RAŠTAS

 

 LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, A.Vivulskio g. 11, LT-03610 Vilnius,  tel. (8 5) 266 8176, (8 5) 266 8169, faks. (8 5) 266 4209,

el. p.  [email protected], http://www.socmin.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 1886 03515

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

Ūkio ministerijai

 

     

Nr. (11.3-53) SD - 

Į 2014-03-28

Nr. (13.2-31)-3-1592

        

     

 

DĖL  nutarimo projekto   

 


Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-1147 ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 4 ir 10 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIIP-1148“ projektą (toliau – Nutarimo projektas), teikiame pasiūlymus.

Siūlome atsisakyti Nutarimo projekto 1.2 punkto, kadangi iš esmės siūlomas reguliavimas gali būti ir Įstatymų, dėl kurių teikiama išvada, dalykas, tačiau kartu turėtų būti teikiami ir visų kitų įmonių veiklą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimo projektai. Šią išvadą taip pat pateikė ir Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2013-11-13 Nr. XIIP-1147, Nr. XIIP-1148).  

Nutarimo projekto 1.3 punktą siūlome papildyti, kad Darbo kodekso 47 straipsnio nuostatos išsamiai reguliuoja informavimą ir konsultavimą. Jomis yra perkelta 2002 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/14/EB dėl bendros darbuotojų informavimo ir konsultavimo su jais sistemos sukūrimo Europos Bendrijoje (toliau – Direktyva) nuostatos. Darbo kodekso 47 straipsnio 4-5 dalyse nustatyta, kad prieš priimdamas sprendimą dėl įmonės reorganizavimo, verslo ar jo dalies perdavimo ir kitus sprendimus, galinčius turėti esminės įtakos darbo organizavimui įmonėje ir darbuotojų teisinei padėčiai, darbdavys privalo informuoti darbuotojų atstovus ir konsultuotis su jais dėl tokio sprendimo priežasčių bei teisinių, ekonominių ir socialinių padarinių darbuotojams ir dėl numatytų priemonių galimiems padariniams išvengti arba jiems sušvelninti. Kiti informavimo ir konsultavimo atvejai, sąlygos ir tvarka gali būti numatomi įstatymuose, kolektyvinėse sutartyse, darbdavio ir darbuotojų atstovų susitarimuose. Todėl Įstatymų projektų aiškinamojo rašto teiginys, kad siūlomos nuostatos reikalingos tinkamai įgyvendinti Direktyvos nuostatas, nėra pagrįstas.

Direktyvos 3 straipsnyje nustatyta, kad valstybių narių pasirinkimu ši direktyva taikoma įmonėms, kuriose dirba mažiausiai 50 darbuotojų bet kurioje iš valstybių narių, arba padaliniams, kuriuose dirba mažiausiai 20 darbuotojų. Pagal Įstatymų projektus darbuotojų atstovai turėtų teisę dalyvauti visų valstybės ir savivaldybių įmonių valdybos bei akcinių bendrovių akcininkų susirinkimų posėdžiuose, neatsižvelgus į tai, kiek darbuotojų jose dirba. Pagal Direktyvos 4 straipsnio 2 dalies nuostatas informavimas ir konsultavimas apima tik šioje dalyje nurodytų klausimų ratą. Tuo tarpu Įstatymų projektuose yra siūloma, kad darbuotojų atstovai turėtų teisę pasisakyti bet kuriuo posėdyje svarstomu klausimu. Todėl Įstatymų projektų siūlymais nėra perkeliamos Direktyvos nuostatos.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, bei į tai, kad 2014 m. vasario 13 d. buvo pasirašyta paslaugų teikimo sutartis tarp Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Vilniaus universiteto, veikiančio  pagal 2013-11-13 Jungtinės veiklos sutartį su VšĮ Mykolo Romerio universitetu ir BĮ Lietuvos socialinių tyrimų centru, dėl paslaugų paketo Darbo santykių ir valstybinio socialinio draudimo teisinio–administracinio modelio sukūrimui, nuostatos dėl darbuotojų dalyvavimo įmonių valdyme pagal Direktyvos nuostatas bus įvertintos rengiant naująjį Darbo kodekso projektą.

         


Viceministras

Gintaras Klimavičius

 



Rūta Juršaitė, tel. 2664292, el. p. [email protected]

1Siunčiami       

RAŠTAS