Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VAIKO MINIMALIOS IR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. X-1238 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 30 IR 31
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2019 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
2. Kompleksinė pagalba
vaikams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) (toliau – kompleksinė
pagalba) – koordinuotas švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos
priežiūros paslaugų teikimas vaikams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams).
Koordinuotai teikiamos paslaugos – švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų
koordinuotas teikimas, siekiant sudaryti palankias sąlygas vaiko nuo gimimo iki
18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iki
21 metų) gerovei, padedant vaiko atstovams pagal įstatymą kurti saugią aplinką,
užtikrinti gyvenimo, asmeninių bei socialinių ryšių kokybę.
2. Pakeisti 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Vaiko minimalios priežiūros priemonę
priemones vykdantis asmuo – fizinis arba juridinis asmuo, šio
įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka vykdantis vaikui paskirtą paskirtas
minimalios priežiūros priemonę priemones.“
3. Pakeisti 2 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Vaiko minimalios priežiūros
priemonė priemonės – priemonė priemonės, kurią
kurias vykdant vaikui teikiama švietimo pagalba, socialinės, sveikatos
priežiūros ir kitos paslaugos neatitraukiant vaiko arba kiek įmanoma mažiau jį
atitraukiant nuo jo atstovų pagal įstatymą.“
2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 4 straipsnio 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) visapusiškumo. Vaikui skiriant
minimalios ar vidutinės priežiūros priemonę priemones,
įvertinamas kitų paslaugų, pagalbos vaikui ir (ar) jo atstovams pagal įstatymą
poreikis ir užtikrinamas jų teikimas;“
3 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Vaikui gali būti paskirta viena arba kelios skiriamos
tarpusavyje suderintos minimalios priežiūros priemonės.“
2. Pakeisti 6 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Vaiko minimalios
priežiūros priemonė priemonės gali būti pakeista
pakeistos, pratęsta pratęstos arba panaikinta panaikintos
šio įstatymo 12 straipsnyje nustatyta tvarka. Jeigu minimalios priežiūros priemonė
priemonės pratęsiama pratęsiamos, bendras pradinės pradinių
ir pratęstosios pratęstųjų vaiko minimalios priežiūros priemonės
priemonių laikotarpis negali viršyti šio straipsnio 2 dalyje nustatyto
nustatytų maksimalaus maksimalių minimalios priežiūros priemonės
priemonių termino terminų. Pakeitus vaiko minimalios
priežiūros priemonę priemones, jos jų vykdymo
terminas nustatomas atsižvelgiant į šio straipsnio 2 dalies nuostatas.“
4 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„7
straipsnis. Kompleksinė pagalba vaikui ir šeimai, kai vaikui paskirta
minimalios priežiūros priemonė Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimas
vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui paskirtos minimalios ar
vidutinės priežiūros priemonės
1. Kai dėl vaiko tėvų ar kitų jo atstovų
pagal įstatymą pozityviosios tėvystės, socialinių arba kitų įgūdžių stokos ar
jų nebuvimo, kitų socialinės rizikos veiksnių ar aplinkybių gali būti (yra)
neveiksmingas vaikui paskirtos minimalios priežiūros priemonės vykdymas, vaikui
ir šeimai teikiama kompleksinė pagalba švietimo ir mokslo ministro,
socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta
tvarka. Kai vaikui paskiriamos minimalios ar vidutinės priežiūros
priemonės, vaiko atstovams pagal įstatymą turi būti teikiamos koordinuotai
teikiamos paslaugos. Kai vaikui baigiasi vidutinės priežiūros priemonės vykdymo
terminas, vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą turi būti teikiamos koordinuotai
teikiamos paslaugos. Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimas
organizuojamas švietimo ir mokslo ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos
apsaugos ministro nustatyta tvarka.
2. Kai kompleksinė pagalba koordinuotai
teikiamos paslaugos vaiko atstovams pagal įstatymą yra neveiksminga
neveiksmingos ir atsiranda vaiko globos (rūpybos) nustatymo pagrindai, pagal
tėvų deklaruotą gyvenamąją vietą, o kai jos nėra,
pagal tėvų gyvenamąją vietą savivaldybės administracijos Vaiko teisių
apsaugos skyriaus teikimu valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos
nurodymu savivaldybės administracijos direktorius vaikui nustato vaiko laikinąją
globą (rūpybą). Vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymas ir priežiūra
organizuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir kitais laikinosios
globos (rūpybos) organizavimą reglamentuojančiais teisės aktais.“
5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 10 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) kai minimalios
priežiūros priemonių taikymo metu nebuvo pasiekta teigiamų jo elgesio pokyčių,
išskyrus atvejus, kai minimalios priežiūros priemonė priemonės buvo
paskirta paskirtos šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytu
pagrindu.“
6 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„11 straipsnis. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemones skiriančios
institucijos
Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemones, koordinuotai teikiamas paslaugas vaiko atstovams pagal
įstatymą skiria ir kitas pagalbą pagalbos priemones
vaiko atstovams pagal įstatymą siūlo vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos
savivaldybės administracijos direktorius.“
7 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„12 straipsnis. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ir panaikinimo tvarka
1. Į vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos direktorių su prašymu dėl:
1) vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros
priemonės skyrimo turi teisę kreiptis vaiko atstovai pagal įstatymą, teritorinė
policijos įstaiga, mokykla, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas
asmuo (toliau – tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius), seniūnija,
prokuroras ir teismas (dėl vaikų nuo 16 iki 18 metų padarytų administracinių
nusižengimų); vaiko minimalios priežiūros priemonių skyrimo turi teisę
kreiptis tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, vaiko atstovai pagal
įstatymą, teritorinė policijos įstaiga, mokykla, seniūnija, prokuroras ir
teismas (dėl vaikų nuo 16 iki 18 metų padarytų administracinių nusižengimų);
dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo turi teisę kreiptis specialistas, vykdęs vaiko minimalios priežiūros priemonių koordinavimo
atvejo vadybininko funkcijas (toliau – Atvejo vadybininkas), vaiko atstovai pagal įstatymą, teritorinė
policijos įstaiga, seniūnija, prokuroras ir teismas (dėl vaikų nuo 16 iki 18
metų padarytų administracinių nusižengimų);
2) vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros
priemonės pakeitimo ar panaikinimo turi teisę kreiptis vaikas, vaiko atstovai
pagal įstatymą, teritorinė policijos įstaiga, mokykla, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorius, prokuroras, vaiko minimalios priežiūros
priemonę vykdantis asmuo (kai vaikui buvo paskirta minimalios priežiūros
priemonė) ir vaikų socializacijos centras (kai vaikui buvo paskirta vidutinės
priežiūros priemonė); vaiko minimalios priežiūros priemonių pakeitimo
ar panaikinimo turi teisę kreiptis tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatorius, vaikas, vaiko atstovai pagal įstatymą, teritorinė policijos
įstaiga, mokykla, prokuroras, Atvejo vadybininkas; dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonių
pakeitimo ar panaikinimo turi teisę kreiptis vaikas, vaiko atstovai pagal
įstatymą, teritorinė policijos įstaiga, prokuroras, specialistas, vykdęs
koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo atvejo vadybininko funkcijas (toliau –
Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkas) ir vaikų socializacijos centras;
3) vaiko minimalios priežiūros priemonės
priemonių pratęsimo turi teisę kreiptis teritorinė policijos įstaiga,
mokykla, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, prokuroras ir
vaiko minimalios priežiūros priemonę vykdantis asmuo;
4) vaiko vidutinės priežiūros priemonės
pratęsimo turi teisę kreiptis Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkas, teritorinė
policijos įstaiga, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius,
prokuroras ir vaikų socializacijos centras.
