LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINIO TVARUMO ĮSTATYMO NR. XI-393
1, 2, 3, 12, 13, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 42, 46, 48, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 58, 59, 60, 66, 77, 78, 80, 81, 82, 87, 107, 108, 113, 116, 128 STRAIPSNIŲ, III SKYRIAUS KETVIRTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO, PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 211, 251, 252, 253, 254, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 491, 521, 1011 STRAIPSNIAIS IR 27 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-982
2021-12-01 Nr. 109-P-59
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Antanas Čepononis, Juozas Varžgalys, Valius Ąžuolas, Vytautas Mitalas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
2 |
7 |
|
Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Atsižvelgus į tai, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnyje apibrėžiamos sąvokos dėstomos abėcėlės tvarka, projekto 2 straipsnio 7 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnis turėtų būti pildomas 142, o ne 151 dalimi. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 2 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Papildyti 2 straipsnį 142 dalimi: „142. Patronuojamoji įmonė – kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 575/2013 4 straipsnio 1 dalies 16 punkte. Kai šio įstatymo 8, 9, 16, 17, 22, 23‒266, 28, 58‒60 ir 110 straipsnių nuostatos taikomos šio straipsnio 161 dalies 2 punkte nurodytoms pertvarkytinoms grupėms, patronuojamosiomis įmonėmis laikomos kredito įstaigos, kurias kontroliuoja centrinė įstaiga, pati centrinė įstaiga ir jų atitinkamos patronuojamosios įmonės, atsižvelgiant į tai, kokiu būdu tokios pertvarkytinos grupės laikosi šio įstatymo 26 straipsnio 3 dalies nuostatų.“ |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
11 |
2 |
|
2. Atkreiptinas dėmesys, kad nėra aiškus projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 2 dalies pirmojo ir antrojo sakinių santykis. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina šią dalį patikslinti arba dėstyti kaip dvi atskiras dalis. |
Pritarti |
1. Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
„2. Įstaiga ar subjektas, gavęs šio straipsnio 1 dalyje nurodytą pranešimą apie nustatytas esmines sėkmingo pertvarkymo kliūtis, privalo: 1) ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodyto pranešimo gavimo dienos pertvarkymo institucijai pateikti pasiūlymus dėl nustatytų esminių sėkmingo pertvarkymo kliūčių pašalinimo priemonių; 2) ne vėliau kaip per dvi savaites nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodyto pranešimo gavimo dienos pertvarkymo institucijai pateikti pasiūlymus dėl nustatytų esminių sėkmingo pertvarkymo kliūčių pašalinimo priemonių ir jų įgyvendinimo tvarkaraštį, kad būtų užtikrintas minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimo, nustatyto šio įstatymo 26 straipsnyje ar 262 ir 28 straipsniuose, ir jungtinio rezervo reikalavimo tenkinimas, jeigu esminė sėkmingo pertvarkymo kliūtis kyla dėl bent vieno iš šių atvejų: a) įstaiga ar subjektas tenkina jungtinio rezervo reikalavimą, kai jis vertinamas kaip papildantis Reglamento (ES) Nr. 575/2013 92 straipsnio 1 dalies a punkte nustatytą reikalavimą, ir papildomo kapitalo, siekiant pašalinti riziką, kuri nėra pernelyg didelio sverto rizika, reikalavimą, Reglamento (ES) Nr. 575/2013 92 straipsnio 1 dalies b punkte nustatytą reikalavimą ir papildomo kapitalo, siekiant pašalinti riziką, kuri nėra pernelyg didelio sverto rizika, reikalavimą ir Reglamento (ES) Nr. 575/2013 92 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytą reikalavimą ir papildomo kapitalo, siekiant pašalinti riziką, kuri nėra pernelyg didelio sverto rizika, reikalavimą, tačiau netenkina jungtinio rezervo reikalavimo, kai jis vertinamas kaip papildantis šio įstatymo 25 ir 262 straipsniuose nurodytus reikalavimus, apskaičiuotus pagal šio įstatymo 25 straipsnio 1 dalies 1 punktą, arba b) įstaiga ar subjektas netenkina Reglamento (ES) Nr. 575/2013 92a ir 494 straipsniuose nustatytų reikalavimų arba šio įstatymo 252, 253 ir 261 straipsniuose nustatytų reikalavimų. Įstaigos ar subjekto pasiūlytų esminių sėkmingo pertvarkymo kliūčių pašalinimo priemonių įgyvendinimo tvarkaraštyje turi būti atsižvelgiama į esminės sėkmingo pertvarkymo kliūties priežastis.“
2. Patikslinus projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 2 dalį, atitinkamai patikslinamos nuorodos į 22 straipsnio 2 dalį, esančios projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 23 straipsnio 2, 4 ir 7 dalyse, jas išdėstant taip: „2.
