LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ ĮSTATYMO NR. I-549 38 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIŲ PENSIJŲ ĮSTATYMO NR. I-730 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠALPOS PENSIJŲ ĮSTATYMO NR. I-675 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS NEPRIKLAUSOMYBĖS AKTO SIGNATARŲ IR LIETUVOS LAISVĖS KOVOS SĄJŪDŽIO TARYBOS 1949 M. VASARIO 16 D. DEKLARACIJĄ PASIRAŠIUSIŲ ASMENŲ STATUSO ĮSTATYMO NR. IX-1789
9 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO VALSTYBINĖS RENTOS ĮSTATYMO NR. X-980  4 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS ĮSTATYMO NR. IX-1675 2 IR 8 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS IŠMOKŲ VAIKAMS ĮSTATYMO NR. I-621 17 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

Dėl koronaviruso (COVID-19) pandemijos plitimo grėsmės ir dėl to Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ paskelbtos valstybės lygio ekstremalios situacijos visoje šalyje ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtos trečios (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygio ir karantino visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje nulėmė ir tai, kad kai kurios švietimo įstaigos 2020-2021 m. mokslo ar studijų metus pradėjo vėliau nei 2020 m. rugsėjo 1 d.

Pensines išmokas našlaičiams reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta, kad našlaičių išmokos yra skiriamos ir mokamos švietimo įstaigų bendrojo ugdymo programų ar formaliojo profesinio ugdymo programų mokiniams ir nuolatinių studijų programų studentams, sukakusiems 18 metų, iki mokymosi arba studijų pagal šias programas baigimo (išskyrus bendrojo ugdymo programų mokinius, kurie turi teisę gauti našlaičių pensiją iki tų metų, kuriais jie baigia mokytis pagal šias programas, rugpjūčio 31 d.), bet ne ilgiau, iki jiems sukaks 24 metai.

Socialinio draudimo našlaičių  pensijas, šalpos našlaičių pensijas ir valstybines našlaičių pensijas mokančios įstaigos mokant šias pensijas vadovaujasi Studentų registro, kurio objektas yra aukštųjų mokyklų studentai, duomenimis. Studentų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu 2009 m. birželio 16 d. Nr. ISAK-1245 „Dėl Studentų registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“, 14.14.2 papunktyje nustatyta, kad šio registro duomenų bazėje kaupiami  duomenys apie studijų programos studijų pradžios datą, kuri šiais metais ne visais atvejais buvo 2020 m. rugsėjo 1 d.

Tokia situacija sąlygojo neigiamas pasekmes našlaičiams, gaunantiems našlaičių pensines išmokas, kurie 2020 m. baigė bendrojo ugdymo programą ir įstojo į švietimo įstaigą, kurioje mokslo ar studijų metai prasidėjo vėliau nei 2020 m. rugsėjo 1 d., mokytis pagal formaliojo profesinio ugdymo programą ar studijuoti pagal nuolatinių studijų programą - dėl nukeltų mokslo ar studijų metų pradžios, jie prarado teisę gauti našlaičių išmoką laikotarpiu nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. iki mokslo ar studijų metų pradžios.

Iš esmės analogiška situacija susidarė skiriant piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams (socialinę pašalpą, būsto šildymo, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijas) pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą ir išmokas vaikams pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą. Pagal galiojantį teisinį reguliavimą, skiriant piniginę socialinę paramą nepasiturintiems asmenims, taip pat papildomai skiriamą išmoką vaikui, pilnamečiai vaikai nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos įskaitomi į bendrai gyvenančių asmenų (šeimos) sudėtį, o skiriant universalią išmoką vaikui, globos (rūpybos) išmoką, išmoką besimokančio ar studijuojančio asmens vaiko priežiūrai taip pat svarbu įvertinti asmenų mokymosi ar studijavimo faktą.

