LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PROFESINIO MOKYMO ĮSTATYMO NR. VIII-450 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1074

 

2017-10-25 Nr.103-P-47

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: A. Sysas – Komiteto pirmininkas, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, L. Matkevičienė, M. Navickienė, G. Skaistė, T. Tomilinas, J. Varkalys, G. Vasiliauskas; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos: D. Aleksejūnienė, A. Dolmantienė, D. Jonėnienė, I. Kuodienė; kviestieji asmenys: S. Mačiukaitė-Žvinienė – Respublikos Prezidentės kanceliarijos Švietimo, mokslo ir kultūros grupės patarėja, T. Marozas – Respublikos Prezidentės kanceliarijos Teisės grupės patarėjas, E. Neciunskienė – Vyriausybės kanceliarijos Politikos įgyvendinimo grupės vyr. patarėja, E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, L. Kadys – Ūkio ministerijos Žmogiškųjų išteklų plėtros skyriaus vedėjas, E. Tauraitė-Kavai – Lietuvos darbo biržos Metodologijos ir stebėsenos skyriaus vyr. specialistė.  

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

 

str.

str. d.

p.

 

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir teisėkūros principams teikiame šias pastabas:

 

 

 

 

1.1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

1

 

 

1.    Projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Profesinio mokymo įstatymo (toliau – Įstatymo projektas) 1 straipsnio pavadinimas suponuoja, kad šis straipsnis įtvirtina ir specialias šio įstatymo taikymo sąlygas, tačiau paties straipsnio tekste nurodoma tik įstatymo paskirtis. Atsižvelgiant į tai, tikslintinas įstatymo projekto 1 straipsnio pavadinimas.

Pritarti

 

 

1.2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

2

1

 

2.    Įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalyje pirmą kartą minint švietimo ir mokslo ministro pareigas, jos turi būti rašomos su žodžiais „Lietuvos Respublikos“. Toliau tekste šių pareigų pavadinimas turi būti minimas be žodžių „Lietuvos Respublikos“ (trumpinio įvesti nereikia). Analogiško turinio pastaba taikytina ir kitoms įstatymo projekto nuostatoms, kuriose vartojami  pareigų, institucijų, valstybės registrų ir teisės aktų pavadinimai, t.y. jei teisės akto, institucijos, pareigų ir pan. pavadinimas, kuris prasideda žodžiais „Lietuvos Respublika“, minimas ne kartą, pirmą kartą parašius visą pavadinimą, toliau jis gali būti rašomas be žodžių „Lietuvos Respublika“ ir neįvedus trumpinio.

Pritarti

 

 

1.3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

2

7

 

3.    Derinant įstatymo projekto 12 straipsnio 5 ir 7 dalis tarpusavyje, projekto 2 straipsnio 7 dalyje po žodžio „įmonėje“ įrašytinas žodis „organizacijoje“.

 

Pritarti

 

 

1.4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

2

11

 

4.    Įstatymo projekto 2 straipsnio 11 dalyje vietoj žodžio „švietimo“ įrašytini žodžiai „profesinio mokymo“, nes profesinis mokymas vykdomas ne pagal bet kokias teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas švietimo programas, o būtent pagal profesinio mokymo programas, kurių turinys apibrėžtas šio straipsnio 14 dalyje.

 

Pritarti

 

 

1.5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

2

18

 

5.    Įstatymo projekto 2 straipsnio 18 dalyje vietoj žodžio „ūkios“ įrašytinas žodis „ūkio“.

 

Pritarti

 

 

1.6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

4

 

3

6.    Įstatymo projekto 4 straipsnio 3 punkte vietoj žodžių „paskirstyti turimus išteklius“ įrašytini žodžiai „turimų išteklių paskirstymo“, o vietoj žodžių „rinkoje didžiausią rinkai poveikį“ įrašytini žodžiai „didžiausią poveikį rinkai“.

 

Pritarti

 

 

1.7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

6

7

 

7.    Įstatymo projekto 6 straipsnio 7 dalyje siūloma nustatyti, kad mokinys, kuris mokosi pameistrystės profesinio mokymo organizavimo forma, vidurinio ugdymo programas gali baigti per trumpesnį ar ilgesnį negu nustatytą laiką, gali mokytis su pertraukomis, šias programas gali baigti atskirais moduliais. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad ši nuostata yra deklaratyvaus pobūdžio. Siūlytina nustatyti, kokiais atvejais toks mokinys gali kitu nei įprasta būdu baigti vidurinio ugdymo programas, kaip toks mokymasis derinamas su profesinio mokymo įstaiga ar subjektu, kuriame vykdomas mokymas ar jo dalis, profesinio mokymo įstaigos, aukščiau nurodyto subjekto ir  mokinio tarpusavio teisės, įsipareigojimai ir pan.

Atsižvelgti

 

 

1.8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

6,

7

5,

3

 

8.    Įstatymo projekto 6 straipsnio 5 dalies ir 7 straipsnio 3 dalies nuostatos yra identiškos, todėl vienos iš jų siūlytina atsisakyti. Kitu atveju, siekiant atskirti šiose dalyse apibrėžiamo profesinio mokymo rūšis, 6 straipsnio 5 dalyje po žodžio „formaliojo“ įrašytinas žodis „pirminio“, o 7 straipsnio 3 dalyje – žodis „tęstinio“.

 

Atsižvelgti

 

 

1.9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

10

3

 

9.    Įstatymo projekto 10 straipsnio 3 punkte nustatoma, kad asmuo laikomas įgijusiu pirmąją kvalifikaciją, jeigu jis įgijo kvalifikaciją kartu su pagrindiniu išsilavinimu ir nuosekliai mokydamasis įgijo kvalifikaciją kartu su viduriniu išsilavinimu. Ši nuostata taisytina, atsižvelgiant į jos klaidinančią formuluotę, nes neįmanoma profesinės kvalifikacijos įgyti vienu metu kartu ir su pagrindiniu, ir su viduriniu išsilavinimu. Be to, nėra aiškus 3 punkte nurodytų pirmosios kvalifikacijos įgijimo sąlygų išskyrimo tikslas, nes, mūsų nuomone, šio straipsnio 4 punktas, nustatantis pirmosios kvalifikacijos įgijimo kartu su viduriniu išsilavinimu sąlygą.

Pritarti

 

 

1.10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

11

2

 

10.    Įstatymo projekto 7 straipsnio 4 dalis, nustatanti, kad įvertinus asmens neformaliojo profesinio mokymo metu įgytas kompetencijas, švietimo ir mokslo ministro su ūkio ministru suderinta asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarka jos pripažįstamos kaip atitinkamo lygio kvalifikacija arba jos dalis, derintina su projekto 11 straipsnio 2 dalimi, numatančia, kad neformaliuoju būdų įgytų kompetencijų, susijusių su profesiniu mokymu, vertinimas ir pripažinimas atliekamas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka suderinus su Ūkio ministerija. Kitaip sakant, nėra aišku, ar čia turimos omenyje dvi atskiros tvarkos, ir jeigu taip - kaip turėtų būti atskiriamos neformaliuoju būdu įgytos kompetencijos, susijusios su profesiniu mokymu, nuo neformaliojo profesinio mokymo metu įgytų kompetencijų.

