2016-11-15

 

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

 

STATUTO

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 152, 24, 43, 611, 66 IR 188 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR STATUTO PAPILDYMO 621 STRAIPSNIU

PROJEKTUI NR. XIIIP-1

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

P.

1

 

Argumentai:

Statuto pataisų 1 straipsniu yra siūloma nustatyti, kad Seimo pirmininko pavaduotojams ir opozicijos lyderiui nebepriklauso tarnybiniai automobiliai su vairuotoju. Mano manymu jeigu tvarka yra keičiama, ją reikia tobulinti nustatant vienodas galimybes Seimo transportu naudotis visiems Seimo nariams nepriklausomai nuo jų užimamų pareigų ir Seimo transporto naudojimą reglamentuoti ne įstatymo lygmens Seimo statutu, o atskira Seimo valdybos nustatyta tvarka. Būtent tokį reguliavimą siūlau nustatyti išbraukiant Seimo Statuto 152 straipsnio 1 dalį ir šiame straipsnyje paliekant tik dabar galiojančią antrąją dalį, kuri skamba: „2. Tarnybinių automobilių naudojimo tvarką nustato Seimo valdyba Seimo kanclerio teikimu.“

 

Pastebiu, kad tarnybinio transporto naudojimas yra geriau sureguliuotas Vyriausybės lygmeniu, kur pagal Vyriausybės įstatymą visis tokie techniniai klausimai yra sprendžiami ne pačiu įstatymu, o Vyriausybės kanceliarijos pagal Vyriausybės nusistatytą reglamentą. Panašią tvarką reikėtų diegti ir Seime.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„1 straipsnis. 152 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 152 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Seimo Pirmininkui, jo pavaduotojams ir opozicijos lyderiui pagal pareigas priklauso tarnybinis automobilis su vairuotoju.“ 

 

3

 

 

Argumentai:

Siūlymas steigti papildomą Inovacijų ir technologijų komitetą yra perteklinis, nes Seime yra svarstoma itin nedaug įstatymų projektų, susijusių su inovacijomis ir technologijomis. Šią sritį geriausiai gali kuruoti Ekonomikos komitetas, kaip tai didele dalimi darydavo iki šiol. Be to inovacijų ir technologijų politiką didžiąja dalimi formuoja Ūkio ministerija, jos kompetencija šiose srityse pagal naujosios valdančiosios koalicijos viešai išsakytas idėjas bus dar labiau stiprinama. Todėl optimalu turėti vieną komitetą, kuris būtų atsakingas ekonomikos ir susijusias inovacijų bei technologijų sritis.

 

Šiuo pasiūlymu taip pat bus taupomos Seimo kanceliarijos lėšos, nes bus mažinamas Seimo komitetų skaičius, o su juo mažės ir išlaidos komitetų veiklai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„3 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 43 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„43 straipsnis. Seimo komitetų sąrašas

Seime sudaromi šie komitetai:

1) Aplinkos apsaugos;

2) Audito;

3) Biudžeto ir finansų;

4) Ekonomikos;

5) Europos reikalų;

6) Inovacijų ir technologijų; 

7) 6) Kaimo reikalų;

8) 7) Kultūros;

9) 8) Nacionalinio saugumo ir gynybos;

10) 9) Socialinių reikalų ir darbo;

11) 10) Sveikatos reikalų;

12) 11) Švietimo, ir mokslo ir kultūros;

13) 12) Teisės ir teisėtvarkos;

14) 13) Užsienio reikalų;

15) 14) Valstybės valdymo ir savivaldybių;

16) 15) Žmogaus teisių.“

 

4

 

 

Argumentai:

3 straipsnyje iš Seimo komitetų sąrašo išbraukus Inovacijų ir technologijų komitetą šis straipsnis nebetenka prasmės.

 

Pasiūlymas

Išbraukti 4 straipsnį

 

4 straipsnis. 611 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 611 straipsnį ir jį išdėstyti taip.