Kartu atsižvelgiant ir į tai, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijos 40 straipsniu aukštosioms mokykloms yra suteikta autonomija, kas iš esmės reiškia, kad kiekviena aukštoji mokykla gali nustatyti skirtingą studijų metų pradžią, manytina, kad tokių situacijų gali kilti ir ateityje, todėl teisės aktuose, reglamentuojančiuose pensines išmokas našlaičiams, piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams ir išmokas vaikams, būtina nustatyti teisinį reguliavimą, kuris užtikrintų socialinių garantijų tęstinumą, tais atvejais, kai studijų ar mokslo metai prasideda vėliau nei rugsėjo 1 d.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, parengti šie įstatymų projektai:

1) Lietuvos Respublikos socialinio draudimo pensijų įstatymo Nr. I-549 38 pakeitimo įstatymo projektas (toliau –  Pensijų įstatymo projektas);

2) Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo Nr. I-730 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau –  Valstybinių pensijų įstatymo projektas);

3) Lietuvos Respublikos šalpos pensijų įstatymo Nr. I-675 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau –  Šalpos pensijų įstatymo  projektas);

4) Lietuvos Respublikos Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų ir Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos 1949 m. vasario 16 d. deklaraciją pasirašiusių asmenų statuso
įstatymo Nr. IX-1789
9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau –  Statuso įstatymo  projektas);

5) Lietuvos Respublikos Prezidento valstybinės rentos įstatymo Nr. X-980 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau –  Rentos įstatymo  projektas);

6) Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo Nr. IX-1675 2 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau –  Piniginės socialinės paramos įstatymo projektas);

7) Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo Nr. I-621 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau –   Išmokų vaikams įstatymo projektas; toliau kartu – Įstatymų projektai);

Siekiant užtikrinti, kad dėl objektyvių, nuo asmenų nepriklausančių priežasčių, asmenys neprarastų teisės gauti pensines išmokas, piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams ir išmokas vaikams, Pensijų įstatymo projektu, Valstybinių pensijų įstatymo projektu, Šalpos pensijų įstatymo  projektu, Statuso įstatymo projektu, Rentos įstatymo projektu, Piniginės socialinės paramos įstatymo projektu, Išmokų vaikams įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad asmenims, kurie tais pačiais kalendoriniais metais baigė bendrojo ugdymo programą ir įstojo į švietimo įstaigą, kurioje mokslo ar studijų metai prasideda vėliau nei rugsėjo 1 d., mokytis ar studijuoti, teisė gauti atitinkamas našlaičių išmokas, piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams ir išmokas vaikams išliktų laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki dienos, kurią prasidės mokslo ar studijų metai švietimo įtaigoje.

 

2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

Įstatymų projektus parengė Lietuvos Respublikos Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai

 

Lietuvos Respublikos socialinio draudimo pensijų įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatyme, Lietuvos Respublikos šalpos pensijų įstatyme, Lietuvos Respublikos Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų ir Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos 1949 m. vasario 16 d. deklaraciją pasirašiusių asmenų statuso įstatyme, Lietuvos Respublikos Prezidento valstybinės rentos įstatyme nustatyta, kad teisė gauti atitinkamą našlaičių išmoką turi švietimo įstaigų bendrojo ugdymo programų ar formaliojo profesinio ugdymo programų mokiniai ir nuolatinių studijų programų studentai, sukakę 18 metų, iki mokymosi arba studijų pagal šias programas baigimo (išskyrus bendrojo ugdymo programų mokinius, kurie turi teisę gauti našlaičių pensiją iki tų metų, kuriais jie baigia mokytis pagal šias programas, rugpjūčio 31 d.), bet ne ilgiau, iki jiems sukaks 24 metai.

 

Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nustatyta, kad:

1. teisę į piniginę socialinę paramą turi asmenys, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, kol jiems sukaks 24 metai ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, bet ne ilgiau, negu jiems sukaks 24 metai;

2. nedirbantys (taip pat savarankiškai nedirbantys) nesusituokę ir savo vaikų (įvaikių) neauginantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, įskaitomi į bendrai gyvenančių asmenų (šeimos) sudėtį.

