LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL lietuvos respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo nr. i-1336 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto nr. xiiip-2418
2018-12-12 Nr. 103-P-62
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: R. Šalaševičiūtė – Komiteto pirmininkė, R. Baškienė, A. Dumbrava, M. Navickienė, V. Rastenis, J. Rimkus, A. Sysas, G. Skaistė, T. Tomilinas, J. Varkalys; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos: D. Aleksejūnienė, D. Jonėnienė, I. Kuodienė, padėjėja I. Žukauskaitė; kviestieji asmenys: V. Kalinauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio draudimo skyriaus vedėjas, J. Miskis – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos l.e.p. direktorius, M. Jautakis – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Teisės skyriaus vedėjas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-08-20 |
|
|
* |
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projekto 1 straipsnio 1 ir 2 dalyse siūloma papildyti Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 6 straipsnį 21 ir 22 dalimis ir jose nustatyti asmenų, auginusių vaikus iki 3 metų laikotarpiu nuo 1995 m. sausio 1 d. iki 2016 m. gruodžio 31 d. draudimą valstybės lėšomis valstybinei socialinio draudimo bazinei ar bazinei ir papildomai pensijoms. Siūlomas teisinis reguliavimas tobulintinas keliais aspektais. Pirma, aptariamose nuostatose siūloma nustatyti tam tikros asmenų grupės draudimą valstybės lėšomis pensijų socialiniu draudimu už praeityje buvusius laikotarpius, todėl šiuos teisinius santykius reguliuojančių normų inkorporavimas į keičiamo įstatymo 6 ar kitus straipsnius, reguliuojančius teisinius santykius nukreiptus į ateitį, vertintinas kaip nenuoseklus. Manytina, kad įstatymo projekto 1 straipsnio nuostatas reikėtų reguliuoti specialiame įstatyme arba keičiamo įstatymo atskirame skyriuje kartu su įstatymo projekto 2 straipsnio nuostatomis, reguliuojančiomis jų įgyvendinimą. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad įstatymo projekto 2 straipsnio 3-6, 8, 9 dalių nuostatos yra Lietuvos Respublikos socialinio draudimo pensijų įstatymo reguliavimo dalyku. Antra, asmenų, draudžiamų vienos ar kitos valstybinio socialinio draudimo rūšies draudimu, grupės buvo nustatomos ir papildomos skirtingais laikotarpiais, todėl nustačius siūlomą teisinį reguliavimą gali kilti ginčų dėl kitų, pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą valstybės lėšomis draudžiamų, bet anksčiau valstybės lėšomis nedraustų, asmenų grupių lygiateisiškumo principo taikymo. |
Įvertinta. |
Pastaba neaktuali, nes jungtiniame projekte Nr. XIIIP-2418(2) atsisakyta projekto 1 straipsnio buvusių 1 ir 2 dalių (dėl keičiamo įstatymo 6 straipsnio papildymo 21 ir 22 dalimis) ir susijusių 2 straipsnio nuostatų, reguliuojančių jų įgyvendinimą (žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte). |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-08-20 |
1 |
|
|
2. Keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad valstybės lėšomis pensijų ir nedarbo socialiniu draudimu draudžiami nesukakęs senatvės pensijos amžiaus vienas iš neįgalaus asmens, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, tėvų (įtėvių) arba asmuo, nustatyta tvarka paskirtas šio neįgalaus asmens globėju ar rūpintoju, slaugantys namuose šį neįgalų asmenį. (Čia ir toliau – išskirta mūsų). Pažymėtina, kad įstatymo projekto aiškinamajame rašte nevisiškai tiksliai apibūdinta esama teisinė padėtis, nes asmuo, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, yra prižiūrimas, o ne slaugomas, todėl jis nėra slaugytinis, o jį prižiūrintis asmuo nėra slaugytojas. Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą specialusis nuolatinės slaugos poreikis nustatomas asmenims, kuriems yra būtina nuolatinė slauga ir kurių fizinė bei psichinė negalia visiškai apriboja jų galimybes orientuotis, judėti, dirbti ir savarankiškai tvarkyti asmeninį bei socialinį gyvenimą, o specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis nustatomas asmenims, kuriems dėl labai didelių organizmo funkcijos sutrikimų reikalinga nuolatinė kito asmens priežiūra (pagalba) namuose, tvarkant asmeninį ir socialinį gyvenimą. Atkreiptinas dėmesys, kad asmens būklė, kai reikalinga ir nustatyta nuolatinė slauga, tiek medicininiu – socialiniu, tiek teisiniu požiūriu nėra laikoma analogiška padėčiai, kai reikalinga ir nustatyta nuolatinė priežiūra (pagalba). Įtvirtinus įstatymo projekte siūlomą teisinį reguliavimą, ir pripažinus, kad asmenys, slaugantys namuose neįgalų asmenį, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis ir asmenys, prižiūrintys neįgalųjį, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis yra analogiškoje padėtyje, galėtų kilti reikalavimai ir pačius neįgaliuosius, kuriems tie poreikiai nustatyti, vertinti kaip esančius analogiškoje padėtyje ir dėl to nustatyti vienodas teises jiems (pavyzdžiui į vaistų, slaugos priemonių kompensacijas ir kt.). Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 1, 2, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 straipsnių, ketvirtojo ir penktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo ir įstatymo papildymo 201 straipsniu įstatymą (Nr. XIII-1261), kuriame dar konkrečiau apibrėžti specialieji poreikiai ir jų nustatymo sąlygos. Įtvirtinta, kad nuolatinė slauga, priklausomai nuo lygio, nustatoma, kai asmeniui reikalinga nuolatinė 8 valandų per parą ar ilgesnės trukmės slauga arba nuolatinė 6–7 valandų per parą slauga, o nuolatinė priežiūra (pagalba) nustatoma, kai asmeniui reikalinga nuolatinė 4–5 valandų per parą kitų asmenų pagalba arba ne ilgesnė nei 3 valandų per parą kitų asmenų nuolatinė priežiūra (pagalba). |
Pritarti. |
Pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlytai keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalies formuluotei, ją suredagavus (žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte). |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-08-20 |
|
|
* |
3. Įstatymo projektą siūlytina tobulinti ir šiais aspektais: 1) atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 6 straipsnio 21 ir 22 dalyse siūloma reguliuoti praeityje buvusių laikotarpių valstybinio socialinio draudimo teisinius santykius, šiose dalyse formuluotes „draudžiami“ reikėtų tikslinti;
2) atsižvelgiant į tai, kad asmuo, kuriam nustatytas nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, yra prižiūrimas, o ne slaugomas, įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje po žodžio „slaugantys“ reikėtų įrašyti žodžius „ar prižiūrintys (teikiantys pagalbą)“. Tinkamai nesureguliavus šios dalies formuluotės gali kilti neaiškumų dėl įstatymo projekto 1 straipsnio 4 ir 5 dalyse siūlomų keičiamo įstatymo 6 straipsnio 31 ir 32 dalyse nurodytų asmenų „slaugiusių namuose neįgalų asmenį“, nes ji galėtų būti suprantama kaip apimanti ir asmenis, prižiūrėjusius (teikusius pagalbą) neįgaliuosius, kuriems nustatytas nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis; 3) įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 32 dalies formuluotę reikėtų dėstyti analogiškai kaip išdėstyta 6 straipsnio 31 dalyje, t.y. braukti žodžius ,,pagal toje dalyje nurodytas sąlygas“, vietoj žodžio ,,laikotarpiais“ įrašyti žodį ,,laikotarpiu“ bei po žodžio ,,taikant“ įrašyti žodžius ,,šio straipsnio 3 dalies“. |
1) įvertinta.
2) pritarti iš dalies.
3) įvertinta.
