LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,
tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],
atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai 2014-05- Nr.
Į 2014-04-22 Nr. (28.2-83)-3-2079
Dėl įstatymų projektų derinimo
Teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi pateiktus derinti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo Nr. I-1143 14, 26, 27, 29, 30, 31 ir 33 straipsnių pakeitimo ir papildymo 291 straipsniu įstatymo projektą (toliau – TKĮ projektas), Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – AKĮ projektas) ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 26, 1632 ir 320 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – ATPK pakeitimo projektas) (toliau kartu – Įstatymų projektai), informuoja, kad dėl Įstatymų projektų numatomo teisinio reguliavimo tikslo bei galimų pasekmių pastabų ir pasiūlymų neturi, tačiau teikia šias pastabas dėl Įstatymų projektų numatomo teisinio reguliavimo priemonių, teisės technikos ir kitų svarbių aspektų:
1. AKĮ projekto 1 straipsniu pildomo Alkoholio kontrolės įstatymo 17 straipsnio 14 dalyje vartojamos sąvokos „juridinio asmens“, „Lietuvos Respublikos ar užsienio juridinis asmuo, ar jų filialas“ derintinos su Alkoholio kontrolės įstatyme apibrėžtomis sąvokomis: „įmonė“ (Alkoholio kontrolės įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje apibrėžiama kaip „Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo, Lietuvos Respublikoje įstatymų nustatyta tvarka įsteigtas užsienio juridinio asmens filialas“) ir „užsienio juridinis asmuo“ (Alkoholio kontrolės įstatymo 2 straipsnio 29 dalyje apibrėžiamas kaip „Europos ekonominės erdvės susitarimo dalyvėje (išskyrus Lietuvos Respubliką) ar kitoje užsienio valstybėje įsteigtas juridinis asmuo arba kita organizacija“).
Taip pat TKĮ projekto 1 straipsniu pildomo Tabako kontrolės įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje vartojamos sąvokos „juridinio asmens“, „Lietuvos Respublikos ar užsienio juridinis asmuo, ar jų filialas“, derintinos su Tabako kontrolės įstatyme apibrėžtomis ir vartojamomis sąvokomis „Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar užsienio juridinio asmens filialas“ (Tabako kontrolės įstatymo 91, 11 straipsniuose vartojama sąvoka) ir „užsienio juridinis asmuo“ (Tabako kontrolės įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje apibrėžiamas kaip Europos ekonominės erdvės susitarimo dalyvėje, išskyrus Lietuvos Respubliką, ar kitoje užsienio valstybėje įsteigtas juridinis asmuo ar kita organizacija“).
Patikslinus AKĮ projekte ir TKĮ projekte vartojamas sąvokas, tikslintina ATPK pakeitimo projekto 2 straipsniu pildomo Administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) 1632 straipsnio 8 dalis, vietoje „juridinio asmens“ rašant „Lietuvos Respublikoje įsteigto juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar Lietuvos Respublikoje įstatymų nustatyta tvarka įsteigto užsienio juridinio asmens filialo“.
2. TKĮ projekto 4 straipsniu keičiamo Tabako kontrolės įstatymo 29 straipsnio 2 dalimi siekiama įgyvendinti Poveikio priemonių taikymo ūkio subjektams pagrindinių nuostatų koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1304 (toliau – Koncepcija), 27.1 punktą, numatantį, kad, jeigu institucija priima oficialų dokumentą dėl tyrimo atlikimo (pažeidimo procedūros) pradėjimo, toks dokumentas išsiunčiamas ūkio subjektui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo arba ūkio subjektui pranešama per 3 darbo dienas nuo tyrimo veiksmų atlikimo pradžios. Atkreipiame dėmesį, kad klausimas dėl šios Koncepcijos nuostatos įgyvendinimo turėtų būti sprendžiamas atsižvelgiant į konkrečiame specialiame įstatyme nustatytą teisinį reguliavimą. Kadangi Tabako kontrolės įstatyme nėra nustatyta, jog pažeidimo tyrimą įgaliotos atlikti institucijos turi priimti oficialų dokumentą dėl pažeidimo tyrimo pradėjimo, manytina, kad nėra poreikio įgyvendinti Koncepcijos 27.1 punktą.
3. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad nebuvo įvertinta Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2013 m. gruodžio 11 d. išvados Nr. XIIP-1292 2 pastaba dėl TKĮ projekto 6 straipsniu keičiamos Tabako kontrolės įstatymo 30 straipsnio 3 dalies. Todėl lydraščio 5 pastraipos paskutiniame sakinyje pateikta informacija, kad pastabų dėl nuostatų, susijusių su Koncepcijos įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos Seime nebuvo gauta, yra neteisinga.
4. TKĮ projekto 9 straipsnio ir AKĮ projekto 2 straipsnio pavadinimuose žodžiai „ir įgyvendinimas“ brauktini, kadangi šiuose straipsniuose numatytos tik įstatymų įsigaliojimo nuostatos (atitinkamai tikslintini projektų lyginamieji variantai).
5. ATPK pakeitimo projekto 1 straipsnyje turi būti nurodyta, kad keičiama ATPK 26 straipsnio 1 dalis, o ne 1 pastraipa.
6. ATPK pakeitimo projekto 1 straipsniu keičiamoje ATPK 26 straipsnio 1 dalyje ir ATPK pakeitimo projekto 3 straipsniu keičiamame ATPK 320 straipsnio 1 punkte po skaičiaus „1632“ turi būti įrašytas žodis „straipsnio“.
7. Vadovaujantis ekonomiškumo ir racionalumo kriterijais, siūlytina rengti vieną bendrą Įstatymų projektų aiškinamąjį raštą. Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, kad aiškinamųjų raštų 13 punkte „Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados“ neturėtų būti pateikiama informacija apie konsultavimąsi su visuomene. Tokio pobūdžio informacija pateikiama tik rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti ir teikime Vyriausybei (Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. balandžio 17 d. nutarimo Nr. 337 redakcija), 28.4, 57.11 punktai).
Teisingumo viceministras Saulius Stripeika
Egidija Konopliova-Budrikienė, (8 5) 266 2957, el. p. [email protected] Originalas nebus siunčiamas