Argumentai
Lietuvos tarptautinės integracijos kryptį
ir jos kriterijus nubrėžianti analogiška nuostata yra įtvirtinta
Lietuvos Respublikos konstituciniame akte „Dėl Lietuvos Respublikos
nesijungimo į postsovietines rytų sąjungas“, kuri yra taikytina ir keičiamo
įstatymo kontekste, tad neturėtų būti dubliuojama. Juk nė viena Europos
Sąjungos, Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijos, Europos ekonominės erdvės
susitarimo ar Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos narė
neįeina į buvusios SSRS pagrindu įkurtas politines, karines, ekonomines ar
kitokias valstybių sąjungas arba sandraugas, pavyzdžiui Eurazijos ekonominę
sąjungą ar Nepriklausomų valstybių sandraugą. Šiuo metu
nei viena minėtų tarptautinių organizacijų valstybė narė nepriklauso
Eurazijos ekonominei sąjungai ar NVS.
Pasiūlymas:
Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„1. Lietuvos
pasirinktos europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus atitinka
užsienio juridiniai asmenys, taip pat kitos užsienio organizacijos, įsteigti
valstybėse, kurios neįeina į buvusios Sovietų Socialistinių Respublikų
Sąjungos pagrindu įkurtas politines, karines, ekonomines ar kitokias
valstybių sąjungas arba sandraugas ir kurios yra bent vienos iš šių sąjungų,
susitarimų ar organizacijų narės yra bent vienos iš išvardytų sąjungų,
susitarimų ar organizacijų narės:
1) Europos Sąjungos;
2) Šiaurės Atlanto Sutarties
Organizacijos;
3) Europos ekonominės erdvės susitarimo;
4) Ekonominio bendradarbiavimo ir
plėtros organizacijos.“
|