Atsižvelgti

 

 

1.11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

12

2

 

11.    Derinant įstatymo projekto nuostatas tarpusavyje, 12 straipsnio 2 dalis pildytina, nustatant, kad licencija reikalinga ne tik siekiant priimti asmenis mokytis bei pradėti vykdyti formaliojo profesinio mokymo programas, tačiau ir vykdyti su profesiniu mokymu susijusią veiklą.

Pritarti

 

 

1.12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

12

4

 

12.    Atsižvelgiant į tai, kad Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registras yra jau įsteigtas bei veikia nuo 1998 m., bei į tai, kad šio registro veiklą išsamiai reglamentuoja Švietimo įstatymo 561 straipsnis, o taip pat siekiant teisės akto glaustumo ir aiškumo, įstatymo projekto 12 straipsnio 4 dalyje siūlome išbraukti žodžius „kurį steigia Vyriausybė“.

 

Pritarti

 

 

1.13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

12

5

 

13.    Siekiant teisinio aiškumo, įstatymo projekto 12 straipsnio 5 dalyje reikėtų atskleisti formuluotės „profesinio mokymo programų įteisinimas“ turinį. Atsižvelgiant į tai, kad programų įteisinimas turbūt reiškia ne ką kitą, kaip programų įregistravimą Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre, galbūt tikslinga konkrečiai nurodyti, kad švietimo ir mokslo ministras nustato šių programų rengimo ir įregistravimo tvarką.

Pritarti

 

 

1.14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

12

7

 

14.    Įstatymo projekto 12 straipsnio 7 dalyje vietoj žodžio „registruojami“ įrašytinas žodis „registruojamos“.

 

Pritarti

 

 

1.15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

12

9

 

15.    Atsižvelgiant į tai, kad ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais privalomos galios administracinius aktus (įsakymus) leidžia ministras, o ne ministerija, įstatymo projekto 12 straipsnio 9 dalyje vietoj žodžių „Švietimo ir mokslo ministerija suderinusi“ įrašytini žodžiai „švietimo ir mokslo ministras suderinęs“.

Pritarti

 

 

1.16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

1,

3,

10

 

 

1, 2, 3,

4

16.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 1, 3 dalyse, 10 dalies 1-4 punktuose, brauktini žodžiai „Lietuvos ar“, kadangi Lietuvos Respublikos teisės aktai nenumato tokios teisinės formos asmenų.

 

Pritarti

 

 

1.17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

2

 

17.    Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, įstatymo projekto 13 straipsnio 2 dalis pildytina, nurodant, kad licencijas išduodanti institucija taip pat pildo, tikslina licencijas bei išduoda licencijos dublikatus. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad licencijas ūkinei veiklai  išduoda ministerijos, įstaigos prie ministerijų, kitos ministerijoms pavaldžios valstybės institucijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigos ir kitos Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitingos valstybės institucijos. Atsižvelgiant į tai, šioje dalyje vietoj žodžių „švietimo ir mokslo ministras“ įrašytini žodžiai „Švietimo ir mokslo ministerija“.

Pritarti

 

1.18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

3

 

18.    Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalies pirmojoje pastraipoje po žodžių „vykdyti formalųjį profesinį mokymą“ įrašytini žodžiai „ir su profesiniu mokymu susijusią veiklą“.

 

Pritarti

 

 

1.19.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

3

 

19.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalies pirmoje pastraipoje vietoj žodžio „kitiems“ įrašytinas žodis „kitoms“, o vietoj žodžio „neturintiems“ – žodis „neturinčioms“. Be to šios dalies 1 punkte vietoj žodžio „tinkami“ įrašytinas žodis „tinkamas“.

Pritarti

 

 

1.20.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

3

1

20.    Nėra aiškus įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalies 1 punkto santykis su šios dalies 2 ir 3 punktais, nes 1 punkte įtvirtinta, kad profesinio mokymo įstaiga turi atitikti sąlygas, būtinas planuojamo profesinio mokymo kokybei, taip pat teikiamų profesinio mokymo kvalifikacijų atitikčiai reikalavimams užtikrinti, t.y. jau 1 punkte nustatyta, kad profesinio mokymo įstaiga turi atitikti visus keliamus reikalavimus. Atsižvelgiant į tai, nėra aiškus 2 ir 3 punktuose nustatyti papildomi reikalavimai teorinio ir praktinio mokymo vietoms bei mokymo patalpoms.

Pritarti

 

 

1.21.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

3

1

21.    Pažymėtina, kad įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalies 1 punktą reikėtų suderinti su šio straipsnio 1 dalimi, nustatančia, kad licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą ir su profesiniu mokymu susijusią veiklą gali gauti ne tik profesinio mokymo įstaigos, tačiau ir visi kiti profesinio mokymo teikėjai. Tuo tarpu šio straipsnio 3 dalies  1 punkte  bei 7 dalies 1 ir 4 punktuose, 10 dalies 5 ir 6 punktuose, 11 -13 dalyse įtvirtinama nuostata, kad būtent profesinio mokymo įstaiga, o ne profesinio mokymo teikėjas, turi atitikti sąlygas, būtinas planuojamo profesinio mokymo kokybei. Atsižvelgiant į tai, nėra iki galo aiškus projekte numatomų licencijas galinčių gauti subjektų ratas.

Pritarti

 

 

1.22.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

3,

4

1

22.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalies 1 punktas bei šio straipsnio 4 dalis derintini tarpusavyje, nes 1 punkte konkrečiai nurodyta, kad atitikimą reikalavimams vertina švietimo ir mokslo ministro įgaliota Kvalifikacijų tvarkymo institucija, tuo tarpu 4 dalyje nustatoma bendro pobūdžio norma, kad atitikties nustatytiems reikalavimams vertinimą organizuoja ir atlieka švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija.

Pritarti

 

 

1.23.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

5

 

23.    Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, įstatymo projekto 13 straipsnio 5 dalies pirmajame sakinyje po žodžių „fiziniam asmeniui“ įrašytini žodžiai „kitoms juridinio asmens statuso neturinčioms valstybės narės organizacijoms bei jų padaliniams“. Atitinkamai tikslintinas ir šios dalies antrasis sakinys bei 7 dalies  3 punktas.

Pritarti

 

 

1.24.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

5

 

24.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 5 dalies paskutiniajame sakinyje siūloma nustatyti, kad atsakymo dėl licencijos išdavimo nepateikimas nelaikomas licencijos išdavimu. Vertinant teikiamą siūlymą, pažymėtina, kad toks reguliavimas neatitinka licencijavimo operatyvumo principo, reiškiančio, kad visi prašymai dėl licencijos išdavimo turi būti išnagrinėti per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per įstatymuose nustatytus galutinius licencijos išdavimo terminus bei teisinio apibrėžtumo principo, numatančio, kad turi būti nustatyti terminai, per kuriuos ūkio subjektas turi pateikti dokumentus ir (ar) informaciją licenciją išduodančiai institucijai, ir terminai, per kuriuos licenciją išduodanti institucija turi pranešti ūkio subjektui apie gautą informaciją ir (ar) dokumentus ir priimtus sprendimus. Atsižvelgiant į tai bei įvertinus profesinio mokymo kaip vienos iš ūkinės veiklos nepavojingumą, svarstytina ar siūlomas reguliavimas yra pagrįstas.

Pritarti

 

 

1.25.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

7

2

25.    Siekiant teisinio aiškumo bei atsižvelgiant į galiojančiuose įstatymuose vartojamą  licencijavimo pagrindų terminiją, įstatymo projekto 13 straipsnio 7 dalies 2 punkte vietoj žodžių „buvo gauti apgaulės būdu ar pažeidus įstatymus“ įrašytini žodžiai „pateikti suklastoti“. Atitinkamai tikslintinos ir kitos įstatymo projekto nuostatos.

Pritarti

 

 

1.26.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

8,

10

 

26.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 8 dalies pirmojoje pastraipoje siūloma nustatyti, kad švietimo ir mokslo ministras gali priimti sprendimą sustabdyti licencijos galiojimą, jeigu atsiranda šioje dalyje nurodyti pagrindai. Analogiška nuostata dėl galėjimo panaikinti licencijos galiojimą įtvirtinta ir šio straipsnio 10 dalies pirmojoje pastraipoje. Vertinant šią nuostatą, pabrėžtina, kad teisinio aiškumo bei apibrėžtumo principai, o taip pat visuomenės intereso apsaugos užtikrinimas reikalauja, kad įstatymuose įtvirtintas reguliavimas dėl licencijų sustabdymo bei panaikinimo būtų aiškus, tinkamai suprantamas, taikomas ir įgyvendinimas. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekte turi būti įtvirtinta ne alternatyva, o imperatyvas licencijuojančiai institucijai, nustačiusiai, kad buvo pažeistos įstatymo normos, priimti atitinkamus sprendimus dėl licencijos sustabdymo ar panaikinimo.

Pritarti

 

 

1.27.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

8

 

27.    Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo normų pažeidimas gali būti ir mažareikšmis bei į tai, kad proporcingumo principas reikalauja tokiu atveju prieš sustabdant licencijos galiojimą apie tai (įstatymo normų pažeidimą) įspėti licencijuotą subjektą bei nustatyti terminą trūkumams pašalinti, įstatymo projekto 13 straipsnio 8 dalis pildytina (arba atitinkamą nuostatą reikėtų įtvirtinti atskiroje straipsnio struktūrinėje dalyje).

Pritarti

 

 

1.28.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

8

 

28.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 8 dalies pirmojoje pastraipoje prieš skaičių „20“ įrašytinas žodis „iki“. Taip pat svarstytina, ar 20 darbo dienų terminas yra proporcingas ir pakankamas nustatytiems įstatymų ar kitų teisės akto normų pažeidimams pašalinti. Atsižvelgiant į tai, kad per nustatytą terminą nepašalinus pažeidimų, licencijos galiojimas apskritai panaikinamas, siūlytina apsvarstyti terminų, užtikrinančių pagrįstą ir objektyvų galimų pažeidimų pašalinimą, įtvirtinimą.

Pritarti

 

 

1.29.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

9

 

29.    Įstatymo projekto 13 straipsnio 9 dalis tikslintina, nustatant ne tik tai, kad pašalinus pažeidimus licencijos sustabdymas ne gali, o privalo būti panaikinamas, bet ir tai, per kiek dienų nuo dokumentų, įrodančių, kad įstatymo ar kitų teisės aktų normų pažeidimas buvo pašalintas, pateikimo licencijuojančiai institucijai toks sprendimas turi būti priimamas.

Pritarti

 

 

1.30.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

13

 

30.    Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikoje teisės aktų privalomumas bei jų vykdymas siejamas ne su teisės aktų paskelbimu, o su jų įsigaliojimu, įstatymo projekto 13 straipsnio 13 dalyje vietoj žodžių „paskelbimo Teisės aktų registre“ įrašytinas žodis „įsigaliojimo“.

Pritarti

 

 

1.31.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

13

15

 

31.    Nėra aiškus įstatymo projekto 13 straipsnio 15 dalies turinys, nes joje minimoje šio straipsnio 1 dalyje jokios aplinkybės, kurioms esant gali būti panaikinamas licencijos galiojimas, nenustatomos. Be to, šios dalies nuostatos derintinos su kitomis įstatymo projekto normomis, kuriose nustatyta, kad licencijas gali gauti ne tik juridiniai asmenys. Be to, vietoj žodžių „užsienio valstybės profesinio mokymo teikėjo filialui“ įrašytini žodžiai „kitos valstybės narės organizacijai ar jos padaliniui, įsteigtam Lietuvos Respublikoje“.

 

Pritarti

 

 

1.32.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

14

1

 

32.    Įstatymo projekto 14 straipsnio 1 dalis tikslintina, nes juridinio asmens – profesinės įstaigos steigime negali dalyvauti ir atitinkamai būti jo dalyviu juridinių asmenų filialai, t.y. juridinių asmenų steigime gali dalyvauti tik fiziniai ar juridiniai asmenys.

 

Pritarti

 

 

1.33.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

14

2

 

33.    Nėra aišku, kodėl įstatymo projekto 14 straipsnio 2 dalyje apibrėžiama tik valstybinės profesinio mokymo įstaigos veiklos forma, nenustatant savivaldybės profesinio mokymo įstaigos bei nevalstybinės profesinio mokymo įstaigos veikos formų. Taip pat siūlytume tikslinti pateiktą valstybinės profesinio mokymo įstaigos apibrėžimą, suponuojantį, kad kiekvienas viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip viešoji įstaiga, yra laikomas valstybine profesinio mokymo įstaiga. Manytume, kad valstybinės profesinės mokymo įstaigos statusą turi apspręsti tai, ar šios įstaigos savininkas (vienas iš dalininkų) yra valstybė, kurios teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybės įgaliota valstybės institucija ar įstaiga.

 

Atsižvelgti

 

 

1.34.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

14

2

 

34.    Svarstytina, ar įstatymo projekto 14 straipsnio 2 dalyje nustatant valstybinės profesinio mokymo įstaigos teisinę formą (viešąją įstaigą) neturėtų būti numatyta išimtis taip pat ir pataisos pareigūnų profesinio mokymo teikėjams.

 

Pritarti

 

 

1.35.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

14

5

 

35.    Įstatymo projekto 14 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad profesinio mokymo įstaigų tinklas vystomas vadovaujantis Švietimo įstatymu, kai tuo tarpu kartu teikiamo Švietimo įstatymo kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymo projektu (Reg. Nr. XIIIP-1075) siūloma nustatyti, kad profesinio mokymo įstaigų tinklas kuriamas vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Šias projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.

 

Pritarti

 

 

1.36.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

15,

16

 

 

36.    Nėra aišku, kodėl įstatymo projekto 15 bei 16 straipsniuose bei kitose projekto nuostatose atskleidžiama tik valstybinių profesinio mokymo įstaigų valdymas, jų veiklos planavimas, nereguliuojant savivaldybių profesinio mokymo įstaigų veiklos. Siekiant teisinio aiškumo įstatymo projekto 15 straipsnyje reikėtų nustatyti kokie reikalavimai taikomi (ar netaikomi) savivaldybių profesinio mokymo bei nevalstybinėms profesinio mokymo įstaigoms.

Pritarti

 

 

 

1.37.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

15

2

 

37.    Įstatymo projekto 15 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių valdymo organų“ įrašytini žodžiai „tarybos ir direktoriaus“.

