LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL ELEKTRONINĖS ATPAŽINTIES IR ELEKTRONINIŲ OPERACIJŲ PATIKIMUMO UŽTIKRINIMO PASLAUGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-1120 1, 2, 3, 12, 13, 16, 17, 18 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 41, 42 STRAIPSNIAIS, V1, V2 SKYRIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-2279(2)
2023-04-26 Nr. 108-P-13
Vilnius
1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas; Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Mindaugas Skritulskas.
Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Mindaugas Skritulskas.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovai: viceministrė Eglė Markevičiūtė, Skaitmeninės darbotvarkės patarėjas Petras Jakavonis, Skaitmeninės politikos skyriaus vedėja Aušra Kumetaitienė ir vyr. specialistė; Vidaus reikalų ministerijos atstovai: viceministrė Sigita Ščajevienė, Strateginių sprendimų paramos grupės vadovas Dainius Žilinskas, patarėjas Vytautas Krasauskas, Informatikos ir ryšių departamento direktoriaus pavaduotoja Alvyda Pupkovienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-19 |
3 |
2 3 |
1 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos santrumpa - „priežiūros įstaiga“, turėtų būti įvedama ją pavartojus pirmą, o ne antrą kartą, t. y. ne projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 punkte, o šio straipsnio 2 dalyje. |
Pritarti |
Pasiūlymas 1: Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2. Patikimumo užtikrinimo paslaugų politiką įgyvendina patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjų priežiūros įstaiga – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – priežiūros įstaiga). “
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 10 narių).
Pasiūlymas 2: Įstatymo projekto 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą išdėstyti taip: „1) kvalifikuotos elektroninės atpažinties
paslaugos teikėjų priežiūros įstaiga – Ryšių reguliavimo tarnyba
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 10 narių). |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-19 |
3 |
3 |
2 |
|
2. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkte siūloma nustatyti, kad nacionalinė elektroninės atpažinties informacinė sistema suprantama taip, kaip ji apibrėžiama Įgyvendinimo reglamente (ES) 2015/1501. Tačiau pažymėtina, kad minėtame reglamente tokia informacinė sistema nėra apibrėžiama, yra apibrėžiamas mazgas, todėl įstatymo projekte siūloma formuluotė „kaip ji apibrėžiama“, įvedant tik santrumpą „mazgas“, yra ne visiškai tiksli ir gali būti klaidinanti. Atsižvelgiant į tai, siūlome šį punktą patikslinti, nurodant, kad ne informacinė sistema, bet mazgas yra suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Įgyvendinimo reglamente (ES) 2015/1501. |
Pritarti
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą išdėstyti taip: „2. Nacionalinės elektroninės atpažinties
informacinės sistemos (toliau –
mazgas), kaip
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 10 narių). |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-19 |
8 |
|
|
|
3. Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnyje siūloma nustatyti, kad kiti kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo darbuotojams ir (ar) subrangovų darbuotojams taikomi reikalavimai gali būti nustatyti priežiūros įstaigos teisės aktuose. Vertindami šią nuostatą, pažymime, kad su asmenų teisių ir laisvių turiniu bei jų įgyvendinimu (šiuo atveju kalbama apie asmenų teisę užsiimti tam tikra valstybės iš dalies reguliuojama veikla) susijusios nuostatos turi būti išdėstytos būtent įstatymuose, o ne poįstatyminiuose teisės aktuose. Viešojo administravimo subjektų priimamuose įstatymus įgyvendinančiuose teisės aktuose gali būti tik detalizuojamos ir konkretizuojamos įstatyminės nuostatos, tačiau jokiu būdu negali būti nustatomas ar išplečiamas įstatyminių normų turinys. Atsižvelgiant į tai, reikėtų būtent keičiamo įstatymo 16 straipsnyje įtvirtinti galimų ribojimų esmines nuostatas, kurios, savo ruožtu, galėtų būti detalizuojamos priežiūros įstaigos priimamuose teisės aktuose. |
Pritarti
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnį išdėstyti taip: „16 straipsnis. Kvalifikuoto
patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo darbuotojams ir (ar) subrangovų
darbuotojams taikomi reikalavimai Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo
paslaugų teikėjo darbuotojai ir (ar) subrangovų darbuotojai negali turėti
neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už tyčinių nusikaltimų padarymą. Kvalifikuotas patikimumo
užtikrinimo paslaugų teikėjas, siekdamas patikrinti, ar jo darbuotojai ir
(ar) subrangovų darbuotojai yra patikimi, turi teisę kreiptis į Įtariamųjų,
kaltinamųjų ir nuteistųjų registrą ir asmens duomenų teisinę apsaugą
reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka tvarkyti šių asmenų asmens
duomenis, įskaitant duomenis apie asmens teistumą.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 10 narių). |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-19 |
12(186) |
4 |
|
|
4. Projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 4 dalyje po žodžių „per 24 valandas po“ brauktini žodžiai „elektroninės atpažinties“, kadangi projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 punkte yra įvedamas trumpinys „priežiūros įstaiga“. |
Pritarti
|
Pasiūlymas Įstatymo projekto 12 straipsniu pildomo įstatymo 186 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Neatidėliotinais atvejais,
kai įtariamas pažeidimas gali būti panaudotas suklastojant asmens tapatybę,
priežiūros įstaigos įgaliotų pareigūnų šio straipsnio 1 dalies 1 punkte
nurodyti veiksmai gali būti atliekami priežiūros įstaigos vadovo sprendimu. Šiuo
atveju prašymas išduoti leidimą atlikti veiksmus pateikiamas teismui šio
straipsnio 3 dalyje nurodyta tvarka per 24 valandas po
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 10 narių). |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-19 |
14 |
1 |
|
|
5. Projekto 14 straipsnio 1 dalyje po žodžių „šis įstatymas, išskyrus“ įrašytini žodžiai „šio įstatymo“. |
Pritarti
|
Pasiūlymas Įstatymo projekto 14 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. sausio 1 d. “
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 10 narių). |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius
Komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė