LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VARTOJIMO KREDITO ĮSTATYMO NR. XI-1253 2, 19, 221 STRAIPSNIŲ, 3 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 121 STRAIPSNIU
Įstatymo PROJEKTO
2024-06-03 Nr. XIVP-3811
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 2 straipsnyje dėstomo Vartojimo kredito įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 121 straipsnyje siūloma nustatyti, kad vartojimo kredito davėjas, prieš vienašališkai pakeisdamas vartojimo kredito sutarties sąlygas, vartojimo kredito gavėjui turi pateikti patvarioje laikmenoje šio straipsnio 1-3 punktuose nustatytą informaciją. Svarstytina, ar projekte nereikėtų nustatyti termino, skaičiuojamo iki vartojimo kredito sutarties sąlygų vienašališko pakeitimo, iki kurio vartojimo kredito davėjas patvarioje laikmenoje turėtų pateikti vartojimo kredito gavėjui nurodytą informaciją, kad pastarasis turėtų pakankamai laiko iki vienašališkai keičiamų sutarties sąlygų įsigaliojimo jas įvertinti ir nuspręsti, kokių veiksmų tokiu atveju kredito gavėjui reikėtų imtis ginant savo teises. Kitu atveju, vartojimo kredito davėjas informaciją patvarioje laikmenoje galėtų pateikti prieš pat vartojimo kredito sutarties sąlygų vienašališko pakeitimo įsigaliojimo terminą, o tai, manytina, neatitiktų vartojimo kredito gavėjų interesų.
2. Pagal projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 3 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą vartojimo kredito davėjas privalėtų nustatyti vartojimo kredito sutarties nevykdymo ar netinkamo vykdymo valdymo procedūras. Iš projekto nuostatų nėra pakankamai aišku, ar vartojimo kredito davėjas minėtas procedūras nustatytų kiekvienai vartojimo kredito sutarčiai atskirai, ar procedūros būtų nustatomos ir taikomos visoms vartojimo kredito davėjo sudarytoms sutartims. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą. Be to, nėra aišku, per kurį terminą nuo įstatymo įsigaliojimo vartojimo kredito davėjai tokias procedūras privalėtų nustatyti bei ar nustatytos vartojimo kredito sutarčių nevykdymo ar netinkamo vykdymo valdymo procedūros būtų taikomos sutartims, sudarytoms iki įstatymo įsigaliojimo. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis, reglamentuojančiomis įstatymo įgyvendinimą ir taikymą.
3. Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę, taip pat į tai, kad Seimo priimtas įstatymas pagal Konstituciją turi būti promulguojamas, turėtų būti koreguojama įstatymo projekto 6 straipsnyje nustatyta įstatymo įsigaliojimo data.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
I. Gaisrytė, tel. (0 5) 209 6376, el. p. [email protected]
M. Masteikienė, tel. (0 5) 209 6843, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (0 5) 209 6165, el. p. [email protected]