Pritarti

 

 

1.38.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

1

1

38.    Nėra aišku, kokį sprendimą priima Taryba, apsvarsčiusi profesinės mokymo įstaigos strateginį veiklos planą (įstatymo projekto 16 straipsnio 1 dalies  1punktas).

 

Atsižvelgti

 

 

1.39.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

1

3,

7

39.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžio „dalininkui“ įrašytinas žodis „savininkui“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir šios dalies 7 punktui.

 

Pritarti

 

 

1.40.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

1

4

40.    Neaišku koks gali būti Švietimo ir mokslo ministerijai teikiamų siūlymų, numatytų įstatymo projekto 16 straipsnio 1 dalies 4 punkte, turinys.

 

Atsižvelgti

 

 

1.41.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

2

 

41.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje reglamentuojama tarybos sudarymo tvarka taisytina. Pirma, teikiama formuluotė suponuoja, kad švietimo ir mokslo ministras tvirtina tarybos sudėtį iš 7 pasiūlytų narių, vieną iš kurių jis pats sau ir siūlo. Antra, iš siūlomų nuostatų nėra aiškus vartojamas profesinės mokymo įstaigos darbuotojų terminas, t. y. ar vieną tarybos narį siūlytų tik mokytojai, o kitą narį – visi kiti likę profesinės mokymo įstaigos darbuotojai, išskyrus mokytojus, ar įskaitant mokytojus. Trečia, nuostatos, kad tarybos sudėtį viešai skelbia savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), turinys yra ne tik nesiderinantis su Teisėkūros pagrindų įstatyme įtvirtintais teisės aktų įsigaliojimo principais, pagal kuriuos švietimo ir mokslo ministro įsakymas įsigalioja po jo paskelbimo Teisės aktų registre (jeigu pačiame įsakyme nenurodyta vėlesnė jo įsigaliojimo data), tačiau ir neaiškaus tikslo, t.y. neaišku kam dar kartą skelbti jau ir taip viešai paskelbtą teisės aktą dėl tarybos sudarymo. Be to, to paties 16 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad ne įstaigos savininkės teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, o tarybos pirmininkas paskelbia naujai sudaromos tarybos sudėtį. Visos šios nuostatos derintinos tarpusavyje.

Pritarti

 

 

1.42.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

2

 

42.    Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalis nustato reikalavimą švietimo ir mokslo ministrui tvirtinti deleguojamą narį (nenumatant jo teisės atmesti siūlomą kandidatą ir prašyti siūlyti kitą kandidatą, bei siekiant teisinio aiškumo, įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „pasiūlytų skirti“ įrašytinas žodis „deleguotų“, atitinkamai vietoj žodžio „siūlo“ - žodis „deleguoja“. Atitinkamai tikslintinos ir kitos šio straipsnio nuostatos.

 

Pritarti

 

 

1.43.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

4

 

43.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 4 dalis pildytina nuostata, numatančia nuo kada prasideda Tarybos kadencija, t.y. nėra aišku, ar nuo švietimo ir mokslo ministro dėl tarybos sudarymo įsigaliojimo, ar nuo įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje nurodyto papildomo paskelbimo apie tarybos sudarymą.

Pritarti

 

 

1.44.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

4

 

44.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 4 dalyje brauktinas perteklinis žodis „nario“, nes skaičiuojama tarybos in corpore kadencija, o ne atskirų jos narių kadencija. Be to, vietoj žodžių „tarybos pirmininkas paskelbia naujai sudaromos tarybos sudėtį“ siūlome įrašyti žodžius „turi būti tvirtinama naujai sudaromos tarybos sudėtis“, tuo tarpu viešo jos skelbimo reikalavimą nustato įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalis.

 

Pritarti

 

 

1.45.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

6

 

45.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 6 dalyje vietoj žodžio „tinklalapyje“ įrašytinas žodis „svetainėje“.

 

Pritarti

 

 

1.46.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

16

8

 

46.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 8 dalyje vietoj žodžio „reglamento“ įrašytinas žodis „reglamente“, vietoj žodžių „nurodyto įsipareigojimo“ – žodžiai „nurodytame įsipareigojime“, o prieš žodžius „paskyrusį“, „paskirtą“ įrašytini atitinkamai žodžiai „pasiūliusį arba“, „pasiūlytą arba“, o vietoje nuorodos į 6 dalį turi būti pateikiama nuoroda į 5 dalį.

Be to, projekto nuostatose numatyta, kad tarybos nariui netinkamai vykdant pareigas, tarybos pirmininkas turi teisę kreiptis į tą narį paskyrusį asmenį su prašymu atšaukti paskirtą tarybos narį. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis 16 straipsnio 2 dalimi tarybos sudėti tvirtina švietimo ir mokslo ministras. Atsižvelgiant į tai, siūlytina tikslinti projekto nuostatas, nustatant, kad tarybos pirmininkas kreipiasi į tarybos narį delegavusį subjektą, prašydamas deleguoti kitą narį ( atitinkamai turėtų būti įtvirtinta švietimo ir mokslo ministrui pareiga patvirtinti naujos sudėties tarybą, įtraukiant į ją naujai deleguotą narį).

Pritarti

 

 

1.47.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

19

9

 

47.    Įstatymo projekto 16 straipsnio 9 dalis pildytina nuostata, nustatančia, kad naujas tarybos narys pareigas eina iki tarybos kadencijos pabaigos.

 

Pritarti

 

 

1.48.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

17

1

 

48.    Svarstytina, ar pagrįstai įstatymo projekto 17 straipsnio 1 dalyje nustatoma, kad Vyriausybė nustato preliminarų atitinkamais metais priimamų į profesinio mokymo įstaigas mokinių skaičių pagal valstybės ir savivaldybės skiriamą finansavimą. Manytume, kad valstybės finansuojamų vietų skaičius profesinio mokymo įstaigose turi būti nustatomas išimtinai pagal valstybės biudžete numatomus asignavimus. Be to, šio straipsnio 1 ir 2 dalys tarpusavyje derintinos, 1 dalyje nustatant, kad Vyriausybė nustato preliminarų valstybės finansuojamų profesinio mokymo vietų skaičių, o 2 dalyje, kad švietimo ir mokslo ministras paskirsto valstybės finansuojamas profesinio mokymo vietas pagal profesinio mokymo sritis ir formas.

Pritarti

 

 

1.49.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

17

1

 

49.    Įstatymo projekto 17 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio „ekonomikos“ įrašytinas žodis „ekonominės“, o 17 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „švietimo sritis“ įrašytini žodžiai „profesinio mokymo“.

 

Pritarti

 

 

1.50.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

17

2,

5

 

50.    Įstatymo projekto 17 straipsnio 2 ir 5 dalyse įtvirtintos analogiškos nuostatos, todėl siekiant teisės akto aiškumo ir glaustumo, vienos iš jų reikėtų atsisakyti.

 

Pritarti

 

 

1.51.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

17

8

 

51.    Nėra aišku, ar įstatymo 17 straipsnio 8 dalyje nurodyta tvarka būtų taikoma asmenims, pageidaujantiems tobulinti įgytą kvalifikaciją. Taip pat ginčytina nuostata, kad švietimo ir mokslo ministras nustatytų bendrąją priėmimo tvarką ir asmenims, siekiantiems įgyti kvalifikaciją nevalstybinėse profesinio mokymo įstaigose valstybės nefinansuojamoje vietoje. Manytume, kad priėmimo organizavimas į tokias vietas yra nevalstybinių profesinio mokymo įstaigų prerogatyva.