 

611 straipsnis. Inovacijų ir technologijų komiteto veiklos kryptys

Inovacijų ir technologijų komiteto veiklos kryptys:

1) rengti ir svarstyti informacinės visuomenės ir skaitmeninės ekonomikos darnios plėtros modeliavimą, inovacijų ir technologinės pažangos plėtrą bei jų įtaką visuomenės raidai, valstybės technologinį modernizavimą ir inovacijų bei technologijų strategines reformas, komunikacijų valdymą ir modernizavimą, informacinių išteklių ir ryšių infrastruktūros valdymą ir saugą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus, svarstyti ir teikti pasiūlymus šiais klausimais;

2) svarstyti ir teikti Seimui išvadas bei pasiūlymus dėl  informacinės visuomenės ir skaitmeninės ekonomikos darnios plėtros modeliavimo, inovacijų ir technologinės pažangos plėtros skatinimo bei reformų politikos formavimo, komunikacijų valdymo ir modernizavimo, informacinio saugumo politikos formavimo, ilgalaikės strateginės valstybės inovacijų ir technologinės raidos vizijos kūrimo ir įgyvendinimo;

3) koordinuoti valstybės institucijų ir įstaigų bei kitų organizacijų darbą rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais;

4) analizuoti tarptautinės teisės aktus bei tarptautinę praktiką, susijusią su inovacijų ir technologinės pažangos plėtros modeliavimu, komunikacijų, informacinės visuomenės ir skaitmeninės ekonomikos darnios plėtros modeliavimu, informacinio saugumo užtikrinimu, teikti pasiūlymus ir išvadas Seimui;

5) nagrinėti, kaip naudojamos  lėšos, skirtos  komiteto kompetencijai priklausančioms veiklos kryptims kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir vertinti biudžeto lėšų bei investicijų panaudojimo tikslingumą ir efektyvumą;

6) teikti išvadas dėl Seimo komitetų rengiamų įstatymų bei kitų teisės aktų projektų ir valstybės informacinės visuomenės plėtros, skaitmeninės ekonomikos, inovacijų ir technologijnės pažangos strategijoms atitikimo;

7) atlikti parlamentinę kontrolę komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais, išklausyti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi įstatymai ir kiti Seimo priimti teisės aktai, susiję su komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais.”

 

8

 

 

Argumentai:

Naikinant Informacinės visuomenės plėtros komitetą siūlau jo veikslo kryptis perkelti į Ekonomikos komiteto veiklos krypčių sąrašą

 

Pasiūlymas

Papildyti Statuto pataisas 8 straipsniu ir išdėstyti taip:

 

„8 straipsnis. 60 straipsnio papildymas

Papildyti 60 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

60 straipsnis. Ekonomikos komiteto veiklos kryptys

Ekonomikos komiteto veiklos kryptys:

1) rengti ir nagrinėti įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus ir pasiūlymus dėl Lietuvos ūkio (ekonomikos) valstybinio reguliavimo energetikos, susisiekimo (oro, vandens, geležinkelių, kelių), saugaus eismo ir transporto infrastruktūros, logistikos, investicijų, pramonės, prekybos, paslaugų, verslo ir turizmo srityse, dėl valstybės turto valdymo, naudojimo, disponavimo juo ir privatizavimo, viešųjų pirkimų ir laisvųjų ekonominių zonų;

2) rengti ir nagrinėti įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus ir pasiūlymus dėl ūkio subjektų veiklos teisinio reglamentavimo (įmonių steigimas, registravimas, veikla, reorganizavimas, konkurencija, bankrotas), valstybės ir privataus kapitalo partnerystės (koncesijų), viešųjų įstaigų veiklos teisinio reglamentavimo;

3) svarstyti komitetui Seimo perduotus įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus, rengti ir teikti dėl jų išvadas;

