LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Švietimo ir mokslo komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKSLO IR STUDIJŲ ĮSTATYMO NR. XI-242 4, 5, 15, 17, 22, 42, 43, 44, 51, 53, 721, 753, 762, 80, 81, 821, 90 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 242 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3414(2)

 

 

2024-04-24 Nr. 106-P-16

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Artūras Žukauskas, Komiteto pirmininko pavaduotoja Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, Komiteto nariai: Dalia Asanavičiūtė, Eugenijus Jovaiša, Andrius Vyšniauskas pavaduojantis Dainių Kreivį, Laima Nagienė, Aušrinė Norkienė, Beata Pietkiewicz, Edmundas Pupinis, Edita Rudelienė, Jurgita Šiugždinienė, Vilija Targamadzė, Švietimo ir mokslo komiteto biuro vedėja Lina Vingrytė, patarėjos Justina Paukštė, Rūta Steponėnienė, Deimantė Žegunė, padėjėja Girmantė Petrauskaitė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto sprendimas

Argumentai,

pagrindžiantys sprendimą

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(8, 16, 18)

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

Atsižvelgiant į tai, kad projekto 4 straipsniu keičiamo Mokslo ir studijų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 17 straipsnio 8 dalyje pirmą kartą įvardijamas Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos pavadinimas, siūlytina būtent šioje dalyje įvesti šios tarnybos trumpinį, o ne keičiamo įstatymo 17 straipsnio 18 dalyje. Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad sutrumpintas tarnybos pavadinimas jau naudojamas keičiamo įstatymo 17 straipsnio 11 dalyje. Pritarus šiai pastabai atitinkamai tikslintina ir keičiamo įstatymo 17 straipsnio 16 dalis.

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo Mokslo ir studijų įstatymo (toliau – MSĮ) 17 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

8 Kontrolieriaus pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis arba skiriamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, taip pat su darbu kitose įstaigose, įmonėse, organizacijose. Kontrolierius negali gauti jokio kito atlyginimo, išskyrus atlyginimą už kūrybinę veiklą ir dalyvavimą Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių finansuojamuose projektuose, kurie yra susiję su akademine etika ir Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos tobulinimu ir kuriuose nedalyvauja Lietuvos mokslo ir studijų institucijose dirbantys asmenys. Šios dalies nuostatos netaikomos šio straipsnio 9 ir 10 dalyse nurodytais atvejais.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 16 dalį ir ją išdėstyti taip:

16. Skundui dėl akademinės etikos ar procedūrų pažeidimų su studijomis susijusioje veikloje pateikti nustatomas šešių 6 mėnesių terminas nuo skundžiamų veiksmų padarymo ar skundžiamo sprendimo priėmimo. Skundai, pateikti praėjus šiam terminui, nenagrinėjami, jeigu kontrolierius nenusprendžia kitaip, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos Tarnybos nuostatuose nustatyta tvarka.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 18 dalį ir ją išdėstyti taip:

18. Kontrolieriaus veiklą užtikrina Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba (toliau – Tarnyba). Tarnyba yra biudžetinė įstaiga. Tarnybos vadovas yra kontrolierius. Tarnybos nuostatus tvirtina Seimas.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(10)

 

 

Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 10 dalyje vietoj žodžiųŠio straipsnio 4 ir 5 dalyje nustatytais atvejais tol, kol į kontrolieriaus vietą“ siūlome įrašyti žodžiusNutrūkus kontrolieriaus įgaliojimams arba atleidus kontrolierių iš pareigų tol, kol į kontrolieriaus pareigas“.

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

10. Šio straipsnio 4 ir 5 dalyje nustatytais atvejais tol, kol į kontrolieriaus vietą Nutrūkus kontrolieriaus įgaliojimams arba atleidus kontrolierių iš pareigų tol, kol į kontrolieriaus pareigas paskiriamas naujas kontrolierius, Seimas Švietimo ir mokslo komiteto teikimu gali pavesti laikinai eiti kontrolieriaus pareigas asmeniui, atitinkančiam kontrolieriui keliamus reikalavimus.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(11)

 

 