2. Savivaldybės administracijos direktorius,
gavęs prašymą skirti, pakeisti, pratęsti ar panaikinti vaiko minimalios ar
vidutinės priežiūros priemonę priemones (toliau – prašymas), ne
vėliau kaip per 2 darbo dienas jį perduoda savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijai ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui.
3. Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, išskyrus šio straipsnio 11 dalyje nurodytus atvejus, surenka informaciją, būtiną šio straipsnio 9 dalyje nurodytam siūlymui parengti bei šio straipsnio 9 ir 10 dalyse nurodytam savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimui priimti.
4. Kai rengiamasi svarstyti vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo ar pratęsimo klausimą, surinkta informacija, nurodyta šio straipsnio 3 dalyje, ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki šio straipsnio 5 dalyje numatyto posėdžio pateikiama švietimo ir mokslo ministro įgaliotai institucijai išvadai gauti. Išvada pateikiama švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
5. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisija prašymus nagrinėja uždarame posėdyje,
kuriame privalo dalyvauti vaikas, išskyrus šio straipsnio 6 dalyje nurodytus
atvejus, vaiko atstovai pagal įstatymą, mokyklos, kurioje ugdomas vaikas, Vaiko
gerovės komisijos atstovas, prašymą pateikęs asmuo (išskyrus atvejus, kai
prašymą pateikė teismas), tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius,
vaiko minimalios priežiūros priemonę vykdantis asmuo ar jo atstovas,
Atvejo vadybininkas (kai vaikui buvo paskirta paskirtos minimalios
priežiūros priemonė priemonės), Koordinuotų paslaugų atvejo
vadybininkas ir vaikų socializacijos centro atstovas (kai vaikui buvo
paskirta vidutinės priežiūros priemonė). Be to, savivaldybės administracijos
Vaiko gerovės komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti ir kiti suinteresuoti
kviestiniai asmenys. Apie savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos
posėdžio vietą ir laiką savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos
pirmininkas posėdžio dalyviams privalo pranešti ne vėliau kaip prieš 4 darbo
dienas. Jeigu posėdyje nedalyvauja asmenys, kurių dalyvavimas yra privalomas,
savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos pirmininkas atideda posėdį
ir raštu įspėja nedalyvavusius asmenis, kad kitame posėdyje sprendimas gali
būti priimtas ir jiems nedalyvaujant. Savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3
komisijos narių.
6. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdyje turi būti išklausoma vaiko ir
kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų nuomonė dėl vaiko minimalios ar vidutinės
priežiūros priemonės priemonių skyrimo, pakeitimo, pratęsimo ar
panaikinimo ir kitų priemonių koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo,
kitų pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, numatytų šio
įstatymo 7 ir 9 straipsniuose, skyrimo. Siekiant apsaugoti vaiką nuo
galimo neigiamo poveikio, vaikas gali nedalyvauti savivaldybės administracijos
Vaiko gerovės komisijos posėdyje, tačiau tokiu atveju vaiko nuomonė turi būti
iš anksto išklausyta vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės
administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus valstybinės vaiko teisių
apsaugos institucijos. Ši nuomonė įvertinama savivaldybės administracijos
Vaiko gerovės komisijos posėdyje. Vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos
savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius Valstybinės
vaiko teisių apsaugos institucija taip pat išklauso vaiko nuomonę, kai
vaikas vengia dalyvauti savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos
rengiamame posėdyje, ir apie ją informuoja posėdžio dalyvius. Posėdžio metu
pristatoma švietimo ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada dėl
vidutinės priežiūros priemonės vaikui skyrimo ar pratęsimo. Vaiko
nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių
apsaugos skyriaus Valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos atstovas
ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius raštu pateikia
išvadą dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės priemonių
skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo. Pateikta išvada posėdžio metu
gali būti patikslinta arba papildyta.
7. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdyje rašomas posėdžio protokolas.
Šiame protokole turi būti nurodytos esminės prašymo nagrinėjimo aplinkybės,
taip pat nurodyta posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai,
svarstomų klausimų eilės numeriai ir pavadinimai, klausimus pateikę pranešėjai,
kalbėtojai, vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės
administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus valstybinės vaiko teisių
apsaugos institucijos ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatoriaus išvados išvada, priimtas siūlymas, balsavimo
rezultatai ir šio straipsnio 5 dalyje nurodytų posėdžio dalyvių atskirosios
nuomonės. Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdžio
protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolas turi būti
pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po savivaldybės administracijos
Vaiko gerovės komisijos posėdžio.
8. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisija, įvertinusi išsakytas nuomones, vaiko
nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių
apsaugos skyriaus, valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriaus ir švietimo ir mokslo ministro įgaliotos
institucijos pateiktas išvadas, informaciją apie vaiko priežiūros ir gyvenimo
sąlygas, vaiko sveikatos būklę bei specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko
atstovų pagal įstatymą teisių įgyvendinimą ir pareigų vykdymą, vaikui ir (ar)
jo atstovams pagal įstatymą teikiamas socialines paslaugas ir kitą pagalbą ar
jos poreikį, vaikui skirtą Baudžiamajame kodekse nustatytą auklėjamojo poveikio
priemonę ir kitą surinktą informaciją, balsų dauguma priima siūlymą dėl vaiko
minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės priemonių skyrimo,
pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo, vaiko vidutinės priežiūros priemonės pakeitimo
ar panaikinimo, ir kitų priemonių, koordinuotai teikiamų paslaugų
teikimo, kitų pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, numatytų
šio įstatymo 7 ir 9 straipsniuose, skyrimo, vaiko minimalios priežiūros
priemonių vykdymą koordinuosiančios institucijos (toliau – Koordinuojanti
institucija) paskyrimo. Siūlymas dėl vaiko vidutinės priežiūros
priemonės skyrimo ar pratęsimo priimamas tada, kai gauta teigiama švietimo
ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada. Jei gauta neigiama švietimo
ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada, svarstomas siūlymas dėl
koordinuotai teikiamų paslaugų vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą
teikimo, vaiko minimalios priežiūros priemonių skyrimo. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisija, nustačiusi, kad yra pagrįstų įtarimų
dėl galimai padarytos ar daromos nusikalstamos veikos vaiko atžvilgiu,
numatytos Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, vaiko galimai
patirto/stebėto smurto artimoje aplinkoje ar kito galimo vaiko teisių
pažeidimo, privalo nedelsdama apie tai informuoti valstybinę vaiko teisių
apsaugos instituciją. Valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija, gavusi
nurodytą informaciją, privalo nedelsdama, tačiau ne vėliau kaip per 24
valandas, apie tai pranešti policijai ar kitam ikiteisminį tyrimą
organizuojančiam subjektui ir pradėti nagrinėti pranešimą Lietuvos Respublikos
vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 36 straipsnyje nustatyta tvarka. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos siūlymas ir kita prašymo nagrinėjimo
medžiaga pateikiami savivaldybės administracijos direktoriui.