Grupės pertvarkymo institucija, bendradarbiaudama su priežiūros institucija,
atliekančia jungtinę (konsoliduotą) priežiūrą, ir Europos bankininkystės
institucija, veikiančia pagal Reglamento (ES) Nr. 1093/2010 25 straipsnio 1
dalies nuostatas, bei pasikonsultavusi su priežiūros institucijomis, parengia
ir Lietuvos Respublikoje licencijuotai ES patronuojančiajai įmonei,
patronuojamųjų įmonių pertvarkymo institucijoms ir valstybių narių, kuriose
yra svarbių filialų, pertvarkymo institucijoms pateikia ataskaitą, kurioje
įvertinamos esminės kliūtys, trukdančios veiksmingai taikyti pertvarkymo
priemones finansinei grupei, taip pat pertvarkytinoms grupėms, kai finansinę
grupę sudaro daugiau negu viena pertvarkytina grupė. Ataskaitoje taip pat
įvertinamas galimas siūlomų taikyti priemonių poveikis grupės veiklos
modeliui ir nurodomos tikslingos ir proporcingos priemonės, kurios, grupės
pertvarkymo institucijos vertinimu, yra būtinos esminėms kliūtims pašalinti.
Jeigu sėkmingo finansinės grupės pertvarkymo kliūtys atsiranda susiklosčius
šio įstatymo 22 straipsnio 2 „4. Jeigu šio straipsnio 2 dalyje nurodytoje
ataskaitoje nustatytos sėkmingo pertvarkymo kliūtys atsiranda dėl šio
įstatymo 22 straipsnio 2 „7. Bendras sprendimas priimamas per keturis
mėnesius nuo šio straipsnio 3 dalyje nurodytų Lietuvos Respublikoje
licencijuotos ES patronuojančiosios įmonės pastabų pateikimo grupės
pertvarkymo institucijai dienos, o jei Lietuvos Respublikoje licencijuota ES
patronuojančioji įmonė pastabų nepateikia, ‒ per vieną mėnesį nuo šio
straipsnio 3 dalyje nurodyto keturių mėnesių termino pabaigos. Bendras
sprendimas privalo būti pagrįstas ir raštu išdėstytas dokumente, kurį grupės
pertvarkymo institucija pateikia Lietuvos Respublikoje licencijuotai ES
patronuojančiajai įmonei. Bendras sprendimas dėl
sėkmingo pertvarkymo kliūčių, atsiradusių susiklosčius šio įstatymo 22
straipsnio 2 |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
15 |
|
|
3. Projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 251 straipsnio 1 dalyje numatoma, kad „Kai šiame įstatyme teikiama nuoroda į Reglamento (ES) Nr. 575/2013 92a arba 92b straipsnio reikalavimus, tų straipsnių tikslais tinkamais įsipareigojimais laikomi tinkami įsipareigojimai, kaip apibrėžta to reglamento 72k straipsnyje ir nustatyta pagal to reglamento antros dalies I antraštinės dalies 5a skyrių“. Atkreiptinas dėmesys, kad iš teikiamos nuostatos „to reglamento“ nėra aišku, koks reglamentas yra turimas omenyje. Siekiant aiškumo, siūlytina nurodyti konkretų reglamentą. Atitinkama pastaba taikytina ir projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 263 straipsnio 8, 10 dalims. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 251 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Įsipareigojimų sumos įtraukiamos
į visų pertvarkytinų subjektų nuosavų lėšų ir įsipareigojimų sumą, kai
atitinka tinkamų įsipareigojimų reikalavimus pagal Reglamento (ES) Nr.
