PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2023 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMo PROJEKTO

NR. XIVP-2146

 

 

2022-10-19

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

Argumentai:

 

2023 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų patvirtinimo projekte, Generalinei prokuratūrai numatyti asignavimai yra nepakankami  Generalinės prokuratūros veiklos vykdymui, nes iš numatytų asignavimų nėra galimybės finansuoti Institucijos veiklai būtinas ir svarbias priemones, tai yra:

1.      2022 m. gegužės 1 d. įsigaliojo Baudžiamojo proceso kodekso 106 straipsnio pakeitimai, pagal kuriuos tuo atveju, kai asmuo išteisinamas, jo patirtos būtinos ir pagrįstos išlaidos advokato arba advokato padėjėjo paslaugoms apmokėti atlyginamos iš valstybės lėšų. Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 27 d. nutarimą Nr. 429 „Dėl Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 106 straipsnio 3 dalies ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 666 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo“, teismo priteistas lėšas per 20 dienų privalo atlyginti Generalinė prokuratūra, laisvų disponuojamų lėšų atstovavimo išlaidoms apmokėti neturi.

2.        Įgyvendindama Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 41 straipsnio 1 dalies nuostatas ir Valstybės saugumo departamento 2022 m. pateiktas išvadas Generalinė prokuratūra steigia Įslaptintos informacijos ryšių ir informacinę sistemą ĮIRIS, kuri steigiama ir tvarkoma vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Įslaptintos informacijos ryšių ir informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, ĮIRIS steigimo tikslas – sudaryti sąlygas Generalinėje prokuratūroje, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio apygardų prokuratūrose apdoroti įslaptintą informaciją, žymimą slaptumo žyma ,,Slaptai“, informacinių technologijų priemonėmis ir užtikrinti apdorojamos įslaptintos informacijos apsaugą, slaptumą, vientisumą, autentiškumą, prieinamumą teisėtiems įslaptintos informacijos naudotojams. ĮIRIS veikimui užtikrinti yra reikalinga sukurti įslaptintos informacijos apdorojimo galimybę naudojant informacinių technologijų pagrindu veikiančios infrastruktūros visumą, kurią sudaro kompiuteriai, išoriniai įrenginiai ir programinė įranga.

3.       Dalis pastatų neatitinka privalomų darbo sąlygų reikalavimų, todėl reikalinga nedelsiant pašalinti statinių defektus ir trūkumus. Neatidėliotinai būtina atlikti šiuos remonto darbus: Kapitalinį pastato remontą Vytauto g. 55, Tauragėje (315 kv. m). kur dirbantiems prokurorams ir darbuotojams neužtikrinamos net elementarios darbo sąlygos, pastatas šildomas elektra, dėl prastos langų, durų, sienų būklės švaistomi energijos ištekliai.

Būtina atlikti stogo remontą Šilutėje Įrengti kondicionavimo sistemą ir atlikti vidaus patalpų remontą Maironio g. 30, Kaune (3 265 kv. m). Pakeisti vaizdo kameras ir įrašymo įrangą prokuratūros pastatuose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Rokiškyje.

2017 m. buvo atliktas Generalinės prokuratūros ir Vilniaus apygardos prokuratūros pastato Rinktinės g. 5A, Vilniuje, apsaugos vertinimo auditas kur  pagal patvirtintą audito priemonių įgyvendinimo planą reikalinga pertvarkyti įvažiavimą į teritoriją įrengiant naują kelio užtvarą, kuris valdytųsi automatiškai nuo automobilių numerių, vaizdo kamera identifikuotų visus atvykstančius automobilius ir fiksuotų jų numerius, taip pat papildomai prie įvažiavimo įrengti telefonu atidaromus vartus atvykusiems svečiams susisiekti su prokuratūros apsaugos darbuotoju.

4.       Šiuo metu 28 iš 39 prokuratūros valdomų ir naudojamų tarnybinių automobilių yra 14–16 metų senumo, todėl būtina atnaujinti tarnybinių automobilių parką bei pagal veiklos nuomą būtina atnaujinti bent 20 tarnybinių automobilių parką..

5.        Būtin įsigyti Valstybės ir tarnybos paslaptį sudarančių dokumentų naikinimo įrangą, kuri būtų  didelio našumo nes būtų skirta skubiam valstybės ir tarnybos paslaptį sudarančių dokumentų sunaikinimui karo padėties ar kitų ekstremalių grėsmių atveju.

6.       Skirtų 811 tūkst. Eurų asignavimų komunalinėms išlaidoms dėl padidėjusių energetinių išteklių kainų nepakanka, nes įstaiga jau šiais metais patyrė įsiskolinimą už paslaugas. Ženkliai išaugus komunalinių paslaugų kainoms, papildomai reikalingas 1 mln. Eurų šioms reikmėms.

 

7.       Pažymėtina, kad atsižvelgiant į nuo 2022 m. spalio 1 d. įsigaliosiantį teisinį reglamentavimą (Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 140 straipsnio pakeitimas) budinčių prokurorų skaičius turės būti padidintas dvigubai (atsižvelgiant į teismų darbą, organizuoti budėjimą ne tik sekmadieniais, bet ir šeštadieniais), todėl būtina atsižvelgti į tai, kad Prokurorų darbo užmokesčiui už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą, pasibaigus darbo dienai bus reikalingos piniginės lėšos. Neužtikrinus galimybės gauti ir apmokėjimą už prokurorų darbą, kai reikia dirbti poilsio ir švenčių dienomis, naktį ir viršvalandžius, prokuratūra susidurs su sunkumais skiriant budėti prokurorus ir negalės tinkamai užtikrinti teisės aktuose pavestų funkcijų atlikimo

8.       Įvertinus tai, kad Generalinė prokuratūra iš socialinėms išmokoms skirtų lėšų darbuotojams moka darbdavio socialines išmokas už pirmas dvi laikino nedarbingumo dienas, išeitines išmokas ir kitas materialines pašalpas. Darbuotojams mokamų darbdavio socialinių išmokų dydis kasmet didėja, nes mokami teisės aktais nustatyti išmokų dydžiai skaičiuojami nuo darbuotojų pareiginės algos. Mokamų socialinių išmokų suma per metus padidėjo 80 tūkst. Eurų

9.       Prokuratūroje tarnaujantiems prokurorams (606), valstybės tarnautojams (209) ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis (268), nustatytas darbo užmokestis 2022 metais sudaro 35 745,2 tūkst. Eurų. 2023 metais numatytas pokytis 261 tūkst. Eurų yra nepakankamas. Siekiant užtikrinti darbo užmokesčio mokėjimą, papildomai reikia 870 tūkst. Eurų darbo užmokesčiui ir 13 tūkst. Eurų darbdavio socialinio draudimo įmokoms – iš viso 883 tūkst.

Pasiūlymas:

2023 metų biudžete  4122 tūkst. Eurų padidinti asignavimus Generalinei prokuratūrai, ir vietoj numatytų 41084 tūkst. Eurų, skirti 45206 tūkst. Eurų paskirstant juos sekančiai: Išlaidos 44524 tūkst. Eurų, iš jų darbo užmokesčiui 37121 tūkst. Eurų, turtui įsigyti 682 tūkst. Eurų.

Lėšų šaltinis: 

Valstybės biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką, viršplaninės biudžeto pajamos iš konfiskuoto turto realizavimo ir baudų už administracinės teisės pažeidimus, Valstybės investicijų programos sutaupytos (nepanaudotos) lėšos.

 

 


 

 

Teikia

Seimo nariai                                                                                                                             (Parašas)