Atsižvelgti

 

 

1.52.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

18

1

 

52.    Įstatymo projekto 18 straipsnio 1 dalies pirmas sakinys tikslintinas, atsižvelgiant į tai kad nėra aišku, kam skirti žodžiai „kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka“, einantys po žodžių „laisvuoju mokytoju“. Panaši nuostata šios dalies antrame sakinyje yra dėstoma kiek kitaip.

Pritarti

 

 

1.53.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

18

1,

2

 

53.    Projekto 18 straipsnio 1 dalis, nustatanti, kad profesinį mokymą organizuoja profesinio mokymo įstaiga ar kita mokykla kartu su įmone, įstaiga, organizacija, ūkininko ūkiu, laisvuoju mokytoju, derintina su šio straipsnio 2 dalimi, nustatančia, kad profesinio mokymo teikėjas, taikydamas pameistrystės formą, su profesinio mokymo įstaiga profesinio mokymo sutarties gali ir nesudaryti.

Pritarti

 

 

1.54.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

18

2

 

54.    Nėra aiškus įstatymo projekto 18 straipsnio 2 dalies paskutiniojo sakinio, numatančio, kad profesinis mokymas pameistrystės forma vykdomas gavus atitinkamų sektorinių profesinių komitetų įvertinimą dėl nustatytų pameistrystės mokymo organizavimo apimčių, įgyvendinimo, t.y. nėra aišku, ar pats profesinio mokymo teikėjas turės gauti šių komitetų įvertinimą, ar vis dėlto gavęs tokius įvertinimus švietimo ir mokslo ministras turės nustatyti profesinio mokymo pameistrystės formos vykdymo atitinkamuose sektoriuose sąlygas.

Atsižvelgti

 

 

1.55.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

20

1

 

55.    Įstatymo projekto 20 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „specialiose auklėjimo ir bausmės atlikimo vietose“ įrašytini žodžiai „pataisos darbų įstaigose“.

 

Pritarti

 

 

1.56.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

21

1

 

56.    Įstatymo projekto 21 straipsnio 1 dalyje siūlytina patikslinti, kokią (kieno) kokybės kultūrą puoselėja profesinio mokymo įstaigos kartu su vertinimo institucijomis.

 

Pritarti

 

 

1.57.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

21

8

 

57.    Atsižvelgiant į sektorinių profesinių komitetų statusą ir funkcijas, įstatymo projekto 21 straipsnio 8 dalį reikėtų patikslinti nustatant, kad kitų profesinio mokymo teikėjų vertinimą atlieka Kvalifikacijų tvarkymo įstaiga ne kartu su sektoriniais profesiniais komitetais, o jiems dalyvaujant (ar teikiant išvadas), t.y. manome, kad šie komitetai negali turėti viešojo administravimo įgaliojimų.

Pritarti

 

 

1.58.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

23

1

3

58.    Įstatymo projekto 23 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžio „užskaitymą“ įrašytinas žodis „įskaitymą“, o šios dalies 4 punkte ir 2 dalies 4 punkte po žodžio „Švietimo“ įrašytinas žodis „įstatymo“.

Pritarti

 

 

1.59.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

23

2

1

59.    Įstatymo projekto 23 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj žodžio „nuostatų“ įrašytinas žodis „įstatų“.

 

Pritarti

 

 

1.60.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

24

1

3

60.    Įstatymo projekto 24 straipsnio 1 dalies  3 punktas tikslintinas, nes registruoti valstybės registro objektus turi teisę šio registro tvarkytojai, o ne šio registro objektų ir jų duomenų teikėjai.

 

Pritarti

 

 

1.61.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

24

1

2

4

2

61.    Įstatymo projekto 24 straipsnio 1 dalies 4 punkte vietoj žodžio „užskaityti“ įrašytinas žodis „įskaityti“, o 2 dalies 2 punkte vietoj žodžio ‚dalininką“ – žodis „savininką“.

 

Pritarti

 

 

1.62.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

25

1

3

62.    Įstatymo projekto 25 straipsnio 1 dalies 3 punkto formuluotė „skelbia informaciją apie profesinį mokymą vykdančius ir turinčius licencijas jį vykdyti profesinio mokymo teikėjus“ suponuoja, kad profesinį mokymą gali vykdyti ir licencijų neturintys profesinio mokymo teikėjai (tiesiog tokiu atveju apie juos informacija būtų neskelbiama).

 

Atsižvelgti

 

 

1.63.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

25

1

7

63.    Įstatymo projekto 25 straipsnio 1 dalies 7 punkte reikėtų nurodyti kieno kokybės priežiūrą koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija.

 

Pritarti

 

 

1.64.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

25

2

4

64.    Įstatymo projekto 25 straipsnio 2 dalies 4 punkte vietoj skaičiaus „19“ įrašytinas skaičius „22“.

 

Pritarti

 

 

1.65.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

25

2

6

65.    Įstatymo projekto 25 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodyta funkcija turi būti perkelta į šio straipsnio 1 dalį, nustatančią Švietimo ir mokslo ministerijos funkcijas.

 

Pritarti

 

 

1.66.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

26

4

 

66.    Įstatymo projekto 26 straipsnio 4 punkte brauktini žodžiai „savo įsteigtų ar“, nes pagal galiojantį teisinį reguliavimą, ministerijos, kaip ir kitos biudžetinės įstaigos, negali steigti ir būti kitų juridinių asmenų dalyve.

 

Pritarti

 

 

1.67.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

26

 

5

67.    Įstatymo projekto 26 straipsnio 5 punkte nustatyta, kad Ūkio ministerija organizuoja užimtų asmenų tęstinį profesinį mokymą, suderinusi su socialinės apsaugos ir darbo ministru. Siūlytina šią nuostatą tobulinti, nustatant, kad šiuos įgaliojimus Ūkio ministerija vykdo, suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, o ne ministru.

 

Pritarti

 

 

1.68.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

30

 

1,

5

68.    Įstatymo projekto 30 straipsnio 1 punkte brauktini pertekliniai žodžiai „ir profesinių“. Be to, siūlytina 30 straipsnio 5 punkto nuostatas dėstyti prieš 4 punkto nuostatas, atitinkamai pakeičiant šių punktų numeraciją.

 

Pritarti

 

 

1.69.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

30

 

3

69.    Atsižvelgiant į įstatymo projekto 21 straipsnio 8 dalį, kurioje nustatyta, kad Kvalifikacijų vertinimo institucija ne tik organizuoja, bet ir atlieka kitų profesinio mokymo teikėjų išorinį vertinimą, reikėtų papildyti įstatymo projekto 30 straipsnio 3 punktą, nustatantį šios institucijos funkciją tik organizuoti institucijų išorinį vertinimą.

Pritarti

 

 

1.70.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

33

7

 

70.    Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, įstatymo projekto 33 straipsnio 7 dalyje po žodžio „įstaigoje“ įrašytinas žodis „organizacijoje“.

 

Pritarti

 

 

1.71.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

34

 

 

71.    Svarstytina, kodėl įstatymo projekto 34 straipsnyje nėra numatyta, kad profesinio mokymo įstaigų finansavimo lėšas gali sudaryti savivaldybės investicijų programų ir savivaldybių investicijų projektų lėšos.