9. Savivaldybės administracijos direktorius, įvertinęs prašymą, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos siūlymą ir kitą prašymo nagrinėjimo medžiagą, priima vieną iš šių sprendimų:
1) skirti, pratęsti ar panaikinti paskirtą
paskirtas vaiko minimalios priežiūros priemonę priemones nepasibaigus
jos jų vykdymo terminui, pakeisti paskirtą paskirtas vaiko
minimalios priežiūros priemonę priemones kita kitomis arba
paskirti kitą vaiko minimalios priežiūros priemonę priemones vykdantį
asmenį;
2) kreiptis į teismą dėl leidimo skirti vaiko vidutinės priežiūros priemonę arba pratęsti vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo terminą;
3) paskirti kitą vaikų socializacijos centrą šio įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje nurodytu atveju;
4) pakeisti paskirtą vaiko vidutinės
priežiūros priemonę nepasibaigus jos vykdymo terminui vaiko minimalios
priežiūros priemone priemonėmis;
5) panaikinti paskirtą vaiko vidutinės priežiūros priemonę nepasibaigus jos vykdymo terminui;
6) atmesti savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijos siūlymą ir siūlyti savivaldybės administracijos Vaiko gerovės
komisijai svarstyti kitos kitų priežiūros priemonės priemonių
skyrimą;
7) atmesti prašymą.
10. Savivaldybės administracijos direktorius,
priimdamas vieną iš šio straipsnio 9 dalies 1, 2 ir 3 4, ir 6 punktuose
nurodytų sprendimų, gali priimti priima sprendimą dėl kitų
priemonių, koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo vaiko atstovams pagal
įstatymą, numatytų šio įstatymo 7 ir 9 straipsniuose straipsnyje,
skyrimo. Savivaldybės administracijos direktorius gali priimti sprendimą
ir dėl kitų pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, numatytų šio
įstatymo 9 straipsnyje, skyrimo.
11. Savivaldybės administracijos direktorius, įvertinęs savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos siūlymą, paskiria Koordinuojančią instituciją.
11. 12. Jeigu vaiko elgesys kelia realų pavojų jo paties ar kitų
žmonių gyvybei, sveikatai ar turtui, savivaldybės administracijos direktorius
šio straipsnio 9 dalyje nustatytą vieną iš sprendimų priima ne vėliau kaip per
10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, kitais atvejais – ne vėliau kaip
per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
12. 13. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendime dėl vaiko
minimalios priežiūros priemonės priemonių skyrimo, pratęsimo ar
pakeitimo nurodoma: vaikas, vaiko atstovai pagal įstatymą, vaikui paskirta
paskirtos minimalios priežiūros priemonė priemonės, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorius, vaiko minimalios priežiūros
priemonę vykdantis asmuo, Koordinuojanti institucija, šios
priemonės šių priemonių vykdymo terminas ir kita svarbi informacija.
Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendime taip pat nurodomos šio
įstatymo 7 ir 9 straipsniuose numatytos priemonės, numatytų
koordinuotai teikiamos paslaugos vaiko atstovams pagal įstatymą, jas koordinuojanti
institucija, koordinuotai teikiamų paslaugų teikėjai, koordinuotai teikiamų
paslaugų teikimo trukmė. jų vykdymo terminas ir jas vykdantys asmenys.
Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendime taip pat nurodomos vaiko
atstovams pagal įstatymą siūlomos pagalbos priemonės kitos
pagalbos priemonės vaiko atstovams pagal įstatymą, jei jos buvo paskirtos, numatytos
šio įstatymo 9 straipsnyje, jų vykdymo terminas ir jas vykdantys asmenys. Prie
savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo pridedami savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdžio protokolas ir vaiko
nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių
apsaugos skyriaus valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos ir
tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus raštu pateiktos
pateikta išvados išvada.
13. 14. Savivaldybės administracijos direktoriaus prašyme teismui
dėl leidimo skirti vaiko vidutinės priežiūros priemonę arba pratęsti vaiko
vidutinės priežiūros priemonės vykdymo terminą turi būti nurodyti argumentai,
kuriais grindžiamas prašymas, vaiko vidutinės priežiūros priemonės terminas,
informacija apie vaiko nuomonę dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo
ar pratęsimo, apie vaikui skirtą (skirtas) Baudžiamajame kodekse nustatytą
(nustatytas) auklėjamojo poveikio priemonę (priemones) (jeigu jos buvo
skirtos), išskyrus auklėjamojo poveikio priemonę – atidavimą į specialiąją
auklėjimo įstaigą. Kai kreipiamasi dėl leidimo skirti vaiko vidutinės
priežiūros priemonę, pateikiamas vaiko sveikatos pažymėjimas. Prie šioje dalyje
nurodyto prašymo teismui pridedami savivaldybės administracijos Vaiko gerovės
komisijos posėdžio, kuriame buvo svarstytas klausimas dėl vaiko vidutinės
priežiūros priemonės skyrimo ar pratęsimo, protokolas, vaiko nuolatinės
gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus
valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos ir tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriaus raštu pateiktos pateikta išvados
išvada, švietimo ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada dėl
vidutinės priežiūros vaikui skyrimo ar pratęsimo, kiti prašymą
pagrindžiantys dokumentai.
14. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs šio straipsnio 13
dalyje nurodytą teismo leidimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas kreipiasi į
švietimo ir mokslo ministro įgaliotą instituciją dėl vaikų socializacijos
centro parinkimo. Vaikų socializacijos centras parenkamas švietimo ir mokslo
ministro nustatyta tvarka.
15. Savivaldybės administracijos direktorius,
gavęs šio straipsnio 13 dalyje nurodytą teismo leidimą, ne vėliau kaip per 7
darbo dienas priima sprendimą skirti ar pratęsti vaiko vidutinės priežiūros
priemonę. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendime dėl vaiko
vidutinės priežiūros priemonės skyrimo arba pratęsimo nurodoma: vaikas, vaiko
atstovai pagal įstatymą, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius,
teismas, išdavęs leidimą, vaikų socializacijos centras, vidutinės
priežiūros priemonės vykdymo terminas, mokykla, kurioje vaikas mokėsi, ir kita
svarbi informacija. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendime taip
pat nurodomos koordinuotai teikiamos paslaugos vaiko atstovams pagal
įstatymą, jas koordinuojanti institucija, koordinuotai teikiamų paslaugų teikėjai,
koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo trukmė. Savivaldybės administracijos
direktoriaus sprendime taip pat nurodomos vaiko atstovams pagal įstatymą
siūlomos pagalbos priemonės kitos pagalbos priemonės vaiko atstovams
pagal įstatymą, jei jos buvo paskirtos, numatytos šio įstatymo 9
straipsnyje, jų vykdymo terminas ir jas vykdantys asmenys. Prie
savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl vidutinės priežiūros
priemonės skyrimo ar pratęsimo pridedami savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijos posėdžio protokolas, vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos
savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus, valstybinės
vaiko teisių apsaugos institucijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatoriaus raštu pateiktos pateikta išvados išvada,
švietimo ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada.
