Projektas Nr. XIVP-971(2)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS ĮSTATYMO NR. IX-1675 7 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2021 m.                          d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) būsto šildymo išlaidos, kai naudingasis būsto plotas ir atskirų energijos ar kuro rūšių sąnaudos būstui šildyti ne didesni už šio įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus, viršija 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinių pajamų per mėnesį ir 2 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui arba 3 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam gyvenančiam asmeniui arba (ir)“.

 

·   Seimo nariai: Linas Kukuraitis, Tomas Tomilinas, Domas Griškevičius, Audrius Petrošius, 2021-09-28 (pasiūlymas įstatymo projektui Nr. XIVP-297, kuris sujungtas su įstatymo projektu Nr. XIVP-971):

Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir jį išdėstyti taip:

1. Pakeisti 7 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) būsto šildymo išlaidos, kai naudingasis būsto plotas ir atskirų energijos ar kuro rūšių sąnaudos būstui šildyti ne didesni už šio įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus, viršija 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinių pajamų per mėnesį ir po 1,5 2 valstybės remiamų pajamų tenkančių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui dydžio arba 2 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžio vienam gyvenančiam asmeniui arba (ir)„

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies:

1. Pritarta 2 VRP dydžiui (siūlomas 2 VRP dydis sutampa su projekte Nr. XIVP-971 siūlomu dydžiu);

2. Nepritarta 2,5 VRP dydžiui. Komiteto argumentai: Komitetas pritarė 3 VRP dydžiams – kaip siūloma Vyriausybės inicijuotame įstatymo projekte Nr. XIVP-971.

 

2 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas

1.   Pakeisti 11 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) šildymo sezono metu – būsto šildymo išlaidų, kai naudingasis būsto plotas ir atskirų energijos ar kuro rūšių sąnaudos būstui šildyti ne didesni už šio įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus, dalis, viršijanti 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinių pajamų per mėnesį ir 2 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui arba 3 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam gyvenančiam asmeniui;“.

2. Pakeisti 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam bendrai gyvenančiam asmeniui arba 3 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam gyvenančiam asmeniui, skiriama būsto šildymo išlaidų kompensacija yra lygi faktinėms būsto šildymo išlaidoms, jeigu naudingasis būsto plotas ir atskirų energijos ar kuro rūšių sąnaudos būstui šildyti yra ne didesni už šio įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus.“

3. Papildyti 11 straipsnį nauja 3 dalimi:

„3. Jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ir (arba) būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, turinčių teisę į būsto šildymo išlaidų kompensacijas, kurie už komunalines paslaugas atsiskaito pagal vieną sąskaitą (atsiskaitomąją knygelę), šioms bendrai gyvenančių asmenų grupėms ir (arba) vieniems gyvenantiems asmenims būsto šildymo išlaidų kompensacijos dydis apskaičiuojamas tokia pačia tvarka kaip vienai bendrai gyvenančiai asmenų grupei.“

4. Buvusias 11 straipsnio 3–5 dalis laikyti atitinkamai 4–6 dalimis.

 

 

·   Seimo nariai: Linas Kukuraitis, Tomas Tomilinas, Domas Griškevičius, Audrius Petrošius, 2021-09-28 (pasiūlymas įstatymo projektui Nr. XIVP-297, kuris sujungtas su įstatymo projektu Nr. XIVP-971):

Įtraukti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2. Straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas.

Pakeisti 12 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) naudingojo būsto ploto normatyvas būste gyvenamąją vietą deklaravusiems arba būstą nuomojantiems asmenims: 50 55 kvadratinių metrų vienam gyvenančiam asmeniui; 38 45 kvadratiniai metrai pirmam bendrai gyvenančiam asmeniui; 12 15 kvadratinių metrų antram bendrai gyvenančiam asmeniui; 10 kvadratinių metrų trečiam ir kiekvienam paskesniam bendrai gyvenančiam asmeniui. Šie plotai nustatomi pagal kadastrinių matavimų duomenis;“

Komiteto nuomonė - Nesvarstyti.

Komiteto argumentai:

Pasiūlymas atsiimtas posėdžio metu.

 

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

 

·   Seimo nariai: Linas Kukuraitis, Tomas Tomilinas, Domas Griškevičius, Audrius Petrošius, 2021-09-28 (pasiūlymas įstatymo projektui Nr. XIVP-297, kuris sujungtas su įstatymo projektu Nr. XIVP-971):

Išbraukti 2 straipsnį.

