LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-500 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-09-21 Nr. XIVP-3076

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad jis teikiamas kartu su Administracinių nusižengimų kodekso 584 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3077 ir Baudžiamojo proceso kodekso 53 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3078 siekiant „ <...> numatyti galimybę nevyriausybinėms organizacijoms, veikiančioms gyvūnų gerovės srityje, atstovo teisėmis dalyvauti administracinio nusižengimo ir (ar) baudžiamojoje byloje dėl Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo nuostatų pažeidimų, jeigu byla pradėta pagal šios nevyriausybinės organizacijos pateiktą informaciją“. Pažymėtina, kad projektu keičiamo Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo paskirtis – nustatyti „<...> valstybės ir savivaldybių institucijų kompetenciją užtikrinant gyvūnų, kaip juslių būtybių, gerovę ir apsaugą, fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir filialų (toliau – asmuo) pareigas gyvūnų apsaugos ir gerovės srityje, bepriežiūrių gyvūnų gerovę ir apsaugą, bešeimininkių gyvūnų populiacijos mažinimo priemones, humaniško elgesio su gyvūnais reikalavimus, kad gyvūnai būtų apsaugoti nuo žiauraus elgesio, kankinimo ir kito neigiamo poveikio ir būtų užtikrintas žmonių saugumas“ (keičiamo įstatymo 1 straipsnio 1 dalis), o ne nustatyti, kokie subjektai yra (ar gali būti) administracinio ar baudžiamojo procesų dalyviais, reglamentuoti jų teises ir pareigas. Šie klausimai sprendžiami atitinkamus procesus reglamentuojančiuose įstatymuose – Administracinių nusižengimų ir Baudžiamojo proceso kodeksuose, administracinio ar baudžiamojo procesų dalyvių statuso suteikimas asmenims,  jų procesinių teisių ir pareigų reglamentavimas nėra projektu keičiamo įstatymo dalykas. Atsižvelgiant į išdėstytus argumentus, projektas vertintinas kaip neatitinkantis Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtinto teisėkūros tikslingumo principo, reiškiančio, kad teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis.

2.    Jei būtų nuspręsta nepritarti išvados 1 pastabai, projekto 1 straipsniu teikiamas teisinis reguliavimas vertintinas Teisės departamento išvadų Administracinių nusižengimų kodekso 584 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3077 ir Baudžiamojo proceso kodekso 53 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3078 kontekste.

3.    Atsižvelgiant į tai, kad pagal projektu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punktą valstybės politiką laukinių gyvūnų ir gyvūnų augintinių gerovės ir apsaugos srityje pagal kompetenciją formuoja Aplinkos ministerija ar jos įgaliotos institucijos, pagal 3 straipsnio 4 dalies 1 punktą valstybės politiką ūkinių gyvūnų gerovės ir apsaugos srityje pagal kompetenciją formuoja Žemės ūkio ministerija ar jos įgaliotos institucijos, manytina, kad dėl siūlomo reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės išvada.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Drėgvaitė, tel. +370 5 239 6891, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. +370 5 239 6843, el. p. [email protected]

J. Meškienė, tel. +370 5 209 6089, el. p. [email protected]