PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS GYNYBOS FONDO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3876(3)

2024-06-19

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

  1.  

4

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo 2024-06-18 posėdžio metu svarstant Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 2, 6, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-3878(2) (projektui po svarstymo nepritarta) ir Akcizų įstatymo Nr. IX-569 23, 24, 25, 26, 30, 31, 65 ir 74 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-3879(2) (Seimo narių pasiūlymo dėl stipriajam alkoholiui taikomo akcizo tarifo) priimtus sprendimus, turėtų būti atitinkamai tikslinami Valstybės gynybos fondo įstatymo projekte numatyti Valstybės gynybos fondo lėšų šaltiniai.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti šio įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip (atitinkamai tikslinant nuorodas kitose projekto dalyse atsižvelgiant į pasikeitusią punktų numeraciją):

 

4 straipsnis. Valstybės gynybos fondo lėšos

1. Valstybės gynybos fondo lėšas sudaro:

1) valstybės biudžeto pajamos, gautos iš laikinojo solidarumo įnašo už 2025 metų laikinojo solidarumo įnašo mokėjimo laikotarpį;

2) fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių savanoriškos įmokos;

3) 1,9 procento valstybės biudžeto pajamų, gautų iš surinkto pelno mokesčio 2025 metais, 6 procentai – 2026 metais ir vėlesniais metais;

4) 4,1 4 procentai valstybės biudžeto pajamų, gautų iš akcizų 2025 metais, 7,1 7 procentai – 2026 metais, 7,4 7,3 procento – 2027 metais ir vėlesniais metais;

5) 0,2 procento pajamų, gautų iš surinkto gyventojų pajamų mokesčio 2026 metais ir vėlesniais metais į konsoliduotuosius valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą;

6) 0,3 procento valstybės biudžeto pajamų, gautų iš surinkto gyventojų pajamų mokesčio 2025 metais, 0,5 procento – 2026 metais ir vėlesniais metais;

7) šio straipsnio 7 dalyje nurodytos pajamos ir kitos teisėtai gautos lėšos;

8) 25 milijonai eurų iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio, ta pačia suma sumažinus savivaldybių biudžetams tenkančią pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) vadovaujantis Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis. Šios dalies sumažinimas apskaičiuojamas rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą ir perskaičiuojamas kiekvienais vėlesniais metais rengiant Lietuvos Respublikos biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą;

9) 60 milijonų eurų iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio, ta pačia suma sumažinus savivaldybių biudžetams tenkančią pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) vadovaujantis Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis. Šios dalies sumažinimas apskaičiuojamas rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą.“

 

  1.  

5

8

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos Seimo 2024-06-18 posėdžio metu svarstant Valstybės gynybos fondo įstatymo projektą NR. XIVP-3876(2) buvo pritarta Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto siūlymui papildyti įstatymo 5 straipsnį nuostata „Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 8  punkte nurodyta lėšų suma skiriama šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytos programos įgyvendinimui savivaldybėse.“

Pažymėtina, kad Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme nurodytoje programoje (Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programa) numatytas investicines veiklas įgyvendins ne tik savivaldybės, bet ir valstybės institucijos, kurių nacionaliniu mastu įgyvendinamos priemonės būtinos civilinei saugai užtikrinti.

Taip pat tokia nuostata, kuria Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai nustatoma konkreti skiriamų lėšų suma, galimai paneigia konstitucinius Vyriausybės įgaliojimus rengti valstybės biudžeto projektą ir konstitucinius Seimo įgaliojimus tvirtinti valstybės biudžetą, kartu ir atitinkamas konstitucines Vyriausybės ir Seimo pareigas rengiant valstybės biudžeto projektą, svarstant ir tvirtinant valstybės biudžetą tinkamai atsižvelgti į Konstitucijoje įtvirtintas valstybės funkcijas, į esamą ekonominę ir socialinę padėtį, į visuomenės ir valstybės poreikius bei galimybes, turimus ir numatomus gauti finansinius išteklius bei valstybės įsipareigojimus, kitus svarbius veiksnius.

 

Pasiūlymas:

Atsisakyti šio įstatymo projekto 5 straipsnio 8 dalies:

 

5 straipsnis. Valstybės gynybos fondo išlaidos

8. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 8  punkte nurodyta lėšų suma skiriama šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytos programos įgyvendinimui savivaldybėse.

  1.  

4

1

9

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad numatytas savivaldybių prisidėjimas 25 mln. eurų, nesant pakankamo palaikymo Seime, siūlytina atsisakyti papildomo savivaldybių prisidėjimo 60 mln. eurų.

 

Pasiūlymas:

Atsisakyti šio įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalies 9 punkto (atitinkamai tikslinant projekto dalis, kuriose duodama nuorodą į šį punktą):

4 straipsnis. Valstybės gynybos fondo lėšos

1. Valstybės gynybos fondo lėšas sudaro:

9) 60 milijonų eurų iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio, ta pačia suma sumažinus savivaldybių biudžetams tenkančią pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) vadovaujantis Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis. Šios dalies sumažinimas apskaičiuojamas rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą.

 

 

Teikia

Seimo narė Gintarė Skaistė