 

Pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą:

1. papildomai skiriant išmoką vaikui šeimoms, auginančioms ir (ar) globojančioms vaikus, taip pat vertinama bendrai gyvenančių asmenų sudėtis, t. y. į šeimos sudėtį įskaitomi pilnamečiai vaikai iki 24 metų, kurie mokosi ar studijuoja, o skiriant universalią išmoką vaikui, globos (rūpybos) išmoką, išmoką besimokančio ar studijuojančio asmens vaiko priežiūrai svarbu įvertinti mokymosi ar studijavimo faktą;

2. išmoka vaikui vyresniam kaip 18 metų asmeniui skiriama ir mokama, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo įstaigose besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą ir pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa, iki baigs bendrojo ugdymo programą), bet ne ilgiau, iki jam sukaks 21 metai;

3. globos (rūpybos) išmoka asmeniui, pasibaigus vaiko globai (rūpyba) dėl pilnametystės, emancipacijos ar santuokos sudarymo, skiriama ir mokama, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, pagal formaliojo profesinio mokymo programą ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, bet ne ilgiau, iki jam sukaks 24 metai, o išmoka besimokančio ar studijuojančio asmens vaiko priežiūrai vienam iš vaiką auginančių tėvų skiriama ir mokama, jeigu jis mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo įstaigose besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa nuo mokymosi pagal profesinio mokymo programą pradžios iki jos pabaigos) ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą.  

    

4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Pensijų įstatymo projektu, Valstybinių pensijų įstatymo projektu, Šalpos pensijų įstatymo  projektu, Statuso įstatymo projektu, Rentos įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad :

1. našlaičiams, kurie tais pačiais kalendoriniais metais baigė bendrojo ugdymo programą ir įstojo į švietimo įstaigą, kurioje mokslo ar studijų metai prasideda vėliau nei rugsėjo
1 d., mokytis pagal formaliojo profesinio ugdymo programą ar studijuoti pagal nuolatinių studijų programą,
teisė gauti atitinkamas našlaičių išmokas išliktų laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki dienos, kurią prasidės mokslo ar studijų metai švietimo įtaigoje;

2. atsižvelgiant į tai, kad 2020 m. našlaičiai baigę bendrojo ugdymo programas ir įstoję į švietimo įstaigą, kurioje mokslo ar studijų metai prasidėjo vėliau nei 2020 m. rugsėjo 1 d., mokytis pagal formaliojo profesinio ugdymo programą ar studijuoti pagal nuolatinių studijų programą, negavo dalies našlaičių išmokos dėl perkeltų mokslo ar studijų metų, Pensijų įstatymo projektu, Valstybinių pensijų įstatymo projektu, Šalpos pensijų įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad:

2.1. šių projektų nuostatos būtų taikomos ir 2020 m. į švietimo įstaigas įstojusiems  našlaičiams;

2.2. 2020 m. į švietimo įstaigas įstojusiems  našlaičiams susidariusi pensijų nepriemoka būtų išmokėta ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d. kartu su jiems mokamomis pensijomis.

Statuso įstatymo projektu ir Rentos įstatymo projektu aptartų priimto įstatymo taikymą nustatančių nuostatų nesiūloma nustatyti, nes 2020 m. nebuvo Respublikos Prezidento našlaičių valstybinės rentos ir valstybinės signatarų našlaičių rentos gavėjų. 

 

Piniginės socialinės paramos įstatymo projektu:

1. tikslinama bendrai gyvenančių asmenų sąvoka nustatant, kad pilnamečiai vaikai, tais pačiais kalendoriniais metais baigę bendrojo ugdymo programą ir įstoję mokytis ar studijuoti, į bendrai gyvenančių asmenų sudėtį įskaitomi ir laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki dienos, kurią švietimo įstaigose prasideda mokslo ar studijų metai;

2. siūloma nustatyti, kad, nustatant teisę į piniginę socialinę paramą, tais atvejais, kai švietimo įstaigose nustatoma vėlesnė mokslo ar studijų metų pradžia nei rugsėjo 1 d., asmenims, tais pačiais kalendoriniais metais baigusiems bendrojo ugdymo programą ir įstojusiems mokytis ar studijuoti, teisė gauti piniginę socialinę paramą išlieka ir laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki dienos, kurią švietimo įstaigose prasideda mokslo ar studijų metai.

 

Atsižvelgiant į tai, kad Piniginės socialinės paramos įstatymo projektu tikslinama bendrai gyvenančių asmenų sąvoka, Išmokų vaikams įstatymo projektu atitinkamai patikslinama papildomai skiriamos išmokos vaikui skyrimo ir mokėjimo tvarka, taip pat išmokų skyrimo ir mokėjimo terminai nustatant, kad tais atvejais, kai švietimo įstaigose nustatoma vėlesnė mokslo ar studijų metų pradžia nei rugsėjo 1 d., asmenys, tais pačiais kalendoriniais metais baigę bendrojo ugdymo programą ir įstoję mokytis ar studijuoti, teisę gauti išmokas įgyja ir laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki dienos, kurią švietimo įstaigose prasideda mokslo ar studijų metai, jeigu atitinka Išmokų vaikams įstatyme nustatytus reikalavimus išmokoms gauti.

