LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 248, 589 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 2511 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4131 ES
2019-12-11 Nr. 07-P-40
Vilnius
Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Rasa Matusevičiūtė, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos atliekų politikos grupės vadovė Agnė Bagočiūtė, vyresnioji patarėja Jurgita Gaižiūnienė, prezidento patarėja Agnė Jakstienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2019-11-07 |
2 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau - keičiamo kodekso) 2511 straipsnio pavadinime ir sankcijose yra vartojama sąvokos „laivų perdirbimo bendrovės“ ir „laivų perdirbimo komplekso bendrovės“. Atkreiptinas dėmesys, kad šių sąvokų turinys nėra pakankamai aiškus, nes jos nėra apibrėžtos galiojančiuose įstatymuose. Pažymėtina, kad Atliekų tvarkymo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje yra vartojama formuluotė „įmonė, perdirbanti laivus“.
|
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Suvienodinti vartojamas sąvokas – „laivų perdirbimo bendrovės“.
|
2. |
|
2 |
1 |
|
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 2511 straipsnio 1 dalies sankcijoje vartojamas terminas „laivų perdirbimo bendrovių vadovams“, tuo tarpu likusiose 2511 straipsnio dalių sankcijose vartojami terminai „laivų perdirbimo komplekso bendrovių vadovams“. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 2511 straipsnio tekstas nesutampa su šio straipsnio tekstu projekto lyginamajame variante, t. y., projekto 2511 straipsnio 2, 3, 4, 5 ir 6 dalių sankcijose vartojami terminai „laivų perdirbimo komplekso bendrovių vadovams“, o lyginamojo varianto atitinkamose sankcijose vartojami terminai „laivų perdirbimo bendrovių vadovams“, todėl nėra pakankamai aišku, kokie asmenys turėtų būti traukiami administracinėn atsakomybėn. Pažymėtina ir tai, kad su šiuo projektu susijusio Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 871 ir 1081 straipsniais įstatymo projekto (reg. Nr. XIIIP-4130) 1 straipsniu keičiamo Aplinkos apsaugos įstatymo 871 straipsnyje, nustatant juridinių asmenų atsakomybę už Reglamento (ES) Nr. 1257/2013 reikalavimų laivų perdirbimo bendrovėms, susijusių su laivo perdirbimu, pažeidimą, vartojamas tik terminas „laivų perdirbimo bendrovės“. Atsižvelgiant į tai ir siekiant aiškumo, projekto nuostatos tikslintinos.
|
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Patikslinti vartojamas sąvokas – „laivų perdirbimo bendrovės“. |
3. |
|
2 |
3 |
|
3. Projekto 2 straipsniu keičiamo kodekso 2511 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „Reglamente (ES) Nr. 1257/2013 nurodytai institucijai“, o šio straipsnio 5 dalyje - „Reglamento (ES) Nr. 1257/2013“ nurodytos kompetentingos institucijos“. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo projekto nuostatose nereikėtų suvienodinti šių formuluočių vartojimo, nes nėra aišku, ar keičiamo kodekso 2511 straipsnio 3 dalyje turima ta pati minėto reglamento 3 straipsnio 1 dalies 11 punkte apibrėžta kompetentinga institucija, ar kokia kita institucija.
|
Pritarti iš dalies |
Komiteto pasiūlymas: Vadovaujantis reglamento 1257/2013 13 straipsnio 2 punkto b) dalimi, administracijai turi būti pranešama apie pasirengimą pradėti laivo perdirbimą, o vadovaujantis reglamento 1257/2013 7 straipsnio 3 punkto 1 dalimi, laivo perdirbimo planą tvirtina kompetentinga institucija. Aplinkos ministro ir Susisiekimo ministro 2015 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. D1-378/3-175(1.5E) „Dėl pavojingųjų medžiagų kontrolės laivuose ir laivų perdirbimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – tvarkos aprašas) 2.1 punkte nustatyta, kad Reglamente (ES) Nr. 1257/2013 nustatytas kompetentingos institucijos funkcijas vykdo Aplinkos apsaugos agentūra, o administracijos funkcijas Lietuvos vėliavos laivų atžvilgiu vykdo Lietuvos saugios laivybos administracija. Atsižvelgiant į aukščiau pateiktą informaciją, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio 3 ir 5 dalyje įvardintos institucijos ir jų funkcijos skiriasi. Siūloma projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 871 straipsnio 3 dalyje vartojamą formuluotę patikslinti vietoje „institucijai“ nurodant „administracijai“, o 5 dalyje vartojamos formuluotės „kompetentingos institucijos“ nekeisti, atsižvelgiant į tai, kad reglamentas 1257/2013 tiesiogiai taikomas. |
4. |
|
3 |
|
|
4. Projekto 3 straipsniu keičiamo kodekso 589 straipsnio 31 punkto redakciją reikėtų tikslinti atsižvelgiant į tai, kad 2019 m. lapkričio 1 d. įsigaliojo Seimo priimtas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymas Nr. XIII-2468, kuriuo kodekso 589 straipsnio 31 punktas išdėstytas nauja redakcija.
|
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Projekto 3 straipsniu keičiamo kodekso 589 straipsnio 31 punktą siūloma patikslinti . |
5. |
|
3 |
|
|
5. Atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra registruotas Administracinių nusižengimų kodekso 262, 263, 290, 426, 589 ir 604 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-3696), kurio nuostatose Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 31 punktą siūloma išdėstyti kiek kitaip nei teikiamame projekte (siaurinamas pareigūnų ratas).
|
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: Siūloma suvienodinti Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 31 punkto redakcijas projektų priėmimo stadijoje. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Pasiūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui pritarti įstatymo projektui, patikslinus jį pagal Teisės departamento pastabas.
7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: V. Vingrienė.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Juozas Imbrasas
Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Matusevičiūtė