LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL Antstolių įstatymo Nr. IX-876 5, 11 ir 12 straipsnių pakeitimo galios įstatymo projekto Nr. xiiip-736

 

2017-06-21  Nr. 102-P-22

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai: Rimas Andrikis, Vitalijus Galius, Irena Degutienė, Česlav Olševski, Lauras Stacevičius, Rimantė Šalaševičiūtė, Petras Valiūnas.

Komiteto biuro vedėją pavaduojanti patarėja Dalia Latvelienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėjos: Aidena Bacevičienė, Modesta Banytė.

Vidaus reikalų ministerijos atstovė Indrė Žvaigždinienė, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos atstovai: Vilius Pečkaitis, Kristina Grigaitė, Lietuvos advokatūros atstovai: Ignas Vėgėlė, Lina Sakalauskienė, Lietuvos notarų rūmų atstovė Sandra Bradaitė, Lietuvos antstolių rūmų atstovės: Inga Karalienė, Dovilė Satkauskienė, Lietuvos bankų asociacijos atstovas Stasys Kropas, UAB „Vento Novo“ lobistas Arnas Marcinkus.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2017-06-01

4

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

Pritarti

 

2.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė

2017-06-21

1

3

 

 

Siūlytina nustatyti vienodą svarstomo projekto ir Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo Nr. VIII-275 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-732 įsigaliojimą datą.

Pritarti

 

3.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė

2017-06-21

2

 

 

Klausymų metu pasiūlyta tiksliau įvardinti taikomą poveikio priemonę.

Pritarti

 

4.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė

2017-06-21

2

 

 

Klausymų metu pasiūlyta dėl antstolio įgaliojimų sustabdymo palikti diskreciją spręsti Teisingumo ministrui.

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos antstolių rūmai

2017-06-19

1

 

 

Dėl Antstolių įstatymo 5 straipsnio (Projekto 1 straipsnis)

Antstolių įstatymo projekto 5 straipsnio pakeitimu siūloma numatyti, kad asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jam buvo paskirta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyta poveikio priemonė – išduotos licencijos ar leidimo vykdyti veiklą panaikinimas ir nuo poveikio priemonės paskyrimo nepraėjo penkeri metai. Antstolio veikla yra griežtai reglamentuojama teisės aktų, Antstolių įstatymo 5 straipsnyje nustatyti aukšti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai. Pastebėtina, kad PPTFPĮ projekte asmenims, norintiems būti pripažintiems advokatu, šis nepriekaištingos reputacijos reikalavimas pagal Advokatūros įstatymo projektinius siūlymus nebūtų taikomas. Pagal siūlomus Lietuvos advokatūros 13, 23 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymo 23 straipsnio pakeitimą advokatas tik gali būti laikinai išbrauktas iš Lietuvos praktikuojančių advokatų sąrašo (nors paliekamas bendrame pripažintų advokatų sąraše). Advokato veikla yra daug platesnio pobūdžio: advokatai ir advokatų padėjėjai, veikia kliento vardu (jo naudai), padeda planuoti ar atlikti nekilnojamojo turto ar įmonių pirkimo ar pardavimo, klientų pinigų, vertybinių popierių ar kito turto valdymo, banko ar vertybinių popierių sąskaitų atidarymo ar valdymo sandorius ir (ar) susijusius sandorius. Antstolių įstatymo projekte numatoma, kad poveikio priemonės paskyrimas bus laikomas nepriekaištingos reputacijos pažeidimu, kas vertintina kaip neproporcingas ribojimas tapti antstoliu palyginus su Advokatūros įstatymo reglamentavimu.

Pažymėtina, kad galiojnati Antstolių įstatymo 5 straipsnio 5 punktas jau numato, kad antstolis  nebus laikomas nepriekaištingos reputacijos, kai jis buvo atleistas iš antstolių ar kitų pareigų dėl profesinės ar tarnybinės veiklos pažeidimus. Atsižvelgiant į tai, siūlome iš Anstolių įstatymo projekto išbraukti 1 straipsnį (dėl Antstolių įstatymo 5 straipsnio papildymo 6 punktu).  Jei nebūtų pritarta pastaboms dėl šios nuostatos išbraukimo, prašome tikslinti šio straipsnio redakciją išbraukiant “licenzijos” terminą.

Pritarti

 

2.

Lietuvos antstolių rūmai

2017-06-19

2

 

 

Dėl Antstolių įstatymo 11 straipsnio (Projekto 2 straipsnis)

Antstolių įstatymo 11 straipsnio 1 dalis nustato atvejus, kai antstolio įgaliojimai teisingumo ministro įsakymu gali būti sustabdomi. Atsižvelgiant į galiojančio Antstolių įstatymo struktūrinę šio straipsnio formuluotę, siūlome:

Papildyti 11 straipsnio 1 dalį 4 punktu ir jį išdėstyti taip:

„4) antstoliui paskiriama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyta poveikio priemonė.“

Pritarti

2017-06-16 Komitete vykusių klausymų metu pritarta pasiūlymui tiksliau įvardinti taikomą poveikio priemonę.

3.

Lietuvos antstolių rūmai

2017-06-19

3

 

 

Dėl Antstolių įstatymas 12 straipsnio (Projekto 3 straipsnis)

Antstoliams nėra išduodamos licencijos ar leidimai vykdyti antstolio veiklą, antstolius skiria ir atleidžia teisingumo ministras (Antstolių įstatymo 2 straipsnio 2 dalis). Siūlome pakoreguoti 12 straipsnio pakeitimą išbraukiant žodį „licencijos“ ir 12 straipsnio 2 dalies 10 punktą išdėstyti taip:

„10) įsiteisėjus sprendimui, kuriuo antstoliui paskirta Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyta poveikio priemonė – išduoto leidimo vykdyti veiklą panaikinimas.

Pritarti

2017-06-16 Komitete vykusių klausymų metu pritarta pasiūlymui tikslinti projekto 3 straipsniu keičiamą 12 straipsnio 2 dalies 10 punktą.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai;

7.2. tarpusavyje turi derėti įstatymų projektų Nr. XIIIP-732 - Nr. XIIIP-738 įsigaliojimo ir įgyvendinimo datos. Pasikeitus pagrindinio įstatymo (įstatymo projekto Nr. XIIIP-732) įsigaliojimo datai,  atitinkamai tikslintina Projekto Nr. XIIIP-736 įsigaliojimo data.

8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – nėra, susilaikė – nėra.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Rimantė Šalaševičiūtė, Stasys Šedbaras.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Julius Sabatauskas

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėja  Dalia Komparskienė