2
|
1
|
|
Argumentai:
Siūlome nepritarti iš anksto nustatytų tarifų panaikinimui reguliaraus
reiso sąvokoje.
Reguliarus reisas yra paslauga, kuria gali pasinaudoti kiekvienas
asmuo, ir tai yra iš anksto ir viešai žinomų kelionės dedamųjų visuma, apie kurią
keleivis sužino iš anksto. Keleivis turi turėti teisę į vienodą kainodarą
visos paslaugos metu, bet kuriuo paros metu, o ypač ją žinoti iš anksto – ne
tik, kur važiuos autobusas, bet ir kiek kainuos kelionė. Jei tarifas bus
išbrauktas iš apibrėžimo, gali kilti rizika, kad vežėjai pradės taikyti
dinaminę kainodarą atsižvelgiant į paros laiką, kelionės ilgį, autobuso
užpildymą ir pan., taip vežėjai įgaus galimybę manipuliuoti kainodara ir
taikyti skirtingą kelionės kainą tam pačiam reisui ar net kiekvienam
keleiviui taikyti vis skirtingą kainą. Toks pakeitimas paveiks keleivius neigiamai,
nes jie niekada nežinos, kiek kelionė kainuos, kol nenusipirks bilieto.
Keleivis šioje situacijoje yra silpnoji pusė, kuri neturės galimybės
apsisaugoti nuo nesąžiningos kainodaros, jei nebus galima aiškiai žinoti
kainos, be to, kainos pasitikrinti galimybės neturės ne tik keleiviai, bet ir
priežiūrą atliekančios institucijos. Vežėjai jau dabar turi galimybę taikyti
papildomas nuolaidas, ar naudoti kitus keleivių pritraukimo būdus, kurie
paskatintų naudotis viešuoju transportu, išskyrus 50 ir 80 proc. nuolaidas,
nustatytas Transporto lengvatų įstatyme.
Papildoma aplinkybė, dėl kurios viešosios paslaugos kaina turi būti
vienoda visiems keleiviams, tai negautų pajamų dėl taikomų transporto
lengvatų kompensacija vežėjams. Atsiradus dinaminei kainodarai, gali kilti
rizika netinkamam biudžeto planavimui, dėl ko gali būti suplanuota mažiau
lėšų, nei realus poreikis, arba suplanavus daugiau, tos lėšos būtų įšaldytos
ir negalėtų būti panaudotos kitose valstybei svarbiose srityse. Dėl to kompensavimo
procesas turi būti tvarus ir ilgalaikis, kuriuo siekiama tinkamai suplanuoti
valstybės biudžeto lėšas ir laiku atsiskaityti su vežėjais už keleiviams
taikytas transporto lengvatas. Taip pat priėmus pakeitimą galimi atvejai, kai
vežėjas piktybiškai didins bilieto kainą, siekdamas pasisavinti kuo didesnę
sumą per transporto lengvatų kompensavimą.
Atsižvelgiant į tai, reikia koreguoti Įstatymo projekto 2 straipsnio
1 dalimi keičiamą 18 straipsnio
4 dalį.
Pasiūlymas:
2 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 18 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Reguliarūs reisai – reisai, kuriais keleiviai vežami nustatytu dažnumu ir
maršrutais, kelionės metu paimant ir išleidžiant keleivius tam tikslui
nustatytose stotelėse, laikantis iš anksto nustatytų reisų tvarkaraščių ir
tarifų. Reisų tvarkaraštyje turi būti nurodyti stotelių, kuriose bus
įlaipinami ir išlaipinami keleiviai, pavadinimai, išvykimo iš stotelių
laikai. Reguliarūs reisai organizuojami, jeigu gatvių ir kelių būklė atitinka
susisiekimo ministro nustatytus reikalavimus. Keleiviai reguliariais reisais
vežami tik autobusais, troleibusais ir maršrutiniais taksi.“
|
4
|
|
|
Argumentai:
Siūlome nepritarti autobusų amžiaus pakeitimams ta apimtimi, kad
autobusas nuo 2026 m. sausio 1 d. gali būti ne senesnis kaip 14 metų neribotą
laiką. Alternatyvių degalų įstatymas numato, kad iki 2029 m. visas šalies
viešasis transportas turės būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus,
todėl siūlome papildyti įstatymo projektą, kad nuo 2029 m. autobusai gali
būti ne senesni nei 10 metų.
Atsižvelgiant į tai, reikia papildyti Įstatymo projektą nauju 4
straipsniu ir papildyti buvusį 4 straipsnį nauja 3 dalimi su 4 straipsnio
įsigaliojimo data.
Pasiūlymas:
4 straipsnis. 182 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 182 straipsnio 14 dalies 5
punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) būti ne senesnis kaip 10 metų.“
45 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas, išskyrus 3, 4 straipsnį
straipsnius ir šio straipsnio 3-5 dalis, įsigalioja
2024 m. rugsėjo 1 d.
<...>
3. Šio įstatymo 4 straipsnis įsigalioja 2029 m.
sausio 1 d.
|