575/2013 72a, 72b (išskyrus reikalavimus pagal 2 dalies d punktą)
ir 72c straipsnius. Kai šiame įstatyme teikiama nuoroda į Reglamento (ES) Nr.
575/2013 92a ar 92b straipsnio reikalavimus, tų straipsnių tikslais tinkamais
įsipareigojimais laikomi tinkami įsipareigojimai, kaip apibrėžta
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 263 straipsnio 8, 10 dalis išdėstyti taip: „8. Jeigu per
keturis mėnesius nuo pasiūlymo priimti bendrą sprendimą gavimo dienos
pertvarkytino subjekto ar grupės pertvarkymo institucija kreipėsi į Europos
bankininkystės instituciją, kad ši, vadovaudamasi Reglamento (ES)
Nr. 1093/2010 19 straipsnio 3 dalimi, padėtų institucijoms priimti
bendrą sprendimą dėl minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio
reikalavimo lygio taikymo pertvarkytiniems subjektams, pertvarkytino subjekto
pertvarkymo institucija atideda savo sprendimo dėl minimalaus nuosavų lėšų ir
tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimo lygio taikymo pertvarkytiniems
subjektams priėmimą iki Europos bankininkystės institucijos sprendimo
priėmimo dienos. Pertvarkymo institucija savo sprendimą priima vadovaudamasi
Europos bankininkystės institucijos sprendimu. Keturių mėnesių laikotarpis
laikomas taikinamuoju laikotarpiu, kaip jis apibrėžtas „10. Jeigu per keturis mėnesius nuo pasiūlymo priimti
bendrą sprendimą gavimo dienos pertvarkytino subjekto ar grupės pertvarkymo
institucija kreipėsi į Europos bankininkystės instituciją, kad ši,
vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr.
1093/2010 19
straipsnio 3 dalimi, padėtų institucijoms priimti bendrą sprendimą dėl
minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimo lygio
taikymo subjektams, kurie patys nėra pertvarkytini subjektai, pertvarkymo
institucijos, atsakingos už patronuojamąsias įmones, individualiu pagrindu
atideda savo sprendimo dėl minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų
dydžio reikalavimo priėmimą iki Europos bankininkystės institucijos sprendimo
priėmimo dienos. Pertvarkymo institucija savo sprendimą priima vadovaudamasi
Europos bankininkystės institucijos sprendimu. Keturių mėnesių laikotarpis
laikomas taikinamuoju laikotarpiu, kaip jis apibrėžtas |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
16 |
8,9 |
|
4. Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo nevertėtų apjungti projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 252 straipsnio 8 ir 9 dalių arba atsisakyti šio straipsnio 9 dalyje kartojamų šio straipsnio 8 dalies nuostatų kaip perteklinių. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 252 straipsnio 9 dalį išdėstyti taip: „9. Šio straipsnio 8 dalyje nurodyti
pertvarkytini subjektai privalo tenkinti šio
straipsnio 8 dalies
1 ir 2 punktuose nurodytus reikalavimo
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
18 |
|
|
5. Projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 254 straipsnyje nustatoma tam tikrų subjektų prievolės teikti duomenis, ataskaitas, viešai skelbti tam tikrą informaciją. Svarstytina, ar nustačius pareigą kartu neturėtų būti nustatyta ir sankcijos (atsakomybė) už šios pareigos nevykdymą. |
Nepritarti |
Už projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 254 straipsnyje nustatomos tam tikrų subjektų prievolės teikti duomenis, ataskaitas, viešai skelbti tam tikrą informaciją nevykdymą būtų taikomos poveikio priemonės pagal galiojančio Finansinio tvarumo įstatymo 118 straipsnio 1 dalį, 2 dalies 6 punktą, todėl papildomai projekte nustatyti sankcijų (atsakomybės) už minėtos prievolės nevykdymą nėra tikslinga. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
18 |
|
|
6. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 254 straipsnio 5 dalyje tiksliai įvardinti, kokiame Europos Komisijos priimtame įgyvendinamajame teisės akte nustatyta tvarka privalo vadovautis šiame straipsnyje įvardinti subjektai, turintys viešai paskelbti reikalaujamą informaciją. Tuo atveju, jei Europos Komisija įgyvendinamojo teisės akto dar nepriėmė, pažymėtina, jog iš aptariamos formuluotės „Europos Komisijos įgyvendinamajame teisės akte“ netgi nėra aišku, dėl kokio teisės akto Europos Komisija priimtų įgyvendinamąjį teisės aktą, todėl projektas turėtų būti patikslintas. Be to, siūlytina patikslinti ir kas būtų laikytina viešu paskelbimu (pavyzdžiui, savo interneto svetainėje ar pan.). Atitinkamai tikslintina ir projekto 57 straipsnio 3 dalis. |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į pasiūlymą įvardinti Europos Komisijos priimtą įgyvendinamąjį teisės aktą, projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 254 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip: „5. Šio straipsnio 1 dalyje nurodyti subjektai, vadovaudamiesi 2021 m. balandžio
23 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2021/763,
kuriuo nustatomi Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES)
Nr. 575/2013 ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/59/ES
taikymo techniniai įgyvendinimo standartai, susiję su priežiūros ataskaitų
teikimu ir viešu informacijos apie minimalų nuosavų lėšų ir tinkamų
įsipareigojimų reikalavimą atskleidimu, <...>“
Neatsižvelgti į pasiūlymą patikslinti, kas būtų laikytina viešu paskelbimu. Viešo paskelbimo forma nenurodoma nei perkeliamoje direktyvoje, nei Komisijos įgyvendinimo reglamente, paliekant įstaigoms ir subjektams teisę paskelbimo formą pasirinkti savo nuožiūra. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad vieningas standartas dėl viešo paskelbimo formos gali būti nustatytas ir Bendros pertvarkymo valdybos ar Europos bankininkystės institucijos rekomendacijose.
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
25 |
1-4 |
|
7. Projekto 25 straipsniu keičiamo įstatymo 266 straipsnio 1 – 4 dalyse esantys terminai ir taikymo nuostatos turėtų būti dėstomi projekto 57 straipsnyje kartu su kitomis įstatymo taikymo nuostatomis. |
Nepritarti |
Projekto 25 straipsniu keičiamo įstatymo 266 straipsniu dėstomų nuostatų taikymas neapsiriboja konkrečiu kalendoriniu terminu, t.y. 2024 m. sausio 1 d. Tai reiškia, kad kredito įstaigos, dėl kurių priimti sprendimai, privalės nuo šios datos laikytis nustatyto privalomo minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio (toliau - MREL) reikalavimo. Tačiau pertvarkymo institucija turi teisę nustatyti ir vėlesnius MREL reikalavimo laikymosi terminus. Todėl siekiant taikymo nuoseklumo ir aiškumo visas straipsnio nuostatas tikslinga palikti pagrindiniame įstatyme. Be to, minėto straipsnio nuostatos yra glaudžiai tarpusavyje susijusios, todėl jų skaidymas į du atskirus straipsnius vieną paliekant pagrindiniame įstatyme, o kitą iškeliant į pakeitimo įstatymo baigiamąsias nuostatas keltų problemų ne tik taikymo, bet ir teisės technikos požiūriu, pvz. nuorodų teikimas pagrindiniame įstatyme į pakeitimo įstatymą. |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
25 |
8 |
|
