PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS PROFESINIO MOKYMO ĮSTATYMO
NR. VIII-450 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI
NR. XIIIP-1074
2017-10-18
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
|
2 |
7 |
|
Argumentai: Šioje įstatymo projekto dalyje reikia sukonkretinti, kokia tai įstaiga, nes iš viso įstatymo projekto išplaukia, kad tai turėtų būti įvardinta profesinio mokymo įstaiga, nes profesiniame mokyme ji yra pagrindinė grandis. Taip pat 2 str. 5 dalyje, kur kalbama apie pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą, kaip galimą mokymo vykdymą darbo vietoje šalia kitų subjektų yra įrašome „organizacija“, kas yra logiška, tačiau 2 str. 7 dalyje jau „organizacijos“ kaip subjekto, galinčio dalyvauti profesinio mokymo srityje, nėra įrašyta, kas organizacijas eliminuoja iš šio proceso ir siaurina profesinio mokymo dalyvių ratą. Organizacija kaip profesinio mokymo teikėja turėtų būti įrašyta visuose įstatymo straipsniuose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Praktinis mokymas – profesinių įgūdžių ugdymas profesinio mokymo įstaigoje ir (arba) įmonėje, organizacijoje, ūkininko ūkyje, pas laisvąjį mokytoją.“
|
|
2 |
15 |
|
Argumentai: Ūkininko ūkis kaip profesinio mokymo teikėjas yra vardijamas visuose įstatymo projekto straipsniuose ir jų dalyse, todėl ūkininko ūkis privalomai turi būti įrašytas ir 2 str. 15 dalyje.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip: „15. Profesinio mokymo teikėjas – profesinio mokymo įstaiga, laisvasis
mokytojas ir kitas profesinio mokymo teikėjas (bendrojo ugdymo mokykla,
įstaiga, organizacija, įmonė, ūkininko ūkis, kuri
|
|
2 |
19 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte kaip vienas iš profesinio mokymo teikėjų yra įvardintas ūkininko ūkis, bet Lietuvos ūkininkai turi ne vieną visuomeninę įstaigą ar organizaciją, kurios turėtų teisę ir galėtų kaip socialiniai partneriai dalyvauti ūkininkų ar artimų žemės ūkiui profesijų profesinio mokymo procese.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnio 19 dalį ir ją išdėstyti taip: „19. Socialiniai partneriai – Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintos darbdavių, verslo savivaldos institucijos, ūkininkus atstovaujančios institucijos įstaigos ir organizacijos, darbuotojų interesams atstovaujančios organizacijos, kurios kartu su valstybės valdymo institucijomis atlieka šio įstatymo nustatytas funkcijas.“
|
|
3 |
|
2 |
Argumentai: Įstatymo projekto 23 str. 1 dalies 3 punkte teigiama, kad mokinys turi teisę „gauti... neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų pripažinimą“. Nerašoma, kad kompetencijos įgytos profesinio mokymo metu, t.y. jos gali būti įgytos ir kitais būdais. Todėl, norint suvienodinti įstatymo projektą, reikia 3 str. 2 punktą papildyti.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) sudaryti sąlygas pripažinti asmenų kompetencijas ir (ar) kvalifikacijas, įgytas įvairiais būdais profesinio mokymo metu ir neformaliuoju būdu;“
|
|
13 |
7 |
1 |
Argumentai: Pagal įstatymo projektą licenciją gali gauti visi profesinio mokymo teikėjai, o ne tik profesinio mokymo įstaigos. Tai platesnis ratas juridinių bei fizinių asmenų, nei įvardinta šio straipsnio 1 punkte.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 7 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) profesinio mokymo
|
|
13 |
8 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlomas 20 dienų terminas yra neproporcingai per mažas, kad juridiniai ir fiziniai asmenys, kuriems profesinio mokymo teikimas yra ne pirmaeilė veikla, laiku pašalintų šio įstatymo ir kitų teisės aktų normų pažeidimus. Juk įstatyme rašoma, kad per nustatytą terminą nepašalinus pažeidimų, licencijos galiojimas apskritai panaikinamas.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Švietimo ir mokslo ministras gali
priimti sprendimą sustabdyti licencijos galiojimą
|
|
13 |
10 |
5 |
Argumentai: Įstatymo projekte šiame punkte taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 10 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) profesinio mokymo
|
|
13 |
10 |
6 |
Argumentai: Įstatymo projekte šiame punkte taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 10 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip: „6) pakartotinio išorinio institucinio
vertinimo metu profesinio mokymo
|
|
13
|
11 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte šiame punkte taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11. Gavusi licenciją vykdyti profesinį
mokymą ir su profesiniu mokymu susijusią veiklą, profesinio mokymo
|
|
13 |
12 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte šiame punkte taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip: „12. Pasikeitus licencijoje vykdyti
profesinį mokymą ir (ar) su profesiniu mokymu susijusią veiklą nurodytiems
duomenims, profesinio mokymo
|
|
13 |
13 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte šiame punkte taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip: „13. Licenciją gavusi profesinio mokymo
|
|
13 |
15 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlomas 20 dienų terminas yra neproporcingai per mažas, kad juridiniai ir fiziniai asmenys, kuriems profesinio mokymo teikimas yra ne pirmaeilė veikla, laiku pašalintų šio įstatymo ir kitų teisės aktų normų pažeidimus. Įstatymo projekte šiame punkte taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip: „15. Švietimo ir mokslo ministro nustatyta
tvarka per
|
|
18 |
1 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte šio straipsnio pirmoje dalyje nuostata „kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla“ taikoma visiems, o antroje dalyje ūkininkui ir laisvajam mokytojui tarsi netaikoma. Taip pat pirmoje dalyje yra - „ūkininko ūkis“, o antroje - „ūkininkas“...
