Projekto XIVP-185(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
STATUTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399
145 sTRAIPSNIO PAKEITIMO
2021 m. d. Nr. XIV-
Vilnius
1 straipsnis. 145 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 145 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„145 straipsnis. Privalomos išvados Išvados dėl
įstatymo projekto
1. Jeigu įstatymui įgyvendinti
reikės lėšų, susijusių su valstybės biudžeto koregavimu, toliau svarstant
įstatymo projektą turi būti pateikti projekto iniciatorių pasiūlymai bei
Biudžeto ir finansų komiteto ir Vyriausybės išvados dėl galimų šių lėšų
šaltinių, taip pat turi būti pateiktas ir svarstomas valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo
įstatymo projektas. Vyriausybės išvados turi būti pateikiamos ir dėl mokesčių
įstatymų, kuriuose nustatomi nauji mokesčiai, nauji mokesčio tarifai, mokesčio
lengvatos, sankcijos už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiama
apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarka ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo
reguliavimo bei taikymo principai, projektų.
2. Jeigu įstatymo projektu siūloma iš esmės keisti
teisinį reglamentavimą (nustatyti, pakeisti arba panaikinti teisės subjektų
teises arba pareigas, formuluoti tam tikrų sričių reformos kryptis arba raidos
strategiją) ir pagrindinis komitetas arba ne mažiau kaip 1/5 Seimo narių (bet
ne vėliau kaip 72 valandos po svarstymo pagrindiniame komitete pabaigos)
paremia tokią iniciatyvą, nutarus pradėti projekto svarstymo procedūrą
Seimo valdybos nustatyta tvarka užsakomas nepriklausomas ekspertinis teisės
akto projekto įvertinimas. Pagrindinis komitetas turi teisę kreiptis į
valstybinius mokslinių tyrimų institutus, aukštąsias mokyklas, prašydamas ne
vėliau kaip per 10 darbo dienų pagal kompetenciją pateikti numatomo teisinio
reguliavimo poveikio vertinimo išvadą dėl įstatymo projekto, jeigu:
1) įstatymo projekte numatoma reguliuoti iki tol nereguliuotus visuomeninius santykius arba yra iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas ir
2) įstatymo projekto iniciatoriai dėl reikalingų specialių ir (ar) mokslinių žinių trūkumo aiškinamajame rašte nepateikė numatomo teisinio reguliavimo poveikio to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas, išsamaus vertinimo.
3. Pagrindinis komitetas privalo kreiptis dėl šio straipsnio 2 dalyje nurodytos išvados, jeigu tokią iniciatyvą savo parašais arba dėl to balsuodami Seimo posėdyje paremia ne mažiau kaip 1/5 Seimo narių.
4. Kreipdamasis dėl šio straipsnio 2 dalyje nurodytos išvados, pagrindinis komitetas suformuluoja klausimus dėl įstatymo projekto poveikio ekonomikai, konkurencijai, valstybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, žmogaus teisėms, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai, administracinei naštai, regionų plėtrai, reglamentuojamoms profesijoms ir kitoms teisinių santykių sritims. Negali būti formuluojami klausimai, į kuriuos atsakyta šio statuto 135 straipsnio 3 dalyje nurodytame aiškinamajame rašte ar šio statuto 136 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 138 straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nurodytose išvadose.
5. Jeigu subjektai, į kuriuos pagrindinis komitetas kreipėsi dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvadų, pagal kompetenciją negali atsakyti į suformuluotus klausimus, pagrindinis komitetas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvados pateikimo termino pabaigos priima sprendimą inicijuoti viešą kvietimą ekspertams dėl įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvados pateikimo. Šiame sprendime pagrindinis komitetas nustato reikalavimus, keliamus ekspertų kvalifikacijai, ir nustato išvados pateikimo terminą. Kvietimą ekspertams dėl įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvados pateikimo komitetas skelbia Seimo interneto svetainėje. Paskelbus šį kvietimą, nustatytus reikalavimus atitinkantys ekspertai turi teisę pateikti įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvadą, kurioje būtų atsakyta į visus ar dalį šio straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka suformuluotų klausimų. Kartu su išvada ekspertai pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad jie atitinka nustatytus kvalifikacijos reikalavimus.
6. Gavus šio straipsnio 2 dalyje numatytą išvadą, o jeigu buvo priimtas šio straipsnio 5 dalyje nurodytas sprendimas, pasibaigus nustatytam įstatymo projekte numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvados pateikimo terminui, teisės akto projekto svarstymo procedūra tęsiama.
7. 3. Ekspertinė Šio straipsnio 2 dalyje ir (ar) šio straipsnio 5 dalyje nurodytais
atvejais pateikta numatomo teisinio reguliavimo
poveikio vertinimo išvada yra teisės aktą lydintis dokumentas, pristatomas svarstymų
komitetuose ir Seimo posėdyje metu.
Seimo Pirmininkas