LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKĖJIMŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1370
63, 64, 65, 66, 67 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 621 STRAIPSNIU IR 68, 69, 70 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMO PROJEKTO
2018-04-12 Nr. XIIIP-1907
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Atkreipiame dėmesį, kad įstatymo projektu siūlomas keisti įstatymas yra keičiamas ir įstatymo projektu reg. Nr. XIIIP-1504(2), kuriuo įstatymas yra dėstomas nauja redakcija. Be to, šio įstatymo projekto įsigaliojimo data yra vėlesnė, t.y. 2018-08-01, todėl jei šioje išvadoje analizuojamas įstatymo projektas ir minėtas įstatymo projektas reg. Nr. XIIIP-1504(2) būtų priimti, šioje išvadoje analizuojamu įstatymo projektu teikiami įstatymo pakeitimai galiotų tik iki 2018-08-01.
2. Projekto 1 straipsniu siūloma įstatymą papildyti 621 straipsniu ir jo 1 dalyje nustatyti, kad „Be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę imtis priemonių, kad mokėjimo paslaugų teikėjai nuolat laikytųsi šiame įstatyme ir kituose mokėjimo paslaugų teikimo veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.“ (pabraukta mūsų). Atkreipiame dėmesį, kad teikiamas teisinis reguliavimas yra tiesiogiai susijęs su asmenų teisių ir pareigų apimties reguliavimu, nes nuostatoje minimos priemonės įtakotų tokių asmenų veiklos laisvę, pobūdį ir kitas aplinkybes. Todėl nuostatoje būtina nurodyti apie kokias priemones, kurių gali imtis priežiūros institucija ir kurios nenurodomos įstatymuose ar kituose teisės aktuose, kalbama. Priešingu atveju turėtų būti konstatuota, kad priežiūros institucijai suteikiama teisė savo nuožiūra parinkti teisės aktuose nenustatytas poveikio priemones.
3. Projekto 4 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 65 straipsnio 1 punkto nuostata tikslintina, nurodant, kur turi būti viešai paskelbta jame nurodyta informacija.
4. Projekto 6 straipsniu siūlomo keisti įstatymo 67 straipsnio 1 dalies esmėje, vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis ir teisės akto glaustumo reikalavimu, po žodžio „skiria“ įrašytinas žodis „baudas“, o šios dalies 1 ir 2 punktuose brauktini žodžiai „baudą“.
5. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su šiuo projektu teikiamuose finansų rinką reguliuojančių įstatymų pakeitimo įstatymų projektuose (reg. Nr. XIIIP-1905, 1906, 1908 ir kt.) siūloma nustatyti arba pakeisti galiojančią vartotojo (kliento) ir finansų rinkos dalyvio ginčų nagrinėjimo tvarką. Neaišku, kodėl projektu nesiūloma pakeisti keičiamo įstatymo 76 straipsnio nustatant, kokia tvarka mokėjimo paslaugų teikėjas turi nagrinėti kliento skundus (prašymus).
6. Pažymime, jog atsižvelgiant į tai, kad įstatymas yra pildomas nauju reguliavimu, kurio iki šiol nebuvo, be to, toks naujas reguliavimas yra tiesiogiai susijęs su asmenų teisių ir pareigų apimtimi, įstatymo projekto 8 straipsnis turėtų būti papildytas įstatymo taikymo nuostatomis. Atkreipiame dėmesį, kad nepapildžius įstatymo projekto jo taikymo nuostatomis būtų neaišku pagal kokias taisykles turėtų būti taikomos poveikio priemonės ir skiriamos baudos už iki įstatymo įsigaliojimo padarytus pažeidimus.
Privatinės teisės skyriaus vedėja,
pavaduojanti departamento direktorių, Daina Petrauskaitė
D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. daina.petrauskaite@lrs.lt
L. Schulte-Ebbert, tel. (8 5) 2396 498, el. p. [email protected]
D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. dainius.zebleckis@lrs.lt