PASIŪLYMAS

DĖL

LIETUVOS RESPUBLIKOS

LOBISTINĖS VEIKLOS ĮSTATYMO NR. VIII-1749 PAKEITIMO

ĮSTATYMO

Nr. xiiip-3051

2019-10-08

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

7

 

11,12

 

Argumentai:

 

Pilietinės visuomenės funkcionavimui yra labai svarbu, kad nevyriausybinės organizacijos ir neformalios piliečių grupės turėtų galimybę konstruktyviai prisidėti prie teisėkūros proceso tais atvejais, kai teisinis reguliavimas yra susijęs su svarbiais viešaisiais interesais ar įtakoja piliečių teises ir laisvės. Dauguma šių organizacijų neturi resursų samdyti lobistus ar asmenis, kurie galėtų prisiimti pareigas įstatymo numatytas registruotiems lobistams. Tačiau šių organizacijų žinios bei patirtis atstovaujant viešąjį interesą konkrečiose visuomenės gyvenimo srityse gali reikšmingai prisidėti prie teisėkūros kokybės. Nevyriausybinių organizacijų plėtros pakeitimo įstatymo projekte yra numatyti grupinės ir viešosios naudos nevyriausybinės organizacijos apibrėžimai. Yra tikslinga šį skirstymą taikyti ir Lobistinės veiklos įstatyme numatant, kad viešosios naudos nevyriausybinių organizacijų veikla atstovaujant viešąjį interesą nėra laikoma lobistine.

Religinės bendruomenės ir bendrijos yra svarbus valstybės partneris. Tai yra pripažįstama ir Europos Sąjungos lygiu. Sutarties Dėl Europos Sąjungos veikimo 17 straipsnis 3 dalis nustato, kad pripažindama tų bažnyčių ir organizacijų savitumą ir konkretų įnašą, Sąjunga palaiko su jomis atvirą, skaidrų nuolatinį dialogą“. Dėl šios priežasties Europos Parlamento ir Europos Komisijos susitarime Dėl skaidrumo registro organizacijoms ir savarankiškai dirbantiems asmenims, dalyvaujantiems formuojant ir įgyvendinant ES politiką 13 punkte yra numatyta, kad registro reikalavimai, kurie taikomi lobistams, netaikomi bažnyčioms ir religinėms bendruomenėms. Taip pat Šventojo Sosto ir Lietuvos Respublikos sutarties Dėl santykių tarp Katalikų Bažnyčios ir Valstybės teisinių aspektų 1 straipsnis nustato sritis, kuriose yra vykdomas Bažnyčios ir Valstybės bendradarbiavimas. Todėl yra tikslinga, atsižvelgiant į ES institucijų praktiką ir siekiant palaikyti atvirą ir nuolatinį dialogą, religinių bendruomenių ir bendrijų bendradarbiavimo tarptautinėje sutartyje numatytose srityse nelaikyti lobistine veikla, todėl siūlau pakeisti 7 straipsnio 11 ir 12 punktus.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 7 straipsnio 11, 12 punktus:

„11) nevyriausybinių organizacijų, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, veikla;

12) religinių bendruomenių ir bendrijų, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, veikla.

          11) viešosios naudos nevyriausybinių organizacijų, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, kurių steigėjai ar dalyviai nėra pelno siekiančios organizacijos ir kurios nėra įsteigtos atstovauti pelno siekiančių juridinių asmenų interesus veikla atstovaujant bei ginant viešąjį interesą.

            12) religinių bendruomenių ir bendrijų, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, veikla bendradarbiaujant su kompetentingomis valstybės institucijomis švietimo, kultūros, šeimos, socialiniais, dorovės bei žmogaus orumo apsaugos klausimais.

 


 

Teikia

Seimo nariai                                                    (Parašas)                                  Povilas Urbšys