ORIGINALAS NEBUS SIUNČIAMAS

 

EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

 

Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 23-7A, LT-01402 Vilnius, tel. 8 706 63 687, faks. 8 706 63 679,

 el. p. etd@etd.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188600362

 

 


2014-12-

Nr.

Į

2013-12-04

Nr. S2-3074

Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai

 

 

 

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL LICENCIJŲ PREKIAUTI ANTIKVARINIAIS DAIKTAIS IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO DERINIMO

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl licencijų prekiauti antikvariniais daiktais išdavimo taisyklių patvirtinimo“ projektą (toliau – Projektas), teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:

1.         Pastebime, kad Projekto 1 punkte nurodoma, kad šiame punkte išvardinti asmenys toliau Projekte bus įvardinami viena sąvoka kaip „ūkio subjektas“. Toliau Projekto 5.1‑5.4 papunkčiuose vartojama nebe ūkio subjekto sąvoka, tačiau yra išskiriamos fizinio ir juridinio asmens sąvokos. Siekiant teisinio tikslumo, siūlome visame Projekto tekste vartoti vieną „ūkio subjekto“ sąvoką ir 5.1‑5.4 papunkčius atitinkamai tikslinti nurodant: „5.1 ūkio subjekto vardas, pavardė arba pavadinimas, kodas ir teisinė forma; 5.2 ūkio subjekto gyvenamoji vieta arba buveinė ir kontaktiniai duomenys ir t.t.)

Be to, atkreipiame dėmesį, kad prie reikalaujamų dokumentų sąrašo Projekto 5.4 papunktyje nurodomi steigimo dokumentai, kurių tam tikri ūkio subjektai (pavyzdžiui, juridinio asmens padalinys arba organizacija) gali neturėti. Atsižvelgiant į tai, prašome Projekto 5.4 papunktį tikslinti.   

2.         Siūlome Projekto 9 punkte įrašyti žodį „kitoje“ ir punktą dėstyti taip: „ūkio subjektas, kuris iš esmės panašius reikalavimus gauti leidimą prekybai antikvariniais daiktais jau yra pateikęs kitoje valstybėje narėje <...>“.

3.         Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad asmenys, siekiantys prekiauti antikvariniais daiktais, įrašytais į Kultūros vertybių registrą ar sukurtais (pagamintais) iki 1800 metų, prieš tai turi gauti Kultūros paveldo departamento išduotą licenciją. Iš esmės ta pati nuostata įtvirtinama ir Projekto 9 punktu.

Pažymime, kad ši nuostata vertintina laisvo paslaugų teikimo Europos Sąjungoje atžvilgiu. Vadovaudamiesi 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/126/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje (toliau – Paslaugų direktyva) 16 straipsniu ir jį perkeliančiu Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo 9 straipsniu, atkreipiame dėmesį, kad Projekto 9 punkto reikalavimai neturi būti taikomi tais atvejais, kai asmuo yra įsisteigęs kitoje valstybėje narėje ir laikinai prekiauja Lietuvos Respublikoje. Paslaugų direktyvos 16 straipsnio 1 dalyje, reglamentuojančioje laikiną paslaugų teikimą, numatyta, kad valstybė narė, kurioje teikiama paslauga, savo teritorijoje užtikrina nevaržomą teisę teikti paslaugas ar vykdyti paslaugų teikimo veiklą. Be to, 16 straipsnio 2 dalies b punkte numatyta, kad valstybė narė negali nustatyti laikinam paslaugų teikėjui reikalavimo jos teritorijoje gauti leidimą jo veiklai. Galiausiai, pagal 16 straipsnio 3 dalį yra numatytas daug siauresnis ribojimų verstis veikla pateisinimo pagrindų sąrašas (ribojimai gali būti pateisinti tik viešosios tvarkos, visuomenės saugumo, visuomenės sveikatos ir aplinkos apsaugos sumetimais), į kurį nepatenka nacionalinio istorinio ir meninio paveldo išsaugojimas, todėl laikinai paslaugas teikiantiems asmenims negali būti taikomas reikalavimas gauti kompetentingų institucijų leidimą (šiuo atveju Kultūros paveldo departamento išduodamos licencijos). Paslaugų įstatymo 9 straipsnyje numatyta, kad valstybių narių teikėjams neribojama laisvė laikinai teikti paslaugas Lietuvos Respublikoje, išskyrus šio įstatymo 2 priede nurodytas sritis ir kitus šiame įstatyme nustatytus atvejus. Siekiant įvertinti paslaugų teikimo laikinumą, atsižvelgiama į paslaugų teikimo trukmę, reguliarumą, dažnumą ir tęstinumą, taip pat į konkrečios paslaugos ypatumus. Taigi pažymime, kad Projekto 9 punkto reikalavimai gali būti taikomi tik tiems ūkio subjektams, kurie iš esmės siekia įsisteigti Lietuvos Respublikoje ir čia pradėti vykdyti veiklą.

Galiausiai pastebime, kad Paslaugų įstatymo 1 straipsnio 5 dalyje įtvirtinta, jog kilus Paslaugų įstatymo ir kitų teisės aktų prieštaravimams, turi būti taikomos Paslaugų įstatymo nuostatos, išskyrus atvejus, kai Paslaugų įstatymu pirmenybė suteikiama kitų įstatymų nuostatoms. Todėl, kilus Projekto ir Paslaugų įstatymo kolizijai, turės būti taikomos Paslaugų įstatymo nuostatos. 

4.         Nėra aiški Projekto 10 punkte formuluojama taisyklė. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu atitinkamos techninės priemonės yra įdiegtos visur, nėra aišku, ar pagrinde bus išduodama popierinė licencijos versija ar licencija pagrinde bus išduodama vien tik elektroniniu būdu. Dėl to prašome šią nuostatą tikslinti.

5.         Siūlome Projekto 26 punktą tikslinti jame įrašant žodį „iki“ ir nuostatą formuluoti taip: „Licencijos galiojimas licencijos turėtojui sustabdomas iki 30 dienų <...>“. Taip būtų užtikrinama, kad, kai licencijos turėtojas trūkumus ištaiso anksčiau, jam licencijos galiojimas galėtų būti atnaujinamas nepraėjus 30 dienų terminui.

6.         Siūlome Projekto 30.3 papunktį tikslinti ir jį dėstyti taip: „licencijos turėtojas likviduojamas, reorganizuojamas, baigia veiklą kaip juridinis asmuo ar miršta“.

                                                                                                                             

 

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotojas                                                                        Karolis Dieninis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gintarė Taluntytė, tel. 8 70663 699, el. p. [email protected]