LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 385, 386, 387, 393, 394, 395, 396 IR 443 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-3267(2)
2023-12-19 Nr. 102-P-66
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininkės pavaduoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Arvydą Anušauską pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Tomas Vytautas Raskevičius, Česlav Olševski, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėja Indrė Meironaitė-Gudaitienė, Lietuvos transporto saugos administracijos Civilinės aviacijos skyriaus vedėja Virginija Žegunytė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento Viešosios teisės skyriaus patarėja Eglė Drėgvaitė, Susisiekimo ministerijos Kelių oro trasporto politikos grupės vyriausioji patarėja Agnė Katkutė.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-12-18 |
5 (393) |
(2) |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 5 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau - ANK) 393 straipsnio 2 dalyje nustatoma atsakomybė už Bepiločių orlaivių ir bepiločių orlaivių sistemų (toliau – UAS) naudojimo taisyklių, nustatytų 2019 m. gegužės 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2019/947 dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos, pažeidimą, išskyrus šio straipsnio 4, 8, 9 dalyse nurodytus pažeidimus. Atsižvelgiant į tai, kad ANK 393 straipsnio 5 dalyje numatyta atsakomybė už ANK 393 straipsnio 4 dalyje numatytą nusižengimą, padarytą pakartotinai, svarstytina, ar ANK 393 straipsnio 2 dalies dispozicija neturėtų būti patikslinta nuoroda ir į ANK 393 straipsnio 5 dalį. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Atsižvelgiant į straipsnio dalių perdėstymą, turėtų būti nuorodos ne į pakartotinas veikas, bet į dalis, kuriose numatytos pirmą kartą padarytos veikos, t.y. į 4, 6 ir 8 dalis.
Pasiūlymas: 393 str. 2 dalis dėstytina taip: 2. Bepiločių orlaivių ir bepiločių orlaivių sistemų (toliau – UAS) naudojimo taisyklių, nustatytų 2019 m. gegužės 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2019/947 dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos, pažeidimas, išskyrus šio straipsnio 4, 6, 8 užtraukia baudą nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio eurų.
Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-12-18 |
5 (393) |
(16) |
|
|
2. Projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 393 straipsnio 16 dalyje numatyta, kad už šio straipsnio 3, 4, 7 ir 8 dalyse numatytus administracinius nusižengimus gali būti skiriamas UAS konfiskavimas. Atsižvelgiant į tai, kad ANK 393 straipsnio 2 dalyje numatoma atsakomybė už bepiločių orlaivių ir UAS naudojimų taisyklių pažeidimus, o už šio straipsnio pažeidimą, padarytą pakartotinai (ANK 393 straipsnio 3 dalis), numatomas tik UAS konfiskavimas, svarstytina, ar nebūtų tikslinga numatyti ir bepiločio orlaivio konfiskavimą.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 393 straipsnio 16 dalį išdėstyti taip: 16. Už šio straipsnio 3, 4, 7, 8 dalyse numatytus administracinius nusižengimus gali būti skiriamas bepiločio orlaivio ir (ar) jo nuotolinio valdymo įrangos konfiskavimas. Už šio straipsnio 5, 9 dalyse numatytus administracinius nusižengimus privaloma skirti bepiločio orlaivio ir (ar) jo nuotolinio valdymo įrangos konfiskavimą.“
Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-12-18 |
5,6
|
|
|
|
3. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 393 straipsnio dalys nėra nuosekliai išdėstytos pagal sankcijos dydį, pavyzdžiui: 4 dalies sankcijos viršutinė riba yra mažesnė už 1 dalies sankcijos viršutinę ribą; 6 dalies sankcija yra mažesnė už 1 ir 4 dalies sankcijas. Pritarus šiai pastabai atitinkamai turėtų būti patikslintas ir projekto 6 straipsniu keičiamas ANK 394 straipsnis, kurio dalys taip pat yra išdėstytos nesistemiškai, pavyzdžiui: 6 dalies sankcijos apatinė riba yra daug žemesnė nei 3, 4, 5 dalyse įtvirtinta apatinė riba; 6, 7 ir 8 dalies viršutinė riba žemesnė nei 4 ar 5 dalyje numatytos viršutinės sankcijų ribos.
|
Nepritarti |
Argumentai: Straipsnių dalys išdėstytos taip, kad pakartotinumo dalis eitų iškarto po tos dalies, kurioje nustatytas nusižengimas už pirmą kartą padarytą veiką. Keičiant straipsnio dalių vietas atsiranda būtinybė peržiūrėti ir kitus ANK straipsnius, kuriuose yra daromos nuorodos į atitinkamas straipsnio dalis.
Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-12-18 |
10 |
|
|
|
4. Projekto 10 straipsnio vienintelė struktūrinė dalis neturėtų būti numeruojama.
|
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė