LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-675 5, 12, 17, 30, 33, 34, 35, 382, 41 IR 43 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 302 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-06-11 Nr. XIVP-3877

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.         Pagal galiojantį Pelno mokesčio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 12 straipsnio 16 punktą pelno mokesčiu yra neapmokestinamos draudimo įmonių gyvybės draudimo įmokos, jei draudimo sutarties terminas ne trumpesnis kaip 10 metų arba jei draudimo išmoka išmokama apdraustajam sulaukus pensinio amžiaus pagal Profesinių pensijų kaupimo įstatymo nuostatas. Projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 12 straipsnio 16 punkte siūloma susiaurinti gyvybės draudimo įmonėms taikomą lengvatą – pelno mokesčiu būtų neapmokestinama šių įmonių gyvybės draudimo įmokų dalis, investuojama draudėjo (naudos gavėjo) naudai. Manytina, kad toks pajamų skirstymas būtų techniškai sudėtingas ir net ganėtinai subjektyvus. Svarstytina, ar tai nesukels per didelės administracinės naštos tiek pačioms bendrovėms, tiek ir mokesčių administratoriui.

2.         Projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 12 straipsnio 16 punkte vartojama formuluotė „draudėjas (naudos gavėjas)“ tikslintina, kadangi iš jos nėra aišku, ką konkrečiai ji reiškia – draudėją ir naudos gavėją, draudėją arba naudos gavėją, draudėją ir (arba) naudos gavėją. Atkreiptinas dėmesys, jog Draudimo įstatyme vartojamos sąvokos „draudėjas“, „naudos gavėjas“.

3.         Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalis papildoma nauju 14 punktu, kuriuo prie ribojamų dydžių leidžiamų atskaitymų būtų priskiriama ir lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos išlaidos, išskyrus atvejus, kai šie automobiliai naudojami tik nuomos veiklai, vairavimo mokymo paslaugoms ar transporto paslaugoms teikti. Pastebėtina, kad nei iš projekto, nei iš jo aiškinamojo rašto nėra aišku, kas atsitiktų su lengvųjų automobilių įsigijimo kainos atskaitymu, jei trumpai panaudotas automobilis būtų parduodamas (pavyzdžiui, ar įsigijimo kainos dalį galės atskaityti tiek pirkėjas, tiek pardavėjas).

4.         Svarstytina, ar atsižvelgus į projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 302 straipsnio 2 ir 3 dalių turinį, jų nereikėtų sukeisti vietomis.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė, tel. (0 5)  209 6350, el. p. [email protected]

A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (0 5)  209 6164, el. p. [email protected]