2017-12-01

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ VALDYMO ĮSTATYMO NR. XI-1807 25, 27, 29, 35 IR 38 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-406(2)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

1

 

 

Argumentai:

Manytina, kad įstatymo projekte Nr. XIIIP-406(2) siūlomas neatlygintinas duomenų teikimas tik vienos rūšies savivaldybių funkcijų vykdymui yra nepagrįstas, nes nepriklausomai nuo to, ar tai savivaldybių savarankiškosios ar valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos, jų vykdymui reikalingi atitinkami duomenys ir už šių duomenų teikimą turėtų būti kompensuojama. Tvarka, kai būtų kompensuojama tik dalis savivaldybių funkcijų, paskatintų Vyriausybę diegti įvairias priemones, kuriomis būtų sumažintas tokio neatlygintino duomenų teikimo poreikis.

Svarbu akcentuoti, kad diferencijuojant valstybės registrų ir informacinių sistemų duomenis pagal savivaldybių funkcijų vykdymo pobūdį, gali kilti praktinių taikymo problemų dėl jų administravimo, kas būtų papildoma administracinė našta savivaldybėms.

Jau iniciatorių parengtame įstatymo projekte buvo siūloma atitinkamus duomenis padaryti neatlygintinai prieinamus savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, ir nors tai pareikalautų papildomų valstybės biudžeto lėšų, tačiau aiškus ir skaidrus neatlygintino duomenų teikimo sąnaudų kompensavimo mechanizmas leistų užtikrinti valstybės biudžeto lėšų panaudojimo racionalumą ir skaidrumą.

Valstybės biudžeto lėšomis turėtų būtų kompensuojama už visus savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pateiktus duomenis, kurie yra reikalingi savivaldybės funkcijų vykdymui, nepriklausomai nuo to ar šie duomenys yra reikalingi valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) ar savivaldybės savarankiškųjų funkcijų vykdymui, ir šis kompensavimo mechanizmas turėtų sistemiškai apimti tiek valstybines, tiek ir savivaldybės įstaigas ir institucijas, pastarųjų nediferencijuojant pagal tai kokio pobūdžio funkcijoms šie duomenys reikalingi.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 25 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Už registro objekto registravimą Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo nustatyta tvarka gali būti imama valstybės rinkliava (kai registro tvarkytojas, registruojantis registro objektą, yra valstybės institucija ar įstaiga) arba Vyriausybės nustatytas atlyginimas (kai registro tvarkytojas, registruojantis registro objektą, yra valstybės įmonė), kuriam mutatis mutandis taikomos šio įstatymo 29 straipsnio 5 dalies nuostatos, išskyrus atvejus, kai duomenis, reikalingus registro objektui registruoti, teikia valstybės institucijos ir įstaigos, atlikdamos teisės aktuose nustatytas funkcijas, ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, atlikdamos valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) teisės aktuose nustatytas funkcijas. Dėl registro objekto, už kurio registravimą imamas Vyriausybės nustatytas atlyginimas, registravimo atsiradusios sąnaudos teikiamos, tikrinamos, vertinamos ir finansuojamos iš šiam registro tvarkytojui skiriamų valstybės biudžeto lėšų, mutatis mutandis taikant šio įstatymo 29 straipsnio 4 dalyje nustatytą tvarką.“

2.

3

1,

2

 

Pasiūlymas:

1.      Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Pakeisti 29 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) teikiami valstybės institucijoms ir įstaigoms teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti pagal prašymą ir (arba) sutartis.“

 

2. Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 29 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Sąnaudos, kurias registro tvarkytojas patyrė dėl išrašų, pažymų ir kitų dokumentų, dokumentų kopijų ir (arba) informacijos rengimo, teikimo ir perdavimo susijusiems registrams, valstybės informacinėms sistemoms, valstybės institucijoms ir įstaigoms teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti, už kuriuos iš kitų subjektų imamas atlyginimas, finansuojamos iš šiam registro tvarkytojui skiriamų valstybės biudžeto lėšų. Vyriausybės nustatyta tvarka registro tvarkytojas per 2 mėnesius nuo kalendorinių metų pabaigos Vyriausybės įgaliotai institucijai pateikia auditoriaus arba audito įmonės patikrintus duomenis apie per ataskaitinį laikotarpį patirtas sąnaudas, apskaičiuotas remiantis Vyriausybės nustatyta tvarka apskaičiuotais ir patvirtintais atlyginimo už duomenų teikimą dydžiais. Vyriausybės įgaliota institucija per 30 darbo dienų nuo registro tvarkytojo pateiktų duomenų apie patirtas sąnaudas kartu su auditoriaus patikrinimo ataskaita gavimo dienos įvertina registro tvarkytojo nurodytų neatlygintino duomenų teikimo sąnaudų, kurias prašoma atlyginti iš valstybės biudžeto lėšų, dydžio pagrįstumą ir pateikia išvadą registro tvarkytojui. Registro tvarkytojo sąnaudos, nurodytos šiame punkte, patikrinamos auditoriaus ar audito įmonės registro tvarkytojo lėšomis. Jeigu Vyriausybės įgaliota institucija nustato, kad registro tvarkytojo pateiktas vertinti sąnaudų dydis yra nepagrįstas, registro tvarkytojas privalo per 10 darbo dienų pateikti patikslintą informaciją. Nepatikslinus informacijos, kompensuojamos tik tinkamai apskaičiuotas ir pagrįstas sąnaudų dydis.“

3.

5

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pakeisti 38 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Valstybės informacinės sistemos duomenys neatlygintinai perduodami valstybės institucijoms ir įstaigoms teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms valstybės joms perduotoms teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti pagal prašymą ir (arba) sutartis, susijusiems registrams ir valstybės informacinėms sistemoms pagal sutartis, išskyrus atvejus, kai valstybės informacinės sistemos valdytojai arba valstybės informacinės sistemos valdytojas ir registro tvarkytojas yra tas pats juridinis asmuo.“

 

 

Teikia:

Seimo narė                                                                                                                     Ingrida Šimonytė