LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 9 IR 91 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2018-05-29 Nr. XIIIP-1112(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.   Teikiamo įstatymo projekto turinys lyginant su pirminiu projekto variantu iš esmės nepakito. Teisės departamentas palaiko savo pastabas, pateiktas 2017 m. rugsėjo 25 d. išvadoje Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 9 ir 91 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui reg. Nr. XIIIP-1112, kuriomis atkreipiamas dėmesys į tai, kad nėra pakankamai aiškus projekto 1 straipsniu siūlomų keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies ir projekto 2 straipsniu siūlomų keičiamo įstatymo 91 straipsnio nuostatų santykis, ir ar pagrįstai atsisakoma išankstinio (privalomo) Konkurencijos tarybos sutikimo savivaldybei pavedant ūkinės veiklos vykdymą savivaldybės įsteigtam naujam ar jau veikiančiam savivaldybės valdomam juridiniam asmeniui.

2.   Atkreipiame dėmesį, kad nei galiojančiame Vietos savivaldos įstatyme, nei teikiamame įstatymo projekte nėra apibrėžtas sąvokos ,,savivaldybės valdomas juridinis asmuo“. Šiame kontekste pastebėtina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės Seimui pateiktame Valstybės ir savivaldybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729 2, 20 ir 23 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIIIP-2138 siūloma apibrėžti sąvokų ,,savivaldybės valdoma įmonė“ ir ,,savivaldybės valdoma bendrovė“ turinį. Taip pat savivaldybės valdomą (kontroliuojamą) juridinį asmenį galima apibrėžti nustatant, kad tokio juridinio asmens dalyvių susirinkime savivaldybė turi daugiau nei pusę balsų, arba turi teisę skirti daugiau nei pusę valdymo organų narių. Atsižvelgus į tai, siekiant suvienodinti projektuose vartojamas sąvokas, projekto 2 straipsniu siūlomų keičiamo įstatymo 91 straipsnio 2 ir 3 dalies nuostatas reikėtų patikslinti arba projekto 2 straipsniu siūlomoje keičiamo įstatymo 91 straipsnio 2 dalyje nurodyti, kokius juridinius asmenis sąvoka ,,savivaldybės valdomas juridinis asmuo“ apimtų.

3.   Atsižvelgiant į tai, kad projekto 3 straipsnio 3 dalyje siūloma reglamentuoti įstatymo taikymą, projekto 3 straipsnio pavadinimą reikėtų išdėstyti taip: ,,3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“.

4.   Projekto 3 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtos naujų juridinių asmenų, vykdančių ūkinę veiklą, steigimo savivaldybėse procedūros tęsiamos ir sprendimai dėl steigimo priimami vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusio Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis“. Pažymėtina, kad nuostata ,,naujų juridinių asmenų <...> steigimo savivaldybėse procedūros tęsiamos ir sprendimai dėl steigimo priimami <...>“ apimtų bet kurių juridinių asmenų, tame tarpe ir juridinių asmenų, kurių steigėjai yra privatūs asmenys, steigimą savivaldybėse. Svarstytina, ar atsižvelgiant į projekto 1 ir 2 straipsniais keičiamame įstatyme siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą, vertinamąją projekto nuostatą nereikėtų patikslinti, reglamentuojant tik savivaldybės valdomų juridinių asmenų, kurių steigėjas yra savivaldybė bei kuriems iki įstatymo įsigaliojimo pavedama vykdyti atitinkamą ūkinę veiklą, steigimo procedūrų tęstinumą. 

 

 

Departamento direktorius                                                                                          Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S. Švedas tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]

P. Žukauskas, tel. (8 5) 2396832, el. p. [email protected]