TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Šiaulių rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo ir finansavimo tvarkos aprašo projektas.
Teisės akto projekto rengėjas: Šiaulių rajono savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorė Simona Dambrauskienė
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos:
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]:
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|||
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
|||
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projektas nesukuria išskirtinių ar nevienodų sąlygų dalyvaujantiems programoje. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Projekte nėra nuostatų , kurios leistų dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Projekte numatyta, kad rekomendacinį siūlymą teikia Savivaldybės jaunimo reikalų taryba, o sprendimą priima administracijos direktorius. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Projekte nustatyti administracijos direktoriaus įgaliojimai (teisės) atitinka administracijos direktoriaus funkcijas (pareigas) nustatytas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Projekto 21 punkte nustatyta, kad administracijos direktorius skiria lėšas, atsižvelgdamas į Savivaldybės jaunimo reikalų tarybos posėdžio nutarimą, tačiau teisės akto projekte nenumatyti atvejai ir galimi tokių atvejų sprendimo būdai, jei administracijos direktorius nesutinka su nutarimu, arba sutinka skirti mažesnę ar didesnę paramos sumą. |
28. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu einamųjų metų biudžetu ir atsižvelgdamas į Savivaldybės jaunimo reikalų tarybos posėdžio nutarimą, įsakymu priima vieną iš šių sprendimų: 28.1. skirti, numatytas lėšas SVO organizacijai; 28.2. neskirti lėšų SVO organizacijai; įsakymu skiria Savivaldybės administracijos direktorius 28.3. skirti dalį lėšų SVO organizacijai. (Papildžius aprašą, 21 punktas pakeistas į 28). |
X tenkina netenkina |
|||
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Projekte išimčių nenumatyta. Nustatytas baigtinis prioritetų sąrašas. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Projekte nenumatyta sprendimų priėmimo ir įforminimo tvarka. |
Aprašo 28 punkte nurodyta, kad administracijos direktorius priima įsakymą, atsižvelgdamas į jaunimo reikalų tarybos posėdžio nutarimą. Aprašo 44 punktas nurodo viešinimo procedūrą. |
X tenkina netenkina |
|||
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarkos projekte nėra ir neturi būti. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Projekte numatyta, Savivaldybės jaunimo reikalų taryba teikia siūlymus administracijos direktoriui. Sprendimus priima vienasmenis subjektas – administracijos direktorius. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Projekte nenustatyta tvarka, kurioje aprašomos procedūros. |
Aprašo II SKYRIUS |
X tenkina netenkina |
|||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Procedūra taikoma visiems teisės akto taikymo rėmuose susiklosčiusiems teisinimas santykiams. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Projekte konkretūs administracinių procedūrų terminai nenustatyti. |
5. Jaunimo savanoriška tarnyba, išskyrus 6 punkte numatytas išimtis, turi būti vykdoma ne mažiau kaip 10 val. per savaitę arba ne mažiau kaip 40 val. per mėnesį (po ne mažiau nei 2 val. per savaitę), Sutartyje nustatytu terminu, ne trumpesniu kaip 6 mėnesiai pagal savanorio, Priimančios organizacijos ir SVO organizacijos suderintą jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką. 6. Savanorio motyvuotu prašymu Departamentui, savanorio atliekama jaunimo savanoriška tarnyba gali būti sustabdyta komisijos (sudarytos iš Departamento, SVO organizacijos ir Priimančios organizacijos atstovų) sprendimu vieną kartą ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų per visą Sutartyje nustatytą savanorio jaunimo savanoriškos tarnybos atlikimo terminą dėl pateisintomis pripažintų aplinkybių (ligos, artimųjų giminaičių mirties ir kt.). 7. Komisijai pripažinus savanorio prašyme sustabdyti jaunimo savanorišką tarnybą nurodytas aplinkybes pateisintomis, Departamentas ne vėliau nei per 10 d. d. nuo nurodyto sprendimo priėmimo dienos parengia ir su savanoriu, SVO organizacija bei Priimančia organizacija suderina Sutarties pakeitimo projektą, pakeisdamas Sutartyje nustatytą jaunimo savanoriškos tarnybos atlikimo terminą ir (ar) jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką.
27.2. Priimanti organizacija jaunimo reikalų koordinatoriui paprašius per 10 d. d. pateikia garantinį raštą, kad asmens, su kuriuo sudaryta Sutartis, gyvenamoji vieta deklaruota Šiaulių rajone, nurodant Sutarties datą ir numerį. 27.4. Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius gautą raštą ir patikrintą SVO prašymą per 10 d. d. perduoda svarstyti Savivaldybės jaunimo reikalų tarybai. Jaunimo reikalų taryba priima protokolinį sprendimą dėl išlaidų kompensavimo atsižvelgdama į Savivaldybės biudžete Savivaldybės ekonominės plėtros, visuomeninių iniciatyvų skatinimo, turizmo ir žemės ūkio plėtros programoje numatytas lėšas. 32. Išlaidos kompensuojamos pateikus faktiškai patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus (toliau – dokumentai), kuriuos SVO organizacija pristato jaunimo reikalų koordinatoriui. Jaunimo reikalų koordinatorius įvertinęs, ar dokumentai atitinka Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ bei šiame Apraše nurodytas išlaidas, juos pateikia Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, kuris per 10 d. d. kompensuoja dokumentuose nurodytas išlaidas. 33. Kiekvieną mėnesį iki einamo mėnesio 5 dienos SVO organizacija jaunimo reikalų koordinatoriui pateikia jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką. Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius turi teisę vykdyti stebėseną, kaip SVO organizacija laikosi šio Aprašo ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų ir, esant reikalui, siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui nutraukti finansavimo sutartį. 34. Savivaldybės biudžeto lėšos jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimui turi būti panaudotos einamaisiais biudžetiniais metais iki gruodžio 10 d.
|
X tenkina netenkina |
|||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Projekte nenumatyta terminų sustabdymo ir atnaujinimo galimybė. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Projekte administracinių procedūrų viešinimo tvarka nenustatyta. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Projekto 27 punkte nustatyta, kad lėšų naudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[2] |
Projekte nenustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Nenumatyta. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Nenumatyta. |
|
X tenkina □ netenkina |
|||
Teisės akto projekto rengėjas: |
Jaunimo reikalų koordinatorė Simona Dambrauskienė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
TPA skyriaus vedėja Jurgita Mickūnė 2020-06-09 |
||||
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
||||
|
2020-06-09 |
|
|
||||
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |
||||
______________
[1] Tas pat.
[2]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.