LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

jaunimo ir sporto reikalų komisijos

 

PAPILDOMOS KOMISIJOS IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPORTO ĮSTATYMO NR. I-115 11, 17, 18, 19, 20, 24 IR 25 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3916

 

2019-11-13  Nr. 116-P-11

Vilnius

 

1. Komisijos posėdyje dalyvavo: Komisijos pirmininkas K. Smirnovas; Komisijos pirmininko pavaduotojas V. Alekna; Komisijos nariai:               A. Gaidžiūnas, J. Jarutis, S. Jovaiša, V. Kamblevičius, D. Kepenis, A. Kupčinskas, J. Liesys, A. Mazuronis, A. Salamakinas, V. Simulik, G. Vasiliauskas;  Seimo kanceliarijos patarėja J. Petniūnaitė; kviestieji asmenys: Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Sporto grupės patarėja I. Šimkūnaitė, Lietuvos antidopingo agentūros l.e.p. direktorė R. Banytė, Lietuvos antidopingo agentūros teisininkė E. Petrulytė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komisijos nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

1

 

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijos, įstatymų ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1.     Projekto 1 straipsniu keičiamo Sporto įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 11 straipsnio 2 ir 3 dalių 2 punktuose siūloma vartoti formuluotę „aukštojoje mokykloje, vykdančioje  sporto studijų krypties studijas Mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka“. Siūlome išbraukti žodžius „Mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka“ dėl kelių priežasčių. Pirma, visos aukštojo mokslo studijos Lietuvos Respublikoje vykdomos vadovaujantis Mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis. Antra, aukštosios mokyklos pačios nusistato studijų organizavimo tvarką (Mokslo ir studijų įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 2 punktas), tuo tarpu Mokslo ir studijų įstatyme įtvirtinti tik bendrieji studijų organizavimo reikalavimai bei studijų sistemos sandara.

 

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

2

 

 

2.     Derinant projekto nuostatų terminiją tarpusavyje, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „projektų finansavimo tvarką“ įrašytini žodžiai „projektų finansavimo tvarkos aprašą“.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

2

 

 

3.     Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 7 dalies preambulėje siūloma nustatyti, kad šios dalies 1-5 punktuose nurodytos institucijos turi teisę deleguoti į sporto projektų komisijos narius po vieną bendrą atstovą. Toks siūlymas nedera su keičiamo įstatymo 17 straipsnio 7 dalies 1 punkto nuostata, kur numatyta tik viena nevyriausybinė organizacija.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

3

 

 

4.     Atsižvelgiant į tai, kad projekto 3 straipsniu keičiama daugiau nei pusė keičiamo įstatymo 18 straipsnio struktūrinių dalių, šį straipsnį reikėtų dėstyti nauja redakcija.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

4

1

 

5.     Kadangi projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiama ne visa keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalis, o tik šios dalies pirmoji pastraipa, projekto 4 straipsnio 1 dalies pakeitimų esmėje vietoj žodžio „dalį“ įrašytini žodžiai „dalies pirmąją pastraipą“.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

4

6

7

2

1, 2

1

 

6.     Atsižvelgiant į teisės technikos reikalavimus, įstatymo straipsnio dalį sudaro punktai. Todėl projekto 4 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „papunktį“ įrašytinas žodis „punktą“. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 6 straipsnio 1 ir 2 dalių bei 7 straipsnio 1 dalies nuostatoms.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

6

1, 2

 

7.     Projekto 6 straipsnio 1 ir 2 dalimis siūloma pakeisti įstatymo 24 straipsnio 2 dalies 4 ir 6 punktus, nustatant, kad valstybinę stipendiją gali gauti sportininkai, užėmę Europos čempionatuose, Europos žaidynėse (jeigu atitinkamoje sporto šakoje neorganizuojami Europos čempionatai) žemesnes vietas, negu numatyta galiojančioje įstatymo redakcijoje. Šis siūlymas reiškia, kad išsiplės sportininkų, gaunančių valstybės stipendijas, ratas. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 24 straipsnio 8 dalyje yra nustatyta, kad Vyriausybės nustatyta tvarka šio straipsnio 1 dalyje nurodytas valstybės stipendijas iš valstybės biudžeto lėšų skiria ir moka Vyriausybės įgaliota institucija, manome, kad dėl projekto turi būti gauta Vyriausybės išvada.