|
1) pastaba neaktuali, nes jungtiniame projekte Nr. XIIIP-2418(2) atsisakyta projekto 1 straipsnio buvusių 1 ir 2 dalių (dėl keičiamo įstatymo 6 straipsnio papildymo 21 ir 22 dalimis) ir susijusių 2 straipsnio nuostatų reguliuojančių jų įgyvendinimą (žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte); 2) pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlytai keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalies formuluotei, ją suredagavus (žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte);
3) pastaba neaktuali, nes jungtiniame projekte Nr. XIIIP-2418(2) atsisakyta projekto 1 straipsnio buvusių 4 ir 5 dalių (dėl keičiamo įstatymo 6 straipsnio papildymo 31 ir 32 dalimis) ir susijusių 2 straipsnio nuostatų reguliuojančių jų įgyvendinimą (žr. Komiteto pasiūlymą, išvados 7.2 punkte). |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-08-20 |
|
|
* |
4. Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus: 1) įstatymo projekto 1 straipsnio 4 ir 5 dalių pakeitimo esmėje brauktini žodžiai ,,ir ją išdėstyti taip:“; 2) įstatymo projekto 2 straipsnio 7 ir 9 dalyse po skaičiaus ir žodžio ,,1 straipsnio“ kaip pertekliniai brauktini skaičius ir žodis ,,1 dalies“. |
Įvertinta. |
Pastabos neaktualios, nes jungtiniame projekte Nr. XIIIP-2418(2) atsisakyta nurodytų nuostatų (žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte). |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-08-20 |
|
|
* |
5. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad siūlomų nuostatų įgyvendinimas pareikalaus papildomų Valstybinio socialinio draudimo fondo lėšų. Konstitucinis Teismas 1996 m. lapkričio 12 d. ir kituose nutarimuose yra nurodęs, kad teisės norma, kuria valstybė prisiima atitinkamą įsipareigojimą, turi būti paremta materialiniais ir finansiniais ištekliais. Vadovaujantis Konstitucinio Teismo doktrina ir Seimo statuto 145 straipsnio nuostatomis, dėl siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės, kaip biudžeto planuotojos, išvadą. |
Pritarti. |
Vyriausybės 2018 m. lapkričio 21 d. nutarimas Nr. 1149. |
6. |
Europos Teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, 2018-08-16 |
|
|
|
Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos išnagrinėjo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Seimo posėdžių sekretoriato raštu pateiktą Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-2418 ir pažymi, kad pastabų dėl projekto ir Europos Sąjungos teisės atitikties neturi. |
Atsižvelgti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
D. Mikalauskaitė, registruota lobistė, 2018-12-11 Nr. g-2018-11807 |
1 |
|
|
<<...>>Nuo 2019-01-01 įsigaliojus LR Tikslinių kompensacijų įstatymui Nr.XII-2507, siūlau tikslinti projektus XIIIP-2418 ir XIIIP-1702: 3. Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Nesukakęs senatvės pensijos amžiaus vienas iš neįgalaus asmens, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos arba pirmo lygio nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, tėvų (įtėvių) arba asmuo, nustatyta tvarka paskirtas šio neįgalaus asmens globėju ar rūpintoju, slaugančiu arba prižiūrinčiu namuose šį neįgalų asmenį, draudžiami valstybės lėšomis pensijų ir nedarbo socialiniu draudimu. Šioje dalyje nurodyti asmenys draudžiami valstybės lėšomis tik tuo atveju, jeigu jie tuo laikotarpiu neturi draudžiamųjų pajamų, socialinio draudimo įmokas skaičiuojant nuo Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, arba jų pajamos mažesnės negu atitinkamą laikotarpį Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų suma. Šioje dalyje nurodyti asmenys, kurių draudžiamųjų pajamų suma per atitinkamo laikotarpio kalendorinius mėnesius mažesnė už to paties laikotarpio Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų sumą, draudžiami sumokant valstybės lėšomis trūkstamą iki Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų sumos socialinio draudimo įmokų sumą. Ši nuostata taip pat taikoma vienam iš tėvų (įtėvių), globėjui ar rūpintojui, slaugančiam namuose visiškos negalios invalidą, pripažintą tokiu iki 2005 m. liepos 1 d. Šioje dalyje nurodyti asmenys draudžiami pensijų socialiniu draudimu valstybės lėšomis tik tuo atveju, jeigu negauna jiems patiems priklausančios valstybinės socialinio draudimo pensijos, išskyrus valstybinę socialinio draudimo našlių (maitintojo netekimo) pensiją, valstybinės pensijos, šalpos pensijos, socialinės pensijos arba šalpos pensijos už invalidų slaugą namuose.“ |
Iš esmės pritarti. |
Pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlomai įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalies redakcijai (suredaguotai). |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2018-11-21 nutarimas Nr. 1149 |
1 |
|
|
|
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2018 m. rugsėjo 19 d. sprendimo Nr. SV-S-875 „Dėl teisės aktų projektų išvadų“ 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a: 1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2418 (toliau – įstatymo projektas) 1 straipsnio 3 dalyje pateiktam siūlymui valstybės lėšomis drausti pensijų ir nedarbo socialiniu draudimu senatvės pensijos amžiaus nesukakusį vieną iš neįgalaus asmens, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, tėvų (įtėvių) arba asmenį, nustatyta tvarka paskirtą šio neįgalaus asmens globėju ar rūpintoju, slaugančiu namuose šį neįgalų asmenį, bet pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimo Nr. 923 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 10 straipsnio 7 dalies papildymo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1630 ir Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 6 straipsnio 3 dalies pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1702“ 2 punkte išdėstytus siūlymus. |
Pritarti. |
Žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte.
