LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Sveikatos reikalų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL ODONTOLOGIJOS PRAKTIKOS IR BURNOS PRIEŽIŪROS PRAKTIKOS ĮSTATYMO NR. I-1246 2, 5, 12 IR 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO nr. xivp-164(3)

 

 

2023-12-13 Nr. 111-P-41

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, Komiteto pirmininko pavaduotojas R. Žemaitaitis, Komiteto nariai I. Pakarklytė (pavaduojanti M. Danielę), P. Kuzmickienė, O. Leiputė, M. Navickienė, M. Puidokas, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė, A. Veryga.

Komiteto biuras: vedėja J. Bandzienė, patarėjai K. Civilkienė, E. Jankauskas, B. Sesickienė, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė, D. Žukauskė.

Kviestieji asmenys: sveikatos apsaugos viceministras A. Pečkauskas, Odontologų rūmų viešųjų ryšių ir komunikacijos atstovas B. Einars, Odontologų rūmų teisininkas A. Rudanov.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto / Komisijos sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-12-08

 

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Atsižvelgti

 

 

 

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto / Komisijos sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys Antanas Matulas, 2023-12-11

1

 

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) dalyvauja formuojant valstybės politiką dėl asmenų licencijavimo sveikatos priežiūros veiklai, licencijuoja asmenis sveikatos priežiūros veiklai, organizuoja medicinos normų, reglamentuojančių visų asmens sveikatos priežiūros  specialistų praktiką, rengimą, tvarko valstybinį Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų praktikos licencijų registrą, kuriame registruojamos visų asmens sveikatos priežiūros specialistų, įskaitant gydytojus odontologus ir burnos priežiūros specialistus, licencijos, taip pat atsižvelgiant į tai, kad VASPVT  jau nuo 2020 m. gegužės 1 d. vykdo gydytojų odontologų ir burnos priežiūros specialistų (bei odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigų) licencijavimo funkciją ir turi sukūrę šiai funkcijai vykdyti reikiamą infrastruktūrą, siūloma, kad ne tik Lietuvos Respublikos odontologų rūmai, bet ir VASPVT toliau vykdytų gydytojų odontologų ir burnos priežiūros specialistų licencijavimą ir asmuo turėtų teisę pasirinkti, kur kreiptis dėl licencijos išdavimo.

 

      Pasiūlymas: Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

Pakeisti įstatymo 2 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:

         ,,12. Licencijas išduodanti institucija – Lietuvos Respublikos odontologų rūmai (toliau – Odontologų rūmai) arba Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.“

Nepritarti

Argumentai: Remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 3 d. nutarime Nr. 784 pateiktais argumentais, siūloma, kad odontologų ir burnos priežiūros specialistų, t. y. fizinių asmenų,  licencijavimo funkciją vykdytų tik Odontologų rūmai, o Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos išduotų licencijas ir akredituotų odontologinės sveikatos priežiūros (pagalbos) paslaugas teikiančias asmens sveikatos priežiūros įstaigas.

 

Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 7, susilaikė – 1.

 

2.

Seimo narys Antanas Matulas, 2023-12-11

3

 

 

 

Argumentai: remiantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 35 straipsniu, niekas negali būti verčiamas priklausyti kokiai nors bendrijai, politinei partijai ar asociacijai. Vadovaujantis Sveikatos reikalų komitetui pateiktu Vilniaus universiteto Teisės fakulteto Privatinės teisės katedros partnerystės docento G. Bartkaus teisinio poveikio reguliavimo vertinimu, ,,Konstitucija leidžia įstatymais nustatyti privalomą narystę asociacijose tik profesijų, kurios vykdo tam tikras valstybės ar valstybei svarbias funkcijas ir yra valstybės kontroliuojamos, atstovams, nes tai yra siejama su valstybės pareiga kontroliuoti tokių funkcijų atlikimą. Šiame kontekste pažymėtina, kad odontologai ir burnos priežiūros specialistai nėra laikytini valstybės funkcijas vykdančiais asmenimis“. Atsižvelgiant į šiuos argumentus, Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 2, 5, 12 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-164(3) siūloma atsisakyti imperatyvios nuostatos dėl privalomos narystės Odontologų rūmuose.

 

      Pasiūlymas: 1. Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį (buvusius įstatymo projekto 4-5 straipsnius atitinkamai laikyti 3-4 straipsniais):

,,3 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas

1.      Papildyti įstatymo 12 straipsnį nauju 12 punktu:

„13) tapti Odontologų rūmų nariu teisės aktų nustatyta tvarka.“

Buvusį 12 straipsnio 12 punktą laikyti 13 punktu.

Nepritarti

Argumentai: valstybė turi teisę įstatymu nustatyti privalomą odontologų ir burnos priežiūros specialistų narystę jų savireguliacijos (savivaldos) organizacijoje (šiuo atveju – Lietuvos odontologų rūmuose), jei šiai organizacijai yra perduodamos tam tikros valstybės funkcijos, susijusios su odontologų ir burnos priežiūros specialistų teikiamų paslaugų priežiūra ir kontrole (licencijavimas, veiklos kokybės priežiūra).

 

Balsavimo rezultatai: už – 3, prieš – 6, susilaikė – 3.

 

3.

Seimo narys Antanas Matulas, 2023-12-11

5

1

 

 

Argumentai: remiantis Sveikatos reikalų komiteto 2023 m. lapkričio 22 d. posėdyje, svarstant Odontologų rūmų įstatymo projektą Nr. XIVP-163(2) ir susijusius įstatymų projektus, išsakyta Vilniaus universiteto Teisės fakulteto Privatinės teisės katedros partnerystės docento G. Bartkaus nuomone, kad siekiant įgyvendinti priimtus įstatymus ir pertvarkyti sistemą, reikia mažiausiai 3 metų laikotarpio, taip pat atsižvelgiant į tai, kad prieš įstatymo įsigaliojimą turi būti priimti poįstatyminiai teisės aktai bei sušauktas visuotinis Odontologų rūmų susirinkimas, suformuoti Odontologų rūmų organai, patvirtinti Odontologų rūmų veiklą reglamentuojantys dokumentai, Odontologų rūmams suteikta prieiga prie Sveikatos priežiūros specialistų ir farmacijos specialistų praktikos licencijų registro, t. y. Odontologų rūmai turi suderinti informacines sistemas, siūloma numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.

 

Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. 2026 m. sausio 1 d.“

Nepritarti

Argumentai: Komitetas 2023 m. lapkričio 22 d. posėdyje apsisprendė dėl kompromisinio pasiūlymo dėl įstatymo įsigaliojimo datos – 2025 m. sausio 1 d.

 

 

Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 6, susilaikė – 1.

 

4.

Seimo narys Antanas Matulas, 2023-12-11

5

2

 

 

Argumentai: tie patys.

 

Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,2. Sveikatos apsaugos ministras iki 2024 m. 2025 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus“

Nepritarti

Argumentai: Komitetas 2023 m. lapkričio 22 d. posėdyje apsisprendė dėl kompromisinio pasiūlymo dėl poįstatyminių teisės aktų priėmimo dienos – 2024 m. gruodžio 31 d.

 

Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 6, susilaikė – 1.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Antanas Matulas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėja Brigita Sesickienė