4) teikti išvadas ir pasiūlymus dėl ilgalaikės Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtotės strategijos, bendrosios ekonominės (makroekonominės), ūkio konkurencingumo, ūkio sektorių, smulkiojo ir vidutinio verslo, investicijų politikos formavimo;

5) svarstyti ir teikti išvadas komiteto kompetencijai priskirtais klausimais dėl Vyriausybės pateikto Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto, jame numatomos Valstybės investicijų programos;

6) svarstyti ir teikti išvadas dėl valstybės išteklių fondų, kurių lėšų sąmatas tvirtina Seimas, metinių ataskaitų rinkinių komiteto kompetencijai priskirtais klausimais;

7) atlikti ūkio valdymo ir kontrolės institucijų (Susisiekimo ir Ūkio ministerijų bei jų valdymo sričių įstaigų, Konkurencijos tarybos, Privatizavimo komisijos, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos, Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos, Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės) veiklos parlamentinę kontrolę, teikti pasiūlymus ir rekomendacijas dėl jų veiklos gerinimo;

8) nagrinėti, kaip naudojami Susisiekimo ir Ūkio ministerijų bei jų valdymo sričių įstaigų, Konkurencijos tarybos, Privatizavimo komisijos, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos, Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos, Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamoms programoms ir investiciniams projektams skirti asignavimai;

9) koordinuoti suinteresuotų valstybės valdymo institucijų ir kitų organizacijų darbą rengiant įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus komiteto kompetencijai priskirtais klausimais;

10) bendradarbiauti su ūkio subjektais, jiems ir darbuotojams atstovaujančiomis asociacijomis bei kitomis institucijomis komiteto kompetencijai priskirtais klausimais;

11) rengti ir svarstyti žinių visuomenės ir žinių ekonomikos darnios plėtros modeliavimą, inovacinių technologijų pažangą ir komunikacijų valdymą ir modernizavimą, informacinių išteklių ir ryšių infrastruktūros valdymą ir saugą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų projektus, svarstyti ir teikti pasiūlymus šiais klausimais;

12) svarstyti ir teikti Seimui išvadas bei pasiūlymus dėl žinių visuomenės ir žinių ekonomikos darnios plėtros modeliavimo, inovacijų skatinimo, komunikacijų valdymo ir modernizavimo, informacinio saugumo politikos formavimo;

13) koordinuoti valstybės institucijų ir įstaigų bei kitų organizacijų darbą rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais;

14) analizuoti tarptautinės teisės aktus bei tarptautinę praktiką, susijusią su komunikacijų, žinių visuomenės ir žinių ekonomikos darnios plėtros modeliavimu, informacinio saugumo užtikrinimu, teikti pasiūlymus ir išvadas Seimui;

15) nagrinėti, kaip naudojamos lėšos, skirtos komunikacijų, inovacijų, informacinio saugumo, žinių visuomenės ir žinių ekonomikos plėtrai kiekvienoje biudžeto asignavimų valdytojo programoje, ir įvertinti investicijų efektyvumą;

16) teikti išvadas dėl Seimo komitetų rengiamų įstatymų bei kitų teisės aktų projektų ir valstybės informacinės ir žinių visuomenės plėtros strategijos atitikimo;

17) atlikti parlamentinę kontrolę komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais, išklausyti ministerijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi įstatymai ir kiti Seimo priimti teisės aktai, susiję su komiteto kompetencijai priklausančiais klausimais.“

9

 

 

Argumentas:

Naikinant Informacinės visuomenės plėtros komitetą būtina panaikinti jo veiklos krypčių sąrašą. Jis perkeliams į Ekonomikos komitetą.

 

 

Pasiūlymas:

Statuto pataisų projektą papildyti 9 straipsniu ir Statuto 611 straipsnį pripažinti netekusiu galios

 

9 straipsnis. 611 straipsnio pripažinimas netekus galios

Pripažinti netekusiu galios 611 straipsnį.

 

 

  

Teikia

Seimo narys                                              (     Parašas)       Andrius Kubilius