PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO NR. I-446 22, 29, 48 IR 52 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIVP-3590(2)
2024-09-16
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 (8) |
|
|
Argumentai: Pagal galiojančias Lietuvos Respublikos žemės įstatymo (toliau – Žemės įstatymas) nuostatas, savivaldybės sudaromi sandoriai, nurodyti Žemės įstatymo 8 straipsnio 7 dalyje ir 9 straipsnio 11 dalyje ir atitinkantys Žemės įstatymo 362 straipsnio 9 dalyje nustatytus kriterijus (toliau – Sandoriai), teikiami savivaldybės tarybai tvirtinti neturint teigiamos Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – NŽT) išvados dėl tokio sandorio atitikties teisės aktų reikalavimams (toliau – NŽT išvada). Beveik trečdalį teikiamų Sandorių NŽT įvertina neigiamai, o tai sąlygoja vėlesnį šių Sandorių tikslinimą pagal NŽT išvadoje pateiktas pastabas ir pakartotinį Sandorių teikimą savivaldybės tarybai tvirtinti; dėl galiojančio reglamentavimo neracionaliai eikvojami savivaldybės administracijos, NŽT tarnautojų ir savivaldybės tarybos žmogiškieji ir laiko ištekliai. Be to, procedūra sudėtinga, trunka ilgai, ne trumpiau kaip 90 darbo dienų, tai mažina patrauklumą verslui, investicijoms, bendrai atsiliepia ekonomikos augimui.
Pasiūlymo tikslas ir esmė: Teikiamo pasiūlymo tikslas – sutrumpinti NŽT vykdomą savivaldybių sudaromų Sandorių vertinimą dėl jų atitikties teisės aktų reikalavimams. Tuo tikslu siūloma nustatyti, kad savivaldybė Sandorių projektus (ne tarybos patvirtintus Sandorius) teiktų vertinti NŽT likus 20 darbo dienų iki jų sudarymo . Nustačius tokį reglamentavimą, NŽT, kaip valstybinės žemės patikėtinių, turinčių teisę sudaryti Sandorius, veiklos kontrolę vykdanti institucija, savo laiką ir išteklius galėtų naudoti efektyviau, taip užtikrinant, kad valstybinės žemės patikėtiniai valstybinę žemę valdytų tinkamai. Sutrumpėjus minėtai procedūrai, savivaldybių tarybose reikėtų priiminėti mažiau sprendimų dėl Sandorių, būtų tausojami savivaldybės administracijų žmogiškieji ir laiko ištekliai. Sutrumpėjusi procedūra taptų patogesnė, labiau aiški, prieinama verslui, visuomenei, kas skatintų sandorius ir investicijas, sąlygotų efektyvesnį valstybinės žemės valdymą.
Pasiūlymas: 1. Papildyti nauju 1 straipsniu: 1 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas Pakeisti 8 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Prieš savivaldybės tarybai priimant
sprendimą dėl patikėjimo teise perduotų valstybinės žemės sklypų, kurie
atitinka šio įstatymo 362 straipsnio 9 dalyje nustatytus
kriterijus, panaudos sandorio sudarymo
|
|
2 (9) |
|
|
2. Papildyti nauju 2 straipsniu: 2 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas Pakeisti 9 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11. Prieš savivaldybės tarybai priimant sprendimą dėl patikėjimo
teise perduotų valstybinės žemės sklypų, kurie atitinka šio įstatymo 362
straipsnio 9 dalyje nustatytus kriterijus, nuomos
|
|
5 (362) |
|
|
3. Papildyti nauju 5 straipsniu: 5 straipsnis. 362 straipsnio pakeitimas Pakeisti 362 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8.
Nacionalinė žemės tarnyba teikia išvadą dėl šio įstatymo 8 straipsnio 7
dalyje ir 9 straipsnio 11 dalyje nurodytų sandorių, atitinkančių šio
straipsnio 9 dalyje nustatytus kriterijus, atitikties jų sudarymą
reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams
|
2. |
5 |
|
|
Argumentai: Žemės įstatymo Nr. I-446 22, 29, 48 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3590(2) (toliau – ŽĮ projektas) siūloma, kad žemės sklypų planai, kuriuose pažymimi nustatomi servitutai, būtų rengiami ir viešpataujančiojo daikto savininkas apie vietovėje nustatytus servituto padėties pasikeitimus būtų informuojamas ne Nekilnojamojo turto kadastro nuostatų, bet aplinkos ministro patvirtinta tvarka, kurią pavedama aplinkos ministrui patvirtinti 2025 m. birželio 30 d. Pažymėtina, kad pareiga sukurti nustatytų ir Nekilnojamojo turto registre registruojamų servitutų grafinį sluoksnį, taip pat žymėti nustatytų servitutų ribas Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapyje, atsižvelgiant į Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo Nr. VIII-1764 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 151 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2128 12 straipsnį, atsiranda jau 2025 m. sausio 1 d.
Pasiūlymo tikslas ir esmė: Pasiūlymo tikslas – užtikrinti tinkamą Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 12 punkto (įsigaliosiančio nuo 2025 m. sausio 1 d.), įpareigojančio Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapyje žymėti nustatytų servitutų ribas valstybinėje koordinačių sistemoje, įgyvendinimą ir suteikti teisę aplinkos ministrui žemės sklypų planų, kuriuose pažymimi sklypuose nustatomi servitutai, parengimo tvarką parengti ir priimti atsižvelgiant į Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 12 punkto įsigaliojimą datą, t. y. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Siūloma patikslinti ŽĮ projekto 1 ir 5 straipsnio nuostatų įsigaliojimą ir nustatyti, kad ŽĮ projekto nuostatos, susijusios su žemės sklypų planų, kuriuose pažymimi sklypuose nustatomi servitutai, parengimo ir informavimo apie nustatytus servituto padėties pasikeitimus tvarka, įsigaliotų 2025 m. sausio 1 d.
Pasiūlymas: Pakeisti šio įstatymo 5 straipsnį, kuris po papildymo naujais 1,2 ir 5 straipsniais pernumeruojamas į 8 straipsnį, ir jį išdėstyti taip: „8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus 1, 2, 4-7 straipsnius ir
šio straipsnio 2. Šio įstatymo 1, 2 ir 5 straipsniai įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d. 3. Šio įstatymo 4, 6 ir 7straipsniai įsigalioja 2025 m. liepos 1 d. 4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2024 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 8 straipsnio, šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 9 straipsnio ir šio įstatymo 5 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 362 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.
6. Aplinkos ministras iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo 3 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 22 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
Teikia
Seimo nariai