2 straipsnis. Įstatymo taikymas

Šio įstatymo nuostatos įsigalioja nuo 2021 m. liepos 1 d.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Komitetas pritarė įstatymo įsigaliojimui nuo 2022-01-01 – kaip siūloma Vyriausybės inicijuotame įstatymo projekte Nr. XIVP-971.

 

2. Būsto šildymo išlaidų kompensacijos skyrimas, įsigaliojus šio įstatymo nuostatoms:

1) jeigu dėl būsto šildymo išlaidų kompensacijos buvo kreiptasi iki šio įstatymo įsigaliojimo, skiriant būsto šildymo išlaidų kompensaciją už mėnesius, buvusius iki šio įstatymo įsigaliojimo, taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatos;

2) jeigu dėl būsto šildymo išlaidų kompensacijos buvo kreiptasi įsigaliojus šiam įstatymui ir, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 21 straipsnio 4, 5 ir (ar) 6 dalimis, būsto šildymo išlaidų kompensacija skiriama už mėnesius, buvusius iki šio įstatymo įsigaliojimo, taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatos;

3) jeigu sprendimas dėl būsto šildymo išlaidų kompensacijos skyrimo priimtas iki šio įstatymo įsigaliojimo, įsigaliojus šiam įstatymui, apskaičiuojant būsto šildymo išlaidų kompensaciją taikomos šio įstatymo nuostatos.

3. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras iki 2021 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas

 

 

 

 

Teikia

Socialinių reikalų ir darbo komiteto vardu

Komiteto pirmininkas                                                                                               Mindaugas Lingė

 

·   LR Vyriausybė, 2021-06-16:

Nutarimas Nr. 451 dėl <...> įstatymo projekto Nr. XIVP-297:

<...> Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti įstatymo projekto Nr. XIVP-297 (toliau – įstatymo projektas) aiškinamajame rašte nurodytam tikslui – sumažinti būsto šildymo kaštus mažas pajamas gaunantiems gyventojams dėl per didelės finansinės naštos ir taip užtikrinti pažeidžiamiausių visuomenės narių socialinės apsaugos didinimą, tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nesvarstyti įstatymo projekto dėl toliau nurodytos priežasties.

Įgyvendinant Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, nuostatas, susijusias su teisingesne ir augti palankia mokesčių sistema, ir vykdant jos 10.1.1 papunktyje nurodytą veiksmą „atlikti neterminuotų mokesčių lengvatų ir specialiųjų apmokestinimo sąlygų kaštų ir naudos analizę“, numatyta iki 2021 m. IV ketvirčio pabaigos atlikti mokesčių lengvatų (įskaitant mokesčių lengvatų taikymą energetikos srityje) sisteminę peržiūrą, siekiant įvertinti Lietuvoje taikomų mokesčių lengvatų (taip pat ir lengvatinio 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio tarifo taikymo šilumos energijai, tiekiamai gyvenamosioms patalpoms šildyti, karštam vandeniui paruošti ir šilumos energijai, sunaudotai šiam vandeniui pašildyti, bei tiekiamoms malkoms ir medienos produktams, skirtiems kūrenti) tikslingumą ir poveikį. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekto rengėjų pasiūlymas dėl būsto šildymo išlaidų kompensavimo mechanizmo tobulinimo, siekiant mažas pajamas gaunantiems gyventojams kompensuoti didesnę būsto šildymo išlaidų dalį, svarstytinas, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė įvertins mokesčių lengvatų taikymo tikslingumą ir bus pateikti sisteminiai pasiūlymai dėl mokesčių sistemos tobulinimo.

Pritarus įstatymo projekte siūlomam teisiniam reguliavimui, preliminariais skaičiavimais, teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją įgytų apie 10,6 tūkst. asmenų, papildomai iš savivaldybių biudžeto reikėtų apie 7,6 mln. eurų per metus.

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies:

1. Pritarta siūlymui iš esmės pritarti įstatymo projekto tikslui.

2. Nepritarta pasiūlymui Seimui nesvarstyti įstatymo projekto.

Komiteto argumentai:

Komitetas pritarė įstatymo projektui ir sujungė jį su Vyriausybės inicijuotu įstatymo projektu Nr. XIVP-971, ir teikia Seimui svarstyti vieną bendrą įstatymo projektą Nr. XIVP-971(2).