PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

2022 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-966

 

2021-10-21

Vilnius

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

 

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos Seimui pateiktame 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte (toliau - Projektas) (reg. Nr. XIVP-966) skiriant asignavimus Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (toliau - Komisija, VTEK) darbuotojų darbo užmokesčiui 2022 metams, Komisijos pateiktais duomenimis nebuvo atsižvelgta skirti lėšas pagal Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2021 m. balandžio 21 d. priimtą sprendimą Nr. SV-S-84 „Dėl Seimo valdybos 2005 m. kovo 16 d. sprendimo Nr. 170 „Dėl Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, didžiausio leistino skaičiaus“ pakeitimo“ (toliau - Sprendimas), Komisijai numatytiems papildomiems 5 (penkiems) etatams finansuoti. Šie etatai Komisijai buvo skirti atsižvelgiant į įgyvendintus projektus (sukurtas Privačių interesų registras (PINREG), lobistinės veiklos deklaravimui skirta Skaidrių teisėkūros procesų informacinė sistema (SKAIDRIS)) bei tolesnį poreikį išsamiai duomenų analizei bei prevencinei veiklai.

Pažymėtina, kad įvertinus visus motyvus šių 5 (penkių) etatų finansavimui vienbalsiai buvo pritarta Lietuvos Respublikos Seimo valstybės valdymo ir savivaldybių komitete bei Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijoje.  VTEK gavusi finansavimą minėtiems etatams, į laisvas pareigas konkurso arba tarnybinio kaitumo būdu galėtų priimti karjeros valstybės tarnautojus, kurie užtikrintų sklandų Komisijos darbą ir tinkamą funkcijų vykdymą. Vidutiniškai vienos darbo vietos kaina metams būtų ~24 000 Eur, o visų 5 (penkių) darbo vietų kaina ~120 000 Eur. Skaičiavimai atlikti atsižvelgiant į numatomą pareiginės algos koeficientą, 2021 metams nustatytą pareiginės algos bazinį dydį, vidutinį valstybės tarnybos stažą bei darbdavio mokamą įmoką „Sodrai“.

Komisija 2021 m. balandžio 28 d. raštu Nr. S-1328- (2.5) „Dėl lėšų poreikio papildomiems etatams finansuoti“ kreipėsi į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją ir Vyriausybę bei 2021 m. gegužės 7 d. raštu Nr. S-1415-(2.5) „Dėl Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 202-2024 m. strateginio veiklos plano projekto“, kreipėsi į Lietuvos Respublikos finansų ministeriją, su prašymais dėl minėto finansavimo skyrimo.

Paminėtina, kad su VTEK veiklą reglamentuojantis teisinis reguliavimas keitėsi tiek 2020 m. sausio 1 d., tiek 2021 m. sausio 1 d. Pasikeitęs teisinis veiklos reguliavimas Komisijai suteikė  naujus, taip pat pakoregavo anksčiau vykdytus įgaliojimus bei pakeitė VTEK vykdomos viešųjų ir privačių interesų derinimo bei lobistinės veiklos priežiūros uždavinius ir procedūras.

Pažymėtina, kad šiuo metu Komisija nebegali tinkamai vykdyti funkcijų, nes dėl ženkliai išaugusio darbuotojų darbo krūvio nėra kam jų vykdyti, o galimybės perskirstyti funkcijas turimiems žmogiškiesiems ištekliams nebėra. Paminėtina, kad darbų perskirstymas nebepadeda užtikrinti kokybiško funkcijų atlikimo bei visų numatytų veiklos planų savalaikio įgyvendinimo, todėl neskyrus finansavimo šiems 5 (penkiems) etatams, Komisija negalės pasiekti jai iškeltų tikslų ir uždavinių.

 

Pasiūlymas:

Padidinti 120 000 eurų valstybės biudžeto asignavimus skirtus Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, kurie bus panaudoti numatytiems etatams finansuoti.

 

Lėšų šaltinis:

Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką, viršplaninės biudžeto pajamos iš konfiskuoto turto realizavimo ir baudų už administracinės teisės pažeidimus, Valstybės investicijų programos sutaupytos (nepanaudotos) lėšos.

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                        Algirdas Stončaitis