2017-03-30

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 48, 59 IR 60 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 5(1) IR 59(1) STRAIPSNIAIS

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-282

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

P.

59

6

 

Argumentai:

Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo 59 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad viešam konkursui švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo sudaro komisiją iš 7 narių.

Siekiant aktyvesnio bendruomenės mokinių tėvų įsitraukimo į mokyklos reikalus, platesnio bendruomenės atstovavimo ir skaidresnio viešo konkurso švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti, siūloma komisijos narių skaičių išplėsti iki 9 numatant, kad mokyklos tėvų bendruomenė skiria 3 komisijos narius.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamą 59 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Viešam konkursui švietimo įstaigos vadovo pareigoms eiti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo sudaro komisiją iš 7 9 narių. Po vieną komisijos narį skiria savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo, mokyklos taryba, tėvams atstovaujanti organizacija, mokyklos tėvų bendruomenė, Švietimo ir mokslo ministerija, vieną atestuotą vadovą skiria atitinkamo švietimo įstaigos tipo ar vadovų asociacija, taip pat savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo kviečia vieną švietimo įstaigos socialinių partnerių atstovą, tris komisijos narius skiria mokyklos tėvų bendruomenė. Komisijos nariu gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo. Komisijos nariais negali būti Seimo, Vyriausybės, savivaldybių tarybų nariai, politikai ir politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Komisijos sudėtis skelbiama viešai švietimo įstaigos interneto svetainėje.

 

60

4

 

Argumentai:

Siekiant mokyklos tarybos, kaip aukščiausiosios mokyklos savivaldos institucijos, nepriklausomumo, skaidrumo, veiklos efektyvumo ir demokratiškumo, siūloma numatyti, kad mokyklos tarybos nariu be jau numatytų subjektų, taip pat negali būti švietimo įstaigos vadovas. Tokiu būdu Konstitucinis valdžių atskyrimo principas būtų įtvirtintas ne tik aukščiausios valstybės valdžios lygmenyje, bet ir mokyklose.

 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalimi keičiamą 60 straipsnio
4 dalį
ir ją išdėstyti taip:

„4. Mokyklos tarybos nariu gali būti nepriekaištingos reputacijos asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti švietimo įstaigos strateginių tikslų ir įgyvendinti švietimo įstaigos misiją. Mokyklos tarybos nariu negali būti švietimo įstaigų vadovai, Seimo, Vyriausybės, savivaldybių tarybų nariai, politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.“

 

 

 

Teikia:

Seimo Pirmininkas                                                                                          Viktoras Pranckietis