1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
Manytina,
kad įstatymo projekte Nr. XIIIP-406(2) siūlomas neatlygintinas duomenų
teikimas tik vienos rūšies savivaldybių funkcijų vykdymui yra nepagrįstas,
nes nepriklausomai nuo to, ar tai savivaldybių savarankiškosios ar
valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos, jų vykdymui
reikalingi atitinkami duomenys ir už šių duomenų teikimą turėtų būti
kompensuojama. Tvarka, kai būtų kompensuojama tik dalis savivaldybių
funkcijų, paskatintų Vyriausybę diegti įvairias priemones, kuriomis būtų
sumažintas tokio neatlygintino duomenų teikimo poreikis.
Svarbu
akcentuoti, kad diferencijuojant valstybės registrų ir informacinių sistemų
duomenis pagal savivaldybių funkcijų vykdymo pobūdį, gali kilti
praktinių taikymo problemų dėl jų administravimo, kas būtų papildoma
administracinė našta savivaldybėms.
Jau
iniciatorių parengtame įstatymo projekte buvo siūloma atitinkamus duomenis
padaryti neatlygintinai prieinamus savivaldybių institucijoms ir įstaigoms,
ir nors tai pareikalautų papildomų valstybės biudžeto lėšų, tačiau aiškus
ir skaidrus neatlygintino duomenų teikimo sąnaudų kompensavimo mechanizmas
leistų užtikrinti valstybės biudžeto lėšų panaudojimo racionalumą ir
skaidrumą.
Valstybės
biudžeto lėšomis turėtų būtų kompensuojama už visus savivaldybių
institucijoms ir įstaigoms pateiktus duomenis, kurie yra reikalingi
savivaldybės funkcijų vykdymui, nepriklausomai nuo to ar šie duomenys yra
reikalingi valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) ar savivaldybės
savarankiškųjų funkcijų vykdymui, ir šis kompensavimo mechanizmas turėtų
sistemiškai apimti tiek valstybines, tiek ir savivaldybės įstaigas ir
institucijas, pastarųjų nediferencijuojant pagal tai kokio pobūdžio
funkcijoms šie duomenys reikalingi.
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo
projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 25 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„3. Už registro objekto registravimą Lietuvos Respublikos
rinkliavų įstatymo nustatyta tvarka gali būti imama valstybės rinkliava (kai
registro tvarkytojas, registruojantis registro objektą, yra valstybės
institucija ar įstaiga) arba Vyriausybės nustatytas atlyginimas (kai registro
tvarkytojas, registruojantis registro objektą, yra valstybės įmonė), kuriam mutatis
mutandis taikomos šio įstatymo 29 straipsnio 5 dalies nuostatos, išskyrus
atvejus, kai duomenis, reikalingus registro objektui registruoti, teikia
valstybės institucijos ir įstaigos, atlikdamos teisės aktuose nustatytas
funkcijas, ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, atlikdamos valstybines
(valstybės perduotas savivaldybėms) teisės aktuose nustatytas
funkcijas. Dėl registro objekto, už kurio registravimą imamas Vyriausybės
nustatytas atlyginimas, registravimo atsiradusios sąnaudos teikiamos,
tikrinamos, vertinamos ir finansuojamos iš šiam registro tvarkytojui skiriamų
valstybės biudžeto lėšų, mutatis mutandis taikant šio įstatymo 29
straipsnio 4 dalyje nustatytą tvarką.“
|
2.
|
3
|
1,
2
|
|
Pasiūlymas:
1. Pakeisti
įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„1. Pakeisti 29
straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) teikiami valstybės institucijoms ir įstaigoms teisės
aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir savivaldybių institucijoms ir
įstaigoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) teisės
aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti pagal prašymą ir (arba) sutartis.“
2.
Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 2
dalį ir
ją išdėstyti taip:
„2. Pakeisti 29 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Sąnaudos, kurias registro tvarkytojas patyrė
dėl išrašų, pažymų ir kitų dokumentų, dokumentų kopijų ir (arba) informacijos
rengimo, teikimo ir perdavimo susijusiems registrams, valstybės
informacinėms sistemoms, valstybės institucijoms ir įstaigoms teisės
aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir savivaldybių
institucijoms ir įstaigoms valstybinėms (valstybės perduotoms
savivaldybėms) teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti, už kuriuos
iš kitų subjektų imamas atlyginimas, finansuojamos iš šiam registro
tvarkytojui skiriamų valstybės biudžeto lėšų. Vyriausybės nustatyta tvarka
registro tvarkytojas per 2 mėnesius nuo kalendorinių metų pabaigos
Vyriausybės įgaliotai institucijai pateikia auditoriaus arba audito
įmonės patikrintus duomenis apie per ataskaitinį laikotarpį patirtas
sąnaudas, apskaičiuotas remiantis Vyriausybės nustatyta tvarka
apskaičiuotais ir patvirtintais atlyginimo už duomenų teikimą dydžiais. Vyriausybės
įgaliota institucija per 30 darbo dienų nuo registro tvarkytojo
pateiktų duomenų apie patirtas sąnaudas kartu su auditoriaus patikrinimo
ataskaita gavimo dienos įvertina registro
tvarkytojo nurodytų neatlygintino duomenų teikimo sąnaudų, kurias prašoma
atlyginti iš valstybės biudžeto lėšų, dydžio pagrįstumą ir pateikia išvadą
registro tvarkytojui. Registro tvarkytojo sąnaudos, nurodytos šiame punkte,
patikrinamos auditoriaus ar audito įmonės registro tvarkytojo lėšomis. Jeigu
Vyriausybės įgaliota institucija nustato, kad registro tvarkytojo pateiktas
vertinti sąnaudų dydis yra nepagrįstas, registro tvarkytojas privalo per 10
darbo dienų pateikti patikslintą informaciją. Nepatikslinus informacijos,
kompensuojamos tik tinkamai apskaičiuotas ir pagrįstas sąnaudų dydis.“
|
3.
|
5
|
1
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„1. Pakeisti 38 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Valstybės informacinės sistemos duomenys neatlygintinai perduodami valstybės institucijoms
ir įstaigoms teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir
savivaldybių institucijoms ir įstaigoms valstybės joms perduotoms
teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti pagal prašymą ir (arba)
sutartis, susijusiems registrams ir valstybės informacinėms sistemoms pagal
sutartis, išskyrus atvejus, kai valstybės informacinės sistemos valdytojai
arba valstybės informacinės sistemos valdytojas ir registro tvarkytojas yra
tas pats juridinis asmuo.“
|