8. Projekto 25 straipsniu keičiamo įstatymo 266 straipsnio 8 dalyje numatyta, kad pertvarkymo institucija įstaigoms ar nurodytiems subjektams praneša apie planuojamą minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimą kiekvienam pereinamojo laikotarpio 12 mėnesių laikotarpiui, kad būtų palengvintas laipsniškas nuostolių padengimo ir rekapitalizavimo pajėgumų suformavimas, tuomet kai taikomos šio straipsnio 1‒7 dalys ir 24 straipsnis. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/879 45m straipsnio 6 dalies nuostatomis pertvarkymo institucija įstaigoms ar nurodytiems subjektams praneša apie planuojamą minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimą tik tuomet, kai yra tenkinama tik viena sąlyga, t. y. tik taikomos minimo straipsnio 1-7 dalys. Atsižvelgus į tai ir siekiant tinkamai įgyvendinti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/879 direktyvos nuostatas, siūlytina projekto 25 straipsniu keičiamo įstatymo 266 straipsnio 8 dalį tikslinti. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 25 straipsniu keičiamo įstatymo 266 straipsnio 8 dalį išdėstyti taip: „8. Kai taikomos šio straipsnio 1‒7 dalys, pertvarkymo institucija įstaigoms ar šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytiems subjektams praneša apie planuojamą minimalaus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimą kiekvienam pereinamojo laikotarpio 12 mėnesių laikotarpiui, kad būtų palengvintas nuoseklus nuostolių padengimo ir rekapitalizavimo pajėgumų suformavimas. Pereinamojo laikotarpio pabaigoje minimalus nuosavų lėšų ir tinkamų įsipareigojimų dydis turi būti lygus atitinkamai šio įstatymo 251 straipsnio 5–9 ar 11 dalyje, 252 straipsnio 8, 9 ar 10 dalyje ir 26 straipsnyje ar 262 ir 28 straipsniuose nustatytai sumai. “ |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
29 |
4 |
|
9. Projekto 29 straipsnio 4 dalies pakeitimo esmėje vietoje formuluotės „dalies pirmąją pastraipą“ įrašytinas žodis „dalį“. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 29 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Pakeisti 46 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: 4. Teisės, nurodytos šio straipsnio 1 dalies 17 punkte ir 3 dalies 12 punkte, nedaro poveikio: 1) pertvarkomo subjekto darbuotojų teisei nutraukti darbo sutartį; 2) sutarties šalies teisei pasinaudoti sutartyje numatytomis teisėmis, įskaitant teisę nutraukti sutartį, kai tokia teisė atsiranda pagal sutarties sąlygas dėl pertvarkomo subjekto veiksmų arba neveikimo iki atitinkamo turto, teisių ir įsipareigojimų perdavimo dienos arba gavėjo veiksmų arba neveikimo po atitinkamo turto, teisių ir įsipareigojimų perdavimo dienos, kiek tai neprieštarauja šio įstatymo 50, 51 ir 52 straipsnių nuostatoms.“ |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
31 |
1 |
|
10. Projekto 31 straipsniu keičiamo įstatymo 491 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad pertvarkymo institucija, pasikonsultavusi su priežiūros institucija, turi teisę sustabdyti bet kokių mokėjimo ar perdavimo įsipareigojimų vykdymą pagal sutartis. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/879 33a straipsnio 1 dalies nuostatomis, kaip viena iš pertvarkymo institucijų konsultavimosi su priežiūros institucijomis sąlygų, yra numatyta pastarųjų pareiga į prašymą dėl konsultacijų atsakyti laiku. Atsižvelgus į tai ir siekiant tinkamai įgyvendinti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/879 direktyvos nuostatas, siūlytina projekto 31 straipsniu keičiamo įstatymo 491 straipsnio 1 dalį tikslinti. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 31 straipsniu keičiamo įstatymo 491 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Pertvarkymo institucija, pasikonsultavusi su priežiūros institucija, kuri į prašymą dėl konsultacijos privalo atsakyti nedelsdama, turi teisę sustabdyti bet kokių mokėjimo ar perdavimo įsipareigojimų vykdymą pagal sutartis, kurių šalis yra įstaiga ar šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 4 ar 5 punkte nurodytas subjektas, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos: <...>“