 

Pritarti

 

 

1.72.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

 

 

72.    Nėra aišku, kodėl įstatymo projekte reguliuojamas tik profesinio mokymo finansavimas valstybės biudžeto lėšomis (projekto 35 straipsnis), tačiau savivaldybės biudžeto lėšų skyrimas bei jų naudojimas nenustatomas.

 

Pritarti

 

 

1.73.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

2

 

73.    Įstatymo projekto 35 straipsnio 2 dalies formuluotės tikslintinos, nes dabartinė jų redakcija suponuoja, kad šioje dalyje įtvirtinta profesinio mokymo įstaigų pareiga grąžinti į valstybės biudžetą nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas valstybės finansuojamoms vietoms apmokėti , o ne mokinių pareiga grąžinti jų profesiniam mokymui skirtas lėšas. Be to, šioje dalyje reikėtų atskleisti sąlygas, kada gali būti grąžinamos ne visos, o tik dalis mokymosi valstybės finansuojamoje vietoje apmokėti skirtų lėšų.

Pritarti

 

 

1.74.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

3

 

74.    Siekiant teisinio aiškumo, įstatymo projekto 35 straipsnio 3 dalies 1 punkte reikėtų atskleisti formuluotės „arba įvykdė mokymo programos reikalavimus“ turinį. Galbūt turimi omenyje tie atvejai, kai asmuo baigia visą profesinio mokymo programą.

 

Pritarti

 

 

1.75.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

3

1

75.    Įstatymo projekto 35 straipsnio 3 dalies 1 punkte brauktinas perteklinis žodis „asmuo“.

Pritarti

 

 

1.76.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

 

 

76.    Papildžius įstatymo projekto 35 straipsnį naujomis 2-3 dalimis, buvusios šio straipsnio 2-12 dalys turi būti atitinkamai pernumeruotos.

 

Pritarti

 

 

1.77.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

4

 

77.    Įstatymo projekto 35 straipsnio 4 dalyje (buvusi 2 dalis) išbraukus žodį „formaliajam“ nustatoma, kad mokymo lėšos iš valstybės biudžeto skiriamos visam profesiniam mokymui (tiek formaliajam, tiek neformaliajam). Atsižvelgiant į tai, manytina, kad turi būti atitinkamai tikslinamos nuostatos, išdėstytos įstatymo projekto 35 straipsnio 5, 6 ir dalyse (buvusios 3 -5 dalys), nes pagal siūlomą reguliavimą 35 straipsnio 4 dalis apimtų viso profesinio mokymo finansavimą, neatskiriant formaliojo nuo neformaliojo, bei neišskiriant tęstinio profesinio mokymosi kaip atskiros neformaliojo profesinio mokymo rūšies.

Atsižvelgti

 

 

1.78.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

78.    Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, įstatymo projekto 35 straipsnio 7 dalyje (buvusi 5 dalis) po žodžio „įstaigos“ įrašytinas žodis „organizacijos“.

 

Pritarti

 

 

1.79.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

35

14

 

79.    Įstatymo projekto 35 straipsnio 14 dalyje (buvusi 12 dalis) vietoj skaičiaus „28“ įrašytinas skaičius „33“.

 

Pritarti

 

 

1.80.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

36

1

2

80.    Įstatymo projekto 36 straipsnio 1 ir 2 punktuose reikėtų atskleisti termino „aukštesnės pakopos kvalifikacija“ turinį, nes keičiamas Profesinio mokymo įstatymas nenumato keliapakopės profesinio mokymo sistemos.

 

Atsižvelgti

 

 

1.81.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

36

 

2

81.    Siekiant teisinio aiškumo, įstatymo projekto 36 straipsnio 2 punkte vietoj žodžių „turintys vieną kvalifikaciją, vienu metu“ įrašytini žodžiai „jau turintys bent vieną kvalifikaciją ir vienu metu“.

 

Pritarti

 

 

1.82.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

36

 

1

3

82.    Įstatymo projekto 36 straipsnio 1 ir 3 punktuose po žodžių „Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas“ įrašytinas žodis „mokymą“.

 

Pritarti

 

 

1.83.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

36

 

3

83.    Įstatymo projekto 36 straipsnio 3 punkte vietoj žodžio „tęstino“ įrašytinas žodis „tęstinio“.

 

Pritarti

 

 

1.84.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

37

2

 

84.    Įstatymo projekto 37 straipsnio 2 dalyje po žodžių „negaunantiems stipendijos“ įrašytinas žodis „arba“.

 

Pritarti

 

 

1.85.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

38

4

 

85.    Įstatymo projekto 38 straipsnio 4 dalį siūlytina dėstyti taip: „4. Profesiniam mokymui, apmokamam valstybės biudžeto lėšomis, nepriklausomai nuo asignavimų valdytojo, nustatomas vienodas fiksuoto įkainio dydis“.

Pritarti

 

 

1.86.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

86.    Svarstytina, kodėl įstatymo projektu siūloma įtvirtinti nuostatas, kurios savo turiniu yra beveik analogiškos Mokslo ir studijų įstatyme įtvirtintoms nuostatoms, apibrėžiančioms aukštųjų mokyklų konstitucinę autonomiją įgyvendinančias normas dėl valstybės joms suteikto bei nuosavybės teise valdomo turto valdymo, naudojimo bei disponavimo. Mūsų nuomone, profesinio mokymo įstaigos, atsižvelgiant į jų steigimą, vykdomas funkcijas, finansavimą, valdymą, turi tokį pat statusą kaip valstybės ir savivaldybių biudžetinės ar viešosios mokymo, sveikatos priežiūros ar kultūros įstaigos. Todėl nėra aišku, kodėl profesinio mokymo įstaigoms bei jų valdomam ir naudojamam valstybės ar savivaldybės turtui netaikomos bendrosios nuostatos, įtvirtintos Biudžetinių įstaigų įstatyme, Viešųjų įstaigų įstatyme bei Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme.

Atsižvelgti

 

 

1.87.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

39

1

 

87.    Įstatymo projekto 39 straipsnio 1 dalyje brauktini pertekliniai žodžiai „Valstybės ir savivaldybių profesinio mokymo įstaigos“.

Pritarti

 

 

1.88.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

39

5

 

88.    Įstatymo projekto 39 straipsnio 5 dalies nuostatos prieštarauja Civilinio kodekso 6.968 straipsnio ir Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies nuostatoms, kurios nustato draudimą juridiniams asmenims, valdantiems valstybės turtą patikėjimo teise, šį valdomą turtą išnuomoti ar suteikti naudotis panaudos pagrindais.

Pritarti

 

 

1.89.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

89.    Įstatymo projekto 40 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio „dalininkai“ įrašytinas žodis „dalininkų“. Be to, pažymėtina, kad valstybinė profesinio mokymo įstaigų dalininkų gali ir neturėti (tuo atveju, kai valstybės, kaip įstaigos steigėjo, teises ir pareigas įgyvendina valstybės institucija).

