LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS INVESTICIJŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1312 152 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2017-05-02 Nr. XIIIP-611

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame ši pastabą:

1.   Projektu siūloma nustatyti, kad sprendimus dėl valdžios ir privataus subjektų partnerystės Vyriausybė arba savivaldybės taryba priima gavusi atitinkamo viešojo juridinio asmens išvadą dėl partnerystės projekto socialinės ir ekonominės naudos, o valdžios subjektai privalo gauti Finansų ministerijos išvadą dėl partnerystės sutarties projekto finansinių sąlygų vertinimo fiskalinės drausmės reikalavimų požiūriu. Atkreipiame dėmesį, kad nors šių išvadų pateikimas pagal projektu siūlomą reguliavimą būtų privalomas, tačiau nėra nustatyta subjektų pareiga į jas atsižvelgti, sprendimų dėl partnerystės projekto priėmimas ar to projekto vykdymas nėra siejamas su išvadų turiniu, o tik su formalaus jų pateikimo faktu.

2.   Projekte siūloma nustatyti, kad „valdžios subjektai“ privalo gauti atitinkamą Finansų ministerijos išvadą. Jei atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą pastabą būtų nuspręsta įstatymo projektą tikslinti nustatant šios išvados gavimo teisines pasekmes, būtina atkreipti dėmesį į vieną teisinio reguliavimo aspektą. Investicijų įstatymo 2 straipsnio 17 dalyje nustatyta, kad vietos savivaldos srityje „valdžios subjektas“ yra savivaldybės vykdomoji institucija. Investicijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalis nurodo „valdžios subjektų“ priimamus sprendimus  taikyti valdžios ir privataus subjektų partnerystę, bei šių sprendimų priėmimą sieja teisinių, ekonominių, finansinių ir kitų aspektų įvertinimu. Su „valdžios subjektų“ (vietos savivaldos srityje – savivaldybės vykdomųjų institucijų) sprendimų priėmimu, tiksliau – su keičiamo įstatymo 152 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatyta pareiga įvertinti partnerystės finansinius aspektus, turėtų būti siejamas ir Finansų ministerijos išvados gavimas. Tačiau kartu su vertinamu projektu teikiamame Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 16 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIIIP-610,  siūloma nustatyti, kad „sprendimų dėl valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo“ priėmimas yra išimtinė savivaldybės tarybos kompetencija (vertinamame projekte ši funkcija priskiriama savivaldybės tarybai arba Vyriausybei). Svarstytina, kokius projekto 152 straipsnio 2 dalyje nustatytus aspektus (ar jų dalį) vertinti turėtų sprendimą dėl partnerystės taikymo priimantis „valdžios subjektas“ – (savivaldybės atveju – savivaldybės vykdomoji institucija), o kokius -  sprendimą dėl partnerystės taikymo tikslingumo priimanti institucija - savivaldybės taryba ar Vyriausybė.

3.   Projektu siūloma nustatyti, kad   Vyriausybė nustato Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles, taip pat nustatomas privalomas reikalavimas šių taisyklių turiniui, t.y. nurodoma, kad taisyklėse privaloma nustatyti valdžios subjektų pareigą gauti atitinkamą Finansų ministerijos išvadą. Toks siūlomas reguliavimas ydingas, nes įstatymu neturėtų būti nustatinėjamas poįstatyminio teisės akto turinys, o siekiant įtvirtinti subjekto pareigą, ji turėtų būti įtvirtinta savarankiškoje įstatymo nuostatoje. Projekto 1 straipsnyje keičiamo įstatymo 152 straipsnio 8 dalis turėtų būti dėstoma nustatant subjektų pareigas bei nurodant, kad viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektai rengiami ir įgyvendinami Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Zebleckis tel. (8 5) 239 6906, el. p. [email protected]

P. Žukauskas tel. (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]