|
2. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2018-11-21 nutarimas Nr. 1149 |
1, 2 |
|
|
|
2. Pritarti įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytam tikslui – užtikrinti adekvačią socialinę apsaugą asmenims, auginusiems vaikus iki 3 metų ar slaugiusiems neįgalius asmenis, kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis, ir draudžiamųjų pajamų, net mažesnių nei minimalioji mėnesinė alga, turėjimo laikotarpiais (iki 2016 metų gruodžio 31 d.) netekusiems teisės į draudimą valstybės lėšomis, tačiau nepritarti įstatymo projektu siūlomoms teisinio reguliavimo priemonėms dėl šių priežasčių: 2.1. Įstatymo projektu siūloma minėtoms asmenų grupėms nustatyti teisinį reguliavimą, nukreiptą į praeitį. Toks teisinis reguliavimas, kuris įsiterpia į jau pasibaigusius teisinius santykius ir juos reguliuoja, yra teisiškai ydingas bei sudaro prielaidas paneigti teisėtus asmenų lūkesčius, teisinį tikrumą, teisinį saugumą, konstitucinį teisingumo principą. Pastebėtina ir tai, kad įstatymo projektu siūloma pagerinti ne visų valstybės lėšomis pensijų ir nedarbo socialiniu draudimu draudžiamų asmenų grupių padėtį. Nors analogiškas pensijų ir nedarbo socialinio draudimo valstybės lėšomis sąlygas siūloma taikyti ir kitai asmenų grupei – senatvės pensijos amžiaus nesukakusiam vienam iš neįgalaus asmens, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, tėvų (įtėvių) arba asmeniui, nustatyta tvarka paskirtam šio neįgalaus asmens globėju ar rūpintoju, slaugančiu namuose šį neįgalų asmenį, tačiau nuostatų dėl draudimo į praeitį šiai asmenų grupei taikyti nesiūloma. Toks teisinis reguliavimas gali sukelti ginčų dėl lygiateisiškumo principo taikymo. 2.2. Įstatymo projektu teikiamam siūlymui papildomai drausti už praeityje buvusius laikotarpius asmenis, auginusius vaikus iki 3 metų ar slaugiusius neįgalius asmenis, kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis, dėl draudžiamųjų pajamų turėjimo netekusius teisės į draudimą valstybės lėšomis, įgyvendinti kasmet reikėtų papildomų valstybės biudžeto lėšų (Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos preliminariais skaičiavimais, 2019 m. prireiktų apie 10 mln. eurų iš valstybės biudžeto ir apie 8 mln. eurų iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto). Įvertinus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019–2021 metais pradedamų įgyvendinti šešių struktūrinių reformų, didinančių ekonomikos augimo potencialą ir ilgalaikį valdžios sektoriaus finansų tvarumą, kaštus, kitus Vyriausybės prisiimtus ir teisės aktais nustatytus įsipareigojimus, galima teigti, kad išnaudoti viso 2019–2021 metų laikotarpio valdžios sektoriaus išlaidų augimo limitai, nustatyti pagal fiskalinės drausmės taisykles. Todėl nėra finansinių galimybių minėtus asmenis papildomai drausti valstybės lėšomis. |
Pritarti. |
Žr. Komiteto pasiūlymą išvados 7.2 punkte, pagal kurį į jungtinį projektą XIIIP-2418(2) neįtrauktos nuostatos, kurioms nepritarė Vyriausybė (t. y. atsisakyta projekto 1 straipsnio buvusių 1, 2, 4 ir 5 dalių dėl keičiamo įstatymo 6 straipsnio papildymo 21, 22, 31, 32 dalimis ir susijusių projekto 2 straipsnio buvusių 3-9 dalių nuostatų, reguliuojančių jų įgyvendinimą).
