LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. VIII-730 2, 7, 8, 9, 11, 13, 14 straipsnių PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 81 STRAIPSNIU
ĮSTATYMO PROJEKTO
2022-10-31 Nr. XIVP-2103(2)
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje brauktini žodžiai ,,ir apmokėjimo sąlygos“, kadangi Lietuvos Respublikos valstybės pareigūnų darbo užmokesčio įstatymas nustato tik valstybės pareigūnų darbo užmokesčio dydžius (žr. kartu teikiamo Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. VIII-1904 pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2099(2) 1 straipsnį).
2. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad Vyriausybės atstovai už pavyzdingą tarnybą gali būti skatinami padėka ir vardine dovana. Atkreipiame dėmesį, kad teikiamame įstatymo projekte sąvokos ,,pavyzdinga tarnyba” turinys nėra atskleistas, todėl taikant įstatymą ji gali būti nevienodai aiškinama. Pažymėtina ir tai, kad teikiamas įstatymo projektas yra Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(2) (toliau – projektas, reg. Nr. XIVP-2066(2)) lydintysis įstatymo projektas. Pagal projekto, reg. Nr. XIVP-2066(2), 1 straipsnyje dėstomas Valstybės tarnybos įstatymo (nauja redakcija) 22 straipsnio 1 dalies nuostatas valstybės tarnautojai galėtų būti skatinami ne už pavyzdingą tarnybą, bet už nepriekaištingą tarnybinių pareigų atlikimą. Pagal projekto, reg. Nr. XIVP-2066(2), 1 straipsnyje dėstomas Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 3 dalies nuostatas valstybės tarnautojai, turintys galiojančią tarnybinę nuobaudą, neskatinami, išskyrus 18 straipsnio 8 dalyje nustatytą atvejį. Pažymėtina, kad teikiamame įstatymo projekte, priešingai nei projekte, reg. Nr. XIVP-2066(2), nėra nustatoma jokių sąlygų, kurioms esant, Vyriausybės atstovai negalėtų būti skatinami. Atsižvelgus į aukščiau išdėstytą, bei siekiant teisinio aiškumo ir teisinio reguliavimo nuoseklumo, svarstytina, ar teikiamame įstatymo projekte nereikėtų atskleisti sąvokos ,,pavyzdinga tarnyba” turinio, ar nustatyti sąlygas, kurioms esant, Vyriausybės atstovams skatinimo priemonės negalėtų būti skiriamos.
3. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,asmeniui mirus, iki jo mirties neišmokėta išeitinės išmokos dalis, priklausanti asmeniui už tą mėnesį, kurį jis mirė, išmokama įpėdiniui, pateikusiam paveldėjimo dokumentus“. Atkreiptinas dėmesys, kad mirusio asmens įpėdinių gali būti daugiau nei vienas. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti taip, kad jos apimtų ir pastarąjį atvejį.
4. Projekto 3 ir 5 straipsniais keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 2 dalies 1 punkte ir 9 straipsnio 2 dalyje siūloma „savivaldybės kolegialių administravimo subjektų“ sąvoką keisti į „savivaldybės administravimo subjektų“ atitinkamai išbraukiant žodį „kolegialus“ ar „kolegialių“. Toks siūlomas reguliavimas yra pagrįstas, nes nei Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas, nei Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas neapibrėžia ir nenumato „kolegialių“ viešojo administravimo (savivaldybių administravimo) subjektų sąvokos. Pažymime, kad laikantis šios logikos, projektu turėtų būti atitinkamai keičiama ir Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 7 straipsnio 2 dalis, 8 straipsnio 3 dalis, 9 straipsnio 1 dalies 2 punktas.
Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas,
laikinai atliekantis departamento direktoriaus funkcijas Dainius Zebleckis
J. Andriuškevičiūtė, tel. (8 5) 239 6159, el. p. [email protected]
M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]
P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]