Nepritarti

Papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės, kadangi lėšos tam kasmet planuojamos, Vyriausybėje poreikis įvertintas ir numatytas, nes įstatymas numato stipendijas 1-6 vietų laimėtojams. Tik nesant įstatyme numatytų stipendijų dydžių 2-6 vietos laimėtojams, stipendijos paskirtos, bet 2019 m. neišmokėtos dėl konkrečių stipendijų dydžių nebuvimo įstatyme.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2019-10-14

8

1, 2

 

8.     Projekto 8 straipsnio 1 dalyje po žodžių „šis įstatymas“ įrašytini žodžiai „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“. Be to, projekto 8 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „šio įstatymo įsigaliojimo“ įrašytini žodžiai „2019 m. gruodžio 31 d.“.

Pritarti

 

9.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos

Europos teisės departamentas

2019-10-17

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos sporto įstatymo Nr. I-1151 11, 17, 18, 19, 20, 24 ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP­-3916 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komisijos nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos antidopingo agentūra

2019-10-24

3

 

 

VŠĮ „Lietuvos antidopingo agentūra“, išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos sporto įstatymo Nr. 1-1151 11, 17, 18, 19, 20, 24 ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-3916, atsižvelgdama į tai, kad 2019 m sausio 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos sporto įstatymui Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavesta funkcija formuoti ir įgyvendinti valstybės sporto politiką, kurią iki 2019 m. spalio 1 d. atliko Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau - departamentas), bei į tai, kad nuo 2019 m. spalio 1 d. nutraukta departamento veikla, pagal kompetenciją siūlome pakeisti Sporto įstatymą ir papildyti 18 straipsnį 5 dalimi:

 

„5. Nacionalinė antidopingo programa, atitinkanti Pasaulinį antidopingo kodeksą, kurią rengia ir įgyvendina nacionalinė antidopingo organizacija, finansuojama valstybės biudžeto lėšomis. Nacionalinės antidopingo organizacijos parengta nacionalinė antidopingo programa teikiama Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Sprendimą dėl nacionalinės antidopingo organizacijos finansavimo priima švietimo, mokslo ir sporto ministras “

 

Pritarti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komisijos sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Komisijos pasiūlymą, Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Lietuvos antidopingo agentūros pasiūlymą, kuriems Komisija pritarė.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komisijos nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Jaunimo ir sporto reikalų komisija

2019-11-13

 

 

 

Argumentai: Seimo kanceliarijos Teisės departamento

2019-10-14 pastaba Nr. 3.

 

Pasiūlymas: pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Sporto projektų komisijos institucinę sudėtį nustato ir jos nuostatus tvirtina Vyriausybė. Į sporto projektų komisiją įtraukiami valstybės institucijų ir įstaigų, Lietuvos savivaldybių asociacijos ir sporto organizacijų atstovai. Vieną atstovą į sporto projektų komisijos narius turi teisę deleguoti olimpiniam sąjūdžiui Lietuvoje vadovaujanti nevyriausybinė organizacija. Po vieną bendrą atstovą į sporto projektų komisijos narius turi teisę deleguoti:

1) olimpiniam sąjūdžiui Lietuvoje vadovaujanti nevyriausybinė organizacija;

21) neįgaliųjų sporto judėjimams Lietuvoje vadovaujančios nevyriausybinės organizacijos;

32) fizinį aktyvumą plėtojančios skėtinės organizacijos, vienijančios ne mažiau kaip 20 nevyriausybinių organizacijų;

43) sporto visiems judėjimui Lietuvoje vadovaujančios nevyriausybinės organizacijos;

54) šio įstatymo 19 straipsnyje nurodytus kriterijus atitinkančios sporto šakų federacijos.

Pritarti

 

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komisijos paskirti pranešėjai: Kęstutis Smirnovas.

 

 

Komisijos pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Kęstutis Smirnovas

 

 

 

 

 

 

Seimo kanceliarijos patarėja Jurgita Petniūnaitė