 

Pritarus Įstatymų projektams, bus nustatytas teisinis reguliavimas, kuris užtikrins, kad asmenys, kurie tais pačiais kalendoriniais metais baigė bendrojo ugdymo programą ir įstojo į švietimo įstaigą, kurioje mokslo ar studijų metai prasideda vėliau nei rugsėjo 1 d., mokytis ar studijuoti, nepraras pajamų laikotarpiu nuo rugsėjo 1 d. iki švietimo įstaigoje prasidės studijų ar mokslo metai.

Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu valstybės mastu paskelbta ekstremalioji situacija, būtina nedelsiant priimti sprendimus, siekiant išvengti minėtos situacijos sukeltų neigiamų padarinių bei sumažinti jau kilusius, Įstatymų projektuose įstatymų įsigaliojimo data nenumatoma – jie įsigaliotų kitą dieną nuo jų paskelbimo Teisės aktų registre.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus Įstatymų projektus, neigiamų pasekmių nenumatoma. Numatomos teigiamos teisinio reguliavimo pasekmės aptartos šio aiškinamojo rašto 4 punkte.

 

6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimti įstatymai įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimti įstatymai tiesioginės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priimtiems įstatymams įgyvendinti kitų įstatymų parengti, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės.

 

9. Įstatymų projektų atitiktis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams ir Įstatymų projektų sąvokų, jas įvardijančių terminų įvertinimas Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymų projektai atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimus. Piniginės socialinės paramos įstatymo projektu siūloma pakeisti bendrai gyvenančių asmenų sąvoką.

 

10. Įstatymų projektų atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams

Įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos teisės normas.

 

11. Įstatymams įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, šių aktų rengėjai ir terminai

Priėmus Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo Nr. I-730 9 straipsnio pakeitimo įstatymą, jo nuostatoms, susijusioms su valstybinių našlaičių pensijų mokėjimu 2021 m. ir vėlesniais metais, įgyvendinti turės būti parengtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 255 „Dėl Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo ir mokėjimo nuostatų“ pakeitimas, kurį turės patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Priėmus Lietuvos Respublikos Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų ir Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos 1949 m. vasario 16 d. deklaraciją pasirašiusių asmenų statuso
įstatymo Nr. IX-1789 9 straipsnio pakeitimo įstatymą, jo nuostatoms
įgyvendinti turės būti parengtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1665 „ Dėl Valstybinės signataro rentos  skyrimo ir mokėjimo nuostatų“ pakeitimas, kurį turės patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Priėmus Lietuvos Respublikos Prezidento valstybinės rentos įstatymo Nr. X-980
4 straipsnio pakeitimo įstatymą, jo nuostatoms
įgyvendinti turės būti parengtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 197 „Dėl Respublikos Prezidento valstybinės rentos  skyrimo ir mokėjimo nuostatų“ pakeitimas, kurį turės patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti

Papildomų lėšų priimtiems įstatymams įgyvendinti nereikės, nes našlaičių pensinėms išmokoms, piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams ir išmokoms vaikams  mokėti reikalingos lėšos kasmet planuojamos nevertinant aplinkybės, kad mokslo ar studijų metai prasidės vėliau nei rugsėjo 1 d. Sutaupyti lėšų nenumatoma.

 

13. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai, rekomendacijos ir išvados

Rengiant Įstatymų projektus, specialistų vertinimų rekomendacijų ir išvadų nebuvo gauta, viešosios konsultacijos nevykdytos.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno Eurovoc terminus, temas bei sritis

Reikšminiai Įstatymų projektų žodžiai yra „socialinio draudimo našlaičių pensijos“, „šalpos našlaičių pensijos“, „valstybinės našlaičių pensijos“, „valstybinė signatarų našlaičių renta“, „Respublikos Prezidento našlaičių valstybinė renta“, „piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams“, „išmokos vaikams“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

Teikia

Seimo narė                                                                                                         Rimantė Šalaševičiūtė