Pritarti

 

 

1.90.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

90.    Kadangi projektu iš esmės yra keičiamas Profesinio mokymo įstatymas, projekto 2 punktas turi būti papildytas įstatymo įgyvendinimo ir taikymo nuostatomis, numatant įpareigojimą profesinio mokymo įstaigoms keisti teisinę formą iš biudžetinės įstaigos į viešąją įstaigą, aptariant šiuo metu veikiančių profesinio mokymo įstaigų valdymo organų įgaliojimų trukmę ir naujų išrinkimo būtinybę ir tvarką, kad būtų užtikrintas valdžios pereinamumas ir nepertraukiama profesinio mokymo įstaigų veikla, bei kitas nuostatas.

 

Pritarti

 

 

1.91.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

91.    Nėra aišku, kokio tikslo siekiant ir kuo vadovaujantis numatoma kita keičiamo įstatymo 13 ir 16 straipsnių įsigaliojimo data nei viso įstatymo įsigaliojimo data. Tai yra, nėra aiškus tam tikrų nuostatų ankstesnio įsigaliojimo tikslas, nes neįsigaliojus kitoms keičiamo įstatymo nuostatoms, aukščiau minėtų įstatymo straipsnių įsigaliojimas neturi jokios prasmės, nes jų įgyvendinimas ir taikymas tiesiogiai susiję su kitomis nuostatomis.

 

Atsižvelgti

 

 

1.92.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

22

 

 

92.    Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu galiojančio Profesinio mokymo įstatymo 22 straipsnyje yra nustatytas Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliojimas formuoti profesinio mokymo politiką, manytina, kad dėl šio projekto turi būti gauta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuomonė.

 

Atsižvelgti

 

 

1.93.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-09-13

 

 

 

93.    Vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis:

- įstatymo projekto lyginamasis variantas turi būti rengiamas taip, kad būtų matomi pakeitimai, daromi ir straipsnių pavadinimuose. Šiuo atveju keičiamų straipsnių pavadinimų nekeičiamos nuostatos dėstomos neparyškintomis raidėmis, o keičiamos nuostatos – paryškintomis;

- įstatymo projekto 2 straipsnis dėstytinas taip:

2 straipsnis. Baigiamosios nuostatos

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto įstatymo 13 ir 16 straipsnius bei šio straipsnio 4 dalį, įsigalioja 2018 m. rugsėjo 1 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto įstatymo 13 straipsnio 5 dalis ir 16 straipsnis įsigalioja 2018 m. sausio 1 d.

3. Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto įstatymo 13 straipsnio 1-4 ir 6-15 dalys įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.

4. Vyriausybė ir kitos atsakingos institucijos iki šio įstatymo įsigaliojimo priima įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

Atsižvelgti

 

 

2.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

(2017-09-21)

 

 

 

Europos teisės departamentas išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktus Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo  Nr.  VIII-450 pakeitimo įstatymo projektą  Nr.  XIIIP-1074, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 12, 18, 24, 28, 37, 38, 41, 42, 43, 44, 561, 62 ir 69  straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 391 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIIIP-1075, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 12, 20, 36 ir 37 straipsnių pakeitimo, III skyriaus pirmojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir įstatymo papildymo 121  straipsniu įstatymo projektą  Nr.  XIIIP-1076, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo Nr. XII-2534 21  straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-1077, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą  Nr. XIIIP-1078. Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl įstatymų projektų Nr. XIIIP-1075 – Nr. XIIIP-1078 nuostatų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Teikiame pastabas tik dėl Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo Nr. VIII450 pakeitimo įstatymo projekto  Nr.  XIIIP-1074 (toliau – Profesinio mokymo įstatymo projektas):

Atsižvelgti

 

 

2.1.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

(2017-09-21)

13

1

 

1. Atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad Profesinio mokymo įstatymo projekto 13 straipsnio 1 dalyje nustatytas ratas subjektų, kurie gali gauti licencijas vykdyti formalųjį profesinį mokymą ir su profesiniu mokymu susijusią veiklą, tai yra šioje projekto nuostatoje įvardinti profesinio mokymo teikėjai. Tuo tarpu Profesinio mokymo įstatymo projekto 13 straipsnio 3 dalies 1 punkte, 7 dalies 1 ir 4 punktuose, 10 dalies 5 ir 6 punktuose, 11 -13 dalyse įtvirtinami reikalavimai taikytini tik profesinio mokymo įstaigoms, o ne profesinio mokymo teikėjams apskritai, kurie turėtų atitikti sąlygas, būtinas vykdant profesinį mokymą. Siūlytume suvienodinti nustatytus reikalavimus visiems profesinio mokymo teikėjams, siekiantiems gauti atitinkamas licencijas.

Atsižvelgti

 

 

2.2.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

2017-09-21

13

5

 

2. Kadangi Profesinio mokymo įstatymo projekto 13 straipsnio 5 dalies paskutiniajame sakinyje nustatyta, kad atsakymo dėl licencijos išdavimo nepateikimas nelaikomas licencijos išdavimu, manytume, kad šioje nuostatoje taip pat turėtų būti nustatytas reikalavimas licencijas išduodančiai institucijai pateikti suinteresuotiems asmenims motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo išduoti licenciją, taip pat nustatyta tokio atsakymo apskundimo tvarka.

Atsižvelgti

 

 

2.3.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

2017-09-21

13

15

 

3. Profesinio mokymo įstatymo projekto 13 straipsnio 15 dalyje nurodoma, kad nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių paaiškėjimo dienos per 20 darbo dienų priimamas sprendimas panaikinti licenciją, tačiau 13 straipsnio 1 dalis nenurodo jokių aplinkybių, kurios galėtų būti pagrindu panaikinti licenciją. Tikėtina, kad projekto 13 straipsnio 15 dalyje turėtų būti daroma nuoroda į projekto 13 straipsnio 10 dalį.

Atsižvelgti

 

 

2.4.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

2017-09-21

17

 

 

4. Profesinio mokymo įstatymo projekto 17 straipsnyje kalbama apie tai, kad priėmimas į profesinio mokymo įstaigas vykdomas centralizuotai nustatant mokinių skaičių, valstybės finansavimą ir kt., tačiau manytume, kad šiame straipsnyje turėtų būti kalbama tik apie valstybines ar savivaldybių valdomas tokio pobūdžio mokymo įstaigas, finansuojamas valstybės lėšomis (tai neliestų privačių įstaigų). Atitinkamai koreguotina 17 straipsnio 1 dalis, 3 dalis, 4 dalis, 6 dalis, 8 dalis, kai kalbama apie priėmimo tvarką į nevalstybines profesinio mokymo įstaigas ir į jose valstybės nefinansuojamas vietas.

Atsižvelgti

 

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija,

2017-10-25

1

 

 

 

 

 

Profesinio mokymo įstatymo Nr. VIII – 450 pakeitimo įstatyme (toliau – įstatymo pakeitimo įstatymas) 2 straipsnio 19 punktu siekiama keisti socialinių partnerių sąvoką. Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – darbo kodeksas) 162 straipsnis nurodo, kad socialinės partnerystės šalimis – socialiniais partneriais – laikomi darbuotojų atstovai ir darbdavių atstovai bei jų organizacijos, o partnerystės darbdavio (ar atitinkamais atvejais – darbovietės) lygmeniu – darbdavys ir darbuotojų atstovai. Lietuvos Respublikos įstatymuose tapačios sąvokos turi būti taikomos ir aiškinamos vienodai, siekiant tinkamai užtikrinti teisėkūros principus, įgyvendinant Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnyje nurodytą teisėkūros aiškumo principą, kuriuo siekiama, kad teisės aktuose nustatytas teisinis reguliavimas turi būti logiškas, nuoseklus, glaustas, suprantamas, tikslus, aiškus ir nedviprasmiškas. Teigtina, kad, įtvirtinus tokią įstatymo pakeitimo įstatymo nuostatą, dviprasmiškai būtų vertinamos tapačios sąvokos.