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
42 |
2 |
|
11. Projekto 42 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 60 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 3 punktuose siūlomi nustatyti pranešimo apie konsultavimosi rezultatus ir poreikį priimti atitinkamus sprendimus terminai „ne vėliau kaip per vieną dieną“, „nedelsdama“ tikslintini vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos (ES) 2019/879 62 straipsnyje nustatytu terminu – „per 24 valandas“. Atitinkamai ši pastaba taikytina ir projekto 42 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 60 straipsnio 2 dalies 1, 2 ir 3 punktams. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 42 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 60 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 3 punktus išdėstyti taip:
„1) ne vėliau kaip per 2) ne vėliau kaip per 3)
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 42 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 60 straipsnio 2 dalies 1, 2 ir 3 punktus išdėstyti taip:
„1) ne vėliau kaip per 2) ne vėliau kaip per 3) ne vėliau kaip per
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
52 |
6 |
|
12. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina vietoj projekto 52 straipsniu keičiamo įstatymo 108 straipsnio 6 dalyje skliausteliuose esančios formuluotės „(jei yra)“ rašyti formuluotę be skliaustelių „jei tokia yra“. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 52 straipsniu keičiamo įstatymo 108 straipsnio 6 dalį išdėstyti taip: „6. Užduotys, nurodytos šio straipsnio 4 dalyje, apima šio
įstatymo II skyriaus trečiajame skirsnyje nurodytų minimalaus nuosavų lėšų ir
tinkamų įsipareigojimų dydžio reikalavimų nustatymą. Nustatant šiuos
reikalavimus atsižvelgiama į trečiųjų valstybių institucijų priimtą bendrą
pertvarkymo strategiją,
|
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
55 |
|
|
13. Projekto 55 straipsniu keičiamo įstatymo 128 straipsnio 2 punkte kaip pertekliniai išbrauktini žodžiai „Lietuvos Respublikos“ ne pirmą kartą keičiamo įstatymo tekste minimų įstatymų pavadinimuose. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 55 straipsniu keičiamo įstatymo 128 straipsnio 2 punktą išdėstyti taip: „2)
|
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-982 |
4 10 53 63 |
1 3 7 5 |
|
14. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalis, 10 straipsnio 3 dalis, 53 straipsnio 7 dalis, 63 straipsnio 5 dalis tikslintinos pagal Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo, patvirtinto 2020 m. kovo 6 d. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymu Nr. 1R-72 „Dėl Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo patvirtinimo“ , reikalavimus. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą patikslinti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalį, projektas papildomas nauju 4 straipsniu ir išdėstomas taip: „4 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: 1. Įstaiga, kuri nepriklauso
finansinei grupei, kuriai taikoma jungtinė (konsoliduota) priežiūra, taip pat
įstaiga, kuriai, vadovaujantis 2013 m. spalio 15 d. Tarybos reglamento (ES)
Nr. 1024/2013, kuriuo Europos Centriniam Bankui pavedami specialūs uždaviniai,
susiję su rizikos ribojimu pagrįstos kredito įstaigų priežiūros politika 1) įstaigos turtas yra didesnis kaip 30 000 000 000 eurų arba 2) įstaigos turtas yra didesnis kaip 20 procentų šalies bendrojo vidaus produkto, išskyrus atvejus, kai tokios įstaigos turtas nesiekia 5 000 000 000 eurų.“
