, kad Teisės departamentas laikosi savo nuomonės, išdėstytos 2020 m. kovo 17 d. išvadoje Nr. XIIIP-4631(2), kad  Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo aštuntame skirsnyje, kuriame yra ir įstatymo projektu 1 straipsniu keičiamas 32 straipsnis, nustatytas teisinis reguliavimas yra perteklinis ir nedera su Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatyme nustatytu teisiniu reguliavimu, kad jis galimai pažeidžia dvigubo draudimo valstybės lėšomis dėl to paties draudžiamojo įvykio bei dvigubų išmokų jam įvykus mokėjimo vengimo principą, kad visi draudiminių įvykių atvejai, draudimo išmokų dydžiai bei jų mokėjimo tvarka turėtų būti nustatyti įstatyme, bet ne poįstatyminiuose teisės aktuose.

2.        Atsižvelgiant į tai, kad sveikatos priežiūros įstaigos, neturinčios sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis dėl paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, dažniausiai yra ne viešosios ar biudžetinės įstaigos, o privatūs juridiniai asmenys, kuriuose taikomos kitokios darbo apmokėjimo sąlygos, manytume, kad jų darbuotojų darbo apmokėjimas turėtų būti didinamas ne pagal 321 straipsnio 1 dalyje numatytas nuostatas, o pagal su šiais privačiais subjektais Vyriausybės nustatyta tvarka sudaromose sutartyse numatytas sąlygas. Atsižvelgiant į tai, projekto 2 straipsniu pildomo įstatymo 321 straipsnio 2 dalies antrajame sakinyje vietoj žodžių „darbo užmokesčio padidinimu pagal šio straipsnio 1 dalį, apmokamos valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka“ siūlome įrašyti žodžius „darbo užmokesčio padidinamu nustatomos ir apmokamos iš valstybės biudžeto lėšų su šiomis įstaigomis Vyriausybės nustatyta tvarka sudaromose sutartyse numatytomis sąlygomis“.

3.    Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad įstatymas įsigalioja 2020 m. balandžio 9 d. Atsižvelgiant į įstatymo projekto priėmimo, įstatymo pateikimo pasirašymui, jo pasirašymo bei paskelbimo procedūrų trukmę, siūlytina nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą arba jos atsisakyti (įsigaliotų nuo paskelbimo Teisės aktų registre dienos). Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinas straipsnio pavadinimas ir šio straipsnio 3 dalyje nurodytas terminas.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                                      Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356 , el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]