Todėl siūlytina įstatymo pakeitimo įstatyme įtvirtinti, kad socialiniai partneriai yra nacionaliniu lygmeniu veikiančios darbuotojų ir darbdavių organizacijos.

Neigiamai vertintinas siekis įstatymo pakeitimo įstatyme panaikinti nacionaliniu lygiu veikiančią Lietuvos profesinio mokymo tarybą. Tokiu būdu darbdavių ir darbuotojų atstovai yra eliminuojami ir praranda galimybę spręsti strateginius profesinio mokymo klausimus nacionaliniu lygiu. Taip pažeidžiami socialinės partnerystės principai, neįtraukiant darbuotojų atstovų į profesinio mokymo politikos formavimą.

Pagal Lietuvos Respublikos profesinio mokymo tarybos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 1080 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 223 redakcija), viena iš profesinio mokymo tarybos funkcijų yra įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių profesinį mokymą, įstatymų projektų svarstymas, pastabų ir siūlymų jų rengėjams teikimas. Pastebėtina, kad įtvirtinus tokią įstatymo pakeitimo įstatymo nuostatą nebūtų atsižvelgiama į tarybos pateiktas pastabas ir siūlymus.

Įvertinta

Siūlyti pagrindiniam Švietimo ir mokslo komitetui įvertinti socialinių partnerių pasiūlymus, taip pat atkreipti dėmesį, kad įstatymo projekte nėra aptartas klausimas, kas konkrečiai perims Lietuvos profesinio mokymo tarybos funkcijas šią tarybą panaikinus (žr. įstatymo projekto lyginamąjį variantą dėl įstatymo 29 straipsnio išbraukimo).

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nesvarstyta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam Švietimo ir mokslo komitetui tobulinti jį atsižvelgiant į išvadoje pateiktas ekspertų (specialistų) pastabas bei pasiūlymus, taip pat komiteto teikiamus pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2017-10-25

1

(26)

 

 

(5)

 

Argumentai: atsižvelgiant į Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiklos sritis, įstatymo projekte siūloma tiksliau reglamentuoti ministerijų kompetenciją organizuojant užimtų asmenų tęstinį profesinį mokymą.

Pasiūlymas: siūloma patikslinti 1 straipsniu dėstomo 26 straipsnio, reglamentuojančio Ūkio ministerijos įgaliojimus, 5 punktą.

,,26 straipsnis. Ūkio ministerijos įgaliojimai

Ūkio ministerija:

1) formuoja žmogiškųjų išteklių plėtros politiką, taip pat organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka;

2) dalyvauja formuojant profesinio mokymo politiką;

3) organizuoja žmogiškųjų išteklių paklausos darbo rinkoje rezultatų sklaidą;

4) koordinuoja savo įsteigtų ar ministro valdymo sritims priskirtų profesinio mokymo įstaigų, kuriose teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina valstybės kaip savininkės ar dalininkės teises ir pareigas, profesijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimą;

5) kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija organizuoja užimtų asmenų tęstinį profesinį mokymą suderinusi su socialinės apsaugos ir darbo ministru;

6) tvarko Lietuvos profesijų klasifikatorių;

7) atlieka kitas šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.“

Pritarti

 

2.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2017-10-25

1

(35)

 

(5)

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į pirmą Socialinių reikalų ir darbo komiteto pasiūlymą, atitinkamai tikslintina 35 straipsnio 5 dalis.

Pasiūlymas: įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo 35 straipsnio 5 dalį siūloma išdėstyti taip:

,,5. Įmonės, įstaigos, ūkininko ūkio darbuotojų tęstinis profesinis mokymas vykdomas įmonės, įstaigos, ūkininko ūkio arba besimokančiųjų lėšomis. Teisės aktų nustatyta tvarka įmonės, įstaigos ar ūkininko ūkio darbuotojų tęstiniam profesiniam mokymui skiriama ir valstybės biudžeto lėšų socialinės apsaugos ir darbo ministro ir ūkio ministro nustatyta tvarka suderinus su socialinių reikalų apsaugos  ir darbo ministru, kai mokymas vykdomas pagal Užimtumo įstatymą.

Pritarti

 

3.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2017-10-25

1

(35)

 

(6)

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į Užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 III skyriaus pirmojo skirsnio pavadinimo ir 12, 20, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 121 straipsniu įstatymo projekte Nr. XIIIP-1076 siūlomus pakeitimus dėl galimybės užimtiems asmenims dalyvauti profesiniame mokyme, tikslintina Profesinio mokymo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto 35 straipsnio 6 dalis.

Pasiūlymas: įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo 35 straipsnio 6 dalį siūloma išdėstyti taip:

,,6. Bedarbių ir užimtų įspėtų apie atleidimą iš darbo asmenų profesinis mokymas finansuojamas Užimtumo įstatymo nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

4.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2017-10-25

1

(38)

 

(4, 5)

 

 

Argumentai: siūloma įstatymo projekto 38 straipsnio 4 dalį papildyti dviem pagrindiniais profesinio mokymo finansavimo šaltiniais pagal Užimtumo įstatymą. Atitinkamai tikslintina ir šio straipsnio 5 dalis.

 

Pasiūlymas: įstatymo projekto 1 straipsniu dėstomo 38 straipsnio 4 ir 5 dalis išdėstyti taip:

,,4. Pprofesinįis mokymąas, apmokamąas valstybės biudžeto lėšomis, nepriklausomai nuo asignavimo valdytojo, taip pat Užimtumo fondo lėšomis ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, ir yra nustatomas vienodas fiksuotojo įkainio dydis.“

 

,,5. Profesinio mokymo paslaugų, apmokamų iš ne kitų negu šio straipsnio 4 dalyje nurodytų valstybės biudžeto lėšų šaltinių, nustatomų įkainių dydis negali būti mažesnis negu įkainių dydisteikiamas tas pačias paslaugas apmokant iš  valstybės biudžeto lėšų teikiamų tų pačių paslaugų, apmokamų šio straipsnio 4 dalyje nurodytų valstybės biudžeto lėšų šaltinių, įkainių dydį.

Pritarti

 

5.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2017-10-25

 

 

 

*

Argumentai: įstatymo projekte nėra siūloma toliau palikti veikti Lietuvos profesinio mokymo tarybą, tačiau kartu nėra aptartas klausimas, kas konkrečiai perims Lietuvos profesinio mokymo tarybos funkcijas ją panaikinus (žr. įstatymo projekto lyginamąjį variantą dėl įstatymo 29 straipsnio išbraukimo).

 

Pasiūlymas: siūlyti pagrindiniam Švietimo ir mokslo komitetui papildyti įstatymo projektą atitinkama patariamąja institucija strateginiams profesinio mokymo klausimams spręsti, kuriai būtų priskirtos atlikti ir siūlomos panaikinti Lietuvos profesinio mokymo tarybos funkcijos.

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirtas pranešėjas: Gintarė Skaistė.

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                      Algirdas Sysas

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro vedėja E. Bulotaitė