2018-04-18

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮSTATYMO

NR.I-1336 10 STRAIPSNIO 7 DALIES PAPILDYMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-1630

 

Siūloma keisti

 

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

 

 

Argumentai:

Pasiūlymas teikiamas siekiant sumažinti asmenų, kurių darbo pobūdis lemia, kad jie dirba ne visą darbo laiką – valytojų ir kiemsargių - darbo vietos apmokestinimą. Tokia pataisa leistų darbdaviams lanksčiau į darbą priimti žmones, kurių įdarbinimui trukdo „Sodros“ grindys.

 

Siūlymas taip pat susijęs su tuo, kad patalpų ir teritorijos valymo paslaugas, kurias tiesiogiai teikia šios kategorijos darbuotojai, iš valstybės lėšų vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, įsigyja ir valstybinės institucijos. Sudarytų sutarčių kaina negali būti keičiama iš esmės, todėl juridiniai asmenys, teikiantys paslaugas, „Sodros“  grindų iš anksto numatyti ir įskaičiuoti į kainą neturėjo galimybės. Valstybinis teisinis reguliavimas neturi verslo pastatyti į padėtį, kuomet sutarčių vykdymo sąnaudos viršija pajamas, galimybės keisti sutarčių nuostatas nėra, o pasekmės už viešųjų sutarčių netinkamą vykdymą gali lemti, kad juridiniai asmenys apskritai neturės galimybės toliau dalyvauti viešuosiuose pirkimuose. Taip pat valstybinis reguliavimas šiuo atveju sukels pasekmes, kad patalpų ir teritorijos valymo paslaugų kaina viešajam sektoriui ženkliai išaugs. Valstybinės įstaigos, įsigydamos šią paslaugą, turės apmokėti ir grindų mokestį už darbuotojus, dirbančius ne visą darbo laiką, todėl bus daroma ekonominė žala valstybei.

 

Kadangi tokios profesijos kaip valytojai ir kiemsargiai savo esme lemia, kad šių profesijų žmonės nei faktiškai, nei fiziškai negali dirbti pilnos darbo dienos bei siekiant išvengti rizikos, kad tokių darbuotojų darbo vietos nebūtų naikinamos, o verslas nebūtų ribojamas dalyvauti valstybinių institucijų organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose, būtų sklandžiai vykdomos sudarytos viešosios sutartys, o valstybinės įstaigos nepatirtų papildomų sąnaudų, įsigydamos patalpų ir teritorijos valymo paslaugas, įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad už asmenis, dirbančius valytojais ir kiemsargiais, draudėjui būtų netaikomas Lietuvos Respublikos Valstybinio socialinio draudimo įstatyme nustatytas reikalavimas mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokas nuo nustatyto darbo užmokesčio, bet ne mažesnio kaip minimalioji mėnesinė alga.

 

Pasiūlymas:

Papildyti 6 ir 7 punktu įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 10 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti sekančiai:

 

,,7. Draudėjo valstybinio socialinio draudimo įmokos už tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ne visą darbo laiką, skaičiuojamos ir mokamos nuo nustatyto darbo užmokesčio, bet ne mažesnio kaip minimalioji mėnesinė alga, išskyrus atvejus, kai jie atitinkamą mėnesį:

1) buvo drausti pas kitą draudėją pagal šio įstatymo 4 straipsnio 1, 2, 3 ar 4 dalis;

2) gavo valstybinę socialinio draudimo senatvės ar netekto darbingumo (invalidumo) pensiją;

3) buvo ne vyresni kaip 24 metų (taikoma iki kalendorinio mėnesio, kai asmeniui sukanka 24 metai).

4) dirbo pagal darbo sutartį pelno nesiekiančioje organizacijoje;

5) augino neįgalų vaiką iki 18 metų;

6) teismo sprendimu skirtas rūpintoju;

7) dirbo valytoju ar kiemsargiu ne visą darbo laiką.“

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                             Valerijus Simulik