Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 27 straipsniO pakeitimo įstatymo projekto DERINIMO PAŽYMA

 

 

Suinteresuota institucija ar kitas asmuo

Pastabos ir pasiūlymai

Pastabų ir pasiūlymų įvertinimas

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (2014 m. liepos 10 d. raštas Nr. (1.6.)2T-787)

1. Taip pat siūlome apsvarstyti galimybę Projekte vartoti platesnio turinio sąvoką – „farmacijos produktas“, kuri Farmacijos įstatymo 2 straipsnio 10 dalyje apibrėžta kaip vaistinis preparatas, tiriamasis vaistinis preparatas, veiklioji medžiaga ir į Europos Komisijos sąrašą įrašyta pagalbinė medžiaga, kurios naudojamos kaip pradinės medžiagos vaistinių preparatų gamybai.

 

 

2. Projekte išskiriamos tik valstybinę maisto ir veterinarinę kontrolę įgyvendinančių institucijų funkcijos. Svarstytina, ar neturėtų būti išskiriamos ir, pavyzdžiui, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros kontrolę vykdančių institucijų funkcijos.

 

 

 

 

 

 

3. Manome, kad siekiant sklandaus Projekto nuostatų įgyvendinimo, būtų tikslinga nustatyti vėlesnį Projekto nuostatų įsigaliojimą. Taip pat pastebėtina, kad Projektu galimai išplečiama etilo alkoholio atleidimo nuo akcizų taikymo apimtis, todėl turėtų būti įvertinamos ir Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies nuostatos.

Neatsižvelgta.

Projektu siekiama išlaikyti tokios pačios apimties akcizų lengvatą etilo alkoholiui, kokia ji nustatyta šiuo metu galiojančiuose teisės aktuose, o sąvoka „farmacijos produktas“ apima ir tiriamąjį vaistinį preparatą. Be to, pažymėtina, kad lengvatos apimtis suderinta su už šią sritį atsakinga kompetentinga institucija – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.  

 

Neatsižvelgta.

Projektu siekiama išlaikyti tokios pačios apimties akcizų lengvatą etilo alkoholiui, kokia ji nustatyta šiuo metu galiojančiuose teisės aktuose, o asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros kontrolę įgyvendinančioms institucijoms lengvata šiuo metu nėra taikoma. Be to, pažymėtina, kad lengvatos apimtis suderinta su už šią sritį atsakinga kompetentinga institucija – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.  

 

Neatsižvelgta.

Projektas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimą, 2013 m. gruodžio 16 d. nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 21 d. nutarimo Nr. 960 „Dėl etilo alkoholio, naudojimo sveikatinimo reikmėms, atleidimo nuo akcizų taisyklių patvirtinimo“ (2004 m. balandžio 27 d. redakcija) 2.3 punkto atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai, Lietuvos Respublikos akcizų įstatymui“, kuriuo pripažinta, kad Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 27 straipsnio 1 dalies 3 punktas prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 67 straipsnio 15 punktui, 127 straipsnio 3 daliai, konstituciniam teisinės valstybės principui. Todėl Projekto nuostatų, kuriomis pakeičiamas Lietuvos Respublikos Konstitucijai prieštaraujantis teisinis reguliavimas, įsigaliojimas neatidėtinas.

Be to, siūlomais pakeitimais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 960 „Dėl etilo alkoholio, naudojamo sveikatinimo reikmėms, atleidimo nuo akcizų taisyklių patvirtinimo“ nustatytas teisinis reguliavimas perkeliamas į įstatyminį lygmenį. Pakeitimais nesiūloma praplėsti ar susiaurinti lengvatos taikymo srities, t. y. siūloma, kad lengvatos taikymo apimtis išliktų tokia pati.