16. Jeigu teismas neduoda leidimo vaikui
skirti vidutinės priežiūros priemonę, savivaldybės administracijos direktorius
šiame straipsnyje nustatyta tvarka sprendžia klausimą dėl vaiko minimalios
priežiūros priemonės priemonių skyrimo.“
8 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 13 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„13 straipsnis. Vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės priemonių
pratęsimo, pakeitimo, panaikinimo, vykdymo sustabdymo ir nutraukimo
pagrindai
1. Jeigu vaikui paskirta paskirtomis
minimalios ar vidutinės priežiūros priemone priemonėmis nepavyko
pasiekti teigiamų jo elgesio pokyčių, jam skirta paskirtos minimalios
ar vidutinės priežiūros priemonė priemonės gali būti pratęsta
pratęstos. Sprendimas dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės
priemonių pratęsimo priimamas ne vėliau kaip iki vaiko minimalios ar
vidutinės priežiūros priemonės priemonių vykdymo termino
pabaigos.
2. Jeigu vaikas jam paskirtos vidutinės priežiūros priemonės vykdymo metu pasišalina iš vaikų socializacijos centro, vidutinės priežiūros priemonės vykdymo terminas gali būti pratęstas pasišalinimo (pasišalinimų) laikotarpiui.
3. Jeigu, pritaikius vaiko minimalios
priežiūros priemonę priemones, nepavyksta pasiekti teigiamų vaiko
elgesio pokyčių, taip pat dėl kitų svarbių priežasčių vaikui gali būti skiriama
skiriamos kita kitos minimalios priežiūros priemonė
priemonės, kitas vaiko minimalios priežiūros priemonę priemones
vykdantis asmuo arba kreipiamasi į teismą dėl leidimo skirti vaikui
vidutinės priežiūros priemonę. Kai keičiamas vaiko minimalios priežiūros
priemones vykdantis asmuo yra Koordinuojanti institucija, Koordinuojanti
institucija skiriama iš naujo.
4. Jeigu vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo metu atsiranda svarbių priežasčių, dėl kurių tikslinga keisti vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo vietą, švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija gali parinkti kitą vaikų socializacijos centrą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
5. Jeigu vaikui toliau taikyti minimalios ar
vidutinės priežiūros priemonę priemones netikslinga arba vaikas
negali šios šių priemonės priemonių vykdyti dėl
kitų svarbių priežasčių, jam paskirta paskirtos minimalios ar
vidutinės priežiūros priemonė priemonės gali būti panaikinta
panaikintos nepasibaigus jos jų vykdymo terminui arba
vidutinės priežiūros priemonė gali būti pakeista minimalios priežiūros priemone
priemonėmis.
6. Jeigu vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo metu vaikui skiriamas areštas, suėmimas, vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymas sustabdomas tam laikotarpiui, kuriam skiriamas areštas, suėmimas. Jeigu vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo metu vaikui skiriamas terminuotas laisvės atėmimas, vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymas nutraukiamas.“
9 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„14 straipsnis. Vaiko minimalios
ar vidutinės priežiūros priemonės priemonių vykdymo pabaiga
Vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės
priemonių vykdymas baigiasi:
1) pasibaigus nustatytam nustatytiems
vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės priemonių vykdymo
terminui terminams;
2) priėmus sprendimą vieną priežiūros priemonę pakeisti kita;
3) priėmus sprendimą panaikinti vaiko
minimalios ar vidutinės priežiūros priemonę priemones
nepasibaigus jos jų vykdymo terminui terminams;
4) priėmus sprendimą nutraukti vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymą.“
10 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„16 straipsnis. Vaikui
paskirtos paskirtų minimalios priežiūros priemonės priemonių
vykdymo pradžia
1. Savivaldybės administracijos
direktoriaus sprendimą dėl vaiko minimalios priežiūros priemonės priemonių
skyrimo, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos posėdžio
protokolą ir kitus sprendimą pagrindžiančius dokumentus per 3 darbo dienas nuo
sprendimo priėmimo savivaldybės administracija išsiunčia (perduoda) tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriui, Koordinuojančiai institucijai ir vaiko
atstovams pagal įstatymą. Koordinuojančios institucijos
vadovas, gavęs savivaldybės
administracijos direktoriaus sprendimą, ne vėliau kaip kitą darbo
dieną iš savo institucijos paskiria Atvejo vadybininką.
2. Tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorius Atvejo vadybininkas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo savivaldybės
administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo dienos jo paskyrimo Atvejo
vadybininku dienos susitinka su vaiku, jo atstovais pagal įstatymą, kai
paskirti keli minimalios priežiūros priemones vykdantys asmenys – ir
su vaiko minimalios priežiūros priemones vykdančiais asmenimis, kurie
kartu aptaria pagalbos vaikui ir jo atstovams pagal įstatymą galimybes ir kartu
parengia individualų vaiko minimalios priežiūros vykdymo planą. Individualus
vaiko minimalios priežiūros vykdymo planas turi atitikti vaiko amžių, brandą,
lytį, psichikos ir fizines savybes, sveikatą, ugdymosi poreikius, turimus
socialinius įgūdžius. Jame nustatomi vaiko minimalios priežiūros tikslai,
priemonės, vaiko elgesio pokyčių stebėsena, laukiami rezultatai, vykdymo
laikotarpis, tvarka ir atsakingi asmenys. Atvejo vadybininkas
koordinuoja, stebi ir kontroliuoja individualaus vaiko minimalios priežiūros vykdymo plano įgyvendinimo eigą, vertina jame numatytų priemonių veiksmingumą, derina
jo įgyvendinime
dalyvaujančių asmenų tarpusavio veiksmus, aptaria vykdymo
rezultatus su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą ir atsakingais asmenimis, juos konsultuoja, teikia jiems rekomendacijas,
inicijuoja pasitarimus dėl vykdomų priemonių veiksmingumo didinimo, informuoja tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių,
kai vaikui paskirtų minimalios priežiūros priemonių vykdymas yra neveiksmingas,
atsiskaito tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui už individualaus
vaiko minimalios priežiūros vykdymo plano
įgyvendinimą, jo vykdymo
eigą ir rezultatus, teikia siūlymus tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatoriui dėl vaiko minimalios priežiūros priemonių pratęsimo, pakeitimo
ar panaikinimo, vaiko minimalios priežiūros priemonių tobulinimo.