Atsižvelgiant į pasiūlymą patikslinti keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3 dalį, projektas papildomas nauju 5 straipsniu ir išdėstomas taip: „5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas Pakeisti 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Priežiūros institucija siekia, kad šio straipsnio 2 dalyje nurodytas bendras sprendimas dėl grupės gaivinimo plano peržiūros ir vertinimo arba dėl šio įstatymo 7 straipsnio 4–7 dalyse nurodytų reikalavimų taikymo Lietuvos Respublikoje licencijuotai ES patronuojančiajai įmonei būtų priimtas per keturis mėnesius nuo tos dienos, kurią priežiūros institucija perdavė grupės gaivinimo planą šio straipsnio 2 dalyje nurodytoms institucijoms. Jeigu bendro sprendimo nepavyksta pasiekti per nurodytą laiką, priežiūros institucija priima sprendimą dėl šių klausimų, atsižvelgusi į kitų valstybių narių priežiūros institucijų per keturių mėnesių laikotarpį pateiktas nuomones. Jeigu per keturių mėnesių laikotarpį kuri nors iš šio straipsnio 2 dalyje nurodytų institucijų kreipiasi į Europos bankininkystės instituciją, kad ši, vadovaudamasi 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1093/2010, kuriuo įsteigiama Europos priežiūros institucija (Europos bankininkystės institucija), iš dalies keičiamas Sprendimas Nr. 716/2009/EB ir panaikinamas Komisijos sprendimas 2009/78/EB (su visais pakeitimais), 19 straipsnio 3 dalimi, padėtų institucijoms priimti bendrą sprendimą dėl grupės gaivinimo plano vertinimo ar dėl šio įstatymo 7 straipsnio 7 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nurodytų reikalavimų taikymo Lietuvos Respublikoje licencijuotai ES patronuojančiajai įmonei, priežiūros institucija atideda savo sprendimo priėmimą iki Europos bankininkystės institucijos sprendimo priėmimo dienos. Priežiūros institucija savo sprendimą priima vadovaudamasi Europos bankininkystės institucijos sprendimu. Keturių mėnesių laikotarpis laikomas taikinamuoju laikotarpiu, kaip jis apibrėžtas minėtame reglamente. Jeigu Europos bankininkystės institucija per vieną mėnesį nuo kreipimosi į ją dienos nepriima sprendimo, priežiūros institucija priima savo sprendimą dėl grupės gaivinimo plano peržiūros ir vertinimo arba dėl šio įstatymo 7 straipsnio 4–7 dalyse nurodytų reikalavimų taikymo Lietuvos Respublikoje licencijuotai ES patronuojančiajai įmonei.“
Atsižvelgiant į pasiūlymą, įstatymo projekto 38 straipsnis papildomas nauja 3 dalimi ir išdėstoma taip: „38 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas 3. Pakeisti 53 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Šiame straipsnyje išdėstytos nuostatos laikomos viršesnėmis privalomomis nuostatomis, kaip apibrėžta 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 593/2008 dėl sutartinėms prievolėms taikytinos teisės (Roma I) (su visais pakeitimais) 9 straipsnyje.“ Atsižvelgiant į pasiūlymą patikslinti keičiamo įstatymo 63 straipsnio 5 dalį, projektas papildomas nauju 45 straipsniu ir išdėstomas taip:
„45 straipsnis. 63 straipsnio pakeitimas Pakeisti 63 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Viešai neatskleistos
informacijos apie pertvarkomo subjekto planuojamą perleidimą pateikimas
visuomenei, kuris būtų privalomas pagal 2014 m. balandžio 16 d. Europos
Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 596/2014 dėl piktnaudžiavimo rinka
(Piktnaudžiavimo rinka reglamentas) ir kuriuo panaikinama Europos Parlamento
ir Tarybos direktyva 2003/6/EB ir Komisijos direktyvos 2003/124/EB,
2003/125/EB ir 2004/72/EB (
Atsižvelgiant į tai, kad pritariama pasiūlymams ir projektas yra papildomas 3 naujais straipsniais keičiasi visa projekto numeracija. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Maldeikis, A. Butkevičius.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas
Biuro patarėja G.Genelienė