LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS FONDŲ ĮSTATYMO NR. I-1232 8, 9, 11, 12, 22 IR 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-07-30 Nr. XIVP – 734

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.         Atkreiptinas dėmesys, kad visuotinio dalininkų susirinkimo išimtinės teisės yra reglamentuojamos Labdaros ir paramos fondų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 8 straipsnio 2 dalyje, todėl atitinkamai tikslintinas projekto 1 straipsnyje nurodytas keičiamo įstatymo 8 straipsnio struktūrinės dalies numeris.

2.         Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsnio 2 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje kartojamos kartu su projektu teikiamo Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo Nr. IX-575 pavadinimo, 2, 3, 4, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 232, 233, 25, 26, 28, 29 straipsnių, ketvirtojo skirsnio pavadinimo ir priedo pakeitimo, įstatymo papildymo 31 straipsniu ir trečiojo skirsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-730 18 straipsnio nuostatos, todėl minėtą keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalies nuostatą siūlytina braukti kaip perteklinę.

              Be to, atkreipiame dėmesį, kad projekto 4 straipsnio 2 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalies turinys nedera su keičiamo įstatymo 12 straipsnio pavadinimu. Iš keičiamo įstatymo 12 straipsnio pavadinimo turinio darytina išvada, kad šiame straipsnyje reglamentuojamas metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir veiklos ataskaitos pasirašymas, skelbimas ir teikimas. Tuo tarpu projekto 5 straipsnyje dėstomoje keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje siūloma reglamentuoti finansinių ataskaitų kokybės stebėsenos tvarką ir institucijos, kuri atliks šią stebėseną, paskyrimą. Atsižvelgiant į tai, tuo atveju, jeigu projekto 4 straipsnio 2 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalies nebūtų atsisakyta kaip perteklinės, reikėtų atitinkamai papildyti keičiamo įstatymo 12 straipsnio pavadinimą.

3.   Projekto 6 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad ,, Jeigu yra priimtas sprendimas reorganizuoti fondą, jis turi parengti finansinių ataskaitų rinkinį arba metinę ataskaitą ir pagal šio sprendimo priėmimo dienos duomenis, ir pagal fondo reorganizavimo pabaigos dienos duomenis“. Atkreipiame dėmesį, kad iš projekto nuostatų nėra aišku, ar šis naujas reikalavimas būtų taikomas labdaros ir paramos fondams, dėl kurių reorganizavimo sprendimas būtų priimtas iki įstatymo įsigaliojimo, bet iki įstatymo įsigaliojimo jų reorganizavimo procedūros dar nebūtų užbaigtos. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, kurios pašalintų šį neaiškumą.

4.   Galiojančio keičiamo įstatymo 25 straipsnio 6 dalies 2 punkte nustatyta, kad labdaros ir paramos fondo likvidatorius privalo sudaryti likvidavimo laikotarpio pradžios fondo finansinės būklės ataskaitą. Projekto 6 straipsnio 2 dalimi minėtą keičiamo įstatymo 25 straipsnio 6 dalies 2 punkto nuostatą siūloma pakeisti ir nustatyti, kad fondo likvidatorius privalo parengti finansinių ataskaitų rinkinį arba metinę ataskaitą pagal sprendimo dėl likvidavimo priėmimo dienos duomenis, o pagal likvidavimo pabaigos dienos duomenis parengti likvidavimo ataskaitą, kurios turinys detalizuojamas Lietuvos finansinės atskaitomybės standartuose. Atkreipiame dėmesį, kad iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, ar šie nauji reikalavimai būtų taikomi labdaros ir paramos fondams, dėl kurių likvidavimo sprendimas būtų priimtas iki įstatymo įsigaliojimo ir jau būtų parengtos jų likvidavimo laikotarpio pradžios finansinės būklės ataskaitos. Pažymėtina, kad galimi atvejai, kai iki įstatymo įsigaliojimo tokių labdaros ir paramos fondų likvidavimo procedūros galėtų būti neužbaigtos. Todėl lieka neaišku, ar, įsigaliojus įstatymui, tokių fondų likvidatoriai turėtų parengti naujus likviduojamų fondų finansinių ataskaitų rinkinius arba metines ataskaitas pagal sprendimo dėl jų likvidavimo priėmimo dienos duomenis, taip pat pagal likvidavimo pabaigos dienos duomenis parengti likvidavimo ataskaitas, ar tokių fondų likvidavimo procedūros turėtų būti užbaigiamos pagal iki įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusį teisinį reguliavimą. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, kurios pašalintų šį neaiškumą.

 

 

Departamento direktorius                                                                                        Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]