LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
Pagrindinio komiteto IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS ĮSTATYMO NR. IX-1675
7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-297
2021-11-17 Nr. 103-P-46
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-03-05 |
1 |
1 |
|
Išvada dėl <...> įstatymo projekto Nr. XIVP-297: Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 7 straipsnį ir šio straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatyti, kad bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, pagal šio straipsnio 1 dalį turintiems teisę į kompensacijas, kompensacijos skiriamos, jeigu laikotarpiu, už kurį kompensacijos apskaičiuojamos „būsto šildymo išlaidos, kai naudingasis būsto plotas ir atskirų energijos ar kuro rūšių sąnaudos būstui šildyti ne didesni už šio įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus, viršija 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinių pajamų per mėnesį ir po 1,5 valstybės remiamų pajamų tenkančių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui dydžio arba 2 valstybės remiamų pajamų dydžio vienam gyvenančiam asmeniui“. Siūlomą reguliavimą reikėtų tikslinti, nes nevisiškai aišku, kaip būtų nustatyta bendrai gyvenančių asmenų teisė į kompensaciją. Pagal teikiamą pakeitimą, bendrai gyvenančių asmenų teisei į kompensaciją įgyti nustatytos dvi tarpusavyje nederančios sąlygos: 1) būsto šildymo išlaidos <...> viršija 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų vidutinių pajamų per mėnesį; 2) ir po 1,5 valstybės remiamų pajamų, tenkančių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui dydžio. Neaišku, kokią taisyklę siūloma nustatyti formuluote „ir po 1,5 valstybės remiamų pajamų, tenkančių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui dydžio“. Neaišku, ar būtų nustatomos kiekvieno bendrai gyvenančio asmens pajamos, ar apskaičiuojamas vidutinis bendrai gyvenančių asmenų pajamų dydis ir nustatoma vidutinė dydžio dalis kiekvienam kartu gyvenančiam asmeniui. Taip pat neaišku, ar teisę į kompensaciją turėtų asmenys, kurių bent vienam bendrai gyvenančiam asmeniui tenkantis dydis būtų didesnis, nei nustatytas kaip bendrai gyvenantiems asmenims. Įstatymo projekte turėtų būti teikiamas keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies pakeitimas, kuriame numatyti dydžiai turėtų būti tarpusavyje derinami su teikiamais keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkte. |
Įvertinta. Komitetas pritarė įstatymo projektui ir sujungė jį su Vyriausybės inicijuotu įstatymo projektu Nr. XIVP-971, ir pateikė Seimui svarstyti vieną bendrą įstatymo projektą Nr. XIVP-971(2).
|
|
2. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-03-05 |
1 |
2 |
|
2. Keičiamo įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje siūlomas teisinis reguliavimas nėra šio straipsnio reguliavimo dalykas, nes kompensacijų dydis yra reguliuojamas keičiamo įstatymo 11 straipsnyje. Be to, kituose keičiamo įstatymo straipsniuose yra nuorodų į keičiamo įstatymo 7 straipsnį, todėl palikus siūlomą normą keičiamo įstatymo 7 straipsnyje galėtų kilti neaiškumų taikant kitų straipsnių normas. Atsižvelgiant į tai ir siekiant sistemiškumo bei nuoseklumo, kompensacijos dydžio nustatymo taisyklės turėtų būti dėstomos keičiamo įstatymo 11 straipsnyje. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo įstatymo 8 straipsnio 6 dalyje taip pat nustatytos dviejų ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) dviejų ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, kurie už būsto šildymą ir (ar) geriamąjį vandenį, ir (ar) karštą vandenį atsiskaito pagal vieną sąskaitą (atsiskaitomąją knygelę), kompensacijų skyrimo taisyklės. |
Įvertinta. Žr. argumentus ankstesnei pastabai. |
|
3. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-03-05 |
|
|
|
3. Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus: 3.1. įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalies pakeitimo esmėje reikėtų išbraukti perteklinius žodžius „ir išdėstyti ją taip“; <...> |
Įvertinta. Žr. argumentus ankstesnei pastabai. |
|
4. |
LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-03-05 |
|
|
|
3. Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus: <...> 3.2. įstatymo projekto 2 straipsnio pavadinime vietoj žodžio „taikymas“ reikėtų įrašyti žodį „įsigaliojimas“, nes šiame straipsnyje nėra įstatymo taikymą reguliuojančių normų, taip pat atsižvelgiant į tai, kad reikėtų nustatyti įstatymo, o ne jo nuostatų įsigaliojimą, ir į tai, kad įstatymo įsigaliojimas yra vienkartinis aktas, 2 straipsnis dėstytinas taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2021 m. liepos 1 d.“ |
Įvertinta. Žr. argumentus ankstesnei pastabai. |
|
5. |
LR Teisingumo ministerija, 2021-03-15 |
|
|
|
Dėl <...> įstatymo projekto Nr. XIVP-297 atitikties Europos Sąjungos teisei Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti įstatymo projekto Nr. XIVP-297 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Įvertinta. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2021-11-17 |
|
|
|
|
Komiteto išvada dėl įstatymo projekto Nr. XIVP-297: Komiteto sprendimas: pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui įstatymų projektus Nr. XIVP-297 ir Nr. XIVP-971 sujungti ir pritarti Vyriausybės teikiamam įstatymo projektui Nr. XIVP-971 (pritarta bendru sutarimu). |
Pritarti. |
|
7. Komiteto sprendimas: pritarti įstatymo projektui ir sujungti jį su Lietuvos Respublikos Vyriausybės inicijuotu Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo Nr. IX-1675 7 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-971, pateikiant Seimui svarstyti vieną bendrą įstatymo projektą Nr. XIVP-971(2), bei pritarti komiteto išvadai.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Jonas Varkalys.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Komiteto biuro patarėja Dalia Aleksejūnienė