Nėra aišku, kodėl projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 11 dalies paskutiniajame sakinyje yra išskiriami du kontrolieriaus atleidimo iš pareigų atvejai, numatant, kad tokiais atvejais išeitinė išmoka jam nebūtų mokama. Atkreiptinas dėmesys, kad pirmieji trys šios dalies sakiniai aiškiai nustato, kad išeitinė išmoka kontrolieriui būtų mokama tik tuo atveju, kai jo įgaliojimai nutrūksta 4 dalies 1 ir 3 punktuose nurodytais atvejais arba kai jis atleidžiamas iš pareigų 5 dalies 2 punkte nurodytu atveju. Visais kitais atvejais išeitinė išmoka jam nebūtų mokama, todėl išskirti ir nurodyti kažkodėl tik du jo atleidimo iš pareigų pagrindus, nustatant, kad tokiais atvejais išeitinė išmoka nemokama yra nepagrįsta ir klaidinga. Reikėtų arba iš viso atsisakyti keičiamo įstatymo 17 straipsnio 11 dalies paskutiniojo sakinio arba išvardinti visus įgaliojimų nurūkimo bei atleidimo iš pareigų atvejus, kada išeitinė išmoka nebūtų mokama (bet toks reguliavimas, mūsų nuomone, būtų perteklinis ir netikslingas).

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

11. Pasibaigus kontrolieriaus įgaliojimų laikui, jam išmokama 2 mėnesių darbo užmokesčio dydžio išeitinė išmoka. Kontrolieriui, atleidžiamam iš pareigų, kai jis dėl sveikatos būklės nebegali eiti savo pareigų, išmokama 3 mėnesių darbo užmokesčio dydžio išeitinė išmoka. Kontrolieriui mirus, jo šeimai išmokama 3 mėnesių darbo užmokesčio dydžio išmoka. Šios išmokos mokamos iš Tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų. Kontrolieriui atsistatydinus ar kai jam įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis, ar kai daugiau kaip pusė visų Seimo narių pareiškia nepasitikėjimą juo, išeitinė išmoka nemokama.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

4.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(12)

 

 

Siekiant teisinio aiškumo, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje brauktini pertekliniai žodžiai „ir jis gali eiti pareigas“.

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:

12. Pasibaigus įgaliojimų laikui, kontrolieriui netaikomi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo įstatyme nustatyti apribojimai dirbti ir jis gali eiti pareigas mokslo ir studijų institucijose, išskyrus vadovaujančias pareigas. Kontrolierius turi teisę Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka atkurti valstybės tarnautojo statusą, išskyrus atvejus, kai kontrolieriui įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis ar kai daugiau kaip pusė visų Seimo narių pareiškia nepasitikėjimą juo.

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

5.

 

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(12)

 

 

Pažymėtina, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 12 dalies nuostata, numatanti, kad kontrolierius turi teisę Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka atkurti valstybės tarnautojo statusą, išskyrus atvejus, kai kontrolieriui įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis ar kai daugiau kaip pusė visų Seimo narių pareiškia nepasitikėjimą juo, brauktina dėl kelių priežasčių. Pirma, tai yra ne šio įstatymo, o Valstybės tarnybos įstatymo reguliavimo dalykas, ir būtent Valstybės tarnybos įstatyme yra reglamentuojama valstybės tarnautojo statuso atkūrimo ir priėmimo į karjeros valstybės tarnautojo pareigas tvarka. Antra, nėra suprantama, ir mūsų nuomone, nepagrįsta nuostata, pagal kurią Seimui išreiškus politinį nepasitikėjimą valstybės pareigūnu, tai būtų traktuojamas kaip imperatyvus ribojimas apskritai užimti bet kokias pareigas valstybės tarnyboje.

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:

12. Pasibaigus įgaliojimų laikui, kontrolieriui netaikomi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo įstatyme nustatyti apribojimai dirbti ir jis gali eiti pareigas mokslo ir studijų institucijose, išskyrus vadovaujančias pareigas. Kontrolierius turi teisę Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka atkurti valstybės tarnautojo statusą, išskyrus atvejus, kai kontrolieriui įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis ar kai daugiau kaip pusė visų Seimo narių pareiškia nepasitikėjimą juo.

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(16)

 

 

Atsižvelgiant į tai, kad pagal teisės technikos taisyklių reikalavimus, skaičiai paprastai rašomi skaitmenimis, išskyrus vienetą, kuris dažniausiai rašomas žodžiais, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 16 dalyje vietoj žodžio „šešių“ įrašytinas skaičius „6“.