3. Vaikas ir jo atstovai pagal įstatymą
pasirašytinai supažindinami su paskirtos paskirtų vaiko
minimalios priežiūros priemonės priemonių vykdymo tvarka, jos
šių priemonių nevykdymo ar netinkamo vykdymo pasekmėmis, individualiu
vaiko minimalios priežiūros vykdymo planu, jų teisėmis ir pareigomis vaiko
minimalios priežiūros priemonės priemonių vykdymo metu.“
11 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 17 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„17
straipsnis. Vaiko, kuriam taikoma taikomos minimalios priežiūros priemonė
priemonės, teisės ir pareigos“.
2. Pakeisti 17 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Vaikas,
kuriam taikoma taikomos minimalios priežiūros priemonė priemonės,
turi visas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos tarptautinėse
sutartyse, Europos Sąjungos teisės aktuose ir kituose teisės aktuose nustatytas
teises, tarp jų:“
3. Pakeisti 17 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) teisę
kreiptis su prašymais ar skundais į savivaldybės administracijos direktorių, vaiko
minimalios priežiūros priemonę vykdantį asmenį Atvejo
vadybininką, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių, vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus, valstybinės
vaiko teisių apsaugos, teisėsaugos ir kitas institucijas, įstaigas ar
organizacijas;
4. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Vaikas,
kuriam taikoma taikomos minimalios priežiūros priemonė priemonės,
privalo:“
5. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) vykdyti
jam paskirtą paskirtas vaiko minimalios priežiūros priemonę
priemones;
6. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) dalyvauti rengiant individualų
vaiko minimalios priežiūros vykdymo planą, jį vykdyti, ir dalyvauti
aptariant jo įgyvendinimo rezultatus;“
12 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 18 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„18 straipsnis. Vaiko, kuriam taikoma taikomos
minimalios priežiūros priemonė priemonės, atstovų pagal įstatymą
teisės, pareigos ir atsakomybė“
2. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Vaiko, kuriam taikoma
taikomos minimalios priežiūros priemonė priemonės,
atstovai pagal įstatymą turi teisę:“
3. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) gauti informaciją iš vaiko
minimalios priežiūros priemonę vykdančio asmens, Atvejo vadybininko
apie vaikui paskirtos paskirtų minimalios priežiūros priemonės
priemonių vykdymo eigą;“
4. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) kreiptis
su prašymais ar skundais į savivaldybės administracijos direktorių, vaiko
minimalios priežiūros priemonę vykdantį asmenį, Atvejo
vadybininką, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių, vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus, valstybinės
vaiko teisių apsaugos, teisėsaugos ir kitas institucijas, įstaigas ar
organizacijas;“
5. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Vaiko, kuriam taikoma taikomos minimalios
priežiūros priemonė priemonės, atstovai pagal įstatymą privalo:“
6. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) dalyvauti
įgyvendinant vaiko minimalios priežiūros priemonę (priemones) priemones,
Atvejo vadybininko organizuojamuose pasitarimuose;“
7. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) teikti
informaciją tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui, vaiko minimalios
priežiūros priemonę priemones vykdančiam vykdantiems
asmeniui asmenims, Atvejo vadybininkui apie vaikui paskirtos paskirtų minimalios
priežiūros priemonės priemonių vykdymą ir kitą informaciją,
būtiną vaiko minimalios priežiūros priemonės priemonių veiksmingam
vykdymui užtikrinti;“
8. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) dalyvauti koordinuotai teikiamų paslaugų teikime, vykdyti savivaldybės administracijos direktoriaus skirtas kitas pagalbos priemones, numatytas šio įstatymo 9 straipsnyje;“
9. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) užtikrinti, kad vaikas lankytų mokyklą, ir
sudaryti tinkamas sąlygas, kad vaikas vykdytų jam paskirtą paskirtas minimalios
priežiūros priemonę priemones;“
10. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) vykdyti tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriaus, vaiko minimalios priežiūros priemonę
vykdančio asmens Atvejo vadybininko pateiktas rekomendacijas;“
11. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8)
bendradarbiauti su vaiko tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatoriumi, vaiko minimalios priežiūros priemonę vykdančiu asmeniu, Atvejo vadybininku, kitais
asmenimis, teikiančiais kvalifikuotą pagalbą sprendžiant vaiko ugdymosi,
elgesio pokyčių ir kitus su vaiko teisių ir teisėtų interesų užtikrinimu
susijusius klausimus;“
13 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„19
straipsnis. Vaiko minimalios priežiūros priemonę priemones
vykdančio asmens teisės ir pareigos
1. Vaiko minimalios priežiūros priemonę
priemones vykdantis asmuo turi teisę:
1) reikalauti, kad vaikas, kuriam paskirta
paskirtos minimalios priežiūros priemonė priemonės, ir
vaiko atstovai pagal įstatymą atliktų jiems nustatytas pareigas;
2) teikti siūlymus savivaldybės
administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios priežiūros priemonių
tobulinimo;
3) 2) teikti siūlymus ir informaciją savivaldybės
administracijos direktoriui Atvejo vadybininkui dėl vaiko minimalios
priežiūros priemonės priemonių pratęsimo, pakeitimo ir
panaikinimo:
4) 3) gauti vaiko minimalios priežiūros priemonei
priemonėms vykdyti reikalingą informaciją iš vaiko atstovų pagal
įstatymą, mokyklos, kurioje vaikas ugdomas, savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijos, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus, Atvejo
vadybininko, vaiko nuolatinės
gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus
valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos, kitų suinteresuotų
institucijų, įstaigų ar asmenų;
5) 4) naudotis kitomis teisėmis, susijusiomis su
vaiko minimalios priežiūros priemonės priemonių vykdymu.
2. Vaiko minimalios priežiūros priemonę
priemones vykdantis asmuo privalo:
1) dalyvauti rengiant individualų
vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymo planą ir užtikrinti
tinkamą jo įgyvendinimą;
2) fiksuoti su vaiko minimalios
priežiūros priemonės priemonių vykdymu susijusius veiksmus, vaiko
elgesio pokyčius ir vykdyti jų stebėseną;
3) raštu informuoti vaiko
nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių
apsaugos skyrių valstybinę vaiko teisių apsaugos instituciją ir tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių, Atvejo vadybininką,
jeigu vaiko atstovai pagal
įstatymą nedalyvauja vykdant vaiko minimalios priežiūros priemonę priemones,
nevykdo arba netinkamai vykdo savo pareigas vaikui;
4) prireikus informuoti vaiko atstovus pagal
įstatymą apie individualaus vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymo
plano įgyvendinimą ir teikti jiems rekomendacijas;
5) raštu informuoti tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių Atvejo vadybininką apie vaiko minimalios priežiūros priemonės
priemonių vykdymo eigą, jų veiksmingumą, vaiko elgesio pokyčius ir
ne vėliau kaip per vieną mėnesį iki vaiko minimalios priežiūros priemonės
priemonių vykdymo termino pabaigos raštu atsiskaityti tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriui Atvejo vadybininkui
už vaiko minimalios
priežiūros priemonės priemonių vykdymą;
6) bendradarbiauti su savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, vaiko atstovais pagal įstatymą, valstybine vaiko teisių apsaugos institucija, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, Atvejo vadybininku ir kitais asmenimis bei institucijomis;
7) užtikrinti vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą;
8) atlikti kitas pareigas,
susijusias su vaiko minimalios priežiūros priemonės priemonių vykdymu.“
14 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 21 straipsnio 1 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) priima
sprendimą dėl vaiko atostogų, trumpalaikių išvykų, svečiavimosi, vadovaudamasis
Vaiko vidutinės priežiūros priemonės įgyvendinimo tvarkos aprašo nuostatomis.
