LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 127 IR 346 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-09-15 Nr. XIIIP-5170

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsniu siūloma keisti Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 127 straipsnio nuostatas, numatant administracinę atsakomybę už neteisėtą gyvūnų veisimą. Atkreiptinas dėmesys, kad ANK 127 straipsnyje konkrečios komercinės, ūkinės, finansinės ar profesinės veiklos, kuriomis verstis reikalinga licencija (leidimas), nevardijamos, o pagal Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo nuostatas gyvūnų veisimas traktuojamas kaip  verslinė veikla (2 straipsnio 14 dalyje nurodoma, kad “Gyvūnų augintinių veisėjas – asmuo, turintis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nustatyta tvarka išduotą leidimą veisti gyvūnus augintinius verslo tikslais“, to paties straipsnio 28 dalyje nustatyta, kad „Verslinis gyvūnų augintinių veisimas – teisės aktų nustatyta tvarka vykdomas gyvūnų augintinių dauginimas verslo tikslais“, 10 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad „Asmenys, užsiimantys versliniu gyvūnų augintinių veisimu, privalo užtikrinti teisės aktuose nustatytų reikalavimų laikymąsi ir teisės aktuose nustatytais atvejais turėti veterinarinį patvirtinimą“). Vadinasi, verslinis gyvūnų augintinių veisimas patektų į ANK 127 straipnyje įvardijamos komercinės veiklos, kuria verstis reikalinga licencija (leidimas) apibrėžtį, kas pripažįstama ir projekto aiškinamajame rašte, nurodant, kad “<…> 127 straipsnis, numatantis neteisėtą vertimąsi komercine, ūkine, finansine, ar profesine veikla“, nors teoriškai ir apima neteisėtą gyvūnų veisimą, tačiau praktikoje juo nesivadovaujama <...>“. Atkreiptinas dėmesys, kad netinkamas įstatymo taikymas ar jo netaikymas nespręstini inicijuojant kokybiškai naujo teisinio reguliavimo nesukuriančių teisės aktų projektų teisėkūros procesą, todėl projekto 1 straipsniu teikiamos nuostatos vertintinos kaip perteklinės, neatitinkančios Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtinto teisėkūros principo – tikslingumo, pagal kurį tikslingumo teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis.

2. Atsižvelgiant į projekto 1 straipsnio nuostatoms teikiamą pastabą bei projekto 2 straipsnio turinį, projekto 3 straipsnio 2 dalis vertintina kaip perteklinė, nes projekto  2 straipsniu teikiami pakeitimai nepasižymi blanketiškumu (t. y. norint juos realizuoti nereikėtų vadovautis jokiais kitais teisės aktais).

3. Seime yra įregistruotas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 346 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (Reg. Nr. XIIIP-5147), kuriuo taip pat siūloma keisti ANK 346 straipsnį. Atsižvelgiant į tai, atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalies nuostatas.

 

 

Departamento direktorius                                                                                Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Meškienė, tel. (85) 239 6089, el. p. [email protected]

S. Nekrasova tel. (85) 239 6895, el. p. [email protected]