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 16 dalį ir ją išdėstyti taip:

16. Skundui dėl akademinės etikos ar procedūrų pažeidimų su studijomis susijusioje veikloje pateikti nustatomas šešių  6 mėnesių terminas nuo skundžiamų veiksmų padarymo ar skundžiamo sprendimo priėmimo. Skundai, pateikti praėjus šiam terminui, nenagrinėjami, jeigu kontrolierius nenusprendžia kitaip, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos Tarnybos nuostatuose nustatyta tvarka.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

4

(17)

 

(21)

 

 

Siūlytume braukti keičiamo įstatymo 17 straipsnio 21 dalyje pateiktą nuorodą į Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą, kadangi pavaduojantis kontrolierius turėtų nagrinėti skundą tokia pačia tvarka, kuri nustatyta šiame įstatyme (keičiamo įstatymo 17 straipsnio 15 ir 16 dalyse nėra numatyta, kad skundai nagrinėjami ir Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka).

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 4 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo MSĮ 17 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:

21. Kontrolierius gali atsisakyti nagrinėti skundą dėl galimų akademinės etikos ir (ar) procedūrų pažeidimų ir, informavęs pareiškėją, perduoti šį skundą atitinkamai mokslo ir studijų institucijai, jeigu dėl tų pačių galimų akademinės etikos ir procedūrų pažeidimų nebuvo kreiptasi į atitinkamą mokslo ir studijų instituciją. Jeigu skundo nagrinėjimas gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, kontrolierius privalo apie tai informuoti Seimo valdybą ir pareikšti apie nusišalinimą. Tuo atveju, kai priimamas kontrolieriaus nusišalinimas ar jis nušalinamas nuo skundo nagrinėjimo, Seimo valdybos sprendimu skundui nagrinėti paskiriamas kitas kontrolierius ar akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriui keliamus reikalavimus atitinkantis asmuo, kuris nagrinėja skundą šiame įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Tarnybos nuostatuose nustatyta tvarka.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

7, 9

(42,

44)

 

(4,

4)

 

(2,

2)

 

Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 4 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad švietimo, mokslo ir sporto ministras priima sprendimą neišduoti leidimo vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą, kai paaiškėja, kad pateikti dokumentai leidimui vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą neatitinka tikrovės ar pažeidžia įstatymus (galbūt turima omenyje, kad dokumentai gauti pažeidus įstatymą, nes nėra aišku kaip patys dokumentai, o ne atitinkama veika, gali pažeisti įstatymus). Projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 44 straipsnio 4 dalies 2 punkte nustatyta, kad leidimas vykdyti su studijomis susijusią veiklą neišduodamas, kai paaiškėja, kad dokumentai leidimui vykdyti su studijomis susijusią veiklą buvo pateikti pažeidus įstatymus. Aukščiau minėtos formuluotės implikuoja, kad leidimas vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą būtų neišduodamas ne dėl to, kad pateiktuose dokumentuose būtų pateikti neišsamūs ar neteisingi duomenys, kurių pagrindų leidimas yra išduodamas, o dėl to, kad šie dokumentai (nors juose pateikti duomenys yra teisingi ir pakankami) iš kompetentingų institucijų buvo gauti pažeidus įstatymą. Mūsų nuomone, ginčytinas toks reguliavimas, pagal kurį švietimo, mokslo ir sporto ministras leidimo išdavimo klausimą sietų ne su įstatyme nustatytų ir jo vadovaujamai ministerijai pateiktų duomenų teisingumu, o su pareiškėjo veiklos gaunant šiuos duomenis teisėtumu. Pažymėtina, kad paaiškėjus įstatymų pažeidimams, kuriuos pareiškėjas įvykdė gaunant reikalingus dokumentus, jam kiltų atitinkamuose įstatymuose (Baudžiamajame kodekse, Administracinių nusižengimų kodekse ar atitinkamuose teisinius dokumentų tam tikroje srityje išdavimo santykius reglamentuojančiuose įstatymuose) numatyta atsakomybė. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad pagal siūlomą formuluotę, leidimas galėtų būti neišduodamas tik tuo atveju, kai dokumentų gavimas pažeidus įstatymus būtų konstatuotas atitinkamus įgaliojimus turinčios kompetentingos institucijos, o ne paties švietimo, mokslo ir sporto ministro sprendimu. Įvertinus tai, kas išdėstyta, siūlome tiesiog nustatyti, kad leidimas vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą būtų neišduodamas tuo atveju, kai paaiškėtų, kad aukštoji mokykla ar užsienio valstybės aukštosios mokyklos filialas ministerijai ar kitai kompetentingai institucijai pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis. Jeigu vis dėlto siekiama numatyti ir galimą įstatymų pažeidimų faktą gaunant prašymo pateikimui reikalingus dokumentus, siūlome aiškiai nurodyti, kad leidimas neišduodamas tuo atveju, kai pateikti dokumentai leidimui vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą neatitinka tikrovės ar kompetentingoms institucijoms įstatymų nustatyta tvarka konstatavus, kad leidimui pateikti dokumentai buvo gauti pažeidus įstatymus.