Jeigu vaiko atstovai pagal įstatymą yra vaiko tėvai (tėvas, motina), nurodytas
sprendimas priimamas gavus vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės
administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus valstybinės vaiko teisių
apsaugos institucijos informaciją apie vaiko tėvų (tėvo, motinos) tinkamas
vaiko priežiūros ir gyvenimo sąlygas. Apie vaiko išvykimą dėl jo atostogų,
trumpalaikių išvykų, svečiavimosi raštu pranešama tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriui, Koordinuotų paslaugų atvejo
vadybininkui, vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės
administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriui, valstybinei vaiko teisių
apsaugos institucijai, teritorinei policijos įstaigai, vaiko atstovams
pagal įstatymą, prireikus – vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės
administracijos direktoriui, probacijos tarnybai;“
2. Pakeisti 21 straipsnio 1 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) informuoja savivaldybės administracijos direktorių, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininką dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo sustabdymo ar nutraukimo;“
3. Pakeisti 21 straipsnio 1 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11)
bendradarbiauja su tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininku, savivaldybių vaiko teisių apsaugos
skyriais valstybine vaiko
teisių apsaugos institucija,
policijos įstaigomis, prokuratūra, probacijos tarnybomis, kitais asmenimis ir
institucijomis, teikia siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl
vaiko vidutinės priežiūros priemonės pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo;“
4. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) sudaryti
sąlygas vaikui kreiptis su prašymais ar skundais į vaikų socializacijos centro
direktorių ar jo įgaliotą atstovą, tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatorių, savivaldybės administracijos direktorių, Koordinuotų
paslaugų atvejo vadybininką, valstybinės vaiko teisių apsaugos, teisėsaugos
ar kitas institucijas, įstaigas ar organizacijas;“
5. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10) ne
rečiau kaip kartą per 6 mėnesius raštu teikti išvadas savivaldybės
administracijos direktoriui, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkui
ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui apie vaiko
vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo eigą;“
6. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11) raštu informuoti vaiko
nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių
apsaugos skyrių valstybinę
vaiko teisių apsaugos instituciją, jeigu vaiko atstovai pagal įstatymą nepalaiko ryšių su vaiku, nesidomi
jo pasiekimais, elgesio pokyčiais, nevykdo ar netinkamai vykdo kitas savo
pareigas vaikui;“
7. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalies 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12) informuoti teisėsaugos ir valstybinę vaiko teisių apsaugos institucijas apie vaiko teisių pažeidimą, vaiko ar kito asmens elgesį, keliantį pavojų vaiko saugumui, jo ar kitų asmenų sveikatai ar gyvybei;“
8. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalies 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13) ne vėliau kaip likus vienam mėnesiui iki vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo pabaigos raštu informuoti vaiko atstovus pagal įstatymą, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių, savivaldybės administracijos direktorių ir kitas atsakingas institucijas apie numatomą vaiko sugrįžimą iš vaikų socializacijos centro, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkui pateikti informaciją apie vaiko elgesio pokyčius, poreikius ir galimybes bei rekomendacijas dėl vaiko integracijos į visuomenę;“
15 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 22 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„22 straipsnis. Vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo pradžia ir pabaiga“
2. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalį ją išdėstyti taip:
„1. Sprendimą
dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo ar įsiteisėjusį teismo
nuosprendį dėl auklėjamojo poveikio priemonės skyrimo savivaldybės
administracijos direktorius per 3 darbo dienas nuo jų atitinkamai priėmimo arba
gavimo išsiunčia (perduoda) vaikų socializacijos centrui, į kurį nukreipiamas
siunčiamas vaikas, vaiko nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės
administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriui, valstybinei vaiko teisių apsaugos
institucijai, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriui, teritorinei policijos įstaigai, vaiko
atstovams pagal įstatymą ir informuoja juos apie numatomą vaiko pristatymo į
vaikų socializacijos centrą datą.“
3. Pakeisti 22 straipsnio 2 dalį ją išdėstyti taip:
„2.
Savivaldybės administracijos direktorius, informavęs šio straipsnio 1 dalyje
nurodytas institucijas ir asmenis, nedelsdamas organizuoja vaiko pristatymą į
vaikų socializacijos centrą. Tais atvejais, kai reikia užtikrinti vaiko arba
kitų asmenų saugumą, savivaldybės administracija vaiko pristatymą į vaikų
socializacijos centrą organizuoja kartu su teritorine policijos įstaiga. Tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorius arba, jeigu jis negali to padaryti dėl svarbių
priežasčių, kitas savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio
atstovas Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkas ir vaiko atstovas
pagal įstatymą, išskyrus atvejus, kai jis negali vykti kartu dėl svarbių
priežasčių, privalo lydėti vaiką į vaikų socializacijos centrą.“
4. Pakeisti 22 straipsnio 4 dalį ją išdėstyti taip:
„4.
