LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ODONTOLOGIJOS PRAKTIKOS ĮSTATYMO NR. I-1246 2, 5 IR 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-01-25 Nr. XIVP-164

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisykles, teikiame šias pastabas:

1.    Tikslintinas keičiamo įstatymo pavadinimas, t.y. turi būti keičiamas ne Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos įstatymas, o Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymas. Be to, įstatymo pavadinime visi žodžiai turi būti dėstomi didžiosiomis raidėmis.

2.    Tikslintina įstatymo priėmimo data.

3.    Projekto 1 ir 2 straipsnių pakeitimų esmėse vietoj žodžių „šią dalį“ įrašytinas žodis „ją“. Be to, įstatymo straipsniuose po jų pavadinimų taškas nededamas.

4.    Atsižvelgiant į tai, kad siekiama vėl priimti Lietuvos Respublikos odontologų rūmų įstatymą, siūlome papildyti keičiamo įstatymo 25 dalį, nurodant, kad kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir Lietuvos Respublikos odontologų rūmų įstatyme.

5.    Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 14 dalyje siūloma nustatyti, kad už odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos licencijos išdavimą gali būti imamas Licencijos išduodančios institucijos nustatytas mokestis. Vertinant šią nuostatą, atkreiptinas dėmesys, kad reglamentuojant viešojo administravimo subjekto veiklą bei nustatant jo kompetenciją ir funkcijas, ydinga įtvirtinti tokį reguliavimą, pagal kurį pats subjektas savo nuožiūra ir subjektyviniu vertinimu galėtų spręsti dėl jo vykdomos priežiūros konkretaus subjekto atžvilgiu apimties ir turinio. Kitaip sakant, ne pats viešojo administravimo subjektas, o jo veiklą ir jo vykdomos kitų subjektų priežiūros turinį reglamentuojantys įstatymai turėtų nustatyti mokesčio mokėjimo už tam tikras jo teikiamas paslaugas pareigą. Be to, šių odontologų ir burnos priežiūros specialistų Odontologų rūmams mokamų mokėjimų negalima prilyginti pagal Mokesčių administravimo įstatymą mokamiems mokesčiams. Atsižvelgiant į tai, siūlome nustatyti, kad už licencijos išdavimą ne gali būti imamas mokestis, o licencijos išduodančios institucijos nustatyta tvarka mokama įmoka. Be to, pažymėtina, kad valstybės rinkliavos dydis už medicinos praktikos licencijos išdavimą skiriasi priklausomai nuo paraiškos dokumentų rūšies ir atliekamų procedūrinių veiksmų turinio, todėl projekte siūlome nurodyti, kad įmokos dydis negali būti didesnis už valstybės rinkliavos, mokamos už analogiškus paraiškos dokumentus pateikus ir analogiškus procedūrinius veiksmus atlikus išduodamas medicinos praktikos licencijas, dydį.

6.    Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 12 straipsnio 12 punkte pateikta bendrojo pobūdžio pareiga, kuri, atsižvelgiant į jo turinį - atlikti kitas Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių odontologijos praktiką ir burnos priežiūros praktiką, nustatytas pareigas, dažniausiai dėstoma sąraše paskutinė. Atsižvelgiant į tai, projekto 3 straipsnį, kurio pavadinimas turi būti dėstytinas „12 straipsnio pakeitimas“, siūlome dėstyti dvejomis dalimis, kurių pirma pildytų 12 straipsnį nauju 12 punktu, o antroji nustatytų, kad buvęs straipsnio 12 punktas laikytinas 13 punktu. Jeigu nebūtų atsižvelgta į šią pastabą, projekto 3 straipsnio pakeitimų esmė dėstytina taip: „Papildyti 12 straipsnį 13 punktu“.

7.    Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje siūlome patikslinti, ar į Profesinės kompetencijos vertinimo komisijos sudėtį gali būti deleguojami ir Odontologų rūmų atstovai. Jeigu siekiama nustatyti, kad šios institucijos atstovai gali būti deleguojami į Profesinės kompetencijos vertinimo komisijos sudėtį, šioje dalyje prieš žodžius „odontologus ir burnos priežiūros specialistus vienijančių asociacijų atstovai“ reikėtų įrašyti žodžius „Odontologų rūmų ar kitų“.

8.    Projekto 4 ir 5 straipsniai, atsižvelgiant į jų turinį bei įstatymų leidybos praktiką, jungtini į vieną straipsnį, kurio pavadinimas dėstytinas taip: „Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“.

9.    Projekto 5 straipsnio 1 dalyje, kuri, atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą pastabą dėstytina kaip 4 straipsnio 2 dalis, nustatyta poįstatyminių teisės aktų priėmimo data turi būti suderinta su įstatymo įsigaliojimo data.

10.          Projekto 5 straipsnio 2 dalį, kurią siūlome dėstyti kaip  4 straipsnio 3 dalį, siūlome patikslinti, nurodant, kad nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos Respublikos odontologų rūmai odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos licencijas, dėl kurių išdavimo pareiškėjai kreipėsi iki šio įstatymo įsigaliojimo, išduoda ir licencijų, kurių galiojimas sustabdytas iki šio įstatymo įsigaliojimo, galiojimo sustabdymą panaikina arba galiojimą panaikina iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

Departamento direktorius                                                                                          Andrius Kabišaitis

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. dainius.zebleckis@lrs.lt