Pritarti

Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamos projekto 7 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 7 straipsniu keičiamo MSĮ 42 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) pateikti dokumentai leidimui vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą neatitinka tikrovės ar pažeidžia pažeidus įstatymus;“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamos projekto 9 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 9 straipsniu keičiamo MSĮ 44 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) dokumentai leidimui vykdyti su studijomis susijusią veiklą buvo pateikti pažeidus įstatymus; neatitinka tikrovės ar kompetentingoms institucijoms įstatymų nustatyta tvarka konstatavus, kad leidimui pateikti dokumentai buvo gauti pažeidus įstatymus;

 

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

15

(80)

 

(2)

 

(1)

 

Tikslintinas projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 80 straipsnio 2 dalies 1 punktas, aiškiai jame išskiriant atvejus, kada asmuo neturi teisės į valstybės finansuojamą studijų vietą. (manytina, kad trūksta kabliataškio prieš antrą kartą įrašytą jungtuką ,,jeigu“).

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 15 straipsnis.

 

Pasiūlymas: pakeisti projekto 15 straipsniu keičiamo MSĮ 80 straipsnio 2 dalies 1 punktas ir jis išdėstomas taip:

1) asmenys, pakartotinai studijuojantys pagal tos pačios pakopos studijų programą, jeigu daugiau kaip pusę tos studijų programos kreditų jie įgijo valstybės biudžeto lėšomis; jeigu asmuo baigė vientisųjų studijų programą ir daugiau kaip pusę studijų programos kreditų įgijo valstybės biudžeto lėšomis, teisės į valstybės finansuojamą pirmosios pakopos studijų vietą ir studijų kainos kompensavimą asmuo nebeturi; jeigu asmuo baigė pirmosios pakopos studijų programą ir daugiau kaip pusę studijų programos kreditų įgijo valstybės biudžeto lėšomis, teisės į valstybės finansuojamą vientisųjų studijų vietą ir studijų kainos kompensavimą asmuo nebeturi; jeigu asmuo baigė antrosios pakopos studijų programą ir daugiau kaip pusę studijų programos kreditų įgijo valstybės biudžeto lėšomis, teisės į valstybės finansuojamą vientisųjų studijų vietą ir studijų kainos kompensavimą asmuo nebeturi;“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-04-17

18

(90)

 

(5)

 

 

Projekto 18 straipsniu keičiamo įstatymo 90 straipsnio 5 dalyje nurodytas Švietimo ir mokslo ministerijos pavadinimas keistinas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pavadinimą, o švietimo ir mokslo ministro pareigybė – į švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigybę.

Pritarti

Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas projekto 18 straipsnis.

 

Pasiūlymas: Pakeisti 90 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Valstybinės aukštosios mokyklos turi teisę skolintis, tai yra pasirašyti paskolų sutartis, finansinės nuomos sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, laikydamosi Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme nustatyto bendro valstybinėms aukštosioms mokykloms skolinimosi limito. Švietimo, ir mokslo ir sporto ministerija paskirsto šį skolinimosi limitą valstybinėms aukštosioms mokykloms. Valstybinės aukštosios mokyklos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo, ir mokslo ir sporto ministerijai švietimo, ir mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Valstybinė aukštoji mokykla negali įkeisti daugiau kaip 20 procentų nuosavybės teise valdomo materialiojo turto, kad užtikrintų skolinių įsipareigojimų laikymąsi. Nekilnojamojo turto įkeitimo sandoriams turi būti gautas Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos sutikimas Vyriausybės nustatyta tvarka.“

 

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Artūras Žukauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja Rūta Steponėnienė