Pristatant į vaikų socializacijos centrą vaiką, kuriam paskirta vaiko vidutinės
priežiūros priemonė, turi būti pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis
dokumentas, teismo leidimas ir savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas
dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko išsilavinimo
pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus, pedagoginės
psichologinės tarnybos pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo (ugdymosi)
poreikius, jeigu buvo atliktas įvertinimas, pažyma iš mokyklos, kurioje
vaikas mokėsi, apie jo išregistravimą iš Mokinių registro, vaiko nuolatinės
gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriaus
valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos ir tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriaus raštu pateiktos pateikta išvados
išvada, švietimo ir mokslo ministro įgaliotos institucijos išvada, vaiko
sveikatos pažymėjimas, vaiko charakteristika iš mokyklos, kurioje vaikas
mokėsi. Jeigu vaikui buvo taikyta taikytos vaiko minimalios
priežiūros priemonė priemonės, turi būti pateikiama vaiko
minimalios priežiūros priemonę vykdžiusio asmens Atvejo vadybininko ataskaita
informacija apie individualaus vaiko minimalios priežiūros vykdymo
plano įgyvendinimą.“
5. Papildyti 22 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„6. Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkas domisi, kaip vaikui sekasi vykdyti jam paskirtą vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonę, analizuoja ir vertina vaikų socializacijos centro pateiktas išvadas apie vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo eigą, informaciją apie vaiko elgesio pokyčius, poreikius ir galimybes bei rekomendacijas dėl vaiko integracijos į visuomenę, pasibaigus vaiko vidutinės priežiūros priemonės ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui teikia informaciją tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui apie vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo rezultatus, informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių, kai vaikui paskirtos vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymas yra neveiksmingas arba iškyla tarpinstitucinės kliūtys dėl vykdymo veiksmingumo, teikia siūlymus tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo.“
6. Papildyti 22 straipsnį nauja 7 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„7. Likus ne mažiau kaip 2 savaitėms iki vaiko vidutinės priežiūros priemonės vykdymo termino pabaigos, parengiamas vaiko socialinės integracijos planas. Vaiko socialinės integracijos planą kartu su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą, vaikų socializacijos centru, kitais suinteresuotais asmenimis rengia, jo vykdymo eigą koordinuoja ir įgyvendinimo rezultatus vertina Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkas. Socialinės integracijos plane nurodomos priemonės, jų įgyvendinimo trukmė, vykdantys asmenys, laukiami rezultatai. Socialinės integracijos plano vykdymo rezultatai periodiškai aptariami su visais jo vykdyme dalyvaujančiais asmenimis, prireikus, jis gali būti koreguojamas. Už vaiko socialinės integracijos plano vykdymo eigą ir rezultatus Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkas atsiskaito tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui.“
16 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 23 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) kreiptis
su prašymais ar skundais į vaikų socializacijos centro direktorių ar jo
įgaliotą atstovą, savivaldybės administracijos direktorių, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininką,
vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus, valstybinės vaiko
teisių apsaugos, teisėsaugos ar kitas institucijas, įstaigas ar organizacijas;“
17 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 24 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) kreiptis
su prašymais ar skundais į vaikų socializacijos centro direktorių ar jo
įgaliotą atstovą, savivaldybės administracijos direktorių, tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatorių, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininką,
valstybinės vaiko teisių apsaugos, teisėsaugos ir kitas institucijas,
įstaigas ar organizacijas;“
2. Pakeisti 24 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4)
užtikrinti tinkamą vaiko aprūpinimą drabužiais, avalyne, higienos ir kitomis
būtinomis priemonėmis, kai vaikas yra vaikų socializacijos centre, tinkamas
vaiko priežiūros ir gyvenimo sąlygas jo svečiavimosi, atostogų metu ir vaiko
grįžimą laiku į vaikų socializacijos centrą bei nedelsdami informuoti teritorinę
policijos įstaigą, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių Koordinuotų
paslaugų atvejo vadybininką ir vaikų socializacijos centrą, jeigu vaikas
negali ar vengia grįžti į vaikų socializacijos centrą, yra savavališkai iš jo
pasišalinęs;, pasibaigus nustatytam vaiko vidutinės priežiūros
priemonės vykdymo terminui ir jam sugrįžus iš centro, sudaryti tinkamas vaiko
priežiūros ir gyvenimo sąlygas;“
3. Pakeisti 24 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) dalyvauti koordinuotai teikiamų paslaugų teikime, vykdyti savivaldybės administracijos direktoriaus skirtas pagalbos priemones, numatytas šio įstatymo 9 straipsnyje;“
4. Pakeisti 24 straipsnio 2 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) vykdyti tarpinstitucinio
bendradarbiavimo koordinatoriaus, Koordinuotų paslaugų atvejo
vadybininko, vaikų socializacijos centro rekomendacijas;“
5. Pakeisti 24 straipsnio 2 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7)
bendradarbiauti su vaiko tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi
Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininku, vaikų socializacijos centru ir
kitais asmenimis, teikiančiais pagalbą sprendžiant vaiko ugdymo (ugdymosi),
elgesio pokyčių ir kitus su vaiku susijusius klausimus;“
18 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 25 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) bendradarbiauti su vaiko atstovais pagal įstatymą, valstybine vaiko teisių apsaugos institucija, savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininku, kitomis institucijomis ar organizacijomis;“
19 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) garantuoja sveikatos priežiūros paslaugų vaikams, kuriems paskirtos minimalios ir vidutinės priežiūros priemonės ar auklėjamojo poveikio priemonė, ir jų atstovams pagal įstatymą prieinamumą ir tinkamumą;“
20 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 28 straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) užtikrina reikalingų koordinuotai
teikiamų paslaugų ir kitos pagalbos vaikui, kuriam paskirta paskirtos
minimalios ar vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonė priemonės,
ir jo atstovams pagal įstatymą, teikimą;“
2. Pakeisti 28 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) pasibaigus
nustatytam vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo
terminui, užtikrina vaiko socialinę integraciją į bendruomenę,
likus ne mažiau kaip 2 mėnesiams iki vaiko vidutinės priežiūros priemonės
vykdymo termino pabaigos, raštu įpareigoja mokyklą,
kurioje vaikas mokysis, vaiko atstovus pagal įstatymą sudaryti tinkamas sąlygas
priimti sugrįžusį vaiką, užtikrinti sklandų jo įsitraukimą į ugdymo(-osi)
procesą ir padėti integruotis į vietos bendruomenę;“
21 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 29 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„29
straipsnis. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus teisės,
pareigos ir įgaliojimai
1. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius:
1) planuoja, koordinuoja ir vertina vaiko
minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių, ar auklėjamojo poveikio
priemonės įgyvendinimą, koordinuotai teikiamų paslaugų, kitų pagalbos
priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui skiriamos
minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, ar auklėjamojo poveikio priemonė,
teikimą savivaldybėje;
2) pasibaigus nustatytam vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui, koordinuoja vaiko socialinę integraciją į bendruomenę, koordinuotai teikiamų paslaugų teikimą vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą, tvirtina vaiko socialinės integracijos planą, teikia prašymą savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios priežiūros priemonių skyrimo, pakeitimo, pratęsimo ar panaikinimo;
3) sistemina ir analizuoja informaciją apie vaiko teisių pažeidimus, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą, smurtą, nusikalstamumą, kitus socialinės rizikos veiksnius ir jų priežastis savivaldybės teritorijoje;
4) vertina vaiko minimalios priežiūros priemones
vykdančių asmenų ir jų teikiamų paslaugų, koordinuotai teikiamų paslaugų,
kitų pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui skiriamos
minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, įvairovę, prieinamumą,
bei nustato jų poreikį savivaldybėje, kaupia ir analizuoja duomenis
apie vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą
savivaldybėje ir teikia siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui
dėl jų steigimo, plėtros ir tobulinimo;
5) kartą per metus atsiskaito savivaldybės
administracijos direktoriui už vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemonių, ar auklėjamojo poveikio priemonės koordinuotai teikiamų
paslaugų, kitų pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui
skiriamos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, vaikų socialinės
integracijos planų įgyvendinimą, jų vykdymo eigą ir rezultatus;
6) teikia informaciją visuomenei, kitiems
suinteresuotiems asmenims apie vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros
priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimą;
7) bendradarbiauja su savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisija, vaiko minimalios priežiūros
priemones vykdančiais asmenimis, Atvejo vadybininkais, Koordinuotų
paslaugų atvejo vadybininkais, vaikų socializacijos centrais, savivaldybės
administracijos struktūriniais padaliniais, valstybine vaiko teisių apsaugos
institucija, teritorine policijos įstaiga, švietimo, socialinių paslaugų,
sveikatos priežiūros įstaigomis, probacijos tarnybomis, nevyriausybinėmis
organizacijomis ir kitomis suinteresuotomis institucijomis, įstaigomis ar
asmenimis;
8) atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.
2. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius turi teisę gauti šio straipsnio 1 dalyje nustatytoms funkcijoms atlikti reikalingą konfidencialią informaciją iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų ar organizacijų.
2. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatorius turi teisę:
1) bendrauti su vaiku, vykdydamas šio
straipsnio 1 dalyje nustatytas funkcijas;
2) gauti vaiko minimalios ar vidutinės
priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo veiksmingumui
užtikrinti arba šio straipsnio 1 dalyje nustatytoms funkcijoms atlikti
reikalingą konfidencialią informaciją iš savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijos, vaiko minimalios priežiūros priemones vykdančių asmenų,
vaikų socializacijos centrų, kitų įstaigų ar organizacijų;
3) teikti prašymą savivaldybės administracijos
direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo,
pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo;
4) kreiptis į savivaldybės administracijos
direktorių, kitas institucijas, kurios teisės aktų nustatyta tvarka gali
priimti sprendimus dėl paslaugų ar pagalbos vaikui ir jo atstovams pagal
įstatymą teikimo savivaldybėje vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros
priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo metu ir joms pasibaigus;
5) naudotis kitomis teisės aktuose
nustatytomis teisėmis.
3. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatorius privalo:
1) dalyvauti savivaldybės administracijos
Vaiko gerovės komisijos posėdžiuose ir raštu teikti išvadą dėl vaiko minimalios
ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo,
pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą;
2) kartu su šio įstatymo 16 straipsnio 2
dalyje nurodytais asmenimis parengti individualų vaiko minimalios priežiūros
vykdymo planą, stebėti ir kontroliuoti jo įgyvendinimą;
3) dalyvauti rengiant ir įgyvendinant
individualų vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės
vykdymo planą;
4) pasibaigus nustatytam vaiko vidutinės
priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui, parengti vaiko
socialinės integracijos planą ir koordinuoti jo įgyvendinimą;
5) konsultuoti vykdant vaiko minimalios ir
vidutinės priežiūros priemones ar auklėjamojo poveikio priemonę dalyvaujančius
asmenis ir koordinuoti jiems reikalingų paslaugų ar pagalbos teikimą;
6) vertinti vaikui paskirtos minimalios ar
vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo
veiksmingumą ir aptarti jos vykdymo rezultatus su vaiku, vaiko atstovais pagal
įstatymą, vaiko minimalios priežiūros priemones vykdančiais asmenimis ar vaikų
socializacijos centru;
7) atlikti kitas teisės aktuose nustatytas
pareigas.“
22 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 30 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2) Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija sudaroma iš savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos, teritorinės policijos įstaigos, probacijos tarnybos, teritorinės prokuratūros, socialinių paslaugų, švietimo, sveikatos ir kitų institucijų, nevyriausybinių organizacijų, dirbančių vaiko gerovės srityje, atstovų.“
2. Pakeisti 30 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Savivaldybės
administracijos direktorius tvirtinta savivaldybės administracijos Vaiko
gerovės komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą, skiria iš komisijos narių savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos pirmininką ir sekretorių.,
kuris yra savivaldybės administracijos atstovas. Savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos pirmininku ir sekretoriumi skiriami
savivaldybės administracijos atstovai. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius atlieka
savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisijos pirmininko funkcijas.“
3. Pakeisti 30 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) kartu su
tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi kiekvienais metais
tvirtina metų veiklos planą, nustatydami vaiko gerovės prioritetus, tikslus,
priemones jiems įgyvendinti, ir savivaldybės administracijos direktoriaus
nustatyta tvarka atsiskaito už jo įgyvendinimą;“
4. Pakeisti 30 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) surenka informaciją, būtiną savivaldybės
administracijos direktoriaus sprendimui dėl vaiko minimalios priežiūros priemonės
priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo arba dėl vaiko
vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, pratęsimo ar panaikinimo priimti;“
5. Pakeisti 30 straipsnio 4 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) pasibaigus
nustatytam vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo
terminui, užtikrina vaiko socialinę integraciją į bendruomenę teikia
siūlymus Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkui dėl vaiko socialinės
integracijos plano parengimo.“
6. Pakeisti 30 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Mokyklos Vaiko
gerovės komisijos paskirtis – rūpintis vaikui saugia ir palankia ugdymosi
aplinka. Savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisijos funkcijos
dėl Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo vaikui ir vaiko atstovams pagal
įstatymą reglamentuojamos švietimo ir mokslo ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro
ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.“
7. Pakeisti 30 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Mokyklos Vaiko
gerovės komisijos paskirtis – rūpintis vaikui saugia ir palankia ugdymosi
aplinka. Mokyklos Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo
organizavimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.“
8. Pakeisti 30 straipsnio 7 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) teikia siūlymus
mokyklos vadovui dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės priemonių
skyrimo, vaiko minimalios priežiūros priemonės priemonių pakeitimo,
pratęsimo ar panaikinimo;“
9. Pakeisti 30 straipsnio 7 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) bendradarbiauja su savivaldybės
administracijos Vaiko gerovės komisija, Atvejo vadybininkais, Koordinuotų
paslaugų atvejo vadybininkais, tarpinstitucinio bendradarbiavimo
koordinatoriumi, vaiko minimalios priežiūros priemones vykdančiais asmenimis,
vaikų socializacijos centrais, savivaldybės administracijos struktūriniais
padaliniais, teritorine policijos įstaiga, vaiko teisių apsaugos, valstybine vaiko teisių apsaugos institucija, švietimo, socialinių paslaugų, sveikatos
priežiūros įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitomis
suinteresuotomis institucijomis, įstaigomis ar asmenimis;“
23 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 31 straipsnio 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) bendradarbiauja su pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, valstybine vaiko teisių apsaugos institucija, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriumi, Atvejo vadybininkais, Koordinuotų paslaugų atvejo vadybininkais, teritorine policijos įstaiga, socialinių paslaugų ir sveikatos priežiūros įstaigomis, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;“
2. Pakeisti 31 straipsnio 9 punktą ir jį išdėstyti taip:
„9) teikia prašymus
savivaldybės administracijos direktoriui dėl vaiko minimalios ar vidutinės
priežiūros priemonės priemonių skyrimo.“
24 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras ir savivaldybių institucijos iki 2020 m. rugsėjo 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Seimo nariai
Rimantė Šalaševičiūtė
Aušra Papirtienė