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: 1) pritarti komiteto patobulintam komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai;
2) vadovaujantis Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalimi sujungti įstatymo projektą Nr. XIIIP-2418 su įstatymo projektu Nr. XIIIP-1702 ir pateikti Seimui svarstyti vieną bendrą įstatymo projektą Nr. XIIIP-2418(2) (į šį projektą inkorporuojant pagal Vyriausybės pasiūlymą patobulintą projekto Nr. XIIIP-1702 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalies suredaguotą nuostatą ir nustatant įstatymo įsigaliojimo datą - 2020 m. sausio 1 d.).
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2018-12-12
|
1, 2 |
|
|
|
Argumentai: 1. Pritariant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018-11-21 nutarimo Nr. 1149 1 ir 2 punkte pareikštai nuomonei ir argumentams: 1) patobulinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 3 dalį, atsižvelgiant į Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimo Nr. 923 (dėl projekto Nr. XIIIP-1702) 2 punkte pateiktus pasiūlymus, ir šią dalį suredaguoti; 2) atsisakyti projekto nuostatų, kuriomis buvo siūloma papildomai drausti už praeityje buvusius laikotarpius asmenis, auginusius vaikus iki 3 metų ar slaugiusius neįgalius asmenis, kuriems nustatytas nuolatinės slaugos poreikis, dėl draudžiamųjų pajamų turėjimo netekusius teisės į draudimą valstybės lėšomis. 2. Pritariant Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimo Nr. 923 (dėl projekto Nr. XIIIP-1702) pasiūlymui (kartu ir Biudžeto ir finansų komiteto sprendimui dėl projekto Nr. XIIIP-1702), nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą – 2020 m. sausio 1 d.; 3. Kartu atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3 ir 4 pastabas (projektui XIIIP-1702) projekto 2 straipsnio 1 dalyje įrašyti žodžius ,,išskyrus šio straipsnio 2 dalį“, o šio straipsnio 2 dalyje įrašyti žodžius ,,ar jos įgaliota institucija“;
Pasiūlymas: Įstatymo projektą išdėstyti taip: ,,LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1336 6 STRAIPSNIO PAKEITIMO įstatymas
2018 m. d. Nr. Vilnius
,,1 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
„3. Nesukakęs senatvės pensijos amžiaus vienas iš neįgalaus asmens, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis ar iki 2018 m. gruodžio 31 d. specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, ar nuo 2019 m. sausio 1 d. pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, tėvų (įtėvių) arba asmuo, paskirtas šio neįgalaus asmens globėju ar rūpintoju, slaugantys ar nuolat prižiūrintys namuose šį neįgalų asmenį (teikiantys pagalbą namuose šiam neįgaliam asmeniui), draudžiami valstybės lėšomis pensijų ir nedarbo socialiniu draudimu. Šioje dalyje nurodyti asmenys draudžiami valstybės lėšomis tik tuo atveju, jeigu jie tuo laikotarpiu neturi draudžiamųjų pajamų, socialinio draudimo įmokas skaičiuojant nuo Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos, arba jų pajamos mažesnės negu atitinkamo laikotarpio Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų suma. Šioje dalyje nurodyti asmenys, kurių draudžiamųjų pajamų suma per atitinkamo laikotarpio kalendorinius mėnesius mažesnė už to paties laikotarpio Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų sumą, draudžiami sumokant valstybės lėšomis trūkstamą iki atitinkamo laikotarpio Vyriausybės patvirtintų minimaliųjų mėnesinių algų sumos socialinio draudimo įmokų sumą. Ši nuostata taip pat taikoma vienam iš tėvų (įtėvių), globėjui ar rūpintojui, slaugančiam namuose visiškos negalios invalidą, pripažintą tokiu iki 2005 m. liepos 1 d. Šioje dalyje nurodyti asmenys draudžiami pensijų socialiniu draudimu valstybės lėšomis tik tuo atveju, jeigu negauna jiems patiems priklausančios valstybinės socialinio draudimo pensijos, išskyrus valstybinę socialinio draudimo našlių (maitintojo netekimo) pensiją, valstybinės pensijos, šalpos pensijos, socialinės pensijos arba šalpos pensijos už invalidų slaugą namuose.
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas 1. Šio įstatymo 1 straipsnis, išskyrus
šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija iki
|
Pritarti. |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Juozas Rimkus.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičūtė
Komiteto biuro patarėja D. Jonėnienė