LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS INFORMACINĖS VISUOMENĖS PASLAUGŲ ĮSTATYMO NR. X-614 PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2024-06-06 Nr. XIVP-3353(2)
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Nėra aiškus projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo Informacinės visuomenės paslaugų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 1 dalyje įvedamo trumpinio „įsisteigęs paslaugų teikėjas“ turinys bei paskirtis. Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje yra apibrėžiama „įsisteigusio informacinės visuomenės paslaugų teikėjo“ sąvoka, todėl šios sąvokos trumpinį logiškiau įvesti būtent keičiamo įstatymo 2 straipsnio 6 dalyje. Jeigu vis dėlto keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje įvedamu trumpiniu siekiama trumpinti būtent šioje dalyje vartojamą formuluotę - ne Lietuvos Respublikoje, bet kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje įsisteigęs informacinės visuomenės paslaugų teikėjas, trumpinio turinys yra netikslus ir neatliepia trumpinamosios formuluotės. Šiuo atveju turėtų būti įvedamas tikslesnio turinio „ne Lietuvoje įsisteigusio paslaugų teikėjo“ trumpinys (atitinkamai turėtų būti patikslinti ir kiti keičiamame įstatyme vartojami „įsisteigusio paslaugų teikėjo“ trumpiniai).
2. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 8 dalies trečiasis sakinys tikslintinas, prieš žodį „pareigų“ įrašant žodžius „tarpininkavimo paslaugų teikėjų“.
3. Derinant keičiamo įstatymo nuostatas su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme vartojama terminija, keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 4 punkto formuluotė tikslintina, nurodant, kad paslaugų teikėjas registruojamas bei jo duomenys tvarkomi ne valstybės registre, o registro informacinėje sistemoje.
4. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 ir 5 dalyse yra vartojami terminai „interneto platformoje paskyrą turintis jos valdytojas“, „interneto platformų paskyrų valdytojas“, kurios niekur nėra atskleidžiamos. Atkreiptinas dėmesys, kad nuo sąvokų turinio gali priklausyti tam tikrų asmenų teisių ir pareigų apimtis. Pažymėtina, kad sąvokų įstatyminis turinys turi būti aiškus ir negali būti nustatomas poįstatyminiais teisės aktais. Atsižvelgiant į tai, minėtos sąvokos arba turėtų būti aiškiai apibrėžtos keičiamame įstatyme, arba jame turėtų būti pateikta nuoroda į kitą įstatymą ar tiesioginio taikymo Europos Sąjungos teisės aktą, kuriame šios sąvokos yra apibrėžtos (nurodant, jog šiame įstatyme vartojamos atitinkamos sąvokos „suprantamos taip, kaip tai apibrėžta atitinkamame įstatyme arba tiesioginio taikymo Europos Sąjungos teisės akte).
5. Keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies brauktina kaip perteklinė, nes beveik identiško turinio nuostatos įtvirtintos šio straipsnio 3 dalyje.
6. Keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje prieš skaičių ir žodį „5 dalies“ brauktini pertekliniai skaičius ir žodis „24 straipsnio“.
7. Keičiamo įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje yra teikiama nuoroda į keičiamo įstatymo 24 straipsnį. Atkreiptinas dėmesys, kad ne visos keičiamo įstatymo 24 straipsnio dalys reglamentuoja kompetentingos institucijos vykdymo užtikrinimo priemones. Atsižvelgiant į tai bei siekiant aiškumo, siūlytina tikslinti keičiamo įstatymo 38 straipsnio 2 dalį, pateikiant nuorodas į konkrečias keičiamo įstatymo 24 straipsnio dalis, kuriose yra reglamentuojamos kompetentingos institucijos vykdymo užtikrinimo priemones analogiškai kaip nustatyta keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje).
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
M. Griščenko, tel. (0 5) 209 6552, el. p. mantas.griscenko@lrs.lt
E. Mušinskis, tel. (0 5) 209 6356, el. p. [email protected]
L. Schulte-Ebbert, tel. (0 5) 209 6055, el. p. [email protected]