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Profesinį mokymą organizuoja profesinio
mokymo įstaiga ar kita mokykla, kartu su įmone, įstaiga, organizacija,
ūkininko ūkiu, laisvuoju mokytoju, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė
veikla švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Profesinio mokymo
įstaigai sudarius profesinio mokymo sutartį su įmone, įstaiga, organizacija, ūkininko
ūkiu, laisvuoju mokytoju, kuri
|
|
21 |
1 |
|
Argumentai: Įstatymo projekte šiame straipsnyje taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, nes pagal dabartinę formuluotę atrodo, kad profesinio mokymo kokybę užtikrinti siekiama tik profesinio mokymo įstaigose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Profesinio mokymo
|
|
24 |
3 |
|
Argumentai: : Įstatymo projekte šiame straipsnyje, kaip ir kituose jau pataisytuose straipsniuose, taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, kad įstatymo projektas būtų nuoseklus ir vientisas.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 24 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Profesinio mokymo
|
|
33 |
|
7 |
Argumentai: Organizacija kaip profesinio mokymo teikėja turėtų būti įrašyta visuose įstatymo straipsniuose.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 33 straipsnio 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) dalyvauja organizuojant profesinį mokymą pameistrystės būdu ir praktinį profesinį mokymą įmonėje, įstaigoje, organizacijoje, ūkininko ūkyje ar pas laisvąjį mokytoją ir atliekant jo priežiūrą;“
|
|
33 |
|
8 |
Argumentai: Įstatymo projekte šiame straipsnyje, kaip ir kituose jau pataisytuose straipsniuose, taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, kad įstatymo projektas būtų nuoseklus ir vientisas.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 33 straipsnio 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8) dalyvauja atliekant profesinio mokymo
|
|
35 |
3 |
1 |
Argumentai: Įstatymo projekte šiame straipsnyje, kaip ir kituose jau pataisytuose straipsniuose, taip pat turėtų būti profesinio mokymo teikėjas, kad įstatymo projektas būtų nuoseklus ir vientisas.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 35 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) mokslo metus baigė profesin
|
|
35 |
8 |
|
Argumentai: Įstatymo projekto sąvokose nėra pavadinimo „profesinė mokykla“ Prieš tai projekte visur vartojama „profesinio mokymo įstaiga“. Reikėtų ir čia vartoti įstatyme suvienodinat pavadinimą, t.y. profesinio mokymo įstaiga.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 35 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Lėšos mokinių profesiniam orientavimui
bendrojo ugdymo mokyklose ir profesin
|
|
39 |
1 |
|
Argumentai: Įstatymo projekto sąvokose nėra pavadinimo „profesinė mokykla“ Prieš tai projekte visur vartojama „profesinio mokymo įstaiga“. Šiuo atveju išbraukiami pertekliniai žodžiai.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 39 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Valstybinės ir savivaldybių profesinio
mokymo įstaigos
|
|
39 |
2 |
|
Argumentai: Įstatymo projekto sąvokose nėra pavadinimo „profesinė mokykla“ Prieš tai projekte visur vartojama „profesinio mokymo įstaiga“.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 39 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Valstybė jai nuosavybės teise
priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą Vyriausybės nustatyta tvarka gali
perduoti valstybinėms profesinėms
|
|
39 |
5 |
|
Argumentai: Įstatymo projekto sąvokose nėra pavadinimo „profesinė mokykla“ Prieš tai projekte visur vartojama „profesinio mokymo įstaiga“.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 39 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Valstybinės profesinio mokymo įstaigos
joms pagal patikėjimo sutartį perduotą valstybės turtą gali nuomoti arba
perduoti panaudai Vyriausybės nustatyta tvarka. Valstybinių profesinio mokymo
įstaigų išnuomotas turtas gali būti subnuomojamas įmonėms, vykdančioms
profesinį mokymą, kai yra turtą perdavusios valstybinės profesinės
|
|
40 |
2 |
|
Argumentai: Įstatymo projekto sąvokose nėra pavadinimo „profesinė mokykla“ Prieš tai projekte visur vartojama „profesinio mokymo įstaiga“.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 40 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu valstybinės profesinio mokymo
įstaigos nuosavybės teise turimas nekilnojamasis turtas perleidžiamas viešo
aukciono būdu, profesinė moky
|
|
|
|
|
Argumentai: Įstatymo projekto sąvokose nėra pavadinimo „profesinė mokykla“ Prieš tai projekte visur vartojama „profesinio mokymo įstaiga“.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 40 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Valstybinės profesinės mokymo įstaigos turi
teisę skolintis, tai yra pasirašyti paskolų sutartis, finansinės nuomos
sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, laikydamosi Lietuvos
Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų
finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyto bendro valstybinėms
profesinėms moky
|
Teikia
Seimo nariai Antanas Baura
Viktoras Rinkevičius
Petras Valiūnas
Sergejus Jovaiša